Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella miehen kanssa joka juo joka viikonloppu 40 olutta ja 2 pulloa viiniä?

Vierailija
18.01.2025 |

Voisitko seurustella miehen kanssa joka juo joka viikonloppu 40 olutta ja 2 pulloa viiniä?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin menis, mut toi määrä kaljaa on jo juoppoutta. Hyvän ruuan kanssa viini taas on erittäin ok.

Vierailija
42/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen juoda oluet ja juo sä ne viinit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes kuukaudessa tuo määrä mene.

Vierailija
44/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama aloitus ollut täällä aiemminkin.

Hölmö troIIi sikäli kun kaikki voivat netistä tarkistaa alkoholin käytön riskirajat ja todeta että alkoholistista kysymys.

https://www.alko.fi/vastuullisesti/alkoholi-ja-terveys/alkoholin-riskir…

Korkean riskin raja miehillä on 23...24 annosta viikossa. Esimerkin tapauksessa tuo tulee täyteen kaksinkertaisesti ja menee vielä ylikin.

Niin mistä tuo riskiraja on keksitty? Ei perustu mihinkään faktaan

Ap

Tämän artikkelin lopussa on lueteltu muutama tutkimus joista tieto on peräisin. Toki tätä asiaa on maailmalla tutkittu pikkaista vaille paljon eli lääketieten alan tutkimuksia alkoholiin liittyen löytyy hyllymetreittäin.

Alkoholi ja terveys

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01120

Esimerkiksi

Rehm, J.; Roerecke, M. Patterns of drinking and liver cirrhosis-what do we know and where do we go? J. Hepatol. 2015, 62, 10001001.

Rosoff DB, Davey Smith G, Mehta N, Clarke TK, Lohoff FW (2020) Evaluating the relationship between alcohol consumption, tobacco use, and cardiovascular disease: A multivariable Mendelian randomization study. PLoS Med. 17(12):e1003410. doi: 10.1371/journal.pmed.1003410.

Sierosławski, J., Moskalewicz, J., Mäkelä, P., Gisle, L., Palle, C., Ghirini, S., Scafato, E. (2016). Alcohol consumption. In J. Moskalewicz, R. Room & B. Thom (Eds.), Comparative monitoring of alcohol epidemiology across the EU (pp. 73-112). Warsaw: Parpa.

Vierailija
45/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 annosta alkoholia on silloin tällöin vapaapäivänä ok, joskus juhlissa jopa pari lisää. Ei joka vapaapäivä. Tuollaista aivan rapajuoppoa en haluaisi elämääni

Vierailija
46/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja seurustelenkin, vaikka hän ei viiniä juo. Tietysti juominen asettaa suhteelle reunaehtonsa, kuten sen, että jos ehdottomasti haluan tehdä jotain viikonloppuna, niin lähden siitä oletuksesta, että teen sen muussa seurassa tai yksin. Pitkälti vietän muutenkin viikonloput yksin, kun en jaksa sitä horinaa kuunnella. Emme myöskään voi asua saman katon alla, ikinä. 

Miehellä on käynyt tuuri geenilotossa ja kaikki veriarvot ovat loistavia, vaikka ikä alkaa kutosella. Tosin selvänä hän liikkuu, ei syö ylen, eikä tupakoi.

Vierailija
47/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millanen sun kännipersoona on. En jaksa jankuttavaa ääliö väkivaltasia humalaisia yhtään. Muuten mulle aivan sama juotko vai et.

Olen kännissä rauhallinen ja omissa oloissa, en riehu tai jankuta

Ap

Vierailija
48/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi. Nyt olen kyllä naimisissa tuollaisen kanssa. Valitettavasti alkoholisoitui koronan etätyön mahdollistamana. On sairaudentunnoton itse. Ei halua, eikä koe tarvitsevansa sairauteensa apua. Umpikuja. Minulle. Terveytensä tulee romahtamaan joku päivä.

Vierailija
49/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes kuukaudessa tuo määrä mene.

Kahden kuukauden kulutuksenakin tuo olisi noin yksi annos alkoholia joka ilta.

Vierailija
50/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millanen sun kännipersoona on. En jaksa jankuttavaa ääliö väkivaltasia humalaisia yhtään. Muuten mulle aivan sama juotko vai et.

Olen kännissä rauhallinen ja omissa oloissa, en riehu tai jankuta

Ap

Oletko miettinyt miten kanssasi nainen oikein voisi seurustella kun kännissä olet omissa oloissa? Olisit oma itsesi vain niinä arki-iltoina (4kpl) jolloin alkoholia et käytä.

Rauhallisenkin kännissä olevan kanssa on varsin tylsää viettää aikaansa.

Vierailija
51/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ja seurustelenkin, vaikka hän ei viiniä juo. Tietysti juominen asettaa suhteelle reunaehtonsa, kuten sen, että jos ehdottomasti haluan tehdä jotain viikonloppuna, niin lähden siitä oletuksesta, että teen sen muussa seurassa tai yksin. Pitkälti vietän muutenkin viikonloput yksin, kun en jaksa sitä horinaa kuunnella. Emme myöskään voi asua saman katon alla, ikinä. 

Miehellä on käynyt tuuri geenilotossa ja kaikki veriarvot ovat loistavia, vaikka ikä alkaa kutosella. Tosin selvänä hän liikkuu, ei syö ylen, eikä tupakoi.

Miksi et ala deittailla muita miehiä? Voisit saada järkevän kumppanin kenen kanssa voi yhdessä tehdä monenlaista mukavaa myös vapaapäivinä ja erityisesti silloin.

Vierailija
52/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Jos joka viikonloppu pitää juoda ton verran, on alkoholisti. Ja viikonloppuisin ei voisi sitten koskaan tehdä mitään muuta kun katsella toisen kännäämistä. 

Voihan kännissä tehdä ihan samat asiat kuin selvinpäin? Kyllä minä ainakin.

Ap

Ei voi, monet asiat on humalassa ihan lailla kielletty kuten ajaminen. Olet kyllä alhaisin urpo, jos ajat humalassa. Tapa itsesi ennen kuin jonkun muun ehdit.

En omista autoa

Ap

Vierailija
53/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seurustelisi. Nyt olen kyllä naimisissa tuollaisen kanssa. Valitettavasti alkoholisoitui koronan etätyön mahdollistamana. On sairaudentunnoton itse. Ei halua, eikä koe tarvitsevansa sairauteensa apua. Umpikuja. Minulle. Terveytensä tulee romahtamaan joku päivä.

Onko teillä vielä ero vireillä? Vai meinaatko että jatkat tuossa suhteessa..

Vierailija
54/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Kertoo aivan paljon sinun arvoista. Minä nautin puolison kanssa yhdessä olosta ja liikunnasta sekä uusista kokemuksista vapaalla. Eihän sinusta olisi seuraksi mihinkään. Ei edes ravintolaan muutamalle, joka on mukavaa sekin. Tuo määrä on järkyttävä ja kertoo jo isosta ongelmasta. Mitä pakenet kun juot noin paljon? Menetät elämässä paljon. 

Vierailija
55/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai alkoholistin? Never. 

En ole alkoholisti, ihan normaali duunari

AP

Kyllä olet

Vierailija
56/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vielä ero vireillä? Vai meinaatko että jatkat tuossa suhteessa..

Alkoholisti harvemmin muuttaa tapojaan ellei ole pakko. Miehellä ei tuossa ole pakko muuttua joten tilanne jatkuu kunnes haimatulehdus, maksakirroosi, syöpä ja/tai työpaikan menetys.

Todennäköisesti miehen kannalta olisi parempi että vaimo jättäisi tai uhkaisi jättää ellei alkoholin käyttö lopu saman tien. Paranemisprosessi voisi nopeutua. Yleensä näissä valitettavasti mennään pohjakosketuksen kautta ja siinä samalla se ei-alkoholisti puolisokin menee rikki.

Älkää mahdollistako puolisonne alkoholismia.

Vierailija
57/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kulutusmäärällä varmaan ainakin  mahaa ukolla piisaa...

Vierailija
58/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi seurustelisin?

Vierailija
59/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon enemmän

N34