Miksi mies haluaa olla kanssani vaikka tietää minun haluavan erota?
Kysyn täältä kun mieheltä en saa kysymisestä huolimatta asiaan vastausta. Olemme olleet yhdessä reilu 10 vuotta, avoliitossa, ikää 40 plus. Olen kertonut hänelle aivan suoraan, että en halua enää olla yhdessä, haluan erota. Hän siis tietää ajatukseni. Tietää etten halua enää olla hänen kanssaan. Ja huomaa sen minusta muutenkin, en ole aikoihin halunnut hänen kanssaan mitään yhteistä enkä viettää aikaa yhdessä. Mies ei kuitenkaan halua erota, on kuin ei tietäisi muka mitään siitä etten halua olla hänen kanssaan. Suunnittelee meille uuden kodin ostamista, vaikka vastaan suoraan etten halua, koska haluan alkaa järjestämään tämän nykyisen kodin myyntiä, jotta vihdoin saataisiin ero järjestettyä. Hän kieltäytyy täysin puhumasta koko aiheesta ja on kuin olisimme hyvinkin onnellisia yhdessä. Mikä voi olla syynä? En varsinaisesti usko hänen edes rakastavan minua, tai ainakaan en ole mitään rakkauden tunnetta hänen suunnastaan muutamaan vuoteen tuntenut.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän eron järjestelyt jäävät sen harteille, joka erota haluaa. Meilläkin oli tilanne, jossa mieheni halusi erota, ei tehnyt asian eteen mitään, ja jossain kohtaa oikein avautui minulle siitä, että miksi en ole edistänyt asiaa. Miksi ihmeessä olisin?
Teillä oli eri tilanne. Sinä suostuit keskustelemaan erosta ja eron edistämisestä. Mieheni ei. Mieheni kävelee pois paikalta kun alan puhumaan asunnon myymisestä. Kun kirjoitan siitä hänelle sähköpostia, hän ei vastaa niihin mitään. Kun hermostun että miksi et suostu puhumaan tästä, hän vain lähtee ulos lenkille tms. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten taas rakkaus ei ole tunne.
Ja toiseksi mikis sun pitää hyvästä miehestä erota?
Ei hän ole mikään erityisen hyvä, vaan huonotuulinen ja joustamaton. Ei kaikkien huonoinkaan silti toki. Mutta en enää rakasta häntä, en ole pitkään aikaan halunnut mitään läheisyyttä hänen kanssaan, en enää edes viihdy hänen seurassaan, ahdistun hänen seurassaan. Eikö silloin kannata erota? Ap
Et kai sä täältä hae erolle hyväksyntää? Teet itse pääätöksesi ja haet eroa. Laitat samalla käräjille hakemuksen yhteisomistuksen purkamisesta niin ei tule sitä ongelmaa asunnon kanssa. Kämppä myydään oikeuden päätksellä halusi kaikki osapuolet sitä tai ei. Jos yksi omistaja ei halua muuttaa niin hän lunastaa muut osakkaat ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän eron järjestelyt jäävät sen harteille, joka erota haluaa. Meilläkin oli tilanne, jossa mieheni halusi erota, ei tehnyt asian eteen mitään, ja jossain kohtaa oikein avautui minulle siitä, että miksi en ole edistänyt asiaa. Miksi ihmeessä olisin?
Teillä oli eri tilanne. Sinä suostuit keskustelemaan erosta ja eron edistämisestä. Mieheni ei. Mieheni kävelee pois paikalta kun alan puhumaan asunnon myymisestä. Kun kirjoitan siitä hänelle sähköpostia, hän ei vastaa niihin mitään. Kun hermostun että miksi et suostu puhumaan tästä, hän vain lähtee ulos lenkille tms. Ap
Sinä haluat erota, ei mies. Joten hoida hommat itse äläkä ulise miehelle, sitä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä jankkaat ja jahkailet. Jos haluat erota niin laitat eron vireille. Muuten tuo kuulostaa yhtä tyhjältä kuin uhkailut erosta aina riidan yhteydessä (miehet yleensä tekee tätä). Älä lässytä vaan toimi. Papaerit menemään, välittäjä tai pari antamaan hinta-arvion asunnosta jne.
Miehen näkökulmasta asiaan vaikuttanee moni asia. Puhut ja puhut muttet tee mitään. Jos miehelle nykytilanne on riittävä niin miksi hän ryhtyisi ajamaan eroa. Syitö on vaikka miten paljon, myös kontrollinhalu. Etpähän voi muuttaa toisen äijän luo kun hän ei anna siihen syytä eikä mahdollsita sitä. Vaikka roolit olisi toistepäin niin musta on aika härskiä vinkua ettei parisuhteen toinen osapuoli halua eroa ja tee asialle mitään kun itse on se joka erota tahtoo. Toimi älä märise.
Olemme avoliitossa, eroa ei voi laittaa vireille kuin avioliitossa. Eikä välittäjät tule paikalle eikä ota asiakkaaksi, jos asunnon toinen omistaja ja asunnossa asuva henkilö ilmoittaa suoraan että ei hän ole ollenkaan aikeissa myydä. Ei välittäjiä kiinnosta tule paikalle tuollaiseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ole sivusuhdetta, vaikka sinulla on.
Tuostahan tässä kysymys. Ap on tyyppiesimerkki näistä.
No ei todellakaan ole aina syynä joku sivusuhde. Itselläni oli samanlainen mies. Syynä oli ihan hänen läheisriippuvuutensa, ei pystynyt kuvitella elämään ilman toista rinnalla. Puhuin hänelle myöskin pitkään, että muutan pois kun löydän asunnon. Ei uskonut, vaan tuli puskista hänelle haluni erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän ole mikään erityisen hyvä, vaan huonotuulinen ja joustamaton. Ei kaikkien huonoinkaan silti toki. Mutta en enää rakasta häntä, en ole pitkään aikaan halunnut mitään läheisyyttä hänen kanssaan, en enää edes viihdy hänen seurassaan, ahdistun hänen seurassaan. Eikö silloin kannata erota? Ap
Et kai sä täältä hae erolle hyväksyntää? Teet itse pääätöksesi ja haet eroa. Laitat samalla käräjille hakemuksen yhteisomistuksen purkamisesta niin ei tule sitä ongelmaa asunnon kanssa. Kämppä myydään oikeuden päätksellä halusi kaikki osapuolet sitä tai ei. Jos yksi omistaja ei halua muuttaa niin hän lunastaa muut osakkaat ulos.
Tiedän, että saan kyllä eron lopulta aikaiseksi käräjäoikeuden päätöksellä niin että asunto pakkomyydään. Mutta haluaisin hoitaa tämän jotenkin ystävällisemmin ja nätimmin kuin hankkimalla miehelle käräjäoikeudesta häätö. Hän ei pysty ostamaan minun osuutta. Minä pystyn ostamaan hänen osuuden. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonotuulinen? No varmasti jos jankutat että haluat erota. Joustamaton, millä tavalla? Eikö se nyt vaan olis helpompi olla hänen kanssaan kun järjestää koko elämä uusiksi ja todnäk olla onneton silloinkin. Moni ei löydä ihmistä vierelle joka haluaisi olla yhdessä ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä heikompaa menestys sillä rintamalla on. Mieti nyt vielä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonotuulinen? No varmasti jos jankutat että haluat erota. Joustamaton, millä tavalla? Eikö se nyt vaan olis helpompi olla hänen kanssaan kun järjestää koko elämä uusiksi ja todnäk olla onneton silloinkin. Moni ei löydä ihmistä vierelle joka haluaisi olla yhdessä ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä heikompaa menestys sillä rintamalla on. Mieti nyt vielä..
Olen eri ja erosin just sen takia, että talkoi vaan ahdistaa toisen seurassa ja mietin tätäkö se on loppuelämä sitten. Jollekin muulle siinä oli ihan hyvä mies. Onneksi erosin eikä kiinnosta uusi suhde vanhuudenpäiville. Mieli koheni huomattavasti eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen sitä miksi sinä et ole eronnut kerta haluat erota?
Vai oletko henkisesti väkivaltainen ihminen joka uhkailee erolla mutta ei sitten kuitenkaan eroa?
Olen yrittänyt tässä järjestää eroa. En voi vain muuttaa pois, koska omistan suurimman osan asunnostamme. Mies ei suostu ollenkaan keskustelemaan myymisestä tai siitä että hän muuttaisi pois. Minulla ei ole rahaa asua vuokralla ennen kuin tämä on myyty, rahani menevät lainan lyhennykseen ja asunnon vastikkeisiin ym kuluihin. En pääse eroamaan ennen kuin saan miehen ymmärtämään että eroa on alettava järjestämään. Emme ole riidoissa enkä halua hänelle mitään pahaa vaan olen yrittänyt sovussa saada ns. hyvää eroa aikaiseksi. Ap
Eikö eronne järjestäminen ap ala siitä, että sinä laitat eron vireille, koska miehesi ei eroa halua ja sinä vastaavasti haluat? Pallo on siis selvästi sinulla. Jos miehesi ei eropapereita allekirjoita vapaaehtoisesti, niin hän allekirjoittaa ne ajan mittaan haastemiehen 'avulla'. Avioeroprosessista seuraa ositukset, erilleen muutto jne.
En minäkään aviovaimona tekisi yhtään mitään eroprosessin eteen, jos mieheni haluaisi minusta erota, mutta minä en hänestä. Hoitakoon eroprosessin käyntiin se, joka eroa haluaa. Toki eropaperit allekirjoittaisin vapaaehtoisesti, jos ne eteeni tuotaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestä minun pitäisi vain olla hänen kanssaan, vaikka loppuelämä, vaikka en rakasta, en halua viettää hänen kanssaan ollenkaan yhteistä aikaa, ahdistun hänen seurassaan? Miksi?
Enkä minä mistään uudesta suhteesta haaveile. En usko enää haluavani uutta parisuhdetta.
Ap
Älä välitä, kyllä sinullekin vielä löytyy juoppo mies, jolta saat nyrkistä. Aina on toivoa.
Ei halua tilannetta että jäisi yksin. Kun löytää toisen naisen joka yhtään lämpeää, hyppää sitten tämän kelkkaan. Mies ei jätä suhdetta ilman että uusi on varmistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen sitä miksi sinä et ole eronnut kerta haluat erota?
Vai oletko henkisesti väkivaltainen ihminen joka uhkailee erolla mutta ei sitten kuitenkaan eroa?
Olen yrittänyt tässä järjestää eroa. En voi vain muuttaa pois, koska omistan suurimman osan asunnostamme. Mies ei suostu ollenkaan keskustelemaan myymisestä tai siitä että hän muuttaisi pois. Minulla ei ole rahaa asua vuokralla ennen kuin tämä on myyty, rahani menevät lainan lyhennykseen ja asunnon vastikkeisiin ym kuluihin. En pääse eroamaan ennen kuin saan miehen ymmärtämään että eroa on alettava järjestämään. Emme ole riidoissa enkä halua hänelle mitään pahaa vaan olen yrittänyt sovussa saada ns. hyvää eroa aikaiseksi. Ap
Eikö eronne järjestäminen ap ala siitä, että sinä laitat eron vireille, koska miehesi e
Olen aloituksessa ja yhdessä kommentissakin kertonut, että emme ole naimisissa, joten eroa ei voi laittaa vireille eikä allekirjoittaa mitään eropapereita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonotuulinen? No varmasti jos jankutat että haluat erota. Joustamaton, millä tavalla? Eikö se nyt vaan olis helpompi olla hänen kanssaan kun järjestää koko elämä uusiksi ja todnäk olla onneton silloinkin. Moni ei löydä ihmistä vierelle joka haluaisi olla yhdessä ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä heikompaa menestys sillä rintamalla on. Mieti nyt viel
Eli sinun mielestä minun pitäisi vain olla hänen kanssaan, vaikka loppuelämä, vaikka en rakasta, en halua viettää hänen kanssaan ollenkaan yhteistä aikaa, ahdistun hänen seurassaan? Miksi?
Enkä minä mistään uudesta suhteesta haaveile. En usko enää haluavani uutta parisuhdetta.
Ap
No kyllä, miksi olla yksin kun vierellä on tuttu ja turvallinen ihminen? Suomalaisten yksi suurin syy masennukseen ja ahdistukseen on nimenomaan yksinäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Ei halua tilannetta että jäisi yksin. Kun löytää toisen naisen joka yhtään lämpeää, hyppää sitten tämän kelkkaan. Mies ei jätä suhdetta ilman että uusi on varmistettu.
Tä voi kyllä olla syynä. Mutta ei hän näytä etsivän mitään toista naista. Ei niitä etsimättä löydy. Hånen työpaikallaan on vain miehiä, hän ei käy baareissa, harrastaa vain sellaisia asioita, joissa on muutama kaverimies paikalla. Ap
Hyvät kotityöpalvelut minulta.. Ei uittu mikä nuija🤣
Ap voisi seuraavalla kerralla sepittää edes vähän uskottavamman tarinan.
Mitä sä jankkaat ja jahkailet. Jos haluat erota niin laitat eron vireille. Muuten tuo kuulostaa yhtä tyhjältä kuin uhkailut erosta aina riidan yhteydessä (miehet yleensä tekee tätä). Älä lässytä vaan toimi. Papaerit menemään, välittäjä tai pari antamaan hinta-arvion asunnosta jne.
Miehen näkökulmasta asiaan vaikuttanee moni asia. Puhut ja puhut muttet tee mitään. Jos miehelle nykytilanne on riittävä niin miksi hän ryhtyisi ajamaan eroa. Syitö on vaikka miten paljon, myös kontrollinhalu. Etpähän voi muuttaa toisen äijän luo kun hän ei anna siihen syytä eikä mahdollsita sitä. Vaikka roolit olisi toistepäin niin musta on aika härskiä vinkua ettei parisuhteen toinen osapuoli halua eroa ja tee asialle mitään kun itse on se joka erota tahtoo. Toimi älä märise.