Tradwife-liike on hyvä asia kaikille meille
Palaaminen takaisin hyviin aikoihin, jolloin miehen palkka riitti elättämään koko perheen.
Naisille vähemmän stressiä, koska ei tarvitse mennä töihin.
Parisuhde on myös parempi, kun vaimo panostaa mieheensä ja itseensä ja lapsiin.
Kaikki voittavat.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Perheverotus takaisin.
Oho, sehän suosii perheitä, joissa on 7 lasta ja lisää tulee. Eli lahkoja ja etnisiä porukoita. Sinkkkumies häviää siinä.
Mä kyllä voisin käyttää päivät kotona puuhastelemassa jotain pientä jos miehellä olisi riittävän iso palkka elättämään meidät tällä kivalla keskiluokkaisella tasolla, mutta mä en luota kehenkään ihmiseen niin paljon, että en tietäisi missä talouden rahat on. Viittaan siis tähän Hesarissa olleeseen naiseen jolla ei taida olla edes pankkikorttia:
"Korhonen ei edes tiedä, millainen tämän (jutussa mainitun miehen) palkkakuitti on tai paljonko tilillä lojuu säästöjä. Hänen opintotukensa ja -lainansa pysyttelevät nekin miehen hallussa, sillä niitä käytetään yhteisiin kuluihin. Jos Korhonen haluaa kahville tai uuden puseron, hän pyytää käteistä. Joskus kotia sisustavan Korhosen mielessä siintää isompi ostos, kuten ruokapöytä. Sen hankintaa pähkäillään yhdessä. --- Lisäksi mies omistaa talon, jossa he asuvat.
Kuviossa ei ole mitään, mikä ahdistaisi Korhosta. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta omistaa, kartuttaa varallisuuttaan. Toisaalta ei ole asuntolainaa tai muita taloudellisia taakkoja kannettavana, hän korostaa. Äitini on sanonut hyvin, että rahhaa ei saa hautaan mukaan, Korhonen hymähtää. Enkä minä ole mikään maailmanloppuun varautuja. En usko, että pesämuna pelastaa."
Ei se pelasta, mutta herranjestas, miten voi olla noin naivi? Ei muakaan kiinnosta hirveästi omistaa asioita, mutta tuollainen silmien sulkeminen raha-asioista yhteiskunnassa jossa ei voi elää ilman rahaa on pelottavaa. Tuon miehen pitäisi maksaa naiselle eläkettä sun muuta. Jos tuolle miehelle tapahtuu ihan mitä vaan, tuo koko pesue on ihan hirveässä nesteessä, kun tuolla naisella ei ole mitään tuloja eikä osaamista.
Mitäs kun tota mun mies tykkää tehdä perheen ruoat ja myös imuroi? Pitääkö mun pakottaa se pois kotihommista joista se pitää, koska ne on mun rooleja?
Meillä kumpikin tekee kaikkea ja tyytyväisiä ollaan. Niin ja kolme lastakin löytyy ja kumpikin heistä vastuuta ottaa vaikka mies käykin töissä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheverotus takaisin.
Oho, sehän suosii perheitä, joissa on 7 lasta ja lisää tulee. Eli lahkoja ja etnisiä porukoita. Sinkkkumies häviää siinä.
Kyllä, perheverotuksen tarkoitus on nimenomaan tukea perheitä. Käytännössä yhteiskunta tukee aina jotain mallia, tämä nyky-yhteiskunta ei tue perhettä vaan yksilöä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä voisin käyttää päivät kotona puuhastelemassa jotain pientä jos miehellä olisi riittävän iso palkka elättämään meidät tällä kivalla keskiluokkaisella tasolla, mutta mä en luota kehenkään ihmiseen niin paljon, että en tietäisi missä talouden rahat on. Viittaan siis tähän Hesarissa olleeseen naiseen jolla ei taida olla edes pankkikorttia:
"Korhonen ei edes tiedä, millainen tämän (jutussa mainitun miehen) palkkakuitti on tai paljonko tilillä lojuu säästöjä. Hänen opintotukensa ja -lainansa pysyttelevät nekin miehen hallussa, sillä niitä käytetään yhteisiin kuluihin. Jos Korhonen haluaa kahville tai uuden puseron, hän pyytää käteistä. Joskus kotia sisustavan Korhosen mielessä siintää isompi ostos, kuten ruokapöytä. Sen hankintaa pähkäillään yhdessä. --- Lisäksi mies omistaa talon, jossa he asuvat.
Kuviossa ei ole mitään, mikä ahdistaisi Korhosta. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta omistaa, ka
Korhonen ahdistuu vasta sitten kun mies potkaisee pihalle ja huomaa olevansa kusetettu.
Jos isä kuolee, lapset kuolee nälkään. Oujee
Kauhee kohkaus joidenkin some vaikuttajien tradwife kohkauksesta. Rahaahan ne tuolla somettamisella yrittää saada mahd. paljon. Ainoa motiivi noilla tradwife naisilla on rahan tekeminen.
Yhteiskunnan pitäisi muuttua siinäkin mielessä että palattaisiin vanhoihin aikoihin siinäkin että se kotivaimo hoitaisi myös molempien vanhemmat ja perheen/suvun sairaat. Yhteiskunta ei voi tuottaa näitä palveluita ilman naisten työpanosta
Vierailija kirjoitti:
Jos iso osa naisista ryhtyisi kotiäideiksi niin kuka tekisi ne työt, joista nämä naiset jättäytyvät pois? Suomen taloudellisen huoltosuhteen kehityksestä ollaan jo nyt huolissaan. Erityisesti naisvaltaisilla aloilla kuten hoitoalalla olisi edessä työvoimapula jos naiset jättäytyisivät kotiin.
Tilalle tarvittaisiin siis lisää miehiä tekemään nämä naisten entiset työt. Nykyiset työttömät miehet eivät määrällisesti riitä joten tarvitaan maahanmuuttajia. Ja nimenomaan maahanmuuttajamiehiä, jotka eivät tuo perhettä mukanaan, jotta huoltosuhde ei huonontuisi entisestään.
Oletan siis että kaikki tradwife-liikkeen kannattajat kannattavat myös maahanmuuton lisäämistä erityisesti miesten osalta. Muutenhan malli ei selkeästi toimi.
Lopputuloksena toki maassa sitten asuu huomattavasti enemmän sinkkumiehiä kuin -naisia, eli iso osa "incel"-miehistä ei edelleenkään voisi saada haluamaansa. Voitaisiin sitten ehkä alkaa
Koomista oli kun taannoin Islannissa naiset menivät lakkoon vaatimaan epämääräistä tasa-arvoa, eikä töihin menneet kuin miehet. Kukaan ei huomannut mitään eroa normaaliin, muuta kuin että töitä sai tehtyä ja HR oli poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaisi melkoista elintasonlaskua suurimmalle osalle, jos joutuu yhden ihmisen palkalla elättämään aikuiset ja lapset. Suomessa on niin surkeat palkat, että monella on jo tiukkaa elättää itsensäkin. Sitä paitsi toinen osapuoli ei tulisi koskaan saamaan eläkettä ja perhe olisi vararikossa kun ainoalle töissäkäyvälle sattuu jotain.
Niin, robotti-imuri, sähköauto ja lomamatka. Vai mielummien enemmän aikaa yhdessä vaikka ihan perinteisen lautapelin ääressä?
Suomessa mediaanipalkka on sellainen 3500 e. Suurin osa tienaa vähemmän. Riittäkö esim 3000 brutto 2 aikuisen ja vaikka 3 lapsen elättämiseen? Siitä pois asuminen, ruoka, harrastukset jne.
Kotiäitiyhteiskunnassa ei olisi esim lapsilisiä.
Toivottavasti te omasta kotivaimosta haaveilevat opiskelette hyvän ammatin ja saatte hyvän työpaikan. Kun sitten oikeasti elätätte sen kotona olevan ja ne lapset.
Tarvitaanko oikeasti lompakkoloisille omaa liikettä?
Miettikää sitä itkua jos kotivaimo löytää toisen kun mies on töissä 12 tuntia vrk viikonloput myös? Kivat elarit tiedossa...sitten itketään
Nainen voi rakastua vaikka putkimiehen joka alkaa tekemään kotikäyntejä tai naisten kerhossa vahtimestariin.
Verovähennys jokaisesta lapsesta. 5 lapsen jälkeen ei tarvitse maksaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Kuviossa ei ole mitään, mikä ahdistaisi Korhosta. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta omistaa, ka
Voi Korhonen. Se opintolaina kun on juuri sinun, sinun, nimissäsi. Ja sinä olet sen velvollinen maksamaan takaisin, jos miestäsi ei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää sitä itkua jos kotivaimo löytää toisen kun mies on töissä 12 tuntia vrk viikonloput myös? Kivat elarit tiedossa...sitten itketään
Nainen voi rakastua vaikka putkimiehen joka alkaa tekemään kotikäyntejä tai naisten kerhossa vahtimestariin.
Mielestäni olisi hyvä palauttaa ennen vuotta 1988 voimassa ollut syyllisyysperusteinen avioerolaki.
Perinteinen vaimo edellyttää perinteisen "provider"-aviomiehen vs. riittääkö tikkunekku/nollapanos ensitreffeillä?
Sama kuin hiiri inttäisi: riittääkö leijonalle kun olen nollakulmasta silmät kiinni haihatellen vähän "leijonamainen"?
Mozart julkaisi siskonsa säveltämiä kappaleita ominaan. Samoin on tehnyt useampi mies keksijä.