Miksi mies haluaa olla kanssani vaikka tietää minun haluavan erota?
Kysyn täältä kun mieheltä en saa kysymisestä huolimatta asiaan vastausta. Olemme olleet yhdessä reilu 10 vuotta, avoliitossa, ikää 40 plus. Olen kertonut hänelle aivan suoraan, että en halua enää olla yhdessä, haluan erota. Hän siis tietää ajatukseni. Tietää etten halua enää olla hänen kanssaan. Ja huomaa sen minusta muutenkin, en ole aikoihin halunnut hänen kanssaan mitään yhteistä enkä viettää aikaa yhdessä. Mies ei kuitenkaan halua erota, on kuin ei tietäisi muka mitään siitä etten halua olla hänen kanssaan. Suunnittelee meille uuden kodin ostamista, vaikka vastaan suoraan etten halua, koska haluan alkaa järjestämään tämän nykyisen kodin myyntiä, jotta vihdoin saataisiin ero järjestettyä. Hän kieltäytyy täysin puhumasta koko aiheesta ja on kuin olisimme hyvinkin onnellisia yhdessä. Mikä voi olla syynä? En varsinaisesti usko hänen edes rakastavan minua, tai ainakaan en ole mitään rakkauden tunnetta hänen suunnastaan muutamaan vuoteen tuntenut.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen sitä miksi sinä et ole eronnut kerta haluat erota?
Vai oletko henkisesti väkivaltainen ihminen joka uhkailee erolla mutta ei sitten kuitenkaan eroa?
Miehen pitää erota jotta hän on tarinan bad guy ja kaikki taputtavat naista olkapäälle.
Taitaa olla se salasuhteilu aplla jo käynnissä. 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten taas rakkaus ei ole tunne.
Ja toiseksi mikis sun pitää hyvästä miehestä erota?
Ei hän ole mikään erityisen hyvä, vaan huonotuulinen ja joustamaton. Ei kaikkien huonoinkaan silti toki. Mutta en enää rakasta häntä, en ole pitkään aikaan halunnut mitään läheisyyttä hänen kanssaan, en enää edes viihdy hänen seurassaan, ahdistun hänen seurassaan. Eikö silloin kannata erota? Ap
Olen eri ja erosin just sen takia, että talkoi vaan ahdistaa toisen seurassa
Niin se naisten rakkaus vaan loppuu kuten aplläkin koska sitä ei koskaan ole ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän eron järjestelyt jäävät sen harteille, joka erota haluaa. Meilläkin oli tilanne, jossa mieheni halusi erota, ei tehnyt asian eteen mitään, ja jossain kohtaa oikein avautui minulle siitä, että miksi en ole edistänyt asiaa. Miksi ihmeessä olisin?
Teillä oli eri tilanne. Sinä suostuit keskustelemaan erosta ja eron edistämisestä. Mieheni ei. Mieheni kävelee pois paikalta kun alan puhumaan asunnon myymisestä. Kun kirjoitan siitä hänelle sähköpostia, hän ei vastaa niihin mitään. Kun hermostun että miksi et suostu puhumaan tästä, hän vain lähtee ulos lenkille tms. Ap
Ei me keskusteltu eron edistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua tilannetta että jäisi yksin. Kun löytää toisen naisen joka yhtään lämpeää, hyppää sitten tämän kelkkaan. Mies ei jätä suhdetta ilman että uusi on varmistettu.
Tä voi kyllä olla syynä. Mutta ei hän näytä etsivän mitään toista naista. Ei niitä etsimättä löydy. Hånen työpaikallaan on vain miehiä, hän ei käy baareissa, harrastaa vain sellaisia asioita, joissa on muutama kaverimies paikalla. Ap
Tietää.ettei saa ketään. Ehkä.kokeillu tinderiä salaa saamatta yhtään matchiakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän eron järjestelyt jäävät sen harteille, joka erota haluaa. Meilläkin oli tilanne, jossa mieheni halusi erota, ei tehnyt asian eteen mitään, ja jossain kohtaa oikein avautui minulle siitä, että miksi en ole edistänyt asiaa. Miksi ihmeessä olisin?
Teillä oli eri tilanne. Sinä suostuit keskustelemaan erosta ja eron edistämisestä. Mieheni ei. Mieheni kävelee pois paikalta kun alan puhumaan asunnon myymisestä. Kun kirjoitan siitä hänelle sähköpostia, hän ei vastaa niihin mitään. Kun hermostun että miksi et suostu puhumaan tästä, hän vain lähtee ulos lenkille tms. Ap
Ei me keskusteltu eron edistämisestä.
No millä tavalla sitten teillä ero tapahtui, jos sinä kieltäydyit kaikesta yhteistyöstä eroon liittyvien järjestelyiden suhteen? Ap
Ei sulla ehkä ole muuta mahdollisuutta, kuin sanoa miehelle, että jollei halua ostaa osuuttasi asunnosta tai vapaaehtoisesti laittaa myyntiin niin haet käräjäoikeuden kautta myyntiä. Ja jos ei vastaa / suostu niin laitat vireille samantien. En ole selvillä miten se käytännössä tapahtuu, mutta jos esim. netissä niin täyttäisin sen hakemuksen lähettämistä vaille valmiiksi ja näyttäisin miehelle ja tekisin selväksi, että olen tosissani. Ja todellakin lähettäisin.
Monet miehet ovat niin onnettomia roikkujia, pelkäävät muutosta ja sitä etteivät löydä ketään uutta.
Ei siinä mitään yhteistyötä tarvittu. Lopulta mies laittoi eron vireille, ja lopulta ero astui voimaan. Tästä meni vielä muutama kuukausi, ja mies muutti pois.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet ovat niin onnettomia roikkujia, pelkäävät muutosta ja sitä etteivät löydä ketään uutta.
onpa kamalaa, hyvä mies haluaa olla rakastamansa naisen kanssa...
Avoero tapahtuu niin, että toinen muuttaa pois...
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään yhteistyötä tarvittu. Lopulta mies laittoi eron vireille, ja lopulta ero astui voimaan. Tästä meni vielä muutama kuukausi, ja mies muutti pois.
Mutta teillähän oli ihan eri tilanne. Olitte naimisissa, me ei olla. Eli teillä ero voi astua voimaan, meillä ei. Ja teillä se joka halusi erota halusi muuttaa pois, ja pystyi muuttamaan pois, asuitte ilmeisesti vuokralla. Meillä tämä ei ole mahdollista ennen kuin asunto on myyty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta teillähän oli ihan eri tilanne. Olitte naimisissa, me ei olla. Eli teillä ero voi astua voimaan, meillä ei. Ja teillä se joka halusi erota halusi muuttaa pois, ja pystyi muuttamaan pois, asuitte ilmeisesti vuokralla. Meillä tämä ei ole mahdollista ennen kuin asunto on myyty. Ap
Mistä ihmeestä päättelit, että asuttiin vuokralla? Omakotitalo, jäin tähän asumaan, mitään muuttorumbaa en olisi edes jaksanut tässä elämäntilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Avoero tapahtuu niin, että toinen muuttaa pois...
Kyllä. Mutta miten minä muutan pois? Ei minulla ole rahaa muuttaa vuokralle, koska rahani menee tämän asunnon lainan lyhennyksiin, asunnon vastikkeisiin ym kuluihin. Mies taas ei halua eikä pysty ostamaan minun osuutta tästä. Joka on suurempi kuin miehen (omistan 70 pros). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä päättelit, että asuttiin vuokralla? Omakotitalo, jäin tähän asumaan, mitään muuttorumbaa en olisi edes jaksanut tässä elämäntilanteessa.
Siitä päättelin, että jos kerran teillä ei ollut mitään yhteistyötä eron järjestelyissä niin eihän silloin olisi millään tapahtunut se, että sinä ostit miehen osuuden talosta. Ei kai hän sentään lahjoittanut sinulle osuuttaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä en naisena haluaisi enää asua miehen kanssa, joka olisi kertonut, ettei minua enää rakasta ja josta tuntuisi pahalta olla kanssani. Vaikka itse vielä rakastaisinkin. Mitä iloa minulle siitä olisi? Itsensä siinä vain rikkoisi.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä päättelin, että jos kerran teillä ei ollut mitään yhteistyötä eron järjestelyissä niin eihän silloin olisi millään tapa
Ositusta ei ole vielä tehty. Mies muutti vuokralle.
Sanot miehelle, että me erotaan nyt. Muutatko vapaaehtoisesti, vai pitääkö mun hommata sulle häätö? Jos ei valitse kumpaakaan, niin sitten haet sen häädön.
Vierailija kirjoitti:
Sanot miehelle, että me erotaan nyt. Muutatko vapaaehtoisesti, vai pitääkö mun hommata sulle häätö? Jos ei valitse kumpaakaan, niin sitten haet sen häädön.
Älä nyt tällaista pölvästiä neuvoa aapeelle anna. Ei hän voi hommata miehelle häätöä, mieshän omistaa osan siitä heidän kodista :D .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä en naisena haluaisi enää asua miehen kanssa, joka olisi kertonut, ettei minua enää rakasta ja josta tuntuisi pahalta olla kanssani. Vaikka itse vielä rakastaisinkin. Mitä iloa minulle siitä olisi? Itsensä siinä vain rikkoisi.
ohis
En minäkään haluaisi enää asua sellaisen kanssa, joka suoraan kertoo ettei rakasta minua eikä halua enää olla kanssani. En ymmärrä miksi joku haluaisi.
Miehen pitää erota jotta hän on tarinan bad guy ja kaikki taputtavat naista olkapäälle.