Olen 55-vuotias, äsken yhdynnän jälkeen tuli kirkkaanpunaista verta
Monien erinäisten syiden takia meillä on mieheni kanssa melko harvoin seksiä perinteisellä tavalla. Ehkäpä kerran kuukaudessa jos niinkään usein. Aamulla harrastimme seksiä (ehkäpä vähän innokkaammin kuin normaalisti) ja tämän jälkeen kun kävin vessassa niin emättimestä tuli kirkkaanpunaista ja vaaleanpunaista verta. Olen 55-vuotias. Pelästyin tietenkin hurjasti. Mutta voisiko tämä johtua siitä, että limakalvot ovat ohentuneet ja kuivuneet?
Olen käynyt gynekologilla 2 kk sitten ja silloin ultrattiin yms ja kaikki oli kunnossa.
Asiallisia vastauksia pelokkaalle toivoisin ja onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?
Kommentit (35)
No jos olet 55, niin eiköhän ole päivänselvää että mies on käynyt vieraissa ja tartuttanut nyt jonkun taudin sinuun. Sikäli mikäli tämä olisi totta, fakta kun on se, ettei tuossa iässä enää seksiä naiset harrasta.
Ööh, eiköhän se seksielämä lopu siinä viimeistään nelikybäsenä. Miksi tämmöstäki pitää valehdella jossain palstalla? Onks sulla ap kaikki hyvin?
Porvoossa taitaa olla nyt tosi tylsää näin lauantaiaamupäivänä.
Todennäköisesti vaan tuli joku haava. Voisiko emättimen aukossa olla repeämä? Katso taskulampulla.
Vierailija kirjoitti:
Siihen on syynsä miksi naiset pilaantuu käsiin kun 50 v tulee mittariin....
Naisetko vaan? Miehillä on vastaavasti erektio-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Luonnon tapa ilmoittaa, että seksijuna meni jo.
Ihanko totta? Haluja on.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, eiköhän se seksielämä lopu siinä viimeistään nelikybäsenä. Miksi tämmöstäki pitää valehdella jossain palstalla? Onks sulla ap kaikki hyvin?
Voi sua Veeti-Leevi, kyllä sun isoäitikin paneskelee vielä.
N72
Vierailija kirjoitti:
Luonnon tapa ilmoittaa, että seksijuna meni jo.
Mitäs kun panetus iskee? Ihan niinku nuorempana.
Olisiko kuukautiset? Et maininnut, että olisivat jo jääneet pois. Minulla (aina runsaat) kuukautiset loppuivat 57-vuotiaana.
Joskus tuon jälkeen (yhdynnän jälkeen) tuli verensekaista vuotoa. Vaikea tosin sanoa, tuliko se minusta vai miehestäni. Ja se oli vain sen yhden kerran, joten en vaivannut pikkuasialla päätäni.
Kummalta se veri on peräisin? Kävin eturauhasen höyläysleikkauksessa ja verta tulee ajoittain vieläkin. Leikkauksesta on 5 viikkoa aikaa.
Varmastikin johtuu vain kuivista limakalvoista. Käy kuitenkin ihmeessä gynellä, vaikka edellisestä käynnistä on vain vähän aikaa. Saatpahan mielenrauhan.
Sama täällä. Olen 56 v. Syy ei ainakaan ole kuivuus. Oletan, että tulee kohdun suulta. Menopaussi todettiin ultralla 53-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen 56 v. Syy ei ainakaan ole kuivuus. Oletan, että tulee kohdun suulta. Menopaussi todettiin ultralla 53-vuotiaana.
Siis onko sinullakin tullut verenvuotoa yhdynnän jälkeen? Oletko käynyt lääkärissä asian takia?
Siihen on syynsä miksi naiset pilaantuu käsiin kun 50 v tulee mittariin....