Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin omakotitalon, mutta onko siinä järkeä yksin asuvana?

Vierailija
29.05.2023 |

Sellaista naista, joka kykenisi kantamaan oman osuutensa taloudesta ja tienaisi about saman kuin minä en voi saada. Mitään elintapasairasta, köyhää ja saamatonta en ala elättämään. Ei minun rahani siihen riitä. Tienaan hitusen yli suomalaisten keskiarvon, 3800e/k. Käytettynä on toki kohtuuhintaisia taloja, mutta ne on järkyn isoja yksin elävälle. Yli 100 neliötä järjestään. Riittäisi 60-80 neliötä ja jonkinlainen harrastustila lisäksi.
M38

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun hankit jos jaksat sitä ylläpitää, hoitaa pihaa ja tehdä lumityöt. Minulla on parempaa tekemistä.

Vierailija
2/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä nainen hoitaisi talon ja pihan ja olisi hymyillen odottamassa, kun tulet töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, jos rakennuttaisin tuollaisen pienemmän omakotitalon. Samalla sinkkutalous ja harrastushuone idealla.  Hintaa sillekin toki tulisi.

Vierailija
4/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä nainen hoitaisi talon ja pihan ja olisi hymyillen odottamassa, kun tulet töistä.

Ehkä 70-luvulla oli näin, mutta ei nämä nykypäivän alle 40-vuotiaat naiset taida tähän suostua.

ap

Vierailija
5/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, jos rakennuttaisin tuollaisen pienemmän omakotitalon. Samalla sinkkutalous ja harrastushuone idealla.  Hintaa sillekin toki tulisi.

Itse olen miettinyt että rakentaisi mahdollisimman paljon itse. Kivitalo esim. harkoista itse rakentaen onnistuu. Korkeintaan yksi apumies tulisi olla. Eräs kollega rakensi kivitalon lähes kokonaan yksin. 

Vain sähkö- ja lvi-työt teki ulkopuolinen urakoitsija. Kollega on toki myös kaivuriajotaitoinen. Vuokrasi kaivurin ja teki tontin maansiirtotyöt itse. 

ap

Vierailija
6/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä onnistuit saamaan tästäkin aloituksesta naisvihan epitomian? Olin jo tulossa vastaamaan otsikon kysymykseen kannustavasti ja asiallisesti mutta itse aloituksen luettuani en voi todeta muuta kuin että toivottavasti yksikään nainen ikinä ei lankea. Yäk.

Vierailija
7/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tontti ja rakennuta siihen pieni talo. Niitä löytyy valmispaketteina joka talofirmalta.

Vierailija
8/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakennutin noin 80 neliön omakotitalon ja siihen autotallin, johon mahtuu auto ja siinä on ns puuhailutila.

N46

Vierailija
9/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskituloisena naisena yksin 105 neliöisessä omakotitalossa ja teen tämän ihan uhriutumatta ja miehiä syyttelemättä.

Vierailija
10/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun hankit jos jaksat sitä ylläpitää, hoitaa pihaa ja tehdä lumityöt. Minulla on parempaa tekemistä.

Esim mitä? :D

Vierailija
11/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sitten tontin laidalle kyltti: Köyhät naiset älkööt vaivautuko, täällä asuu muotovaliomies.

Vierailija
12/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nykytonteilla ei juurikaan ylläpitämistä ole ja sulanapitokaapeleilla saa sen verran pidettyä pihan puhtaana, että siitä autolla pääsee.

N46

Vierailija
13/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakennutin noin 80 neliön omakotitalon ja siihen autotallin,

johon mahtuu auto ja siinä on ns puuhailutila.

N46

Paljonko maksoi tontteineen päivineen? Missä päin Suomea ja rakennusvuosi?

Ohis

Vierailija
14/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että tästä olisi voinut keskustella kun olen taloa myös miettinyt itselleni. Tarkoitus oli asua yksin, mutta kuten yllä jo sanottu. Antaa olla.

Vierailija
15/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin ensimmäisen oman mummonmökin jo alle 30-vuotiaana kun en halunnut elää kerrostaloelämää. Ihan hyvin sujui eläminen ilman miestäkin, pilkoin itse myös polttopuut talveksi ja tein koko ajan jotain pikkuremppaa. Nuohoukset, ilpin asennus ym luvanvaraiset työt teetin toki ammattilaisilla. Lopulta kuotenkin tapasin nykyisen mieheni ja muutettiin yhteen isompaan taloon.

Jos nyt mies kuolisi tai tulisi ero, niin varmasti jatkaisin elämääni ok-talossa, en näe mitään syytä muuttaa kerros- tai rivitaloon ennenkuin joskus vanhuksena.

T:n 46v

Vierailija
16/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kattelin 80 neliöistä taloa Noormarkusta. Maksoi 55 tuhatta eli ei paha, vaikka tarvis remonttia. Mutta mulla on jo omakotitalo. Lähinnä mökkiä itselleni katselen. :D Ei talon tarvitse olla uusi. Tekee heti ennen muuttoa isommat remontit, niin on pitkään vielä hyvä asua.

Vierailija
17/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä onnistuit saamaan tästäkin aloituksesta naisvihan epitomian? Olin jo tulossa vastaamaan otsikon kysymykseen kannustavasti ja asiallisesti mutta itse aloituksen luettuani en voi todeta muuta kuin että toivottavasti yksikään nainen ikinä ei lankea. Yäk.

Mitäs naisvihaa siinä on? AP halusi vain omillaan tulevan naisen itselleen mikä on sallittua. M48

Vierailija
18/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä talojahn on ihan pilvin pimein. Vanhoja torppia ja nykyäänkin on ihan "muodissa" rakentaa pieniä uusia taloja. Tähän lähelle juuri joku rakennuttu itselleen sellaisen ihan pienen, varmaan 50 neliöä plus pihasauna ja autotalli.

Pihakin niin helppohoitoinen, että kyllä siinä varmasti yksin jaksaa. Sellaisia 80 neliön taloja löytyy ihan varmasti vaikka kuinka. Pitää vain pihan helppohoitoisena niinei mitään ongelmaa.

Vierailija
19/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ihmeessä, jos sellaista tekee mieli! Eihän siihen parisuhdetta tarvita. Itse (nainen) asun reilun 80 m2 omakotitalossa teinin kanssa, joka on osan aikaa isänsä luona. Ei mitään ongelmaa pihatöiden ja huoltotöiden kanssa. Hyvin sujuu ja jos ei suju niin kysyn apua ja ostan ammattilaisen palveluja. Tännekään ei ole miestä eikä ketään muutakaan aikuista muuttamassa, koska en parisuhteessa enää aio asua yhdessä kenenkään kanssa. 

Vierailija
20/37 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tienataan miehen kanssa about sama 3000€/kk mutta mies on aina asunut omakotitalossa ja minä kerrostalossa. Kun yhteenmuuton aika tuli, minä sanoin että en ole mikään talon hoitaja. Ok-talossa on aina sata hommaa, mies lupasi hoitaa. On toiminut hyvin, mies hoitaa talon, minä makselen oman osani. Osa paikoista tietysti nyt ajan kanssa on alkanut repsottaa, mutta kyllä tästä vielä omansa saa pois. Ja jos sitten vanhana ei jaksa hoitaa, täytyy muuttaa vuokralle tai pienempään nyt ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi