Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia viini ja kuohuviini laseja teillä on? Onko kristallia vai ihan Ikean?

Vierailija
18.01.2025 |

Mulla molempia.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta jotkut halpisviinilasit, ovat suuria ja riittävän ohutreunaisia. Eikä harmita jos hajoaa. 

Ennen käytin paksuja puristelaseja ja ihmettelin, kun en millään opi tykkäämään viinistä. Sitten hommasin oikeanlaiset lasit ja kas, viini onkin hyvää! 

Vierailija
42/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riedelit hajoilee lähes itsekseen, ei tule enää ikinä kun viimeinenkin lopulta särkyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa kruusattua kristallia, sileää kristallia mutta eniten käytössä Ikean lasit. Täydellinen koko, ohuita mutta kestäviä. 2 rikottu 30 vuodessa

Vierailija
44/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iittalan Essenceä on niin kuohu-, kuin puna- ja valkoviinilasit. Minusta ne on oikein yksinkertaiset ja tyylikkään. 

https://www.iittala.com/fi-fi/search-results-page?searchTerm=essence%20…

Ärsyttää vieläkin tuo Iittalan uusi logo.

Vierailija
45/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaaaljon kalliimpia kuin aplla.

Vierailija
46/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erilaisia perintönä tulleita viinilasisettejä, +100v vanhoja. Jos juon niin niistä. Mutta aika harvoin. Käsinpesu ja todella ohutta lasia, hajoilevat helposti. Olen kuitenkin ottanut sen asenteen että käyttöönhän ne on tarkoitettu.

Vierailija
47/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala (punkku, valkkaria, kahdet erilaiset kuoharilasit ja jälkiruokaviinilasit) ja Riedeln (valkkari). Kristallia on vain aromilasit jotka löytyi prahalaisesta antiikkiliikkeestä ( ei kalliit mutta tosi nätit).

Tykkään laseista. Seuraavaksi haluaisin vaihtelua punkkulasin muotoon ja lasin paksuuteen sekä tulppaaniin malliset kuoharilasit.

Vierailija
48/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kerroin vain kuoharilaseistani, viinilasit jäivät mainitsematta. Emme juo koskaan valkkaria, joten siihen ei ole laseja, sen sijaan punkulle oli kolmenlaisia laseja, kaikki jotain ökylaseja, joita olin saanut lahjaksi. Annoin ne kaikki lapsilleni äskettäin, että saavat kunnon lasit. Emme enää juo juuri koskaan punkkua, vain kuoharia ja mies juo oluita. Ei mahdu lasit kaappeihin enää kun oluellekin pitää olla erilaisia.

Vierailija
49/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla yhteensä 2 viinilasia. Oikein ole viiniäkään ikinä. Eikä vieraitakaan.😄

Vierailija
50/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultima Thulea, tusinan sarjoina.

Ne on kyllä ihan järkyttävät viinilaseina! Yleensä näkee joskus mökeillä, kun ovat sinne kuskattu, kun ei raskita heittää poiskaan.

Mä pistän paremmaksi! Meillä on mökillä Arc Francen römerglas-viinilasit 60-luvulta. Ne jossa on paksut vihreät tai ruskeat jalat.

Todella retromeininki siis. Lisäksi ovat tukevia, paksut jalat ja paksu lasi. 

Mulla on nämä 90-luvun uustuotantona. Anttilasta ostin. Tuli oikein sellanen lapsuuden kesät-deja vu kun ne näin, pakko oli ostaa.

Tukevat ovat, yhtään ei ole särkynyt 30 vuodessa!!

Vierailija
51/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on kyllä ihan järkyttävät viinilaseina! Yleensä näkee joskus mökeillä, kun ovat sinne kuskattu, kun ei raskita heittää poiskaan.

Mä pistän paremmaksi! Meillä on mökillä Arc Francen römerglas-viinilasit 60-luvulta. Ne jossa on paksut vihreät tai ruskeat jalat.

Mulla on nämä 90-luvun uustuotantona. Anttilasta ostin. Tuli oikein sellanen lapsuuden kesät-deja vu kun ne näin, pakko oli ostaa.

Olisi mielenkiintoista nähdä millaisia nuo ovat, en löytänyt googlaten.

Vierailija
52/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobstar Libbey laseja on kaikki: pienemmät ja isot juomalasit, viinilasit ja kuoharilasit (jotka toimii myös jälkiruoka-astioina). Ovat niin paksua lasia että juon kahviakin niistä polttamatta sormia. Kauniit ja edulliset.

Vierailija
53/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja tuoppeja löytyy. En ole viinimäen miehiä.

Vierailija
54/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia. Vain veden, maidon ja piimän juomiseen soveltuvia laseja sekä kahvikuppeja.

Vierailija
55/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä millaisia nuo ovat, en löytänyt googlaten.

Luminarc roemer googlaamalla ainakin mulla löytyy

Vierailija
56/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mahdollista, tehkää joskus lasitesti, ja juokaa samaa viiniä erilaisista laseista. Sen jälkeen ette enää sano, että lasilla ei ole väliä.

Tärkeintä on kuitenkin viinin laatu, minä panostan enemmän lasin sisältöön.

Vierailija
57/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,ei ainakkan Ikean pskaa. Riedel, Villeroy löytyy ja sit Ultima thule. Kaikki pestään koneessa, ovat kestäneet hyvin ja jos menee rikki, niin kaupasta saa lisää.

Vierailija
58/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyijykristallilaseista ei kannata juoda usein. Mulla on paljon antiikkiastioita, käytän vain juhlapäivinä. Posliinien lasituksetkin vanhenee. Muuten arkena modernit astiat käytössä.

Vierailija
59/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55. Aika hauskat, kiitos. Mutta nuo ehkä soveltuvat muotonsa puolesta paremmin mehun juomiseen :)  Tosin Ranskassa kodissa ihmiset voivat hyvin juoda punkkua tavallisesta juomalasista. Tätä joskus vähän hämmästelin, olen usein nähnyt noin tapahtuvan. Suomessa varmaan kaikki ottavat punkulle hienompana kokemansa lasin, koska viinin juominen ei ole arkipäivää. Ranskassa taas juodaan viiniä arkisemmin, joten siksi varmaan noin (olen päätellyt itse).

Vierailija
60/66 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta viini- ym. laseille, kun ei käytetä alkoholipitoisia juomia. Tosin muutama jalkalasi on, mitä halpisversioita lienevätkään, mutta niistä tarjotaan vain prosentittomia juomia.