Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö työtön saa matkustella?

Vierailija
18.01.2025 |

Esim jos ostan 900e maksavan lentolipun kuukauden päähän ja yhtäkkiä tyäkkärillä olisikin tarjota mulle töitä? Saanko heti karenssin koska tuota matkaa ei voi edes perua?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömällä ole varaa 900 euron lentolippuun.

Vierailija
22/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on 20, minulla ei ole koskaan ollut vakituista työpaikkaa eikä palkallista kesälomaa.

Kyllä ollaan muutaman päivän reissuja tehty, muuten lapsi ei olisi koskaan päässyt mihinkään.

Olen tehnyt määräaikaisia töitä tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät läheskään kaikki työttömät ole köyhiä. Itsekin olen ostanut työttömänä olessa mm. tehdasuuden auton, joka oli aika paljon kalliimpi kuin 900€. Työttömänä oli aikaa kierrellä autokauppoja. 

Suurin osa työttömistä ei ole ikityöttömiä, vaan työttömyysjakso kestää useimmilla enintään jokusen kuukauden. Rahaa ja omaisuutta on voinut kertyä paljonkin töissä ollessa, ja osa saa myös ihan hyvää ansiosidonnaista.

Vierailija
24/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No löytyy niitä lippuja halvemmallakin. Onko pakko lähteä kaukomaille. 

Vierailija
25/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, mutta jos tiedän että sponssaaja ei ole joku muu kuten puoliso, poikaystävä tai kiltti sukulainen ihmettelisin mistä rahat.

Vaihtoehdot olisi: pimeä työ ta sitten säästö tukisummista joka ei mahdotinta mutta useimmille hankalaa. 

Niin sä meinaat, että se työtön on ollut ikuisesti työtön ja se on persaukinen. Muunlaisia työttömiä ei kai sitten olekaan...

Vierailija
26/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa erään jengin mielestä vissiin.

Joka ulkomaanmatka tarkoittaa sitä, erttä ähäkutti et saa julkisia terveyspalveluita ta järjestetään jotain muuta rahanmenoa sabotoiden oikeasti jopa rikoksin. Edes lapsesi ei oke  jos työtön rahoja pistää matkusteluun. Ei saa pistää edes toisen rahoja Buhahaa. 

Työttömön kuuluu käyttää rahansa vain ja ainoastaan järkeviin kuluihin ja hankintoihin. Jos ylimääräistä on niin ne on pistettävä vaikka terveyspalveluihin!

Vierailija
27/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kertaa ollut matkaliput ostettuna kun olen saanut töitä. Ensimmäisellä kerralla olin muistaakseni 3 päivää töissä ja sitten muutaman päivän reissu, viime keväänä sain töitä huhtikuun alusta ja huhtikuun viimeisen viikon olin perheen kanssa reissussa. Kyllä työpaikan voi ottaa vastaan ja sopia työnantajan kanssa, että pitää palkatonta ja lähtee reissuun kun kaikki on jo maksettu. Ei kannata kuvitella asioita vaikeammaksi kuin ne on. Ei mikään estä ottamassa työpaikkaa vastaan vaikka olisi silloin siellä reissussa, sopii aloituspäivän sitten ajankohtaan kun on kotona. Ei mikään työ heti huomenna ala. Työnantajat ylipäätään ovat aina varautuneet siihen että palkkaamallaan henkilöllä on irtisanomisaika edellisessä paikassa.

Vierailija
28/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömällä on  vara matkustella niin tuet ovat liian suuret. Työttömät ovat liiah hyvässä asemassa kun näille ei työnteko kelpaa. Valtio on konkurssissa näiden saastaprkleitten takia

Vierailija
29/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle annettiin ohjeeksi, että liikkua saa vain oman maakunnan sisällä. 

Nää on huvittavia. En tiedä oliko pelleilyä, mutta aikoinasnhan työkköriin piti ilmoittaa lomat ulkomailla. Tämä siksi jos vaikka haluavat lähettää sen työtarjouksen juuri silloin ja pystyt tekemään hakemuksen ja et menetä työttömyysrahija!

Majoituspaikan osoite piti olla tiedossa. Hehheh. No sen verran työkkäri tuli vastasn, että ei ollut velvollisuutta sitten keskeyttää matkaa,  jos vaikka kutsu olisi tullut työhaastatteluun.Siksi velvollisuuus oli täytetty tuolla, että oli tavoitettavissa. 

Olihan tuo huvittavaa, mutta jos tuollaiset säännöt annetaan työkkäristä, niin kai niitä noudattaa,  jotta ei rahoja menetä.

Nauratti kun itsekin soitin hotellin  osoitteen Kreetalla  työkköriin, niin virkailija siihen että: Ai ihana paikka. Olen ollut itsekin siellä. 

Vierailija
30/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Ei tämmöistä edes lue missään ohjeissa.

Vierailija
31/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön saa matkustella vain työnhakuun tai ainakin näin pitäisi olla. Mitäs kun töitä tarjotaan etkä voi aloittaa heti kun olet jossain matkoilla?

Vierailija
32/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa matkustella vain työnhakuun tai ainakin näin pitäisi olla. Mitäs kun töitä tarjotaan etkä voi aloittaa heti kun olet jossain matkoilla?

Yleensä työnantajan kanssa voi sopia aloituksesta. Lisäksi työpaikan vaihtajillakin on edellisessä työpaikassa irtisanomisaika. Itse olen irtisanoutunut vasta, kun uusi työpaikka on varmistettu.

Vierailija
33/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on huvittavia. En tiedä oliko pelleilyä, mutta aikoinasnhan työkköriin piti ilmoittaa lomat ulkomailla. Tämä siksi jos vaikka haluavat lähettää sen työtarjouksen juuri silloin ja pystyt tekemään hakemuksen ja et menetä työttömyysrahija!

Majoituspaikan osoite piti olla tiedossa. Hehheh. No sen verran työkkäri tuli vastasn, että ei ollut velvollisuutta sitten keskeyttää matkaa,  jos vaikka kutsu olisi tullut työhaastatteluun.Siksi velvollisuuus oli täytetty tuolla, että oli tavoitettavissa. 

Olihan tuo huvittavaa, mutta jos tuollaiset säännöt annetaan työkkäristä, niin kai niitä noudattaa,  jotta ei rahoja menetä.

Nauratti kun itsekin soitin hotellin  osoitteen Kreetalla  työkköriin, niin virkailija siihen että: Ai ihana paikka. Olen

Tuo oli yli 10 vuotta sitten ja kaikki ei ollut netissä. Mietin vaan että mitenköhän oli ajateltu viikon matkan aikana kirjeen kulkevan tai työkkäristä Kreetalle ja sieltä hakemus takaisin Suomeen,?

Hehheh. Yli viikon matkoja ei tuolloin saanut olla eli niistä piti olka sitten hiljaa eikä ilmoitella yhteystietoja. Jos joku toinen hoiti postiliikenteen, oli tuokin mahdollista ja piti vaan toivoa että kutsu työhaastatteluun ei tulisi sen laukomaan loman aikana.

Tosin jos totta puhutaan,  Ei ka kukaan voinut varmistaa ja kysellä mihin on kutsuttu ja mihin ei. Työkkäristä kyllä uhkailtiin, että kyllä työnantajille kuulemma soitellaan perään ja tarkastellaan. Noh ei omakohtaista kokemusta, joten en tiedä. Kiltisti  kuitenkin pistin hakemuksen jos työtarjous tuli. Vähän napisin kun joskus tuli työtarjous niin että siihen olisi pitänyt hakea jo eilen. 

Toki jos oikein kuuliainen halusi olla lomalla, olisi voinut käydä katsomassa postit sähköisestä postista ja lähettää hakemuksen netillä ja sähköpostilla vaikka Kreetalta. 

Vierailija
34/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alla kattava vastaus tuohon. Viikon loma oli sallittu ja riitti että oli yhteystiedot työkkärillä. Käytännössä tarkoitti että tuona viikkona ei odotettu sinun ryntäävän työhaastatteluun. . 

Vierailija
35/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minä olen aina voinut sopia työnantajan kanssa työn aloituksesta.

Vierailija
36/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauratti kun itsekin soitin hotellin  osoitteen Kreetalla  työkköriin,

Ja jos mut jolu nauraa sitä, että joku on edes miettinyt tuota mahdollisuutta että jäisi kiinni jos ei ole lähettänyt hakemusta tai ei olisi mennyt haastatteluun, niin ei se ihan naurettava vaihtoehto ole.

Näistähön työkkäri sanoi että tekevöt pistokokeita eli saattavat kysellä jonkun hakijan kohdalla. Kai se nyt oli selvää, että ei jokainen työttömön perään soitella.

Vaikka tuonolisinollut lakien vastausta niin sen verran ihmeellistä toimintaa on viranomaisilla välillä,  ei tuo olisi mitenkään mahdoton ajatus ja kuka haluaa ottaa riskin, että menettää rahat tai sen pikku summan joka oli kuitenkin puolet käytettävissä olevista rahoista, sen takia että tulee ilmi, että ei ole tehnyt jotain mitä piti? 

Työkkärinhän  kannalta tuollainen toiminta olisi ollut mahdollista. Ainoastaan työnantajapuoli ei olisi  suostunut varmaan tuollaiseen lisävaivasn kirjata kuka on hakenut ja ketä kutsuttu ja raportoida siitä eteenpäin.

Pienien työnantajien kohdalla tuolin voisi olla mahdollista. Ties vaikka työkkäri olisi tarjonnut ilmaista ilmoitusta mol sivuilla tuollaista vahdintqq vastaa. Sen verran hämäriä käytäntöjä ollut. Itsellänikin vietin työttömyyskorvaus ilman lakiperusteista syytä katkolle pariksi kuukaudeksi. Siis myönsivät ihan itse, että mitään perusteita ei ole. Piti kuitenkin odottaa pari kk, että asia käsitellään ja saan rahat takautuvasti.

Sairasta. 

Vierailija
37/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas työttömät tyhmiä. Työkkäri ei tarjoa työpaikkaa. Työkkäri antaa ehdotuksen työpaikasta minne hakea. Työhakemuksen voi lähettää vaikka olisit kiinassa. Minulle ei ole työkkäri tarjonnut yhtään työpaikkaa 25 vuoden aikana. Olen matkustellut vaikka missä. Oliin 3 kuukautta euroopassa pyöräilemässäkin. Lähdin talliinnasta ja menin latvian ja liettuan kautta puolaan ja sieltä saksaan ja belgiaan ja sieltä englantiin jossa poljin edinburghiin asti.

Vierailija
38/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, rupeaako työkkäri (kunnat) tarjoamaan töitä työttömille? Sehän on tervetullut muutos. Sitä odotellessa, AP voi reissata ihan vapaasti. Kunhan muistaa laittaa vaadittavan määrän hakemuksia menemään joka kuukausi.

Vierailija
39/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muka saa. Kysyykö kaikki työkkäristä muka luvan että saako lähteä reissuun. En minä vaan ole kysynyt. Olen käynyt monessa maassa lomalla.

Vierailija
40/105 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi mennä myös työnhakuun ulkomaille 3kk, jos siitä tekee ilmoituksen työkkäriin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan