Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikutta syvältä tuo Osmon voitto

Vierailija
18.01.2025 |

On vaan niin mahtavaa nähdä telkkarissa down-lapsi, joka elää ihan normaalia elämää ja nauttii. Olisin suonut, että omassakin lapsuudessa 80-luvulla olisi erilaisuus ollut esillä. Ei ollut. On niin älyttömän tärkeää muistaa, että meitä on kaikenlaisia ja kaikilla on oma paikkansa tässä maailmassa. 

Kommentit (486)

Vierailija
161/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, kuinka moni teistä sarjan faneista haluaisi itse vammaisen lapsen, tai jos sellaisen saisi, ensikommentti olisi "tätä mä oon aina halunnut"? Mietin vaan, kun tätä nyt niin ihannoidaan? 

Tuskin kukaan mutta siitä ei nyt ollut kyse. Ei ole ihannoinnista kyse vaan siitä että vammaisia on joukossamme ollut aina ja tulee olemaan joten miksi ei heistäkin saisi tehdä ohjelmia, sehän on aivan luonnollista.

Vierailija
162/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua katsella vammaisia. Luonto- ja retkeilyohjelmia kylläkin.

Emme mekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Osmo down tai ei, mutta mielestäni ton ohjelman pointti oli ulkoilu,retkeily ja muutenkin lapsen kanssa yhdessä tekeminen ilman mitään älylaitteita. 

nopea kysymys kaikille osmon kiusaajille. Kuinka moni teistä itse edes jaksaisi heittää samanlaisia pyörälenkkejä kuten ohjelman isä ja poika? Erillaisuutta on helppo arvostella, mutta peiliin katsoessa me kaikki olemme oikeasti erillaisia ja jokaista pitäisi kunnioittaa ihmisinä

Vierailija
164/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitto muuttui aika arvottomaksi kun voittaja julkistettiin jo ennen kilpailua. Vähän ennen kilpailua alkoi tulemaan joka mediassa henkilötarinoita näistä kahdesta niin kyllähän sen huomasi että voittaja oli päätetty jo enne koko gaalaa

Kun on tapahtumia joissa jaetaan palkintoja, niin eiköhän voittajat ole valittu hyvissä ajoin. Kun palkintoja jaetaan, niin siinä vaiheessa ei enää aleta arpomaan että kenelle palkinto annetaan.

Olihan Silvennois-Heikkikin saanut tiedon palkinnosta jo joulukuun alkupuolella.

Sai elämäntyöpalkinnon.

Vierailija
165/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti, kuinka moni teistä sarjan faneista haluaisi itse vammaisen lapsen, tai jos sellaisen saisi, ensikommentti olisi "tätä mä oon aina halunnut"? Mietin vaan, kun tätä nyt niin ihannoidaan? 

Suurin osa ihmisistä elää tietäen ja ymmärtäen, että oma lapsi voi syntyä vammaisena tai vammautua elämänsä aikana. Jokainen lapsia tekevä ottaa tavallaan ihan saman suuruisen riskin tässä. Sinä heijastat omia ajatuksia toisten asenteiksi.

Vierailija
166/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei tasan mitään eroa. Ero on vain siinä, että haluat nähdä siinä eron koska et voisi hyväksyä, että olet samanlainen ihminen kuin ne, jotka sirkuksessa kävivät erilaisuutta katselemassa" 

Aika vastenmielistä sinulta nähdä vammaiset friikkeinä.

Mees nyt takaisin sinne ylikselle tai ylen sisäisille palstoille harjoittelemaan trollaamistasi. Vielä se ei näytä onnistuvan. 

Kirjoitat itse kuin olisit ylilaudalta. Vertaat tuota ohjelmaa friikkisirkukseen. Sitäkö vammaisuus sinulle on? Ajattelet, että on parempi laittaa vammaiset kaappiin pois nähtäviltä, jotta oma oletettu korrektius ei saa säröjä, ja jotta ei tarvitse tuntea vaikeita tunteita kun näkee vammaisen.

Et semmoiset olkiukot sitten. Harjoitteleppa seu

Oli hyvä kommentti, toisin kuin sun.

Vierailija
167/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei se ikinä kyllä pysty tekemään töitä ja pitämään sillä lailla tätä yhteiskuntaa pystyssä. Hänen roolinsa on olla muiden tuettavana.

Mitä sitten? Aina on ollut niitä jotka eivät kykene töihin.

Huoltosuhde on jo muutenkin tarpeeksi paha, ei pitäisi ehdoin tahdoin tuottaa lisää elättejä.

Tuskin kukaan ehdoin tahdoin haluaa vammaisen lapsen, hölmö.

Moni päättää haluta, vaikka seulonnan tulos on Down. Ehdoin tahdoin halutaan maailmaan ihminen, joka ei voi koskaan kokea ja saada kuin pienen osan siitä mitä terve saa. Itsekästä. Ja vaikka kuinka ollaan "iloisia, aktiivisia ja reippaita", niin eiköhän vammainen itsekin haluaisi olla samanlainen kuin muut? eri

Vierailija
168/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yleinen drownin syndrooma on, ja mistä se johtuu?

Googlaa niin tiedät.

Olisin toivonut vastaukseksi erilaisia lähteitä, mistä tietoa voi hakea, ja tietenkin mielellään, jos joku on asiaan perehtynyt, olisi voinut kertoa ensikäden tietoa. En tiedä, onko joku google oikea tapa hakea tietoa aiheesta.

Vastauksesi on aika vihamielinen, miksi?

Outoa, Osmon isi on itse kertonut kuinka aikanaan järkyttyi. Kun marssitetaan ihmisiä eetteriin pällisteäväksi, eikö olisi hyvä keskustella ja jakaa tutkittua tietoa erilaisista vammoista. Palkittiin myös pyörätuolissa oleva ihminen, hänkin olisi voinut valaista vammansa syitä vai lisäisikö asiallinen avoimmuus liikaa ihmisten pelkoja.

Vierailija
169/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa pska oletettavasti aikuiset ihmiset! Kirjoitatte 12v lapsesta todella ikävään sävyyn. Miettikääpä sitä, että kyseinen lapsi tai hänen sisarensa saattaa näitä viestejä lukea!!!!! Aikuiset pystyy puolustautumaan tai ignooraamaan nettipskan, mutta nyt kyseessä lapsi. Hävetkää stanan wattupäät. Ei ole kaunista minunkaan teksti, mutta 🤬

Vierailija
170/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitto muuttui aika arvottomaksi kun voittaja julkistettiin jo ennen kilpailua. Vähän ennen kilpailua alkoi tulemaan joka mediassa henkilötarinoita näistä kahdesta niin kyllähän sen huomasi että voittaja oli päätetty jo enne koko gaalaa

Yleisö eli tv-katsojat päättivät voittajan, ei mikään raati.

Vain yhdessä kategoriassa. Muiden kategorioiden voittajat on valinnut Televisioakatemia.

KULTAINEN VENLA YLEISÖPALKINNOT 2024:

Vuoden esiintyjä 2024

Osmo Peltola

Vuoden ohjelma 2024

Peltsi ja Osmo

Vierailija
171/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tuo vain osoittaa sen että Suomen viihdemaailma on toinen toisiaan selkään taputteleva porukka. Todellisilla ansioilla ei ole mitään merkitystä vaan ainoastaan sillä "missä piireissä pyörit ja kuka olet". Aseman voit saavuttaa luikertelemalla ja mielistelemällä oikeita tahoja, tai syntymään oikeaan sukuun.

Vierailija
172/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli 80-luvulla harjaantumisluokka koulussa. Siellä nämä aikuisen kokoiset leikki ekaluokkalaisten kanssa. Ja olivat väkivaltaisia. Sellaista erilaisuutta ei kaipaa kukaan.

Itse olen erityisopettaja ja työskentelen kehitysvammaisten kanssa. Harva kohtaamani kehitysvammainen on aggressiivinen. Väittämäsi on varmasti aivan totta, mutta opetus- ja kuntoutusmenetelmät sekä yleinen ymmärrys on lisääntynyt paljon. Tämä näkyy näiden lasten hyvinvointina, parempana oppimisena ja käytöksen haasteiden vähentymisenä. Kaikki voivat paremmin,  kun yhteiskunnan heikko-osaiset pystyvät elämään niin itsenäistä ja hyvinvoivaa elämää kuin on mahdollista.

Eniten aggressiivista käytöstä on nykyään käytöshäiriöisillä lapsilla, joiden käytöshäiriö on usein koont

Eikö adhd ole neurologinen häiriö? Ja se on yleistynyt voimakkaasti. Olen luullut, että olisi jokin kemiallinen tai biologinen häiriö? Adhd on ehkä yleistynyt jo 90-luvulla, jolloin tuttavani sanoi, että tarhassa kun ennen halattiin lapsia sylissä, niin silloin lapsista alettiin pitää kiinni, etteivät riehu. Jotain tapahtui 90-luvulla, minkä jälkeen käytöshäiriöt ovat lisääntyneet.

Vierailija
173/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yleinen drownin syndrooma on, ja mistä se johtuu?

Googlaa niin tiedät.

Olisin toivonut vastaukseksi erilaisia lähteitä, mistä tietoa voi hakea, ja tietenkin mielellään, jos joku on asiaan perehtynyt, olisi voinut kertoa ensikäden tietoa. En tiedä, onko joku google oikea tapa hakea tietoa aiheesta.

Vastauksesi on aika vihamielinen, miksi?

Outoa, Osmon isi on itse kertonut kuinka aikanaan järkyttyi. Kun marssitetaan ihmisiä eetteriin pällisteäväksi, eikö olisi hyvä keskustella ja jakaa tutkittua tietoa erilaisista vammoista. Palkittiin myös pyörätuolissa oleva ihminen, hänkin olisi voinut valaista vammansa syitä vai lisäisikö asiallinen avoimmuus liikaa ihmisten pelkoja.

Hei kuule! Tämä oli palkintojenjako tilaisuus. Ei terapiaistunto sinua varten.

Vierailija
174/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko katsoa vammaisia, jos ei halua.

Vierailija
175/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit ap, että olisit kaivannut lapsuudessasi 80-luvullta (minkä ikäinen olit siis silloin), että telkkarissa olisi näytetty enemmän erilaisuutta. Minkälaista erilaisuuden esittelyä olisit silloin kaivannut?

Puhut aluksi, että hienoa, kun vammaisuus tuotiin nyt esille, mutta käännät puheen lopulta vain erilaisuuden hyväksymiseen. Just joo:DDD

Vierailija
176/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Topi Borg antaa itsestään pellen kuvan. Taas turhaa huomionhakuisuutta tuon punnertaminen

T: EOE (En ole Enbuske)

Vierailija
177/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa pska oletettavasti aikuiset ihmiset! Kirjoitatte 12v lapsesta todella ikävään sävyyn. Miettikääpä sitä, että kyseinen lapsi tai hänen sisarensa saattaa näitä viestejä lukea!!!!! Aikuiset pystyy puolustautumaan tai ignooraamaan nettipskan, mutta nyt kyseessä lapsi. Hävetkää stanan wattupäät. Ei ole kaunista minunkaan teksti, mutta 🤬

Tämä. "Koulukiusaajat" taas asialla. 

Vierailija
178/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on tapahtumia joissa jaetaan palkintoja, niin eiköhän voittajat ole valittu hyvissä ajoin. Kun palkintoja jaetaan, niin siinä vaiheessa ei enää aleta arpomaan että kenelle palkinto annetaan.

Olihan Silvennois-Heikkikin saanut tiedon palkinnosta jo joulukuun alkupuolella.

Oliko tuossa edes muita ehdolla vaan oli tehty päätös suoraan Heikille? 

Elämäntyöpalkinto.

Vierailija
179/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihannoida vaan ymmärretään ja hyväksytään. Minun sisarellani on Downin oireyhtymä ja en päivääkään vaihtaisi pois, sillä hän on perheen ilopilleri ja rakas siskokulta. Hän opiskelee, asuu yksin, ja valmistuu pian ammattiin. Toki syntymänsä oli porukoille järkytys, mutta pian se muuttui iloksi ja onneksi.

Suvaitsevaisuutta ihmiset, kenen tahansa lapsi saattaa syntyä erilaisena ja erilaisuutta on hyvin montaa lajia. Kuka tahansa meistä voi myös vammautua tai sairastua. Me kaikki olemme silti yhtä arvokkaita. 

Minusta tässä ei ole kysymys lapsen vammaisuudesta, vaan onko vanhemmilla oik

No ei se nyt mikään superjulkkis ole, että tarvitsis turvamiehiä ja naiset kirkuis😅

Vierailija
180/486 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi nyt ole ennalta selvä, ihmiset ajattelee että pakkohan tuota on äänestää ettei leimaudu. Aina kun näitä on ollut, toisenlaiset frendit, kirjolla ja nyt tämä, ihmiset menee tähän samaan "tätä nyt vaan kuuluu ihailla vaikka oikeesti ei"- tilaan. Auta armias jos kahvipöydässä sanoo ettei oikein tykkää niin mikä murhaava hiljaisuus! 

Minusta on tekopyhää tuo homma, ovat niin ihastuksissaan olevinaan. Nämä samat ihastuneet räkyttävät aikuiselle kehitysvammaiselle lapselleni, eli tekopyhää, todellisuudessa ei mitään ymmärrystä ettei kaikki aikuiset ole niin aikuisia vaan voivat olla kehitysvammaisia vaikkei päällepäin näy. Ja mitä tulee näihin Downin syndrooma ihmiseen, ovat todellakin väkivaltaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme