Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia viini ja kuohuviini laseja teillä on? Onko kristallia vai ihan Ikean?

Vierailija
18.01.2025 |

Mulla molempia.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki lasit Nachtmann-laseja. Niin vesilasit, samppanja-, puna- ja valkoviinilasit, likööri-ja konjakkilasit kuin portviini- ja sherrylasitkin.

Vierailija
62/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaikki lasit Nachtmann-laseja. Niin vesilasit, samppanja-, puna- ja valkoviinilasit, likööri-ja konjakkilasit kuin portviini- ja sherrylasitkin.

Hei muuten, Nachman on minunkin suosikkikuoharilasini merkki. Muistin heti kun näin nimen. Ovat hyvin korkeat ja niissä on koukeroisia kaiverruksia. Kaksi meni rikki, en ole enää mistään löytänyt, vaikka olen Saksasta etsinyt monesta paikasta. Ainoa voisi olla Saksassa jokin kirppis, sieltä voisi löytyä, koska noita laseja ei enää valmisteta. Sain synttärilahjaksi ne aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultima Thulea, tusinan sarjoina.

Ne on kyllä ihan järkyttävät viinilaseina! Yleensä näkee joskus mökeillä, kun ovat sinne kuskattu, kun ei raskita heittää poiskaan.

Mä pistän paremmaksi! Meillä on mökillä Arc Francen römerglas-viinilasit 60-luvulta. Ne jossa on paksut vihreät tai ruskeat jalat.

Todella retromeininki siis. Lisäksi ovat tukevia, paksut jalat ja paksu lasi. 

Meillä on (muistaakseni samalta firmalta) sellaisia sirompia valkoviinilaseja, joissa on kapea vihreä jalka, ostettiin nuorina joskus 80-luvulla.

Vierailija
64/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean valkoviinilaseja on. Oli ennen Essencejä, mutta ne menivät helposti rikki, joten unohdin sen mallin.

Vierailija
65/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultima Thulea, tusinan sarjoina.

Ne on kyllä ihan järkyttävät viinilaseina! Yleensä näkee joskus mökeillä, kun ovat sinne kuskattu, kun ei raskita heittää poiskaan.

Mä pistän paremmaksi! Meillä on mökillä Arc Francen römerglas-viinilasit 60-luvulta. Ne jossa on paksut vihreät tai ruskeat jalat.

Todella retromeininki siis. Lisäksi ovat tukevia, paksut jalat ja paksu lasi. 

Meillä on (muistaakseni samalta firmalta) sellaisia sirompia valkoviinilaseja, joissa on kapea vihreä jalka, ostettiin nuorina joskus 80-luvulla.

Lisäksi on Ikean laseja, jotka saatiin lahjaksi joskus opiskeluaikaan, myöhemmin itse ostettuja Iittalan laseja, ai niin ja äidltä perimäni kristalliset punaviinilasit.

Vierailija
66/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vtussa mä haluisin kristallisen viinilasin?