Työkaveri kiusaa
Eli viime kuukausien ajan yksi työntekijöistä (ainakin) on jostain syystä alkanut vihaamaan mua tai ainakin tuntuu siltä. Hän ei ensinnäkään puhu mulle yhtään mitään tai jos puhuu kerran viikossa yhden lauseen niin se on mulle vihaisena huutamista että miten joku asia tehdään. Viimeksi eilen sain huutia ja piti koko työpäivä pidätellä itkua ja kotona sitten puhkesin itkuun kun tuntu niin paskalta.. mitä mun pitäis tehdä tai jotain neuvoja?
Kommentit (40)
Hämmentää myös miten kukaan muu työkaveri ei puutu tähän vaikka kuulevat miten huutaa mulle. On tainnut saada kaikki muutkin puolelleen mua vastaan
Vierailija kirjoitti:
Tää henkilö on just semmonen josta kukaan ei koskaan uskoisi mitään tämmöstä. Osaa olla niin mukava ja mielistelijä ja maailman kivoin ihminen niille kenelle haluaa olla.. vähän pelkään että ei esimieskään ota mua tosissaan..
Eli näissä tilanteissa, missä sinulle huutaa, olette kahdestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItä sukupuolta olette?
Naisia ollaan.
Eli ei ole kyse siitä, että toinen pelkäisi antavansa signaalin kiinnostuksesta.
Pomo rupesi kiusaamaa ja siedin kun pakko oli. Pikkujouluissa tuli mitta täyteen, ei kiusaa enää. Seuraavissa yt neuvotteluissa tulee varmaan kenkää mutta oli sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Tää henkilö on just semmonen josta kukaan ei koskaan uskoisi mitään tämmöstä. Osaa olla niin mukava ja mielistelijä ja maailman kivoin ihminen niille kenelle haluaa olla.. vähän pelkään että ei esimieskään ota mua tosissaan..
Sen on pakko. Työpaikkakiusaus voi olla niin hienovaraista, suljetaan joku pois, ei puhuta, mulkoillaan yms. Mutta jos menet pomollesi puhumaan, hänen on ihan pakko ottaa sinut tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehditkin jo vastaamaan, että huutaa toisten kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei nyt otan sanojani vähän takasin.. siis kyllä huutaa mulle muiden työkavereiden kuullen mutta hän on niin hyvää pataa niiden kanssa että varmasti he ovat hänen puolellaan tässä. Esimies ei meidän paikassa edes työskentele ja tiedän että tämä kiusaaja ei esimiehen kuullen koskaan uskaltaisi huutaa mulle yhtään mitään ja esimies varmasti pitää häntä niin mukavana ihmisenä koska hänellä ei ole hajuakaan tästä mitä tapahtuu oikeasti
Meillä kahden työkaverin välillä oli tuo tilanne. Tämä vihainen oli aika huono tuomaan asioitaan esille...koki jotenkin, että tämä jolle suuttui, ei hoitanut omia töitään. Ja että hän ne sitten joutui tekemään. Vähän tällainen uhrautujamarttyyri. Sit taas tälle jolle suututtiin, ei tosiaan osannut oma-alotteisesti ottaa hoidettavakseen tehtäviä.Kaikki olisi pitänyt vääntää hänelle rautalangasta. Muut sit vaan teki ne työt.
Varmaan tässä olisi kaivattu parempaa työnjohtoa, puuttumista tuon suuttujan käytökseen ja toisen osalta sitä, että hälle olisi selkeästi rautalangasta väännetty ne ydintehtävänsä ulkopuoliset asiat, jotka kuuluu myös hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaukselle on nollatoleranssi, laki on puolellasi.
Samoin työpaikkaitkemisellä.
Vierailija kirjoitti:
MItä sukupuolta olette?
Monestiko olet kuulut miehen itkevän töissä?
No, huuda takaisin ja ihan kunnolla. Karjaise kunnolla.
Ap itki kotonaan, ei ole asiallista, että typaikalla joku niin kiusaa, että kotona pitää itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItä sukupuolta olette?
Monestiko olet kuulut miehen itkevän töissä?
Missä niin luki, että on itkenyt töissä? On vain pidätellyt itkua.
Vierailija kirjoitti:
Pomo rupesi kiusaamaa ja siedin kun pakko oli. Pikkujouluissa tuli mitta täyteen, ei kiusaa enää. Seuraavissa yt neuvotteluissa tulee varmaan kenkää mutta oli sen arvoista.
Kuulostaa järkevältä paikalta ratkaista asia nuo pikkujoulut..
Vierailija kirjoitti:
No voi herramunjee, pidä puolesi tai kasvata nahka. Ei se sua kiusaa vaan on kyllästynyt jatkuviin virheisiisi, joita hänen täytyy korjata. Vähemmästäkin menee lopulta kuppi nurin.
Suomalaiset on kyllä nöyrää orjakansaa.
Ei kukaan opi kaikkia töitä yhtäkkiä. Työtoverin on hyvä ottaa virheitä puheeksi ja läpikäytäväksi sitä mukaan kun niitä sattuu. Vaikuttaisi sinulla olevan joku narsistinen tyyppi työkaverinasi, niitäkin riittää ja kokemusta on. Sen verran solmussa tilanne on, että minäkin ehdotan esimiehelle menoa. Joskus on kaverin katsottava peiliinsä. Niin, eikä syy ole yksin sinun. Päinvastoin, virheitä alkaa tulemaan, kun on tuollainen kaveri selän takana. Tsemppiä. Voit käydä myös työterveydessä puhumassa.
Vierailija kirjoitti:
No voi herramunjee, pidä puolesi tai kasvata nahka. Ei se sua kiusaa vaan on kyllästynyt jatkuviin virheisiisi, joita hänen täytyy korjata. Vähemmästäkin menee lopulta kuppi nurin.
Suomalaiset on kyllä nöyrää orjakansaa.
Haluatko ehkä sellaisen kuvan
No ainakin meidän töissä on tietäjä-naiset jotka kovaäänisyydellään on aina oikeassa. Näihin ollaan jo niin kyllästyneitä että uskalletaan laittaa samalla lailla vastaan. Tietäjä-nainen ei itse tällaista kestä ja alkaa parkumaan kun sanotaan ihan asiasta.
Ap, oletko tällainen tietäjä-nainen?
Vierailija kirjoitti:
No ainakin meidän töissä on tietäjä-naiset jotka kovaäänisyydellään on aina oikeassa. Näihin ollaan jo niin kyllästyneitä että uskalletaan laittaa samalla lailla vastaan. Tietäjä-nainen ei itse tällaista kestä ja alkaa parkumaan kun sanotaan ihan asiasta.
Ap, oletko tällainen tietäjä-nainen?
Työn kuva ja tavoite ratkaisee kuka on oikeassa, se asia. Naisilla tahtoo mennä henkilökemioiksi alta aikayksikön. Kuka tietää, kuka saa tietää, kelle on mikäkin rooli.
Minä antaisin samalla mitalla takaisin.
Ei sinun tarvitse sitä ymmärtää. Sen sijaan tee asialle jotain. Ensimmäiseksi keskustelet esihenkilösi kanssa. Sen jälkeen teet työsuojeluilmoituksen AVI:lle.