Miksi naisten ylipainoa arvostellaan enemmän kuin miesten?
Vaikka naisten ylipaino käy biologisesti enemmän järkeen? Tutkimuksienkin mukaan isot rinnat ja leveä lantio viittaavat jopa ylipainosten (huom! ei koske pahasti ylipainosia!) kohdalla korkeampaan hedelmällisyyteen ja esim. alipaino vaurioittaa naisen hedelmällisyyttä tuplasti enemmän kuin ylipaino. Sen sijaan miesten ylipainosta ei kukaan koskaan mitään puhu, vaikka miehen kohdalla ylipaino vie nopeammin hautaan ja vahingoittaa heidän hedelmällisyyttä, sperman laatua enemmän.
Voiko joku selittää miksi naisen ylipainoa kaikista näistä faktoista huolimatta vähätellään enemmän kuin miehen ylipainoa?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mun henkkoht mielipide MIEHENÄ on se että jos mä näen toisen miehen kuka on selkeasti huonossa kunnossa niin mä näen pelkkää itsekurin puutosta, sama se toki naisillakin on. Mä en katso sitä pahalla vaan mä näen isomman ongelman sen ihmisen takana kuin pelkästään se että hän tykkää syödä.
Itsekuria ei voi harrastaa kuin vähäisissä määrin. Hoikat eivät valitse joka päivä kituuttaa ylläpitokaloreilla, se tulee automaatiolla ja ilman näläntunnetta. Jos ei ole nälkä, ei tarvitse itsekuria.
Se mikä ajaa jotkut lihaviksi on monimutkainen asia, eikä mitenkään sidonnainen itsekuriin. Ihmettelin hieman tuota, että ensin vetosit pelkkään itsekurin puutteeseen ja myöhemmin sitten isompaan ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
koska miehet ovat omasta mielestään täydellisiä painoon tai muihin tekijöihin katsomatta.
En kyllä lihavana pitänyt itseäni täydellisenä, kaikkea muuta ja myös tiedostin, ettei rahkeet riitä naisiin, joita pidän viehättävänä. Enkä nykyäänkään pidä itseäni täydellisenä vaikken enää lihava olekaan. Palauttaa aika hyvin maan pinnalle kun kuulee lapsen suusta että näyttää naurettavalta, kun kokeilee uutta takkia päälle.
Laardi ei kyllä tee kenestäkään hedelmällisempää.
Op hei... "arvostellaan enemmän"... "vähätellään enemmän"
Kumpaa näistä vastakohdista siis sinusta tapahtuu enemmän.
Vai onko tämä vaan se perinteinen trollaustekniikka?
Vierailija kirjoitti:
Ihan huuhaata, että naisten ulkonäköä arvosteltaisiin enemmän. Nimenomaan kaljamahaisia setämiehiä arvostellaan lehtiä myöten - naisia ei.
Jännää, että olet onnistunut olemaan tällä palstalla ilmeisesti lukematta täällä juuri yhtään ketjua. Naisten ulkonäköä, pukeutumista jne. arvostellaan jatkuvasti.
Taasko täällä joku läskiämmä on vinkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koska naisen arvo perustuu paljon enemmän tämän ulkonäköön, kun taas miehet voivat useammin osoittaa arvoaan muilla tavoin. Samasta syystä naiset meikkaavat ja huolehtivat ulkonäöstään enemmän jne.
Eihän naiset kuulemma laittaudu kuin itsensä takia.
Suurinta paskapuhetta mitä naisten suut suoltaa.
Samaa mieltä. Ei miehet edes tykkää ns. liian laitetuista naisista. Ainoa syy miksi tykkään laittaa itseäni on MINÄ itse. Rakastan olla överi itseäni varten ja thats fucking it.
ap
Tai siis lopultahan meikin käyttö johtuu epävarmuudesta. Eihän yksin keskellä metsää asuva nainen meikkiä käyttäisi, mutta toisin tehdään ihmisten ilmoilla. Ei tähän aina liity aktiivinen miesten huomion tavoittelu, mutta tuokin esittää osansa. Tärkeä on vain näyttää hyvältä, koska siitä saa erilaista hyötyä, mukaan lukien mahdollisesti viehättävän miehen huomion.
En ainakaan itse meikkaa juuri miesten takia tai saadakseni jonkun miehen huomion.
Meikkaan, jotta näyttäisin edes vähän edustavammalta, ihan sama näkeekö mut mies, nainen, lapsi vai kamera. Samasta syystä pukeudun ulos lähtiessäni siisteihin, ehjiin ja puhtaisiin vaatteisiin, enkä haise lialta tai liialta parfyymiltä.
Vierailija kirjoitti:
Taasko täällä joku läskiämmä on vinkumassa.
No ole sitten hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan huuhaata, että naisten ulkonäköä arvosteltaisiin enemmän. Nimenomaan kaljamahaisia setämiehiä arvostellaan lehtiä myöten - naisia ei.
Naisia kyllä arvostellaan ihan missä vain, jopa kadulla keskellä päivää. Baareissa saa lähes poikkeuksetta kommentit pepusta, tisseistä ja kropasta ja lisäksi vielä kysymykset pi...sta. Itse en ole ikinä kommentoinut yhdenkään miehen ulkomuotoa.
Ja se, että sinä et ole niin tehnyt, tietysti tarkoittaa ettei kukaan ole. Tarkoittaako se etten koskaan ole varastanut mitään, ettei varkaita ole olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koska naisen arvo perustuu paljon enemmän tämän ulkonäköön, kun taas miehet voivat useammin osoittaa arvoaan muilla tavoin. Samasta syystä naiset meikkaavat ja huolehtivat ulkonäöstään enemmän jne.
Eihän naiset kuulemma laittaudu kuin itsensä takia.
Suurinta paskapuhetta mitä naisten suut suoltaa.
No jaa, ehkä top 10:ssä. Naiset on melko epärehellisiä kollektiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näin on.
Miehet saavat olla lihavia, pukeutua rumasti ja tuntea itsensä kuninkaiksi.
Naiset eivät saa tehdä virheitä; jos he ovat liian lihavia, heitä kiusataan. Tärkein asia naisessa on hänen painonsa, siitä puhutaan jatkuvasti.
Se sai minut voimaan pahoin. Olin ylipainoinen ja nyt olen anorektikko. Kyllä, tiedän, että sekin on epäterveellistä, mutta pelkoni siitä, että lihon taas, on ylivoimainen. Jos lihon 100 grammaa, panikoin.Jaa, olen itse ollut lihava mies ja olen kuullut tuntemattomilta kommenttia ulkonäöstäni ja minulle on naurettu kun olen ollut lenkillä. Enkä tuona aikana saanut yhtäkään naista. Nykyisin olen normaalipainoinen, jopa atleettinen ja ihmisten suhtautuminen minuun on kuin olisin eri ihminen.
Kyllä
Minäkin tiedän sen.
Mutta ne ihmiset, jotka nyt pitävät sinusta, koska olet hoikka, eivät ole ystäviä. Missä he olivat, kun olit lihava?
Minulle ystäviä ovat vain ne ihmiset, jotka olivat ystäviäni, kun olin lihava. He ovat myös niitä, jotka ovat nyt huolissaan siitä, että olen alipainoinen.
Kaikki muut ovat vain tuttuja, ei muuta. He pitävät vain hoikasta mutta sairaasta vartalostani. He eivät edes tajua, että olen sairaalloisen laiha. Se on myös tietynlainen mies, jota nyt houkuttelen ulkonäköni avulla, he pitävät tästä avuttomasta ja hauraasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tietty määrä tekee. Laardiprosentin on oltava vähintään noin 22 %, tai muuten nainen lakkaa olemasta hedelmällinen. https://www.duodecimlehti.fi/duo20388
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tietty määrä tekee. Laardiprosentin on oltava vähintään noin 22 %, tai muuten nainen lakkaa olemasta hedelmällinen. https://www.duodecimlehti.fi/duo20388
Ja silti monet joilla rasvaprosentti on alle 22, lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin 22%. Ei 100 niin kuin teillä talipalloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia kyllä arvostellaan ihan missä vain, jopa kadulla keskellä päivää. Baareissa saa lähes poikkeuksetta kommentit pepusta, tisseistä ja kropasta ja lisäksi vielä kysymykset pi...sta. Itse en ole ikinä kommentoinut yhdenkään miehen ulkomuotoa.
Ja se, että sinä et ole niin tehnyt, tietysti tarkoittaa ettei kukaan ole. Tarkoittaako se etten koskaan ole varastanut mitään, ettei varkaita ole olemassa?
Muotoilen lauseeni toisin. Olen harvoin kuullut, että miehiä arvostellaan ja tällöinkin arvostelu on ollut enemmän tyyliin: On tullut painoa lisää. Näissäkin tapauksissa kommentoijana on aika usein ollut toinen mies. Sen sijaan naisiin kohdistuvaa kommentointia kuulen jatkuvasti. Ja ei, en ole itse ylipainoinen, vaan hoikka normaalipainoinen nainen eli lauta, kuivuneen kesän orava, itikan pistoilla varustettu nainen, anorektikko, luuviulu.
''Tutkimuksienkin mukaan isot rinnat ja leveä lantio viittaavat jopa ylipainosten (huom! ei koske pahasti ylipainosia!) kohdalla korkeampaan hedelmällisyyteen''
Tiedän että tämä ei ole keskustelun pointti, mutta pakko silti tarttua tähän. Ei kai vartalon muodot yleisesti ottaen millään tavalla kerro naisen hedelmällisyydestä? Ihan yhtä lailla pienirintaiset ja kapealantioisetkin tulevat raskaaksi ja saavat lapsia. Lantion leveydessä on muutenkin enemmän kyse luustosta eikä rasvan määrästä, onhan monilla hoikallakin leveä lantio.
Koska naisten ylipainousuudeb ja suuren koon halveksimisen näkevät ongelmana sekä naiset että miehet. - Miesten ylipaino on ongelma lähinnä naisille ei miehilli itselleen.
Päinvastoin moni mies kokee olonsa hyväksi ja turvalliseksi, jos on ylipainoinen ja normaalimitrainen; se (ylipaino) on paljon pienempi rasite kuin se, että olet lyhytkasvuinen mies, jolloin elllet ole monimiljonääri tai omaa Chaplinin tai vähintään edes Tom Cruisen karismaa olet aina väärän painoinen ja jota kohtaan voidaan osoittaa pilkkaa ja muka hauskoja sivalluksia; olet pulkan naru tai puutarhatonttu tai epätoivoinen pullistelija, joka luulee, että hyvä fyydinen kunto merkitsisi jotain.
Normaalipituisena ja enenmän ja vähemmän ylipainoisena olet olemukseltasi se turvallinen ja tavallinen suomalainen mies jörrikkä, jollainen nyt vain on moni suomalainen mies, eikä se ole estänyt heitä löytämästä kumppania.
Enempi ihmeissään ovat nuorempien ikäluokkien naiset, jotka toivoisivat kumppaninsa olevan heidän tavoin hoikkia mutta eivät kuitenkaan heitä lyhyempiä miehiä, koska monella on vankka usko siihen, että lyhytkasvuinen mies omaa surkean itsetunnon ja mitä hänestä sanoo kaveritkaan kun hri aina on pidetty haluttavampana sitä, että mies on suhteessa kookkaampi.
Tai vastaavasti miehet odoteaneet ja vaatineet että heidän kumppaninsa on heitä hennompi.
Koska hei aika vähän on näkyvissä katukuvassa viimeiseen muutamaan tuhanteen vuoteen, että tilanne olisi ollut toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
''Tutkimuksienkin mukaan isot rinnat ja leveä lantio viittaavat jopa ylipainosten (huom! ei koske pahasti ylipainosia!) kohdalla korkeampaan hedelmällisyyteen''
Tiedän että tämä ei ole keskustelun pointti, mutta pakko silti tarttua tähän. Ei kai vartalon muodot yleisesti ottaen millään tavalla kerro naisen hedelmällisyydestä? Ihan yhtä lailla pienirintaiset ja kapealantioisetkin tulevat raskaaksi ja saavat lapsia. Lantion leveydessä on muutenkin enemmän kyse luustosta eikä rasvan määrästä, onhan monilla hoikallakin leveä lantio.
Hei! Olen ap ja tartun tähän: olet oikeassa, että myös jopa selkeästi aliravitut naiset voivat tulla helpostikin raskaaksi (miettikää esim. nistipiireissä olevia naisia, jotka tulevat vähän väliä raskaaksi), mutta mun tarkoitus olikin yleistää. Vedin tähän ääripäät mukaan tarkoituksella. Jos mietit vaikka BMI 17 naista, niin hänellä on ns. lievästi alipainoa, mutta suuren osan etenkin länsimaalaisen naisen kohdalla jo noinkin pieni määrä alipaino vie täysin kuukautiset, hiukset ja ovulaation pois kun taas suhteutettuna saman määrän ylipainoa omaavalla naisella harvemmin tekee niin. Naisen keho on adaptoitu enemmän rasvan kertymiseen kuin rasvan puutteeseen. Sen sijaan miehen kohdalla jo pieni ylipaino vahingoittaa hedelmällisyyttä ja siittiöiden laatua merkittävästi, alipaino taas ei.
Jos perisuomalaisen naisen kohdalla painoindeksilaskuri osoittaa alipainoon, niin silloin puhutaan aidosti aliravitusta naisesta eikä mistään geneettisesti laihasta läpipaskojasta. Suomalaisilla naisilla on täysin samanlainen vartalotyyppi kuin muillakin pohjoismaalaisilla naisilla eli tanakka ja vahva luusto, mikä myös kestää paremmin isoluisen pitkän miehen vauvan kantamisen kohdussaan ja synnyttäessä. Se musta onkin outoa, että miessukupuoli haluaa, että naiset olisivat yhtä siroja kuin pikkutytöt, mut sit omien poikalasten pitäisi kuitenkin kasvaa siihen 180cm+ ja rotevia. Niin se ei mene eikä tule koskaan menemään.
Ikävä kuulla. :( Toivottavasti paranet ja pystyt vielä joskus viihtymään omassa vartalossasi ja syömään ongelmitta.