Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia ihmiset ei enää noudata liikennesääntöjä?

Vierailija
18.01.2025 |

Ajelin juuri noin 100km matkan ja huomasin että ihmiset ei osaa pitää riittäviä turvavälejä ja todella monet ihmiset ajaa ylinopeutta. Ohittaminen on aina ohittajan vastuulla jos jotain tapahtuu, monet ohittaa kuin kaistapäät ilman mitään järkeä. Jos nopeusrajoitus on 40 tai 50 ja ajat nopeusrajoitusten mukaan niin siinä on heti auto ihan takapuskurissa kiinni, miten ne ehtivät jarruttamaan jos minä joudun tekemään äkkijarrutuksen? Eihän se ole edes taloudellisesti järkevää ajaa liian lähellä ja jos ajaa liian lähellä niin eikö se myös ole stressaavaa kun pitää tuijottaa että milloin se edessä oleva jarruttaa? 

Mä olen sitä mieltä että heti kun liikkuva poliisi lakkautettiin niin sen jälkeen ihmisten ajotaidot on vain huonontuneet sekä piittamaattomuus on lisääntynyt valtavasti. 

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni 60km/h nopeus tiellä jossa on 80km/h rajoitus on alinopeutta. Ei tarvitse mennä autokouluun tajutakseen sen. Se vaarantaa liikenteen kun pakottaa toiset ohittamaan. Jos haluat ajaa hitaasti niin päästä edes jono ohi. Et riko lakia joo mutta kai sen verran ymmärrystä löytyy että et voi olla tien tukkona.

Mitähän sä oikein selität? Miten se pakottaa ketään ohittamaan jos joku vetelee tuolla alle suurimman sallitun nopeuden? Sä et tajua että ohittajalla on AINA vastuu ja se on se ohittaja joka vaarantaa liikenteen. 

Sä taidat olla vastuun pakoilija ja pakoilet vastuuta? 

Aina joku on tientukkona eli jonon kärjessä, pitääkö sen jonon ensimmäisen auton aina antaa tilaa vai mitä oikein meinaat? 

Et taida paljoa ajaa kun tuollaisia höpötät.

Moni on ammatikseen tien päällä, ei silloin ole aikaa pelleilyyn -tavaran ja ihmisten kuuluu liikkua, usein aikataulussa.

Ohittajalla on valtaosa vastuusta, mutta nysvääjälläkin on oma vastuunsa.

Näin sivusta, joskus kortin saadessani keräsin letkaa perääni, mutta hämärällä ja mutkaisella tiellä oli vaikea ehtiä pysäyttämään ajoissa pysäkille, kun perässä oli auton aivan takapuskurissa kiinni.

Eli siinä kun hermostutti se liian lähellä ajaminen (hämärästä metsästä jos olisi peura hypännyt, olisi homma ollut siinä), yritän pitää rajoituksen mukaista vauhtia yllä, ja samalla etsiä valaisemattoman tien sivusta ajoissa levikkeet, johon kerkeen hidastamaan aiheuttamatta ketjukolari yllättävällä jarrutuksella puskurissaroikkujan takia.

Eli turvaväli olisi tässäkin kohtaa auttanut, että olisin päässyt nopeammin päästämään letkan ohi.

Vierailija
142/143 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia minkä mä oon myös huomannu on se että jos on tietyö alue ja siihen on lätkäisty merkiksi vaikka 30 niin aika harva ihminen hiljentää vauhtia niihin. Poliiseilla olisi hyvä tutka paikka niissä. Ihmiset ei välitä niistä liikennemerkeistä ja jos joku niitä erehtyy noudattamaan niin he ovat liikenteen tukkona. 

Joo. Tämä on vaikeimpia rasteja ihmisille. Useamman kerran joku tyyppi on lähtenyt reippaasti ohittamaan tietyömaarajoituksen kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi jutut ole alkaneet liikkuvan poliisin lopettamisen jälkeen.

Kyllä tuota on tapahtunut koko 25 vuotta. Kun olen kortin omistanut.

Törkeimmät perässä roikkumiset mitä olen liikenteessä nähnyt. Lumipyry pakettiauto pitkän putkia kuljettavan rekan perässä. Meni monta kilometriä tajuta turvavälin takaa. Että sen takana tosiaan ajaa pakettiauto.

Kaks rekkaa väliin ei mahtunut edes mini Cooper. Tiellä usein poroja siihen aikaan. Takana tulijan näkyvyys nolla.

Näistäkin on 10 vuotta aikaa.

Sitäkin on nähty. Et Micra hinaa Mersua 80 h tunnissa. Mersu skippaa 7 ohituspaikkaa. Joten oma romu lähtee 8 kohdalla ohi. Niin mersukin, kyllä. Siinä kohtaa, kun olen rinnalla. (Luojan kiitos siinä vehkeessä oli kaistavahti)

Mut nää on näitä.