Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putoan kelan päivärahalle, paljon ihmiselle pitää jäädä käteen kuussa?

Vierailija
19.01.2025 |

Olen nyt liiton päivärahoilla ja putoan kelan päivärahalle, paljon pitää jäädä ihmiselle käteen kuussa? Ja mistä sitä saa? Töitä haettu kovasti mutta hakijoita kovasti joten en tule koskaan valituksi.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poisti lapsikorotukset työttömyystuista eli saa työmarkkinatuki 595 netto, jos 3 lasta tai enemmän lapsia.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Vierailija
102/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen 1109€ netto. Asumistuki 94€ 

eipä millään jää 600€ käteen laskujen jälkeen kuussa. 20-300€ jää. Jos ei olisi yhtään säästöjä niin kuolema tulisi

Mitä sinun muut laskusi ovat? Viestisi perusteella nettotulot noin 1000 e kuussa, pitäisi riittää.

Tosta 1000 eurosta maksetaan myös asumiskulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on se että asuminen on niin kallista. Olen yrittänyt etsiä halpaa asuntoa mutta sellaista ei yksinkertaisesti ole. Pelottaa että kun tästä vielä vuokranousee niin raha ei enää riitä. Olen töissä mutta paskapalkka muuta työtä en ole saanut. Jospa sais edes asunnon että tietää 1000e kuussa riittävän elämiseen ettei tarvisi koko ajan hakea toimeentulotukea ruokaan ja lääkkeisiin. Se on helpompaa sitten jättää työ ja mennä kokonaan toimeentulolle. Niinpä, ei mitään järkeä käydä noissa osaaika töissä. Pätkien välillä ei saa mitään mistään. 

Miksei pätkien välillä saa mistään mitään? Onko peruspäiväraha jotenkin erilainen kuin ansioaidonnainen?

Siksi kun Hallitus poisti 1.4.2024 alkaen ns 300€ suojaosan. -orpopurraarto

Vierailija
104/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eipä millään jää 600€ käteen laskujen jälkeen kuussa. 20-300€ jää. Jos ei olisi yhtään säästöjä niin kuolema tulisi

Ei siitä toimeentulotuestakaan jää laskujen jälkeen, ne laskut pitää maksaa siitä. 

Vierailija
105/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvät kitisevät kun tuhlaavat rahaa kuukaudesta toiseen niin ettei heille jää edes perusosan (600€) vertaa kuussa elämiseen. Syy on tietenkin työttömissä vaikka suurin osa työttömistä elää köyhyysrajan alapuolella.

Vierailija
106/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun putosin työnarkkinatuelle ansiosidonnaisen jälkeen , kesti monta viikkoa ennen kun alkoi kun päätökset kesti ja piti odotella työvoimapoliittista lausuntoa. Työmarkkinatuen saan pelkän, kun on omistusasunto sekä työssäkäyvä puoliso. 

Vierailija
107/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela viho viimeinen laitos johon kääntyisin. Onneksi ei tarvitse asioida tässä laitoksessa. Elämässä sellainen tilanne, että toinen taho maksaa ei kela. 

Vierailija
108/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela viho viimeinen laitos johon kääntyisin. Onneksi ei tarvitse asioida tässä laitoksessa. Elämässä sellainen tilanne, että toinen taho maksaa ei kela. 

Suurella osalla ei asiat noin hyvin. Miksikän huonompiosaisia juuri nyt isketään oikein kunnolla!

Vierailija
109/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
110/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Minä olenkin vaan miten lienee sinun työssäkäynti ym asiat!

Vierailija
111/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on säästöjä, niin et saa kuin työmarkkinatuen ja se on noin 600 euroa kuussa. Lisäksi voit saada vähän asumistukea, jos siis ei ole varallisuutta paljoa. Jos ei ole mitään säästöjä, niin voit saada lisäksi toimeentulotukea. Asumisessa on kuntokohtaiset rajat vuokrissa, eli lopun osan isosta vuokrasta joudut maksamaan itse, jos on siis liian kallis asunto. Muuten ihmiselle pitäisi jäädä noin 600 euroa asumiskulujen jälkeen käteen. 

600e asumiskulujen jälkeen.

Eihän mulle jäänyt edes työssä ollessa niin paljon.

Ei asumiskulujen jälkeen vaan pelkästään 600€ ja siitä maksat asumisen ja ihan kaikki muut kulut. Jos asut omassa asunnossa.

Vierailija
112/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin!

Äääh! Keksi jotain uutta.

Vierailija
113/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vois mennä. 

Vierailija
114/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi yhtään säästöjä, voisit saada toimeentulotukea. 

Vierailija
115/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet kelalta perustoimeentulotukea ja asumistukea nyt heti.

Kokeile ensin Kelan laskureilla, kannattaako sun hakea. Siis ihan jottei hylkäävät päätökset tule ikävänä yllätyksenä.

Vierailija
116/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on säästöjä, niin et saa kuin työmarkkinatuen ja se on noin 600 euroa kuussa. Lisäksi voit saada vähän asumistukea, jos siis ei ole varallisuutta paljoa. Jos ei ole mitään säästöjä, niin voit saada lisäksi toimeentulotukea. Asumisessa on kuntokohtaiset rajat vuokrissa, eli lopun osan isosta vuokrasta joudut maksamaan itse, jos on siis liian kallis asunto. Muuten ihmiselle pitäisi jäädä noin 600 euroa asumiskulujen jälkeen käteen. 

En tiedä mistä näitä lukuja repivät. Ei minulle ole ikinä jäänyt 600 euroa asumiskulujen jälkeen työttömyystuen tai toimeentulotuen jälkeen, vaikka vuokrakin oli pitkään pari sataa euroa. Nyt bruttopalkka 1050€, as

Se, että tuo tyyppi luulee, että viinatkin pitäisi maksaa ja sen jälkeen pitäisi jäädä 600 euroa. 

Vierailija
117/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää noin 500e ansiosidonnaisesta asumiskulujen jälkeen. Jippii kohta loppuu liiton päivät.

Höpö höpö, sillä maksat ne asumiskulut!

Vierailija
118/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on ihan liian suuret tuet. Niillähän elää paremmin kuin miljonäärinä.

Mitään muuta et saa mistään, kuin työmarkkinatuen (595e), jos puoliso käy töissä, vaikka korvauksesi riittäisi pelkästään ehkä omaan osaasi asumiskuluista. Et mitään. Sillä ei kovin hyvin tienaavalla puolisolla tosin voi olla omaa opintovelkaa, autovelkaa tms. mitä ei  huomioida. Siis että onko hänellä edes faktisia mahdollisuuksia ostaa sinulle edes ruokaa. Muusta puhumattakaan. Ja sen lisäksi maksaa myös kaikki sinun laskusi omiensa lisäksi.

Vierailija
119/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole määritelty missään, että pitäisi jäädä jokin summa asumiskulujen jälkeen.

Vierailija
120/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tämä tukivalittajien kokoontuminen. Lopetetaan vain kaikki tuet. Ei lääkekorvauksia, työmatkakuluvähennyksiä, lapsilisiä, ei ilmaista tai lähes ilmaista terveydenhoitoa, ei julkisia teitä. Te kaikki narisijat nautitte jostain valtion teille kustantamista eduista ja tuista mutta olette valmiita viemään siltä heikoimmalta kaiken? Pakko sanoa että osalla tästä kansasta on päässä vikaa. On tiettyjä valtio tukia jotka ovat hyväksyttyjä kunhan ne kohdistuvat teihin mutta ne jotka kohdistuva sairaisiin ja heikkoihin ovat varmaan sitten niitä vääriä tukia???

Taas joku joka ei tajua kaikille kuuluuvien etuukdien ja sosiaalitukien eroa.Terveydenhoitokulut,lapsilisät ym.kuuluu myös sos.tukien saajille ja lisäksi tuet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi