"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille
You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals
Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.
Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on mahdollisuus, mutta ei samoja. On itsestä kiinni miten sen mahdollisuutensa käyttää.
Yhteiskunnan(yhteiskunta koostuu meistä ihmisistä) tasapäistämisen into on johtanut siihen harhakäsitykseen, että kaikille kuuluu se sama ja jonkun muun pitää se taata, jos siihen ei itse pysty. Kukaan ei saisi rikastua, ja jos rikastuu pitää Robin Hoodina jakaa köyhille. Kansa haluaa empatiaa ja poliitikkojen näytellä ääliötä ja hokea tuloerojen kasvua kuin alzheimer-potilas.
Nythän tämä tyrannihallitus haluaa tappaa köyhät tuonne ulos pakkaseen asunnottomina, rahattomina, ruoatta ja juomatta. Ihmisoikeuslaeista piittaamatta, sillä jokaisella on oikeus elämään ja toimeentuloon!!!
Onhan se ankeaa, että entisen 1300 e/kk sijaan saa enää 1295 e/kk tukia. Samaan aikaan voi kerran viikossa reissata Tallinnassa ja tienata pimeästi, mutta hallituksen vika, kun 74 neliön kolmiosta pitäisi muuttaa yksiöön, ei sellainen ihmiselle riitä. Tulee nälkä ja vilu.
Jotkut joutuvat ponnistelemaan huomattavasti enemmän kuin toiset.Tämä video selittää asian mielestäni hyvin: https://youtu.be/4K5fbQ1-zps?si=yRTnsL7KfbijeqcV
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on mahdollisuus, mutta ei samoja. On itsestä kiinni miten sen mahdollisuutensa käyttää.
Yhteiskunnan(yhteiskunta koostuu meistä ihmisistä) tasapäistämisen into on johtanut siihen harhakäsitykseen, että kaikille kuuluu se sama ja jonkun muun pitää se taata, jos siihen ei itse pysty. Kukaan ei saisi rikastua, ja jos rikastuu pitää Robin Hoodina jakaa köyhille. Kansa haluaa empatiaa ja poliitikkojen näytellä ääliötä ja hokea tuloerojen kasvua kuin alzheimer-potilas.
Nythän tämä tyrannihallitus haluaa tappaa köyhät tuonne ulos pakkaseen asunnottomina, rahattomina, ruoatta ja juomatta. Ihmisoikeuslaeista piittaamatta, sillä jokaisella on oikeus elämään ja toimeentuloon!!!
Suomi ja suomalaiset ovat taantuneet jo pitkään! Vain aivokuollut kehtaa väittää, että tätä taantumista selittää joku tällä hallituskaudella tullut leikkaus johonkin veronmaksajan kustantamaan palveluun tai etuuteen.
Kaikki on itsestä kiinni, vain ja ainoastaan jos olet Jumala!
kokoomuslaiset tosin luulevat olevansa Jumalankin yläpuolella...
Vierailija kirjoitti:
Jotkut joutuvat ponnistelemaan huomattavasti enemmän kuin toiset.Tämä video selittää asian mielestäni hyvin: https://youtu.be/4K5fbQ1-zps?si=yRTnsL7KfbijeqcV
Hieno demonstraatio miten hyväosaisilla on paljon etumatkaa elämässä, vaikka haluavat kuvitella että muilla on samat mahdollisuudet. Se on niin paljon helpompaa vain ummistaa silmänsä ja haukkua muita laiskoiksi, tuottaa varmaan jotain p3&verssiä tyydytystäkin se haukkuminen...
Jos synnyt intian slummiin orpona ja nouset sieltä menestykseen voit ehkä sanoa olevasi oman onnesi seppä..... mutta pienessä suomessa synnyt veteraanien ja edellisten polvien uhrauksilla rakentamaan valmiiseen yhteiskunnalliseen rakenteeseen missä on ilmainen terveydenhuolto ja koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten edes tunnistaa millainen "mahdollisuus" juuri minulla sitten on, minä en ainakaan ole löytänyt mitään mahdollisuuksia, kaikki mihin olen elämässä pyrkinyt on estetty ja torpattu muiden toimesta ja osoitettu sellaisiin töihin missä en ole pärjännyt syystä tai toisesta. Ikäänkuin kaikilla muilla olisi minun elämän käsikirjoitus, paitsi minulla itselläni!
Minäkin luulin pitkälle aikuisuuteen, että sen elämän pitää edetä jonkun muun laatiman käsikirjoituksen mukaan. Itseltään kannatta kysyä pari tiukkaa kysymystä, mm kenen takia minä tätä oikein teen.
Aikuisuus ei ole toivelista siitä, kuinka muut kohtelevat juuri minua. Aikuisuus on vastuuta. Omien traumojen jankkaamisen asemesta jokaisen meistä pitäisi miettiä, miten itse kohtelemme ja autamme muita. Kun peilin sijaan katseleekin ympärilleen, saattaa jopa pärjätä. Muutin maalle ja perustin kotipalvelu-yrityksen ja täytän toisten tarpeita, enkä odota muiden täyttävän juuri minun narsistisia ja nirsoja tarpeitani.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on itsestä kiinni, vain ja ainoastaan jos olet Jumala!
kokoomuslaiset tosin luulevat olevansa Jumalankin yläpuolella...
Minä olen Jumala, oman elämäni hallitsija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno demonstraatio miten hyväosaisilla on paljon etumatkaa elämässä, vaikka haluavat kuvitella että muilla on samat mahdollisuudet. Se on niin paljon helpompaa vain ummistaa silmänsä ja haukkua muita laiskoiksi, tuottaa varmaan jotain p3&verssiä tyydytystäkin se haukkuminen...
Tuon etumatkan takia on täysin turhaa panostaa niihin, joilla asiat on valmiiksi huonosti. Turha maksaa sellaisen koulutus, joka ei kuitenkaan koskaan mene töihin. Yhteiskunta säästää valtavasti, kun lopetetaan tasa-arvosta puhuminen ja hyväksytään se, että mahdollisuudet ei ole samat, joten ei anneta niitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten edes tunnistaa millainen "mahdollisuus" juuri minulla sitten on, minä en ainakaan ole löytänyt mitään mahdollisuuksia, kaikki mihin olen elämässä pyrkinyt on estetty ja torpattu muiden toimesta ja osoitettu sellaisiin töihin missä en ole pärjännyt syystä tai toisesta. Ikäänkuin kaikilla muilla olisi minun elämän käsikirjoitus, paitsi minulla itselläni!
''osoitettu' sellaisiin töihin....minkä hiton takia et itse hae sellaisia töitä kuin haluat, vaan odottelet jotain minulle täysin tuntematonta töiden osoittelua. Jokainen itse hankkii työpaikkansa eikä mitään osoitettua
Aikaisemmin ns käveltiin uuteen työhön. Eli vielä 80-luvulla.
Nykyään työnsaanti on todella vaikeaa. Osasyynä rekryfirmat.
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuusaihe. Oikeistolaiset katsoo että kaikki on itsestään kiinni (ja unohtavat että ovat usein saaneet itse elää vauraan lapsuuden, saaneet perintöä, tietä on tasoiteltu yms), kun taas vasemmistolaiset näkee asiat täysin yhteiskunnan aiheuttamina, vääränlaisten rakenteiden syynä. Molemmat näkemykset on tietysti älyllisesti laiskoja, koska mustavalkoista ei ole olemassakaan. Kyllä fiksuimmat varmaan sen tietävätkin, mutta nämä iskulauseet on tarvittu yksinkertaisimpien kannattajien, massojen, villitsemiseen. Älyllinen politiikka on vaikeaa kun on riippuvainen mölisevien massojen suosiosta.
Tulipa hyvä mieli kun näki Vauva-palstalla älykkään ja perustellun kommentin sen normaaliin yhyy olet percel/yhyy olet silakka huutelun sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kouluttautuminen vaikeampaa köyhässä perheessä, mutta ei mahdotonta. Jos vanhemmat kannustavat, niin menestys on todennäköisempää. Mutta usein kyllä ylisukupolvinen huono-osaisuus periytyy, koska kotona ei kannusteta, vaan latistetaan. Ei ole yhteiskunnan vika siis.
Huono-osaisuus johtuu myös yhteiskunnasta, hyvin pitkälti. Miten se huomaa puutteet ja reagoi niihin. Millaiset sen perusjärjestelmät ovat. Kuinka rakentava se on, miten se sietää keskeneräisyyttä. Kotona ei välttämättä latisteta, siellä ei vain voida tehdä enempää.
Eikä johdu.
Tietenkin johtuu. Olet lapsi ensimmäiset 18 vuotta ja täysin olosuhteiden armoilla
On muitakin olosuhteita kuin yhteiskunta. Perhe, suku, ystäväpiiri. Näihin ei yhteiskunta pysty vaikuttamaan muuta kuin aivan äärimmäisissä tapauksissa, eikä niissäkään kaikissa tulla väliin. Jos perhe on huono, sitä taakkaa kantaa mukanaan koko elämänsä.
Hyvinvointivaltio, sen tarkoitus on ollut pohjoismaissa katkaista ihmisiltä siteet perheeseen. Ennen perhe oli se paikka josta haettiin taloudellista ja muuta apua ongelmiin, mutta nykyään ihmiset on opetettu hakemaan se apu valtiolta.
Pohjoismainen sosiaalidemokratia/kapitalismi on tehnyt ihmisestä kylmän. Ihmiset ovat laitostuneet, valtio kapaloi, opettaa, hommaa duunipaikan, maksaa eläkkeen ja hautaa.
Entä mistä ihminen hakee apua, kun valtiokaan ei enää pysty auttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin pitkälle aikuisuuteen, että sen elämän pitää edetä jonkun muun laatiman käsikirjoituksen mukaan. Itseltään kannatta kysyä pari tiukkaa kysymystä, mm kenen takia minä tätä oikein teen.
Aikuisuus ei ole toivelista siitä, kuinka muut kohtelevat juuri minua. Aikuisuus on vastuuta. Omien trau
Niin se mihin minä itse halusin ja pyrin, se estettiin muiden toimesta. Ihan sama kuin työnhaussa, toiset päättää että sinua ei oteta töihin, sitten kun työttömyyttä on kestänyt jo jonkinaikaa, jokainen muukin työnantaja katsoo että tässä työnhakijassa on "varmaan" jotain vikaa kun ei ole päässyt töihin, alkavat päänsä sisällä kehitellä kaikenlaisia ennakkoluuloisia mielikuvia eivätkä näe sitä todellista ihmistä kun eivät kutsu edes haastatteluun omien päänsä sisäisten mielikuvitushahmojensa vuoksi.
Maailma on epäreilu paikka, turha väittää mitään muuta. Ihmiskunnan sivistys oli jo vähän kohoamassa 80-90-luvun taitteessa kun muurit murtui ja totalitarismi väistyi, mutta se ei kauaa kestänyt kun oikeistolaiset pahuuden voimat alkoivat taas viedä kehitystä väärään suuntaan. Sivistys on ottanut jo vähintään vuosikymmeniä takapakkia, nyt puhutaan jo häpeilemättä taas luokkayhteiskunnasta jopa, leipäjonot eivät Suomessakaan enää koskaan ole kadonneet, on näitä primitiivisiä halpamaisia väitteitä että kaikki on vain itsestä kiinni, työttömät ovat laiskoja, jne.
Vierailija kirjoitti:
On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.
Toisista tulee katkeria valittajapunikkeja, vaikka olisi ollut hyvätkin lähtökohdat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä nappiin sanottu. Juuri noin.
Mutta kaikki ei ole kaikille mahdollista: kielikurssit ulkomailla, maksulliset valmennuskurssit, vanhempien järjestämät hyvät kesätyöpaikat ym.muut!
Poliittiset fanaatikot ja yksinkertaiset ihmiset ovat mielipiteensä sementoineet, joten heihin on turha uhrata aikaansa. Muilla ihmisillä sen sijaan voisi olla mahdollisuuksia ymmärtää että asiat eivät ole koskaan joko/tahi vaan ne ovat aina sekä/että. Tämä on toki raskasta, koska se vaatii myös omien mielipiteiden haastamista. Se on silti ainoa oikea tapa, koska pahinta on jos jompi kumpi ääripää saa vallan. Se ei johda mihinkään hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
''osoitettu' sellaisiin töihin....minkä hiton takia et itse hae sellaisia töitä kuin haluat, vaan odottelet jotain minulle täysin tuntematonta töiden osoittelua. Jokainen itse hankkii työpaikkansa eikä mitään osoitettua
idiootti, tottakai olen hakenut mutta kun ei pääse vaikka on aiempaa työkokemusta jne. minkä nyt arkijärjellä luulisi edesauttavan kyseiseen työhön pääsyä mutta kun ei pääse ja työttömyys alkaa kestää niin tulee niitä ulkopuolisten keksimiä töihinosoituksia joihin on pakko hakea ja mennä jos tulee valituksi. Tämäkin on jälleen yksi pakkovallan mekanismi joka osoittaa että et pysty itse vaikuttamaan mihinkään, ei ole itsestä kiinni vääränlaisiin hommiinkaan joutuminen.
Minulla ei ole sukulaisissa yrittäjiä, joten en pääse sukulaisten suosimisen kautta töihin kuten eräät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.
Toisista tulee katkeria valittajapunikkeja, vaikka olisi ollut hyvätkin lähtökohdat.
No, itse olen huomannut että aika paljon näitä valittajia on myös oikeistossa, vaikka olisi ns. geenilotossa käynyt tuuri ja muutenkin kaikin ulkoisin mittarein menestynyt elämässään.
Koko lapsuus perustuu valheeseen.