Putoan kelan päivärahalle, paljon ihmiselle pitää jäädä käteen kuussa?
Olen nyt liiton päivärahoilla ja putoan kelan päivärahalle, paljon pitää jäädä ihmiselle käteen kuussa? Ja mistä sitä saa? Töitä haettu kovasti mutta hakijoita kovasti joten en tule koskaan valituksi.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on helpompaa sitten jättää työ ja mennä kokonaan toimeentulolle. Niinpä, ei mitään järkeä käydä noissa osaaika töissä. Pätkien välillä ei saa mitään mistään. '
Jatkossa kun jätät työpaikkasi irtisanoutumalla itse tai jätät vastaanottamatta sinulle tarjotun pätkä/ osa-aika työn niin sinulta vähennetään automaattisesti 50% toimeentulotuesta pois. 😂
JA SE ON TUOLLAISILLE PIKKUPASKIAISILLE IHAN OIKEIN 👍
Tiesitkö hyvä ystävä, että tuo koskee myös niitä 9€ työkokeilupaikkoja? Niistäkään ei enää voi kieltäytyä tai lopettaa kesken ilman toimeentulotuen puolittumista. Hallitus tukkii kyllä hyvin nyt kaikki porsaan reiät näiltä sioilta.
Sitten itketään, kun rikollisuus lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää noin 500e ansiosidonnaisesta asumiskulujen jälkeen. Jippii kohta loppuu liiton päivät.
Älä kuitenkaan iloitse, sillä mikään ei ole varmaa, kun katastrofihallitus voi lakkauttaa kaikki tuet tuosta vaan ja Satonenkin vielä palkataan Kelan johtajaksi.
Kesäkuussa alkaa puremaan Hallituksen leiikaukset. Siis suunnitellusti kuntavaalien jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on säästöjä, niin et saa kuin työmarkkinatuen ja se on noin 600 euroa kuussa. Lisäksi voit saada vähän asumistukea, jos siis ei ole varallisuutta paljoa. Jos ei ole mitään säästöjä, niin voit saada lisäksi toimeentulotukea. Asumisessa on kuntokohtaiset rajat vuokrissa, eli lopun osan isosta vuokrasta joudut maksamaan itse, jos on siis liian kallis asunto. Muuten ihmiselle pitäisi jäädä noin 600 euroa asumiskulujen jälkeen käteen.
600e asumiskulujen jälkeen.
Eihän mulle jäänyt edes työssä ollessa niin paljon.
Olisit hakenut toimeentulotukea, Kela ei tosin maksa rahapelejäsi eikä Netflixiä ja nettiliittymää joten laskelma tehdään oikean tarpeen mukaan.
Jaa-a, itellä menee luottotiedot nyt tällee keski-iässä kun putosin päivärahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on helpompaa sitten jättää työ ja mennä kokonaan toimeentulolle. Niinpä, ei mitään järkeä käydä noissa osaaika töissä. Pätkien välillä ei saa mitään mistään. '
Jatkossa kun jätät työpaikkasi irtisanoutumalla itse tai jätät vastaanottamatta sinulle tarjotun pätkä/ osa-aika työn niin sinulta vähennetään automaattisesti 50% toimeentulotuesta pois. 😂
JA SE ON TUOLLAISILLE PIKKUPASKIAISILLE IHAN OIKEIN 👍
Tiesitkö hyvä ystävä, että tuo koskee myös niitä 9€ työkokeilupaikkoja? Niistäkään ei enää voi kieltäytyä tai lopettaa kesken ilman toimeentulotuen puolittumista. Hallitus tukkii kyllä hyvin nyt kaikki porsaan reiät näiltä sioilta.
Sitten itketään, kun rikollisuus lisääntyy.
Itsarit lisääntyvät ja leipäjonot pidentyvät, suomalaiset kiristävät nälkävyötä paitsi riehuva äärivasemmisto ja tietyt vähemmistöt, kuten on nähty. Suomalaiset eivät polta autoja ja tuhoa lähiöitä kun rahantulo vähenee vaan kärsivät hiljaa.
Perusosa yksinasuvalle ei-karensissa olevalle ihmiselle on noin 600 euroa kuussa HYVÄKSYTTYJEN menojen jälkeen. Kelan sivulta voi katsoa mitä hyväksytyt menot ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on säästöjä, niin et saa kuin työmarkkinatuen ja se on noin 600 euroa kuussa. Lisäksi voit saada vähän asumistukea, jos siis ei ole varallisuutta paljoa. Jos ei ole mitään säästöjä, niin voit saada lisäksi toimeentulotukea. Asumisessa on kuntokohtaiset rajat vuokrissa, eli lopun osan isosta vuokrasta joudut maksamaan itse, jos on siis liian kallis asunto. Muuten ihmiselle pitäisi jäädä noin 600 euroa asumiskulujen jälkeen käteen.
Ei asumiskulujen vaan hyväksyttyjen menojen jälkeen. Kaksi eri asiaa. Olisit hakenut asumis- tai toimeentulotukea. Turha vinkua jos et niin tehnyt tai jos tuhlasit kuin mielenköyhä.
Jos asut yli tietyn vuokramäärän niin voi jäädä vain 300€, niinkuin mulla. Jos asut halvasti n 700€ vuokra-asunnossa niin se viitisen sataa. Ja se pitää riittää kaikkeen.
Seuraavaksi varmaan putoat avannosta jäiden alle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin ei tarvitse miettiä tukia.
Mene sinä hautaan.
Loinen taas kitisee..
Vierailija kirjoitti:
Uli uli tuki tuki uli uli
Sulla on jäänyt taas putki päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut yli tietyn vuokramäärän niin voi jäädä vain 300€, niinkuin mulla. Jos asut halvasti n 700€ vuokra-asunnossa niin se viitisen sataa. Ja se pitää riittää kaikkeen.
Tuo on ihan päin helvettiä selitetty juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uli uli tuki tuki uli uli
Sulla on jäänyt taas putki päälle.
Uli uli tuki tuli uli uli..
Sulla taas loinen on sossu putki päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin ei tarvitse miettiä tukia.
Mene sinä hautaan.
Loinen taas kitisee..
Mene lääkäriin jos kuulet suolistoloisiesi kitinän.
40 luvulla keksittiin miten tuollaisista yhteiskunnan siivellä eläjistä päästiin kätevästi eroon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuosta maksat ruuat, sähkön, vakuutukset, matkaliput ja muut kulut.
Töissä ollessa jäi noin 400/kk asumismenojen jälkeen, vit---aa kuulla ja nähdä miten rahaa jaetaan ilmaiseksi.
Ihan itse tuhlasit rahasi. Syytä itseäsi. Jos taas olit pienituloinen niin olisit hakenut asumis- tai toimeentulotukea. Oli miten oli, syy on sinussa itsessäsi.