Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmistyyppi joka luulee että poliisin, vartijan tai lentomiehistön kanssa voi neuvotella annetusta käskystä. Millainen tämä on?

Vierailija
19.01.2025 |

Siis ihan oikeastiko tällainen luulee että annetusta käskystä peräännyttäisiin?  Eihän se homma niin mene.  Aloitettua toimenpidettä ei koskaan keskeytetä. 

Mahdolliset oliko oikeutta-jälkipyykit käydään sitten palautekanavien kautta joskus myöhemmin.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siksi kaikki ei halua seurustella upseerin kanssa.

Vierailija
42/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bussissa törmännyt muutaman kerran ilmiöön, että tulijat koettavat ohittaa kuskin ilman voimassa olevaa lippua. Jos kuski vaatii ostamaan lipun niin nämä syyttävät tätä ra-mista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöt koskee vain taviksia, paremmat ihmiset neuvottelee itselleen paremmat säännöt.

Just tällainen pershäiriöinen

Vierailija
44/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naispuolinen ystävä on erikoista kyllä tällainen tyyppi. Hän on siis tavattoman kiltti ja pehmeä luonne, tunnollinen ja tarkka OCD:n rajoille asti, mutta jos hän saa ylemmältä taholta jonkun käskyn tai erityisesti kiellon, hänellä on taipumus alkaa marista, että ei hän ainakaan ymmärrä mitä järkeä koko käskyssä on, että ehkä meidän ei tarvitse noudattaa sitä. Yleensä näissä tapauksissa siis käskyn mukaan toimiminen aiheuttaisi jotain lisävaivaa tilanteessa, joka on hänelle muutenkin korkeiden puhtausstandardien vuoksi haastava, siis joku iso väkijoukkotilanne kuten konsertti. Ja se hänen "ei mitään järkeä" -logiikka on sellaista että eihän se nyt ketään haittaa, että juuri hän menee sanotaan nyt vaikka rinkka selässä baarikeikalle jättämättä rinkkaa narikkaan. Hän ei ikinä laajenna ajatteluaan siihen, että mitä jos kaikki tekisivät niin. No toki useimmiten nuo kiellot koskeekin asioita, joita kaikki ei ole tekemässä, mutta kuitenkin. Eikä hän tunnu ikinä tulevan ajatelleeksi, että ehkä poliisilla, kapteenilla tai jopa järkkärillä voi olla jotain sellaista tietoa kokonaistilanteesta, jota hänellä ei ole. 

Vierailija
45/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöt koskee vain taviksia, paremmat ihmiset neuvottelee itselleen paremmat säännöt.

Itseasiassa diplomaatteja ei edes saa poliisi puhalluttaa.

Vierailija
46/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu nyt ainakin sopii profiiliin.

Vierailija
47/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä tuota kännissä koneessa matkustamista. En nauti siitä vesiselväkään erityisemmin, mutta pöhnässä ja kusihätäisenä se on entistä kamalampaa.

Vierailija
48/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aikuiset edellä, sitä lapset perässä.

Näin kerran kadulla, kun poliisi jututti kahta alakouluikäistä poikaa. Toinen oli ottanut toisen pipon tai lippiksen tms. Kuulin poliisin kolmeen kertaan käskevän antamaan hatun takaisin. Jantteri vaan intti "joo, joo, ihan kohta, joo mutku, kuntele, mutku"

Vierailija
49/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, siksi kaikki ei halua seurustella upseerin kanssa.

Kotona käsken minä.

Vierailija
50/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa saanut vältettyä pienet rikesakot puhumalla, mutta siis ihan järkevillä perusteluilla ja muutenkin vaan nätisti juttelemalla😇  En kyllä ymmärrä itsekään, mutta kiva juttu noin ja aina jäänyt hyvä mieli kummallekin osapuolelle🥰

Vierailija
51/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän noille tietyille voi kotonakaan sanoa mitään vastaan joten siksi naimisiin mennään tavismiehen kanssa.

Vierailija
52/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa, missä ammateissa on hankalimmat avioerot?

Vierailija
53/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies valinnalla pystyy tollaset tilanteet välttämään jo etukäteen.

Vierailija
54/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen? Tai ainakin pariisilainen. Naille nimittain saannot ja lait ovat pikemminkin ehdotuksia tai suosituksia, tai jopa julkeita omaa elavaa rajoittavia torkeyksia.  T.Pariisissa asuva

Vierailija
55/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat riitelemään lasten huoltajuudesta niin huh huh.

Vierailija
56/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persu?

Eikö se Pennanen ollut vihreiden lakisihteeri? Oli siis "lainoppinut" ja tiesi rikkovansa lakia ja sai myös tuomion. Muut vihreät kannustivat myös kansalaistottelemattomuuteen, ja äänestäjiään rikkomaan lakia, mikäli se on ristiriidassa oman ideologian kanssa.

Vierailija
57/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksi kertaa saanut vältettyä pienet rikesakot puhumalla, mutta siis ihan järkevillä perusteluilla ja muutenkin vaan nätisti juttelemalla😇  En kyllä ymmärrä itsekään, mutta kiva juttu noin ja aina jäänyt hyvä mieli kummallekin osapuolelle🥰

Eli olit puskapissalla, ja sit kiva konstaapeli-setä sai haistella vesiset kutut, niin homma oli kuitattu sillä.

Vierailija
58/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalainen? Tai ainakin pariisilainen. Naille nimittain saannot ja lait ovat pikemminkin ehdotuksia tai suosituksia, tai jopa julkeita omaa elavaa rajoittavia torkeyksia.  T.Pariisissa asuva

Miten poliisi suhtautuu asiaan?  Ranskan poliisi on meinaan aika kovanyrkkisen maineessa. :/

Vierailija
59/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat asiakaspalvelijoita joilla on tiettyjä valtuuksia. 

Yleensä poliisi, vartija tai lentomiehistö (käytännössä lentoemot ja stuertit koska le täjiä et tapaa) ovat leppoisia asiakaspalvelijoita ja jos sinä olet leppoisa ja kohtelias asiakas niin voit neuvotella ihan vapautuneesti. 

Sitten jos on tilanne päällä - poliisioperaatio, järjestyshäiriö tai pakkolasku -  tottelet heitä kyselemättä.

Vierailija
60/79 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä ihminen, yleensä rikas ja etuoikeutettua elämää elänyt. Ei voi uskoa, että häntä koskee samat määräykset kuin muitakin. Luulee olevnsa tärkeämpi kuin muut, että hänen kohdallaan pitää poliisinkin joustaa. Viimekädessä sanoo, et sä tiedä kuka mä oon tai yrittää lahjoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme