Onko syöpä niin paha, kuin annetaan ymmärtää
Onko täällä syöpää sairastaneita? Millaisia oli oireet? Onko hoito pahempaa kuin itse sairaus?
Kommentit (97)
Mitä järkeä mennä hoitoihin, joista seuraa kipeä ja paha olo? Pohdin itse tätä aihetta, kun lähipiirissä syöpää sairastavia jotka ovat kieltäytyneet hoidosta ja elävät ihan ok elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä on juuri niin paha kun " annetaan ymmärtää".
Eihän tämä vastannut aloitukseen mitenkään
Lue otsikko
Lue myös otsikon lisäksi teksti, joka ohjaa aiheeseen (ENSIMMÄINEN VIESTI). pässi
Vierailija kirjoitti:
On se kauhea tauti, surkeaa seurata vierestä miten ihminen kuihtuu pois vähitellen. Onneksi loppuvaiheessa lääkitään niin rankasti ettei henkilö edes tiedosta omaa olemassaoloaan
Ei lääkitä. Kipuihin kuolee yhä useampi ja kituen, toivoen kuolemaa.
Syövällä myös pelotellaan ihmisiä joka mediassa ja lähes päivittäin! Syöpä on vakava asia mutta tuo ihmisten pelottelu on edesvastuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus se on niin paha kuin mainitaaan. Itselläni todettiin kolmen kuukauden tutkimisen jälkeen tulehduksellinen rintasyöpä. Ensin kahdeksan kertaa solunsalpaajahoitoa erilaisine muine lääkkeineen. Maksassa myös jotain, josta ei pystytty ottamaan koepalaa. Nämä hoidot olivat rankat, heti hoidon jälkeen 10-12 päivää kova kuume (39), laihduin 25 kiloa.
Sitten leikkaus ja imusolmukkeistakin löytyi syöpäsoluja. Sädehoitoa 15 kertaa. Sitten sainkin olla vuoden verran "rauhassa" kunnes löytyi kaksi kasvainta aivoissa (2x6 cm ja 12 mm). Leikattiin isompi, pienempi katosi sädehoidolla. Nyt olen hieman yli kaksi vuotta käynyt sairaalassa täsmälääkehoidossa kolmen viikon välein. Tämä lääkitys ei aiheuta sivuoireita, paitsi että on mahdollisesti sydämelle vahingollinen. Niinpä kolmen kuukauden välein sydämen pumppaustoiminnan gammakuvaus. Syöpäni on kerrottu olevan levinnyt ja parantumaton.
Joku selviää vähemmällä, mutta aina o
Eikö juuri hoidot tee sinut sairaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Enemmän kuolee ihmisiä sydän-ja verisuonitauteihin. Ja ne johtuvat usein elintavoista.
Vuonna 2020 suomalaisten kuolemista 33 prosenttia aiheutui verenkiertoelinten sairauksista ja 24 prosenttia kasvaimista. Yleisin verenkiertoelinten sairaus oli sepelvaltimotauti (iskeemiset sydäntaudit), joka aiheutti lähes joka kuudennen kuoleman.10.12.2021
Eihän tässä ole kysytty, mikä on yleisin kuolinsyy, kysyttiin onko syöpä niin paha kuin puhutaan. Joten oikea vastaus kysymykseen on joissakin tapauksissa kyllä, kyllä se on paha. Sellainen kun todetaan, on joissakin tapauksissa jo heti todettu sen olevan esim. levinnyt, ei voida leikata sijainnista riippuen, on jo levinnyt niin paljon ympäri kehoa, ettei mitään parantumista ole näköpiirissä. Sellaisissa tapauksissa voidaan kai reilusti sanoa, että paha on. Kyllä siihenkin kuollaan siinä missä verenkiertoelinten sairauksiinkin. Se että verenkiertoelinten sairauksiin kuollaan enemmän kuin syöpäsairauksiin, ei vielä tee syövästä vaaratonta.
Toki muitakin sairauksia on, joihin kuolee, mutta eivät nekään tämän logiikan mukaan ole vaarattomia. Vaarallisia ja pahoja kun ovat vain verenkiertoelinten sairaudet, mutta pirskatti kun muihinkin sairauksiin voi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otsikossa on pilkku ennen kuin-sanaa?
Sitten on näitä joille toivoisi kyseisen sairauden
Te joilla on syöpä tai on ollut: Mitä oireita oli? Miksi hakeuduit hoitoon/hankkimaan apua? Olivatko/ovatko hoidot rankempia kuin itse sairaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä on juuri niin paha kun " annetaan ymmärtää".
Eihän tämä vastannut aloitukseen mitenkään
Vastaa aivan itse sitten oikein kun ja jos syövän joudut sairastamaan. Minä vastasin kysymykseen että ON. On niin paha etten mitenkään halua asiaa täällä käsitellä enkä kenenkään luettavaksi. Ymmärrys tulee kokemuksen myötä, ei luulemalla eikä olettamalla.
No mitä helvettiä sitten kommentoit :D Pelle
Jos minulle todettaisiin syöpä, en aloittaisi hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii aikamoista pokkaa tehdä noin. Sanoa, että haluan kuolla.
Kyllä olen sairastanut hodkinin lymfooman. Hoidot tehosivat. Kiitos suomalainen teeveydenhoito.
Remissiossa toistaiseksi. Se kun saattaa aina lehahtaa uudestaan.
Eikö siitä selviä taistelemalla? Aina mainostetaan syöpäuutisissa sitä, että taistelee syöpää vastaan, kuin olisi tappelu kyseessä. Osa ei näköjään osaa taistella, kun syöpään kuolevat.
Olen käynyt läpi rankat syöpähoidot. Tällä hetkellä tilanne ok. En tiedä, jaksaisinko hoidot uudestaan, jos syöpä uusii. Sen näkee sitten.
En halua hoitoa, mikäli syöpä tulisi. Tarpeeksi pitkään nyt jo elänyt.
Usein syöpään kuollaan. Mikä tuon aloituksen tarkoitus oli?
Osa kommentoijista ei ole koskaan tavannut syöpää sairastavaa, sen verran omituisia ovat kommentit. Yksikin kommentoi hoitoja läpikäyneelle "hoidotko ne sairastuttivat". Kyllä se vaan on niin, että monellakin lääkkeellä on sivuvaikutuksia, mutta niistä huolimatta ne auttavat sairauden hoitoon. Näin myös solunsalpaajahoidot, niistäkin voi olla sivuvaikutuksia, mutta ne myös tuhoavat syöpäsoluja ja lopputulos hoitojen jälkeen on, että sivuvaikutukset on loppu ja syöpä kadonnut.
Joten te tietämättömät kommentoijat pitäkää asiantuntijakommenttinne ihan omana tietonanne, kun puuttuu tietämys ja kokemus siitä, mitä ne hoidot ovat. Minulla on kokemusta syöpäni hoidosta syksystä 2020 lähtien, hoidot jatkuvat edelleen kolmen viikon välein. Tiedän jo, että jos saamani täsmälääkitys lopetetaan, syöpä ilmaantuu, tosin kukaan ei osaa ennustaa, mihin elimeen se ilmestyy. Niin kauan kuin täsmälääkitys jatkuu, olen "turvassa", vaikka on minulle tosin kerrottu, että syöpä on siitä "ovela", että tästäkin lääkityksestä huolimatta se saattaa löytää jostain jonkin porsaanreiän ja leviää jonnekin. Onko se jokin paikka sitten hoidettavissa oleva paikka vai ei, sitä ei kukaan pysty ennustamaan.
Mutta nämä besserwisserit, suksikaa kuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii aikamoista pokkaa tehdä noin. Sanoa, että haluan kuolla.
Eikö moni ole tehnyt noin eli kieltäytynyt hoidoista?
Vastaa aivan itse sitten oikein kun ja jos syövän joudut sairastamaan. Minä vastasin kysymykseen että ON. On niin paha etten mitenkään halua asiaa täällä käsitellä enkä kenenkään luettavaksi. Ymmärrys tulee kokemuksen myötä, ei luulemalla eikä olettamalla.