Ihmistyyppi joka luulee että poliisin, vartijan tai lentomiehistön kanssa voi neuvotella annetusta käskystä. Millainen tämä on?
Siis ihan oikeastiko tällainen luulee että annetusta käskystä peräännyttäisiin? Eihän se homma niin mene. Aloitettua toimenpidettä ei koskaan keskeytetä.
Mahdolliset oliko oikeutta-jälkipyykit käydään sitten palautekanavien kautta joskus myöhemmin.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tyypillistä armeijassa uransa tehneelle. 30 vuotta upseerina.
Aika jännä jos armeijatyyppi ei ymmärrä mitä tarkoittaa ylemmän auktoriteetin käsky. Armeijassakin tulee aina vastaan se isompi upseeri jota pitää totella.
Armeijassa tunnistetaan kuka on isompi ja selkeästi everstiluutnantit ottavat käskyjä vain näiltä majureilta ja itseään korkeimmilta. Kaikki muut ovat käskytettäviä heille, myös siviilissä.
Everstiluutnantti on majuria korkeampi sotilasarvo.
Utom om majoren är "major woody".
Kävelitte päin punaisia, määrätään siitä teille 20e rikesakko.
- hulluhan sitä on jos ei puolta tarjoo, 10e?
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen mies ei ottanut käskyjä vastaan NAISELTA.
Naistarjoilijalta.
Lainlaatijat ovat itse lain yläpuolella. Vain Suomessa ja Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa, missä ammateissa on hankalimmat avioerot?
Sulla on siitä varmaan joku tutkimus?
Kyllä siinä tehdään uusi tilannearvio ja käsky saatetaan perua. Se, mitä ihmiset eivät yleensä ymmärrä, on että lentokoneessa tehty perseily on astetta vakavampi rikos ja siitä voi seurata suuret korvausvaatimukset ja lentokielto. Pahimmassa tapauksessa vankeutta, jos turvallisuutta on vaarannettu.
Luulen että osa on mielentilassa, ettei halua tulla kaadetuksi likaiseen maahan tai tukehtua miesten alle. Ei tajua mitä tapahtuu. Pitäisi olla hitaampi ja antaa selkeät sanat, ei sitä sun tätä. Ellei ole joku oikeasti vaarallinen rikollinen kyseessä, että siksi on nopeaa.
Ei noissa "neuvottelutilainteissa" ole muuta vaihtoehtoa kuin kännykkäkameraa naamaan ja sitten kysytään, että mikä on nimi, ymmärtääkö vastuunsa, hyväksyykö seuraukset ja onhan inhimillisen erehdyksen mahdollisuus 100% poissuljettu.
Vierailija kirjoitti:
Lainlaatijat ovat itse lain yläpuolella. Vain Suomessa ja Venäjällä.
Me tarvitaan Suomeen Ritari Ässä, mies joka puolustaa viattomia, avuttomia ja voimattomia lain yläpuolella toimivia vaarallisia rikollisia vastaan.
Tästäkin on tultava totta, kuten sarjan auton toiminnoista.
Sellainen samanlainen, joka lulee että hoitajilta saa palvelua. Ei saa, me emme ole asiakaspalvelijoita vaan hoitajia. Nyt eletään 2000-lukua eikä palvelijota (lue: orjia) ole enää.
Sellainen ihmistyyppi on Tomi "Karen" Immonen
Lennosto käyttää myös nimeä laivasto. Ilmailu alan säännöt koskee myös matkustajia. Mutta toki joskus on väärin käsityksiä tai sattuu virheitä. Sekä henkilöstölle että matkustajille. Yleensä työ ja matkustus sujuu hyvin ja samoilla lennoilla on sekä työmatkalaisia että lomamatkalaisia. Kummankin pitää sietää toistaan. Toisilla on lomatunnelma toiset miettii työasioita. Toiset on tulossa lomalta toiset työmatkalta tai menossa ja fiilikset on erilaisia. Myös ikä vaikuttaa ihmisten olemukseen ja suhtautumiseen. Samoin on hotelleissa. Toiset on juhlimassa toiset työmatkalla ja kaikkien pitää ymmärtää toisiaan. Turvallisuus on sitä että ollaan ystävällisiä. Huolehditaan toisista eikä haasteita riitaa. Hyvää matkaa kaikille kaikenlaisille. Lomalennot on aina rennompia kuin arki lennot. Lomalla ollaan " viihteellä".
Ei kannata neuvotella näistä kenenkään kanssa, varsinkaan poliisin tai vartijan. Pitävät kaikkia syyllisinä ja rikollisina, ennenkuin oikeudessa muuta todetaan. Pysyttävä mahdollisimman kaukana tällaisista.
En kyllä arvosta yhtäkään näiden ammattien edustajaa. Ihan pelleporukkaa
Vierailija kirjoitti:
Vartija ei ole mikään "ylempi auktoriteetti" tai ylipäätään joku sellainen jolla olisi käskyvalta ihmisiin.
Kyllä se kohteessaan määrää miten sä toimit.
Vierailija kirjoitti:
Vartija ei ole mikään "ylempi auktoriteetti" tai ylipäätään joku sellainen jolla olisi käskyvalta ihmisiin.
No kyllähän vartija on. Siitä vartijalle maksetaan samoin kuin järjestysmiehelle tai portsarille. Rautoihin, jos et tottele, kun hoitaa tehtäväänsä. Poliisin antamat valtuudet.
Vierailija kirjoitti:
Mun naispuolinen ystävä on erikoista kyllä tällainen tyyppi. Hän on siis tavattoman kiltti ja pehmeä luonne, tunnollinen ja tarkka OCD:n rajoille asti, mutta jos hän saa ylemmältä taholta jonkun käskyn tai erityisesti kiellon, hänellä on taipumus alkaa marista, että ei hän ainakaan ymmärrä mitä järkeä koko käskyssä on, että ehkä meidän ei tarvitse noudattaa sitä. Yleensä näissä tapauksissa siis käskyn mukaan toimiminen aiheuttaisi jotain lisävaivaa tilanteessa, joka on hänelle muutenkin korkeiden puhtausstandardien vuoksi haastava, siis joku iso väkijoukkotilanne kuten konsertti. Ja se hänen "ei mitään järkeä" -logiikka on sellaista että eihän se nyt ketään haittaa, että juuri hän menee sanotaan nyt vaikka rinkka selässä baarikeikalle jättämättä rinkkaa narikkaan. Hän ei ikinä laajenna ajatteluaan siihen, että mitä jos kaikki tekisivät niin. No toki useimmiten nuo kiellot koskeekin asioita, joita kaikki ei ole tekemässä, mutta
Voisko näissä ja vastaavissa tilanteissa se auktoriteetti sitten ystävällisesti selittää ja perustella annetut käskyt ja kiellot?
Mä ainakin neuvottelisin, jos minua lähdetään käskyttämään. Millainen olen? Olen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva skitsofreenikko.
Millainen poliisi, vartija tai lentomiehistö kuvittelee, että paras tapa kommunikoida on toisten käskyttäminen?
Karen ei ota käskyjä muilta, Karen jakelee niitä itse!