Voisitko seurustella miehen kanssa joka juo joka viikonloppu 40 olutta ja 2 pulloa viiniä?
Voisitko seurustella miehen kanssa joka juo joka viikonloppu 40 olutta ja 2 pulloa viiniä?
Kommentit (105)
Anna miehen juoda oluet ja juo sä ne viinit.
Edes kuukaudessa tuo määrä mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama aloitus ollut täällä aiemminkin.
Hölmö troIIi sikäli kun kaikki voivat netistä tarkistaa alkoholin käytön riskirajat ja todeta että alkoholistista kysymys.
https://www.alko.fi/vastuullisesti/alkoholi-ja-terveys/alkoholin-riskir…
Korkean riskin raja miehillä on 23...24 annosta viikossa. Esimerkin tapauksessa tuo tulee täyteen kaksinkertaisesti ja menee vielä ylikin.
Niin mistä tuo riskiraja on keksitty? Ei perustu mihinkään faktaan
Ap
Tämän artikkelin lopussa on lueteltu muutama tutkimus joista tieto on peräisin. Toki tätä asiaa on maailmalla tutkittu pikkaista vaille paljon eli lääketieten alan tutkimuksia alkoholiin liittyen löytyy hyllymetreittäin.
Alkoholi ja terveys
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01120
Esimerkiksi
Rosoff DB, Davey Smith G, Mehta N, Clarke TK, Lohoff FW (2020) Evaluating the relationship between alcohol consumption, tobacco use, and cardiovascular disease: A multivariable Mendelian randomization study. PLoS Med. 17(12):e1003410. doi: 10.1371/journal.pmed.1003410.
Sierosławski, J., Moskalewicz, J., Mäkelä, P., Gisle, L., Palle, C., Ghirini, S., Scafato, E. (2016). Alcohol consumption. In J. Moskalewicz, R. Room & B. Thom (Eds.), Comparative monitoring of alcohol epidemiology across the EU (pp. 73-112). Warsaw: Parpa.
1-2 annosta alkoholia on silloin tällöin vapaapäivänä ok, joskus juhlissa jopa pari lisää. Ei joka vapaapäivä. Tuollaista aivan rapajuoppoa en haluaisi elämääni
Voisin ja seurustelenkin, vaikka hän ei viiniä juo. Tietysti juominen asettaa suhteelle reunaehtonsa, kuten sen, että jos ehdottomasti haluan tehdä jotain viikonloppuna, niin lähden siitä oletuksesta, että teen sen muussa seurassa tai yksin. Pitkälti vietän muutenkin viikonloput yksin, kun en jaksa sitä horinaa kuunnella. Emme myöskään voi asua saman katon alla, ikinä.
Miehellä on käynyt tuuri geenilotossa ja kaikki veriarvot ovat loistavia, vaikka ikä alkaa kutosella. Tosin selvänä hän liikkuu, ei syö ylen, eikä tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millanen sun kännipersoona on. En jaksa jankuttavaa ääliö väkivaltasia humalaisia yhtään. Muuten mulle aivan sama juotko vai et.
Olen kännissä rauhallinen ja omissa oloissa, en riehu tai jankuta
Ap
En seurustelisi. Nyt olen kyllä naimisissa tuollaisen kanssa. Valitettavasti alkoholisoitui koronan etätyön mahdollistamana. On sairaudentunnoton itse. Ei halua, eikä koe tarvitsevansa sairauteensa apua. Umpikuja. Minulle. Terveytensä tulee romahtamaan joku päivä.
Vierailija kirjoitti:
Edes kuukaudessa tuo määrä mene.
Kahden kuukauden kulutuksenakin tuo olisi noin yksi annos alkoholia joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millanen sun kännipersoona on. En jaksa jankuttavaa ääliö väkivaltasia humalaisia yhtään. Muuten mulle aivan sama juotko vai et.
Olen kännissä rauhallinen ja omissa oloissa, en riehu tai jankuta
Ap
Oletko miettinyt miten kanssasi nainen oikein voisi seurustella kun kännissä olet omissa oloissa? Olisit oma itsesi vain niinä arki-iltoina (4kpl) jolloin alkoholia et käytä.
Rauhallisenkin kännissä olevan kanssa on varsin tylsää viettää aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ja seurustelenkin, vaikka hän ei viiniä juo. Tietysti juominen asettaa suhteelle reunaehtonsa, kuten sen, että jos ehdottomasti haluan tehdä jotain viikonloppuna, niin lähden siitä oletuksesta, että teen sen muussa seurassa tai yksin. Pitkälti vietän muutenkin viikonloput yksin, kun en jaksa sitä horinaa kuunnella. Emme myöskään voi asua saman katon alla, ikinä.
Miehellä on käynyt tuuri geenilotossa ja kaikki veriarvot ovat loistavia, vaikka ikä alkaa kutosella. Tosin selvänä hän liikkuu, ei syö ylen, eikä tupakoi.
Miksi et ala deittailla muita miehiä? Voisit saada järkevän kumppanin kenen kanssa voi yhdessä tehdä monenlaista mukavaa myös vapaapäivinä ja erityisesti silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Jos joka viikonloppu pitää juoda ton verran, on alkoholisti. Ja viikonloppuisin ei voisi sitten koskaan tehdä mitään muuta kun katsella toisen kännäämistä.
Voihan kännissä tehdä ihan samat asiat kuin selvinpäin? Kyllä minä ainakin.
Ap
Ei voi, monet asiat on humalassa ihan lailla kielletty kuten ajaminen. Olet kyllä alhaisin urpo, jos ajat humalassa. Tapa itsesi ennen kuin jonkun muun ehdit.
En omista autoa
Ap
Vierailija kirjoitti:
En seurustelisi. Nyt olen kyllä naimisissa tuollaisen kanssa. Valitettavasti alkoholisoitui koronan etätyön mahdollistamana. On sairaudentunnoton itse. Ei halua, eikä koe tarvitsevansa sairauteensa apua. Umpikuja. Minulle. Terveytensä tulee romahtamaan joku päivä.
Onko teillä vielä ero vireillä? Vai meinaatko että jatkat tuossa suhteessa..
En voisi. Kertoo aivan paljon sinun arvoista. Minä nautin puolison kanssa yhdessä olosta ja liikunnasta sekä uusista kokemuksista vapaalla. Eihän sinusta olisi seuraksi mihinkään. Ei edes ravintolaan muutamalle, joka on mukavaa sekin. Tuo määrä on järkyttävä ja kertoo jo isosta ongelmasta. Mitä pakenet kun juot noin paljon? Menetät elämässä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai alkoholistin? Never.
En ole alkoholisti, ihan normaali duunari
AP
Kyllä olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vielä ero vireillä? Vai meinaatko että jatkat tuossa suhteessa..
Alkoholisti harvemmin muuttaa tapojaan ellei ole pakko. Miehellä ei tuossa ole pakko muuttua joten tilanne jatkuu kunnes haimatulehdus, maksakirroosi, syöpä ja/tai työpaikan menetys.
Todennäköisesti miehen kannalta olisi parempi että vaimo jättäisi tai uhkaisi jättää ellei alkoholin käyttö lopu saman tien. Paranemisprosessi voisi nopeutua. Yleensä näissä valitettavasti mennään pohjakosketuksen kautta ja siinä samalla se ei-alkoholisti puolisokin menee rikki.
Älkää mahdollistako puolisonne alkoholismia.
Tuolla kulutusmäärällä varmaan ainakin mahaa ukolla piisaa...
Vierailija kirjoitti:
Itse juon enemmän
N34
Ja kehuskelet sillä. Miksi?
Toisinpäin menis, mut toi määrä kaljaa on jo juoppoutta. Hyvän ruuan kanssa viini taas on erittäin ok.