Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies haluaa olla kanssani vaikka tietää minun haluavan erota?

Vierailija
19.01.2025 |

Kysyn täältä kun mieheltä en saa kysymisestä huolimatta asiaan vastausta. Olemme olleet yhdessä reilu 10 vuotta, avoliitossa, ikää 40 plus. Olen kertonut hänelle aivan suoraan, että en halua enää olla yhdessä, haluan erota. Hän siis tietää ajatukseni. Tietää etten halua enää olla hänen kanssaan. Ja huomaa sen minusta muutenkin, en ole aikoihin halunnut hänen kanssaan mitään yhteistä enkä viettää aikaa yhdessä. Mies ei kuitenkaan halua erota, on kuin ei tietäisi muka mitään siitä etten halua olla hänen kanssaan. Suunnittelee meille uuden kodin ostamista, vaikka vastaan suoraan etten halua, koska haluan alkaa järjestämään tämän nykyisen kodin myyntiä, jotta vihdoin saataisiin ero järjestettyä. Hän kieltäytyy täysin puhumasta koko aiheesta ja on kuin olisimme hyvinkin onnellisia yhdessä. Mikä voi olla syynä? En varsinaisesti usko hänen edes rakastavan minua, tai ainakaan en ole mitään rakkauden tunnetta hänen suunnastaan muutamaan vuoteen tuntenut. 

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka ehdotat että ap pyytää välittäjää arviokäynnille vaikka mies ei halua myydä. Mitä oikein luulet tapahtuvan, kun välittäjä saapuu paikalle? Mies sanoo hänelle heti, että kuka kumma sinä oikein olet, ai välittäjä mitä oikein täällä teet ei me olla myymässä. Ja välittäjä häipyy heti, ei hän halua osaksi sotkuja. Vai meinaatko että ap pyytää välittäjän silloin kun on varma, että mies on esim. kuntosalilla ja siis pois kotoa? Välittäjä kyllä tulee kysymään ihan aluksi jo molemmista omistajista. Ehdotatko että ap valehtelee välittäjälle, että mieskin haluaa myydä? Sehän on petos. Veljeni on kiinteistövälittäjä ja siksi jonkun verran satun tietämään välittäjien työstä. 

Ootpas yksinkertainen. Jos on odotettavissa mieslapsen kiukuttelua niin kyllä, välittäjän voi pyytää paikalle kun mies on poissa. Yksikään välittäjä ei katoa horisonttiin vaikka kuulisi että toinen ei ole vielä myynnin kannalla vaikka ero on jo tosiasia. Usko pois, toiset on nämä kuviot käyneet omakohtaisesti läpi. Loppujen lopuksi välittäjän käynti on potku persaukseen muuttohaluttomalle. Toinen on tosissaan ja ero tulee vaikka muuttohaluton miten koittaa olla hankala. Oikeustoimien käynnistäminen ei vaadi välittäjää mutta onhan se hyvä kummankin osapuolen olla tietoinen minkälaisista summista puhutaan siinä vaiheessa kun oikeudenpäätös tulee.

Vierailija
102/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka ehdotat että ap pyytää välittäjää arviokäynnille vaikka mies ei halua myydä. Mitä oikein luulet tapahtuvan, kun välittäjä saapuu paikalle? Mies sanoo hänelle heti, että kuka kumma sinä oikein olet, ai välittäjä mitä oikein täällä teet ei me olla myymässä. Ja välittäjä häipyy heti, ei hän halua osaksi sotkuja. Vai meinaatko että ap pyytää välittäjän silloin kun on varma, että mies on esim. kuntosalilla ja siis pois kotoa? Välittäjä kyllä tulee kysymään ihan aluksi jo molemmista omistajista. Ehdotatko että ap valehtelee välittäjälle, että mieskin haluaa myydä? Sehän on petos. Veljeni on kiinteistövälittäjä ja siksi jonkun verran satun tietämään välittäjien työstä. 

Ootpas yksinkertainen. Jos on odotettavissa mieslapsen kiukuttelua niin kyllä, välittäjän voi pyytää paikalle kun mies on poissa. Yksikään välittäjä ei katoa ho

Välittäjä tarvitsee kummankin osakkaan sähköisen allekirjoituksen toimeksiantosopimukseen. Vaikka tuossa onnistuisi vielä huijaamaan välittäjää niin Välittäjä näkee omistussuhteen viimeistään isännöitsijätodistuksesta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asunto sinne huutokauppasivustolle mene. Vaan pesänhoitaja ottaa siihen kiinteistövälittäjän, joka myy asunnon vapailla markkinoilla perinteisellä tavalla. Tiedän, koska olen itse läpikäynyt tuon prosessin.

Minä olen nähnyt huutokauppasivulla monia yhteiselämän purku -kiinteistön myynti-ilmoituksia.

Siellä myös ulosottolaitos kaupittelee huutokaupassa kohteitaan. On hyvin harvinaista, että olisi normaalissa kiinteistönvälittäjän myynnissä.

Vierailija
104/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asunto sinne huutokauppasivustolle mene. Vaan pesänhoitaja ottaa siihen kiinteistövälittäjän, joka myy asunnon vapailla markkinoilla perinteisellä tavalla. Tiedän, koska olen itse läpikäynyt tuon prosessin.

Minä olen nähnyt huutokauppasivulla monia yhteiselämän purku -kiinteistön myynti-ilmoituksia.

Siellä myös ulosottolaitos kaupittelee huutokaupassa kohteitaan. On hyvin harvinaista, että olisi normaalissa kiinteistönvälittäjän myynnissä.

Lisäksi kun ap avaa suunsa ja ilmaisee tahtonsa ostaa se asunto, niin kiinteistönvälittäjäkin voi laittaa sen tarjouskauppaan, jossa ap näkee tarjoukset julkisesti ja voi tehdä isoimman tarjouksen.

Keino asunnon ostamiseen itselle löytyy siis kyllä helposti, vastaväitteet, ettei muka voi siksi erota, kuulostavat tekosyiltä.

Vierailija
105/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo nyt aika rajuja ja ikäviä keinoja hoitaa ero, että hakee käräjäoikeudesta avopuolisolleen kodin pakkohuutokaupan ja häädön. Jos ei ole mitenkään pahasti riitaisa tilanne kotona ennen eroa eikä mitään väkivallan uhkaa tms syytä hoitaa ero kiireellä ja hinnalla millä hyvänsä, niin kyllä normaali ihminen yrittää saada eron toteutumaan ihan keskustelemalla ja yrittämällä löytää sopu ilman jotain pesänhoitajien suorittamia pakkomyyntejä. Useimmat fiksut ihmiset kuitenkin yrittää säilyttää ystävällismieliset välit myös eron jälkeen. Etenkin jos on lapsia.

Vierailija
106/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nuo nyt aika rajuja ja ikäviä keinoja hoitaa ero, että hakee käräjäoikeudesta avopuolisolleen kodin pakkohuutokaupan ja häädön. Jos ei ole mitenkään pahasti riitaisa tilanne kotona ennen eroa eikä mitään väkivallan uhkaa tms syytä hoitaa ero kiireellä ja hinnalla millä hyvänsä, niin kyllä normaali ihminen yrittää saada eron toteutumaan ihan keskustelemalla ja yrittämällä löytää sopu ilman jotain pesänhoitajien suorittamia pakkomyyntejä. Useimmat fiksut ihmiset kuitenkin yrittää säilyttää ystävällismieliset välit myös eron jälkeen. Etenkin jos on lapsia.

Ilmeisesti et edes lukenut aloitusta. AP on toistuvasti kertonut miehellensä että haluaa eron ja haluaa laittaa talon myyntiin. Mies kieltäytyy keskustelemasta koko asiasta ja pakenee vain paikalta. Ap on siis normaalina ihmisenä tehnyt juuri kuten ehdotit mutta tulos on pyöreä nolla. Kuinka kauan vielä AP: n pitäisi mielestäsi puhua kuuroille korville ja odottaa että mies suostuu käyttäytymään ja ottamaan vastuuta kuin normaali aikuinen. Kuukauden, puolivuotta, vuoden vai lopun elämäänsä? 

Vierailija
107/109 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisinpäin tilanne, mies haluaa eron ja asuu omistamassani asunnossa muttei tee elettäkään lähteäkseen, puhuu vain joka riidan aikana asiasta. 

Vierailija
108/109 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hänellä ei ole vielä uutta naista varmistettuna. 

Vierailija
109/109 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies ei halua erota. Kätevämpää olla yhdessä hänen mielestä.

Rahansäästö, kulissi, ei ole koskaan rakastanutkaan, elää omaa elämäänsä