Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö työtön saa matkustella?

Vierailija
18.01.2025 |

Esim jos ostan 900e maksavan lentolipun kuukauden päähän ja yhtäkkiä tyäkkärillä olisikin tarjota mulle töitä? Saanko heti karenssin koska tuota matkaa ei voi edes perua?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri tarjoo töitä, hahhahhaaaa....

Vierailija
42/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, työttömän velvollisuus on etsiä töitä ja ottaa työ vastaan.

Työnhaku tapahtuu lähettämällä hakemuksia sitä varten ei tarvitse työttömän lusia suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysetuus on 590 euroa netto. Saa matkustaa jos on rahaa miten kauan vaan ja jos sattuu löytämään vaikka siivoamista toisesta maasta problem solved. Ei täällä femakkojen maassa mikään pidättele.

Vierailija
44/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle annettiin ohjeeksi, että liikkua saa vain oman maakunnan sisällä. 

Sinänsä aika huvittava ohje, jos asuu maakunnan rajakunnassa ja sukulaiset ja ystävät asuvat siinä naapurikunnassa mutta siinä toisessa maakunnassa. 

Tietysti saa mennä ihan mihin vain, kunhan on tavoitettavissa puhelimitse. Sillehän ei voi mitään, jos kutsu käy ja onkin oksennustauti tai ripuli, koska siinä tilassahan ei voi lähteä lääkäriin tai ihmisten ilmoille vaan sairastetaan kotona.

Vierailija
45/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
46/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysetuus on 590 euroa netto. Saa matkustaa jos on rahaa miten kauan vaan ja jos sattuu löytämään vaikka siivoamista toisesta maasta problem solved. Ei täällä femakkojen maassa mikään pidättele.

Minun ansiosidonnaiseni on 1500 netto. Ihan hyvin pärjäilen, ei ongelmaa.

Vierailija
47/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sotiminen työtä? Joillekin on toisille ei. Jos menet vapaaehtoisena, niin voi voi joudut karenssiin, kun et ole ensin hyväksyttänyt määränpäätäsi te-toimiston puusilmillä. En vastaa poterossa ollessani niiden puheluihin, muuten paljastaisin ja vaarantaisin muidenkin sijainnin. Haa, toinen syy laittaa kaverille karenssi, tuplana.

Vierailija
48/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriä ei ole enää olemassakaan.

Vierailija
49/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri tarjoo töitä, hahhahhaaaa....

Ei tarjoakaan kun työkkäriä ei edes ole.

Vierailija
50/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömällä on  vara matkustella niin tuet ovat liian suuret. Työttömät ovat liiah hyvässä asemassa kun näille ei työnteko kelpaa. Valtio on konkurssissa näiden saastaprkleitten takia

Säähän olet aivan sairas päästäsi. Esim. itte olen työtön ja niin on varmaan oikeasti noin puoli miljoonaa muutakin suomalaista. Mulla on ollut kolme eri firmaa ja olen saanut niistä säästettyä itselleni rahaa, millä saan tehdä mitä ikinä lystään, ilman sinun lupaasi.

Vierailija
51/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä osta lippuja joita ei saa peruttua. Problem solved.

ja TYÖKKÄRI ei KOSKAAN tarjoa töitä. Osoittaa vain paikkoja joita voit HAKEA. Tai no yksi poikkeus on. Silloin kun haet työkkäriin (nykyään kunnat) töitä niin silloin toki sitä työpaikkaa tarjotaan jollekin, kun sitä on ensin hakenut.

Työkkäri voi myös lyhyellä varotusajalla ilmoittaa ajan, jolloin työttömän pitää saapua paikalle laatimaan tai päivittämään suunnitelmaa tai jotain muuta, jonka perusteella voidaan vaatia henkilökohtaista paikalle tuloa.

Vierailija
52/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle annettiin ohjeeksi, että liikkua saa vain oman maakunnan sisällä. 

Nää on huvittavia. En tiedä oliko pelleilyä, mutta aikoinasnhan työkköriin piti ilmoittaa lomat ulkomailla. Tämä siksi jos vaikka haluavat lähettää sen työtarjouksen juuri silloin ja pystyt tekemään hakemuksen ja et menetä työttömyysrahija!

Majoituspaikan osoite piti olla tiedossa. Hehheh. No sen verran työkkäri tuli vastasn, että ei ollut velvollisuutta sitten keskeyttää matkaa,  jos vaikka kutsu olisi tullut työhaastatteluun.Siksi velvollisuuus oli täytetty tuolla, että oli tavoitettavissa. 

Olihan tuo huvittavaa, mutta jos tuollaiset säännöt annetaan työkkäristä, niin kai niitä noudattaa,  jotta ei rahoja menetä.

Nauratti kun itsekin soitin hotellin  osoitteen Kreetalla  työkköriin, niin virkailija siihen että: Ai ihana paikka. Olen

Mulla on ainakin 2 kertaa käynyt niin että olen varannut matkan ekalla kertaa kesällä tuli sitten matkapäivälle käsky työkkäriin jauhamaan paskaa teemalla miksi olet työtön. Se työkkärin tyyppi ei ollut sitten itse paikalla vaan oli lomalla. Ajattelin että kiusantekoa vaan että sattumaa kun varasin toisen kerran lennot tuli taas työkkäriin vaatimus mennä keskustelemaan työttömyydestä. Jotenkin ne tullista ilmoittaa työkkärille ja työttömät on jossain listoilla. Eli ilmeisesti sama kohtelu viranomaisilta kuin jollekin ehdonalaisrikollisille. Paitsi että kuulemma vankilasta saa lomaa.

Vierailija
53/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi? Senkun matkustaa omilla rahoillaan niin paljon kuin vain mieli tekee.

Vierailija
54/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ansiosidonnaiseni on 1500 netto. Ihan hyvin pärjäilen, ei ongelmaa.

Sama täällä jä keväällä Kreetalle työnhakuun pariksi viikoksi.

Vierailija
55/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön voi mennä myös työnhakuun ulkomaille 3kk, jos siitä tekee ilmoituksen työkkäriin

Ei voi pitkäaikaistyötön. PItkäaikaistyöttömällä ei ole enää mitään euroopan vapaan liikkumisen vapauksia ja ilmeisesti seuraava askel on vankila. Tämä siitä huolimatta kuinka kovasti haluaa ja yrittää töihin. Voihan olla syyllistynyt ikääntymiseen.

Vierailija
56/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen tätä kohtaa " työkkärillä tarjota töitä". Ja vielä yhtäkkiä?!

Ap ei ole kovin kokenut työtön, jos ihan vakavissaan kuvittelee työkkärin tarjoavan jollekin töitä. Ei vaan se "työtarjous"-otsikolla tuleva kirje on oikeasti vain määräys ottaa yhteyttä työnantajaan.

Minulle työkkäri tarjosi töitä viimeksi vuonna 1985. Sen jälkeen olen saanut vihiä työpaikoista enemmän työkkärin pihalla kuin sieltä sisältä.

Vierailija
57/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta olin pari viikkoa etelässä. En ilmoittanut mihinkään. Kokoajan on työhakemuksia vetämässä ja jos nyt sen loman aikana olisi tullut haastattelu niin ihme. En ole haastatteluun päässyt vuoteen. Kateellisille tiedoksi että mulla on säästöjä, töitä olen tehnyt eläissäni paljon. 

Vierailija
58/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus voi olla useita tuhansia. Vielä vähemmän sellaiselle on työtä tarjolla, kun palkan pitäisi olla parempi kuin työttömyyskorvaus.

Vierailija
59/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa matkustella vain työnhakuun tai ainakin näin pitäisi olla. Mitäs kun töitä tarjotaan etkä voi aloittaa heti kun olet jossain matkoilla?

Espanjan Aurinkorannikolla on  mukavasti töitä tarjolla suomalaisillekin. Sinne vaan 3 kuukaudeksi työnhakuun synkimpinä talvikuukausina.

Vierailija
60/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Vaikka matkustaa ja asua muulla. Mutta taas virallinen systeemi ei sitä hyväksy ja se voi sanktioida ne. Työtön on vanki ja palkkaa saavat myös, tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä