Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies haluaa olla kanssani vaikka tietää minun haluavan erota?

Vierailija
19.01.2025 |

Kysyn täältä kun mieheltä en saa kysymisestä huolimatta asiaan vastausta. Olemme olleet yhdessä reilu 10 vuotta, avoliitossa, ikää 40 plus. Olen kertonut hänelle aivan suoraan, että en halua enää olla yhdessä, haluan erota. Hän siis tietää ajatukseni. Tietää etten halua enää olla hänen kanssaan. Ja huomaa sen minusta muutenkin, en ole aikoihin halunnut hänen kanssaan mitään yhteistä enkä viettää aikaa yhdessä. Mies ei kuitenkaan halua erota, on kuin ei tietäisi muka mitään siitä etten halua olla hänen kanssaan. Suunnittelee meille uuden kodin ostamista, vaikka vastaan suoraan etten halua, koska haluan alkaa järjestämään tämän nykyisen kodin myyntiä, jotta vihdoin saataisiin ero järjestettyä. Hän kieltäytyy täysin puhumasta koko aiheesta ja on kuin olisimme hyvinkin onnellisia yhdessä. Mikä voi olla syynä? En varsinaisesti usko hänen edes rakastavan minua, tai ainakaan en ole mitään rakkauden tunnetta hänen suunnastaan muutamaan vuoteen tuntenut. 

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat miehesi ulos?

Mitenhän tämäkin tapahtuu jos mies ei halua myydä. Olen itse läpikäynyt todella vaikean eron ja sylettää nämä turhanneuvojat, jotka ei ymmärrä asiasta yhtään mitään ja antaa aivan typeriä neuvoja.

No kuule raukkaparka ei tässä oikein ole muita vaihtoehtoja, joko tyydyt mieheesi tai sitten käyt läpi kaiken tuon. Älä uhriudu kun itse haluat erota!

Vierailija
82/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tilanne on oikeasti hankala. Moni täällä ei tunnu tajuavan sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikilla on omat hankaluutemme.

Vierailija
84/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti. Mutta miksi vähätellä sitä, joka pyytää apua ja neuvoja ja ymmärrystä omiin hankaluuksiinsa? Jos ei halua ymmärtää ja neuvoa, niin eikö voi olla sitten vain hiljaa? Eikä varta vasten tulla paikalle vähättelemään ja ilkkumaan?

Vierailija
85/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti. Mutta miksi vähätellä sitä, joka pyytää apua ja neuvoja ja ymmärrystä omiin hankaluuksiinsa? Jos ei halua ymmärtää ja neuvoa, niin eikö voi olla sitten vain hiljaa? Eikä varta vasten tulla paikalle vähättelemään ja ilkkumaan?

Elämä on valintoja.

Vierailija
86/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat miehesi ulos?

Mitenhän tämäkin tapahtuu jos mies ei halua myydä. Olen itse läpikäynyt todella vaikean eron ja sylettää nämä turhanneuvojat, jotka ei ymmärrä asiasta yhtään mitään ja antaa aivan typeriä neuvoja.

Se miehen ulosostaminen tapahtuu niin kuin on jo monesti kerrottu, hakemalla oikeudesta yhteisomistuksen purkua ja sitten ostamalla se asunto, kun se on julkisessa pakkohuutokaupassa.

Vierailija
87/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja.

Eli jatkat ilkkumista. Mitä siitä oikein saat?

Vierailija
88/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat miehesi ulos?

Se miehen ulosostaminen tapahtuu niin kuin on jo monesti kerrottu, hakemalla oikeudesta yhteisomistuksen purkua ja sitten ostamalla se asunto, kun se on julkisessa pakkohuutokaupassa.

Paitsi että jos kyseessä on hyvä asunto halutulta alueelta, niin ap voi menettää siinä kotinsa. Vieraat ihmiset lähtee tarjouskilpailuun mukaan ja joku tarjoaa niin paljon ettei ap pysty siihen summaan. Ymmärrän oikein hyvin että ap yrittää saada aikaiseksi sopueron vaikka siinä kestäisi. Ja yrittää kaikkensa välttää julkisen huutokaupan.

Vierailija
89/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että syy ei voi olla hyvät kotityöpalvelut minulta, koska teemme kotityöt puoliksi. Ap

Sekin on kyseenalaista, mutta jos lähdet niin mieslapsiraukalle narahtaa 100% kotimeta(turhaanaisten)työtä, jollei ole uutta piikaa katsottuna.

Vierailija
90/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että haluaisit erota sovussa mutta tuossa tilanteessa se on vain mahdotonta kun toinen ei halua sitä tehdä. Kukaan ei voi tietää miksi miehesi toimii noin eikä syyllä ole oikeastaan edes merkitystä. Jos et halua heti hakea käräjäoikeuden päätöstä niin tässä pari ehdotusta:

Kerrot sukulaisille ja ystäville että olette eroamassa. Tällöin miehen täytyy uskoa että olet tosissasi ja kynnys heittäytyä hankalaksi on ehkä pienempi.

Ilmoitat miehelle mihin asti hänellä on aikaa sopia asiasta sinun kanssa tai sitten teet hakemuksen käräjäoikeuteen. Muidtuta häntä vähän väliä ajan umpeutumisesta. Pidä ilmoittamastasi aikataulusta kiinni.

Vierailija
91/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitää julkista tehdä ostaa vaan miehensä ulos

Vierailija
92/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitää julkista tehdä ostaa vaan miehensä ulos

Siksi että jos mies ei suostu myymään. Niin ainoa vaihtoehto on hakea käräjiltä yhteisomistuksen purkua ja siihen liittyen käräjäoikeus määrää pesänhoitajan, jonka tehtäväksi käräjäoikeus asettaa asunnon myymisen. Pesänhoitaja laittaa tällöin asunnon julkiseen myyntiin. Ja pesänhoitajan palkkiot veloitetaan puoliksi aapeelta, puoliksi mieheltä.

Vierailija
93/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat miehesi ulos?

Paitsi että jos kyseessä on hyvä asunto halutulta alueelta, niin ap voi menettää siinä kotinsa. Vieraat ihmiset lähtee tarjouskilpailuun mukaan ja joku tarjoaa niin paljon ettei ap pysty siihen summaan. Ymmärrän oikein hyvin että ap yrittää saada aikaiseksi sopueron vaikka siinä kestäisi. Ja yrittää kaikkensa välttää julkis

No jos ap jotenkin ihmeenkaupalla saisi asunnosta markkinahinnan tai jopa ylihinnan, niin sitten voisi ostaa sillä rahalla uuden asunnon.

Se markkinasivusto huutokaupat.com missä nämä pakkohuutokaupat ovat on kyllä paikka, jossa asunnot menevät yleensä tosi halvalla. Jos ap tarjoaa markkinahinnan, niin saa sen kyllä ostettua, siellä näkee sitä paitsi kaikki tehdyt tarjoukset avoimesti 

Vierailija
94/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja.

Eli jatkat ilkkumista. Mitä siitä oikein saat?

Mitä kukakin saa mistäkin?

-sivusta

Vierailija
95/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän on tilanteensa aiheuttanut. Turhaa kitinää.

Vierailija
96/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asunto sinne huutokauppasivustolle mene. Vaan pesänhoitaja ottaa siihen kiinteistövälittäjän, joka myy asunnon vapailla markkinoilla perinteisellä tavalla. Tiedän, koska olen itse läpikäynyt tuon prosessin.

Vierailija
97/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies ei halua erota. Kätevämpää olla yhdessä hänen mielestä.

Vierailija
98/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen lässytystä. Miten niin ei tajua, tietenkin tajuaa. Se on vaan tunnistettava tosiasiat eli jos et saa toista osapuolta keskustelemaan omaisuuden jakamisesta niin se on sitten tehtävä oikeusteitse. Yhteisomistuksen purku vireille käräjäoikeuteen, siitä lähtee. Ei siinä ole mitään sen ihmeempää tajuamista. Joko tekee asialle jotain tai hyväksyy loppuiän vankeuden. Sinä ja trollaava ap kieltäydytte tajuamasta faktoja.

Vierailija
99/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei edelleenkään ymmärrä että mieheltä ei tarvii kysyä lupaa eroamiseen. Eroat ja sillä selvä. Jos mies asuu sinun asunnossa niin haet käräjäoikeuden kautta häätöä sille jos ei muuten tajua muuttaa pois. Jos asut miehen asunnossa niin keräät omaisuutesi ja muutat pois. Eroaminen on yksinkertainen juttu.

Vierailija
100/109 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei edelleenkään ymmärrä että mieheltä ei tarvii kysyä lupaa eroamiseen. Eroat ja sillä selvä. Jos mies asuu sinun asunnossa niin haet käräjäoikeuden kautta häätöä sille jos ei muuten tajua muuttaa pois. Jos asut miehen asunnossa niin keräät omaisuutesi ja muutat pois. Eroaminen on yksinkertainen juttu.

Olisit lukenut edes aloituksen. Se on niiden yhteisesti omistama asunto. Eihän mitään ongelmaa olisi jos jompi kumpi omistaisi sen yksin.