"Kaikki on itsestä kiinni" -jankkaajille
You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals
Kaikki riippuu yhteiskunnasta ja olosuhteista mihin sattuu syntymään. Tuloerot ovat Suomessakin revenneet suuriksi, jos synnyt köyhään perheeseen, siitä on koko ajan entistäkin vaikeampi ponnistaa parempiin oloihin kun työpaikkoja on hyvin vähän jäljellä ja vaatimukset niihin suuria joita köyhän on vaikea täyttää.
Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa, paitsi jos on rahaa ja vaikutusvaltaisesta suvusta. Näin on sivistys heitetty roskakoriin ja palattu 1800-luvun matalamieliseen luokkayhteiskuntaan, häpeällistä!!
Kommentit (501)
On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.
Onhan kouluttautuminen vaikeampaa köyhässä perheessä, mutta ei mahdotonta. Jos vanhemmat kannustavat, niin menestys on todennäköisempää. Mutta usein kyllä ylisukupolvinen huono-osaisuus periytyy, koska kotona ei kannusteta, vaan latistetaan. Ei ole yhteiskunnan vika siis.
Vierailija kirjoitti:
On paljon esimerkkejä että syntymässä huonot kortit saanut henkilö kasvaa menestyjäksi, mutta niitä esimerkkejä ei pidä tulkita säännöksi. Voi kuitenkin todeta, että mistä tahansa lähtökohdista voi tulla ihan mitä vain.
Ei voi.
Ikuisuusaihe. Oikeistolaiset katsoo että kaikki on itsestään kiinni (ja unohtavat että ovat usein saaneet itse elää vauraan lapsuuden, saaneet perintöä, tietä on tasoiteltu yms), kun taas vasemmistolaiset näkee asiat täysin yhteiskunnan aiheuttamina, vääränlaisten rakenteiden syynä. Molemmat näkemykset on tietysti älyllisesti laiskoja, koska mustavalkoista ei ole olemassakaan. Kyllä fiksuimmat varmaan sen tietävätkin, mutta nämä iskulauseet on tarvittu yksinkertaisimpien kannattajien, massojen, villitsemiseen. Älyllinen politiikka on vaikeaa kun on riippuvainen mölisevien massojen suosiosta.
"You cannot get healthy and wealthy on your own Societies make progress, not individuals"
Tuolla asenteella on sama hirttää itsensä.
Itse ajattelen, että sellainen pick me - girl ajattelu on lisääntynyt monessakin asiassa, joka on lopulta huono asia kaikille, koska todellinen voima on kuitenkin joukossa.
Sitä tuntuu olevan kulttuuriväessä, maahanmuuttajissa ja ihan tavallisissa työntekijöissä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kouluttautuminen vaikeampaa köyhässä perheessä, mutta ei mahdotonta. Jos vanhemmat kannustavat, niin menestys on todennäköisempää. Mutta usein kyllä ylisukupolvinen huono-osaisuus periytyy, koska kotona ei kannusteta, vaan latistetaan. Ei ole yhteiskunnan vika siis.
Huono-osaisuus johtuu myös yhteiskunnasta, hyvin pitkälti. Miten se huomaa puutteet ja reagoi niihin. Millaiset sen perusjärjestelmät ovat. Kuinka rakentava se on, miten se sietää keskeneräisyyttä. Kotona ei välttämättä latisteta, siellä ei vain voida tehdä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuusaihe. Oikeistolaiset katsoo että kaikki on itsestään kiinni (ja unohtavat että ovat usein saaneet itse elää vauraan lapsuuden, saaneet perintöä, tietä on tasoiteltu yms), kun taas vasemmistolaiset näkee asiat täysin yhteiskunnan aiheuttamina, vääränlaisten rakenteiden syynä. Molemmat näkemykset on tietysti älyllisesti laiskoja, koska mustavalkoista ei ole olemassakaan. Kyllä fiksuimmat varmaan sen tietävätkin, mutta nämä iskulauseet on tarvittu yksinkertaisimpien kannattajien, massojen, villitsemiseen. Älyllinen politiikka on vaikeaa kun on riippuvainen mölisevien massojen suosiosta.
Suomi tasoittaa aivan älyttömästi jokaisen tietä. Itse olen köyhästä perheestä ja niin vain olen keskituloinen (tuntuu hyvätuloiselta kun jää paljon rahaa yli kun en kuluta kaikkea kuten useimmat). Vasemmistolaiset ovat vain laiskoja ja odottavat että toiset järjestävät ja maksavat kaiken. Rikkaiden perheiden kermaperseet kyllä ovat ärsyttäneet monta kertaa elämän aikana koska halusivat ajatella että toimitusjohtajavanhempiensa järjestämät työt olivat omaa ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono-osaisuus johtuu myös yhteiskunnasta, hyvin pitkälti. Miten se huomaa puutteet ja reagoi niihin. Millaiset sen perusjärjestelmät ovat. Kuinka rakentava se on, miten se sietää keskeneräisyyttä. Kotona ei välttämättä latisteta, siellä ei vain voida tehdä enempää.
Eikä johdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
kylläpäs... ns hyvästä perheestä voi tulla täysin kelvoton lapsi, josta ei ikinä tule yhtään mitään ja köyhistä oloista,alkkisvanhemien kakarasta, toisaalla kuin omassa kodissaan kasvaneesta voi tulla täysin yhteiskuntakelpoinen itsensä itse elättävä, töissäkäyvä kansalainen, jolla on normi omaisuus taloineen autoineen mökkeineen ja vielä se kissakin. Olen tämä viimeksi mainittu, ja tämä johtuu ihan itsestäni, ei muista.
Kaikilla on mahdollisuus, mutta ei samoja. On itsestä kiinni miten sen mahdollisuutensa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on mahdollisuus, mutta ei samoja. On itsestä kiinni miten sen mahdollisuutensa käyttää.
Tämä on kyllä nappiin sanottu. Juuri noin.
Jokaisella on omat vaikeutensa, mutta se on henkilöstä itsestään kiinni miten niitä käsittelee. Pelkkä rikkaaksi syntyminen ei tuo luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä mitä menestyminen vaatii. Pohjaltakin voi ponnistaa ylös jos on tahtoa. Suomessa ei koulutusta hankita rahapussia avaamalla kuten monissa muissa maissa.
Your living conditions are much more determined by what is outside your control the place and time that you are born into than by your effort, dedication, and the choices you have made in life.
Uskon että olisin pärjännyt paremmin elämässä jos olisin syntynyt vaikkapa 50-luvulla, olisi kerennyt kasvaa aikuiseksi aikana jolloin työpaikan sai vain menemällä puristamaan lujasti tehtaanjohtajan kättä ja sanomalla että minä tulin nyt tänne töihin!
Näin epäonnen aspektien alla syntyneenä voin sanoa,että kaikki on mennyt päin persettä..köyhyys on pahinta mitä elämässä tiedän olevan..miksen syntynyt rikkaaseen perheeseen tai sukuun..olisi ollut saumaa elää..nauttia ja harrastaa kaikkea mukavaa.. saada vaikka ripaus rakkautta..
Vierailija kirjoitti:
Your living conditions are much more determined by what is outside your control the place and time that you are born into than by your effort, dedication, and the choices you have made in life.
3
Uskon että olisin pärjännyt paremmin elämässä jos olisin syntynyt vaikkapa 50-luvulla, olisi kerennyt kasvaa aikuiseksi aikana jolloin työpaikan sai vain menemällä puristamaan lujasti tehtaanjohtajan kättä ja sanomalla että minä tulin nyt tänne töihin!
Kyllä tehtaat työllisyyden kannalta hyvä juttu.
Kyllä totuus on se, että hyvin vähän on yhdellä ihmisellä vaikutusvaltaa yhtään mihinkään tässä yhteiskunnassa,
Taas joku harhaisen itsekuvan omaava wunderkind luulee tulleensa tänne muuttamaan ympärillään olevia ihmisiä ja maailmaa. Ja naamalle lentääkin märkä turbaani. Maailma ei palvokaan jokaista ideaa, jota tämä universumin kiintotähti suustaan päästää ja sitten sitä voikin heittäytyä pahimmaksi marttyyriksi sitten jeesuksen miten maailma on epäreilu paikka.
Vierailija kirjoitti:
Miten edes tunnistaa millainen "mahdollisuus" juuri minulla sitten on, minä en ainakaan ole löytänyt mitään mahdollisuuksia, kaikki mihin olen elämässä pyrkinyt on estetty ja torpattu muiden toimesta ja osoitettu sellaisiin töihin missä en ole pärjännyt syystä tai toisesta. Ikäänkuin kaikilla muilla olisi minun elämän käsikirjoitus, paitsi minulla itselläni!
Vierailija kirjoitti:
Yleistykset eivät sovi kumpaankaan suuntaan. Kaikki ei ole itsestä kiinni, mutta moni asia on. Samoin yhteiskunta tai olosuheet ei ole syyllinen kaikkeen, mutta kyllä niillä, varsinkin olosuhteilla, on valtava merkitys.
Se on kuitenkin selvä, että uhriutuminen ei auta ketään, vähiten asianosaista itseään. On hyväksyttävä tosiasiat ja pelattava niiden mukaan.
NIIN PERSUT, LOPETTAKAA UHRIUTUMINEN. ITSE KÄNNÄSITTE, ITSE MOKASITTE, ITSE PÄÄSTITTE ENITEN MAAHAN JA OTITTE ENITEN VELKAA. VASTUU ON TEIDÄN.
Yleistykset eivät sovi kumpaankaan suuntaan. Kaikki ei ole itsestä kiinni, mutta moni asia on. Samoin yhteiskunta tai olosuheet ei ole syyllinen kaikkeen, mutta kyllä niillä, varsinkin olosuhteilla, on valtava merkitys.
Se on kuitenkin selvä, että uhriutuminen ei auta ketään, vähiten asianosaista itseään. On hyväksyttävä tosiasiat ja pelattava niiden mukaan.