"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille
You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals
Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.
Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatusmaailmaltani maltillinen vasemmistolainen, mutta on kyllä pakko myöntää että vituttaa nämä tyypit jotka ei auta itseään. Esimerkiksi entisellä työpaikallani oli todella kurjat olosuhteet. Porukka uhosi siellä miten he lähtevät litomaan koska mikään ei muutu. Valittivat, valittivat ja valittivat, mutta lopulta se olin minä jolla oli pokkaa lähteä sieltä vetämään. Ne jäi sinne edelleen. Ja taustalta kuului valitus, valitus ja valitus..
En tiedä mitä nämä oikein oletti. Alkoi tuntua että se valittaminen oli itsetarkoitus eikä heillä ollut mitään aikomusta lähteä mihinkään alun perinkään. Tai sitten se valittaminen oli jotakin itsepetosta, uskoteltiin että kohta lähden jne, mutta mitään ei sitten tapahtunut.
En jaksa yhtään turhan puhumista, turhaa uhriutumis
"Kyllä se nyt vaan ON toisille helpompaa ja toisille EI! Tätä on aivan turha kiistää, tai elät jossain ideologiakuplassa etkä todellisuudessa!"
Ei sitä kukaan ole kieltänyt. Ei kaikki voi olla maailmassa helppoa, eikä kukaan ole sulle velkaa mitään. Itse päätät jäätkö makaamaan paikalleen vai näetkö vaivaa oman elämäsi eteen. Jos et jaksa nähdä vaivaa, ja tehdä niitä ei-helppoja asioita, on se oma valintasi. Mutta kommenteistasi jo näkee että et sinä mitään viitsi tehdä, vaan jäät valittamaan epäreiluutta ja sitä että itse pitäisi itsensä eteen tehdä töitä vaikka jonkun muun ei tarvitse. Kyynel ja yhyy, itsepä siinä olet ainoa joka oikeasti laiskuudestasi kärsii.
Menkää TÖIHIN!! Minä olen miljoonani ansainnut muiden kyykyttämisellä ja loppuun polttamalla. Olen äärimmäisen mukava mies!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa hoetaan ilmaisesta koulutuksesta, mutta se on vain murto-osa totuudesta. Joo, ei ole lukukausimaksuja, mutta Suomen huippukalliit elinkustannukset on maksettava täysimääräisesti olitpa opiskelija, työtön, tai töissäoleva. Opintotuilla niitä ei aikuinen ihminen pysty maksamaan, orpon tyrannihallitus vielä tuhosi aikuiskoulutustuetkin. Miten tämäkin on vain "itsestä kiinni"?
Tottakai se on itsestä kiinni. Opiskelu ei vieläkään ole _mahdotonta_. Se _hankalampaa_ kuin ennen, mutta itsepä päätät teetkö hankalia asioita vai luovutat ja et tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatusmaailmaltani maltillinen vasemmistolainen, mutta on kyllä pakko myöntää että vituttaa nämä tyypit jotka ei auta itseään. Esimerkiksi entisellä työpaikallani oli todella kurjat olosuhteet. Porukka uhosi siellä miten he lähtevät litomaan koska mikään ei muutu. Valittivat, valittivat ja valittivat, mutta lopulta se olin minä jolla oli pokkaa lähteä sieltä vetämään. Ne jäi sinne edelleen. Ja taustalta kuului valitus, valitus ja valitus..
En tiedä mitä nämä oikein oletti. Alkoi tuntua että se valittaminen oli itsetarkoitus eikä heillä ollut mitään aikomusta lähteä mihinkään alun perinkään. Tai sitten se valittaminen oli jotakin itsepetosta, uskoteltiin että kohta lähden jne, mutta mitään ei sitten tapahtunut.
E
Luuletko etten mitään ole tehnyt, mutta ei mulla ole loputtomia resursseja ja voimavaroja kun toiset, vahvemmilla voimavaroilla olevat, tekee kaikkensa painaakseen minua alas ja estääkseen pyrkimykseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä mittarilla te oikein mittaatte sitä elämässä pärjäämistä? Todennäköisyydellä päätyä mersun rattiin?
Muistaakseni Sinuhe Vallinheimo (kok) sanoi suunnilleen niin, että jos kaikki olisi omasta tahdosta ja tekemisestä kiinni, kaikki pääsisivät NHL:aan pelaamaan.
Duunarimies, joka pelaa puulaakissa ja elättää työllään perheensä ei siis pärjää.
Sinuhen lauseen viitaten, eli kaikkien ei kannata edes yrittää, kun ei kuitenkaan pääse NHL:ään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä nämä oikein oletti. Alkoi tuntua että se valittaminen oli itsetarkoitus eikä heillä ollut mitään aikomusta lähteä mihinkään alun perinkään. Tai sitten se valittaminen oli jotakin itsepetosta, uskoteltiin että kohta lähden j
"Luuletko etten mitään ole tehnyt, mutta ei mulla ole loputtomia resursseja ja voimavaroja kun toiset, vahvemmilla voimavaroilla olevat, tekee kaikkensa painaakseen minua alas ja estääkseen pyrkimykseni."
No mitä olet tehnyt? Sellaiset ihmiset voi heivata elämästä, jos joku yrittää estää omaa etenemistä. Oma päätös sekin. Ja kyllä, itsekin olen joutunut poistamaan elämästä esim oman äitini, joka ei hyväksynyt kouluttautumista. Ei ollut helppoa mutta tein sen silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä nämä oikein oletti. Alkoi tuntua että se valittaminen oli itsetarkoitus eikä heillä ollut mitään aikomusta lähteä mihinkään alun perinkään. Tai sitten se valittaminen oli jo
Eli minun pitäisi "heivata" työnantajat, kela, työkkäri, oppilaitokset... olipa hyvä neuvo, kiitoksia tyhjästä.
Muutenkin, vain manipulatiiviset juonittelevat keskustelun harhaanjohtajat vaativat aina noita yksityiskohtaisia selvityksiä että heille ikävä keskustelu lähtisi sivuraiteillle asian ytimestä. Minä en lähde tähän juoneen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kouluttautuminen vaikeampaa köyhässä perheessä, mutta ei mahdotonta. Jos vanhemmat kannustavat, niin menestys on todennäköisempää. Mutta usein kyllä ylisukupolvinen huono-osaisuus periytyy, koska kotona ei kannusteta, vaan latistetaan. Ei ole yhteiskunnan vika siis.
Tärkein kotoani saamani perintö on huono itsetuntoni. Siksi tein koulussa ja duunipaikoissa töitä kuin hullu. Toivoin sen kompensoivan kiistämätöntä p*skuuttani. Ja olenkin pärjännyt kohtuullisesti.
Kun toisilla on etumatkaa elämässä niin paljon että ovat jo miltei maalissa, ja itse on ihan lähtöviivalla, ei ole mitään mieltä edes osallistua kilpailuun jonka lopputulos on jo heti nähtävissä ettei itsellä ole mitään mahdollisuutta. Siinä haaskaa vain rajalliset voimavaransa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kouluttautuminen vaikeampaa köyhässä perheessä, mutta ei mahdotonta. Jos vanhemmat kannustavat, niin menestys on todennäköisempää. Mutta usein kyllä ylisukupolvinen huono-osaisuus periytyy, koska kotona ei kannusteta, vaan latistetaan. Ei ole yhteiskunnan vika siis.
Tärkein kotoani saamani perintö on huono itsetuntoni. Siksi tein koulussa ja duunipaikoissa töitä kuin hullu. Toivoin sen kompensoivan kiistämätöntä p*skuuttani. Ja olenkin pärjännyt kohtuullisesti.
Nyt lapselle valehtelimen ja jokaisen piirustuksen ja laulun kehuminen on karhunpalvelus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä nämä oikein oletti. Alkoi tuntua että se valittaminen oli itsetarkoitus eikä h
Pitäisi olla ensin resursseja "ottaa vastuuta". Edelleenkään, kaikki ei ole itsestä kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Kun toisilla on etumatkaa elämässä niin paljon että ovat jo miltei maalissa, ja itse on ihan lähtöviivalla, ei ole mitään mieltä edes osallistua kilpailuun jonka lopputulos on jo heti nähtävissä ettei itsellä ole mitään mahdollisuutta. Siinä haaskaa vain rajalliset voimavaransa hukkaan.
Jos lapsista haluttaisiin mahdollisimman tasa-arvoisia, kaikkien lapset pitäisi ottaa huostaan kaksivuotiaana.
Itse tunnistin ne elämän realismin jo parikymppisenä, enkä lähtenyt kilpavarustelemaan itselleni sellaista elämää, johon ne omat resurssit (ja rahat) eivät riitä.
Minulla on työ, harrastuksia, ystäviä, jne eli ihan kyllin hyvä elämä ja se riittää.
Kaikilla on mahdollisuus toimia yksilöllisten kykyjensä ja ominaisuuksiensa puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on mahdollisuus toimia yksilöllisten kykyjensä ja ominaisuuksiensa puitteissa.
Mutta toisilla on enemmän voimavaroja, resursseja ja vaikutusvaltaa kampittaa ja estää vähempivoimaisia saavuttamasta mitään, jolloin ne ponnistelut valuvat hukkaan toisten takia. Maailma ei ole reilu ja maailma on täynnä pahoja ihmisiä jotka kampittavat toisia joko hyötyäkseen siitä itse, tai sitten ihan vain psykopatiansa vuoksi, saadakseen jotain sairasta tyydytystä toisten alistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisilla on enemmän voimavaroja, resursseja ja vaikutusvaltaa kampittaa ja estää vähempivoimaisia saavuttamasta mitään, jolloin ne ponnistelut valuvat hukkaan toisten takia. Maailma ei ole reilu ja maailma on täynnä pahoja ihmisiä jotka kampittavat toisia joko hyötyäkseen siitä itse, tai sitten ihan vain psykopatiansa vuoksi, saadakseen jotain sairasta tyydytystä toisten alistamisesta.
Yhden ihmisen ympärillä ei voi mitenkään KAIKKI muut ihmiset olla pahoja. Ihan turha väittää muuta.
Paljon riippuu Luojasta. Luoja voi antaa ihmiselle suopeat olosuhteet menestymiselle ja ruokkia hyviä tunteita kuten intohimoa ja rakkautta. Mutta ei kaikki riipu itsestä. Jos kotiolot huonot ja joutunut esim sisarten kiusaamaksi, niin ei siitä voi itseä syyttää. Myös oppimisvaikeudet esim koulussa ei välttämättä itsestä johdu. Ennen vanhaan ei tutkittu adhdtä vaan annettiin piiskaa jos ei käyttäytynyt kunnolla. Että semmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E
Ne, jotka ovat tarpeettomasti vaikeuttaneet toisten elämää, kuten koulukiusaajat, työpaikkakiusaajat, yms., kyllä mielestäni ovat velkaa.
Tuloerot Suomessa ovat maailman pienimpiä.
Älä siis valehtele.
Hanki koulutus ja työpaikka, maksa laskusi ja elä tulojesi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Your living conditions are much more determined by what is outside your control the place and time that you are born into than by your effort, dedication, and the choices you have made in life.
Tämä pätee hyvin jossain Afrikan aavikolla, mutta ei Suomessa. Suomessa tarjotaan kaikille ilmainen koulutus, ihan voi itseään syyttää, jos ei tartu mahdollisuuksiinsa, vaan jää laakereille lojumaan ja muita syyttelemään.
Ei se toki vain itsestä ole kiinni, mutta koska vain omiin valintoihin on viime kädessä sataprosenttisesti vaikuttaa, on kannattavaa uskoa, että kaikki on itsestä kiinni. Omalla kohdalla siis. Muiden, etenkin heikommin pärjänneiden ihmisten kohdalla tuo kaikki on vain itsestä kiinni -ajattelu on raukkamaista syyllistämistä, josta ei ole mitään hyötyä.