Mikä saa ihmisen keräämään tietoa toisesta ja käyttämään sitä maineen mustamaalaamiseen?
Eli henkill kerää itselleen tietoa toisesta henkilöstä, jota sitten käyttää eri konteksteissaan saadakseen aikaan henkilöstä muille tietynlaisen, yleensä negatiivisen vaikutelman. .
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Poliisi vai juristi ammatiltaan?
Lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja
Tuo on paha. Näitä narkkarihoitsuja jää välillä kiinni. Keräävät tietoa, millä voi tienata myöhemmin rahaa. Seiska päivää taitaa olla ainoa, joka meillä tosin maksaa. Minkähän takia se on edes laillista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja
Tuo on paha. Näitä narkkarihoitsuja jää välillä kiinni. Keräävät tietoa, millä voi tienata myöhemmin rahaa. Seiska päivää taitaa olla ainoa, joka meillä tosin maksaa. Minkähän takia se on edes laillista?
Liian helposti pääsy lähihoitajilla eri tietokantoihin
Nuo tyhmyys ja kateus ovat hyviä selityksiä, todennököisesti totta.
Varmasti on myös mahdollista, että kyseessä on kosto pitkään jatkuneesta huonosta kohtelusta. Ja kun kohde saa tarpeekseen ja alkaa puhumaan asiasta, niin huonosti kohdellut alkaa puhumaan, että häntä mustamaalataan. Siitähän ei varsinaisesti ole kyse, jos kohde vain paljastaa todelliset teot. Tällaisissa on ulkopuolisen kuitenkin vaikea tietää kuka tuossa värittää kuinka paljon tarinoitaan.
En ole tavannut. Olen akateemisesta perheestä.
Mieleltään sairas. Normaali ihminen ei tee tuollaista.
Minulle yksi tuttu oikein kertoi, että tekee minusta muistiinpanoja ja tallentaa ne, jotta voi tarvittaessa käyttää niitä. Varmasti häntä harmittaa, että mitään mehevää ei silti ole saanut tietoonsa.
Hänestä kyllä huokuu ilmiselvinä kaikki nuo mainitut tyhmyys, kateus, katkeruus ja mielenterveysongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Minulle yksi tuttu oikein kertoi, että tekee minusta muistiinpanoja ja tallentaa ne, jotta voi tarvittaessa käyttää niitä. Varmasti häntä harmittaa, että mitään mehevää ei silti ole saanut tietoonsa.
Hänestä kyllä huokuu ilmiselvinä kaikki nuo mainitut tyhmyys, kateus, katkeruus ja mielenterveysongelmat.
Ja otti kuvaakin?
Kateus, kiristäminen, alemmuudentunto, kosto ym. alhaiset vaikutteet.
Kostonhimo, joka juontaa juurensa surusta tai siitä että kokee tulleensa väärinkohdelluksi. Ei pysty käsittelemään noita tunteita muulla tavalla. Mä joskus teininä käräytin entisen mukamas kaverin yhdestä jutusta ihan silkasta kostonhimosta. En enää tekisi samoin vaikken siis tavallaan mitään väärää tehnytkään koska tyyppi oli oikeasti tehnyt tuon asian, mutta ei siitä kenellekään ole hyötyä tai iloa sitten loppujaan.
Osaan myös nykyään puhua oikeille ihmisille ja käsitellä tunteita itsekseni.
Sairas ihminen. Tuohan on yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä, mahdolisesti kunnianloukkauskin. Kannattaa kaikkien hullujen muistaa se, että yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen on rikos, vaikka se tieto olisi 100% tottakin.
Vierailija kirjoitti:
En ole tavannut. Olen akateemisesta perheestä.
Siellä pahimmat kyräilijät ja juoruilijat.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on nörtitkin keränneet. Minunkin kimppuun on hyökätty :D vanhoilla jutuilla. Jäänyt mode porukan mieleen.