Twin Peaks on yks suurimmista kusetuksista
Sarjassa ei ollut järjen hiventäkään mutta pököpäät saatiin silti ruutujen ääreen sankoin joukoin. Ei uponnut minuun.
Kommentit (86)
Eihän se mikään lastensarja ollutkaan.
Osa ihmisistä haluaa vastaukset heti ja helposti pureskeltuina ja toiset ihmiset muokattuina mielensä mukaan, kuten AP, mutta ei niitä koskaan saa. Eroja löytyy pököpäissäkin ;DDD Ihan kuten elämä muutenkin, on niitä "damn fine cup of coffee" -hetkiä ja sitten välillä mikään ei edisty, vaikka sua ammuttaisiin kylkeen ja makaisit lattialla ikuisuudelta tuntuvan hetken ja apua et saa, vaan pököpää pappa iloisesti heiluttelee sinulle.
Ei selviä kolmannellakaan kaudella ja materiaalia jäi avoimeksi vielä muutamaksi kaudeksi lisääkin. Niitä ei nyt sitten Lynchin kuoleman ja myös alkuperäisten näyttelijöiden poismenojen myötä koskaan tehdä. Myös tunnarin hönkäillyt Julee Cruise on poissa.
Kakkosseason oli hieman himmailua, kyllä, mutta toisaalta se, miten kakkonen loppui, oli yksi rohkeimmista vedoista ja cliffhangereista koskaan. Varsinkin, kun jatkoa ei tullut vuosikausiin.
Kolmoskausi oli omanlaisensa ja toisaalta myös selkeästi edelleen sitä samaa tyyliä, jossa katsojalle ei anneta sitä helpointa tai mitä he toivoisivat näkevänsä. Mukaanlukien se, miten vähän alkuperäiset päähenkilöt sarjassa sitten mukana ovat, eikä myöskään Cooper ole ollenkaan oma itsensä.
-winner-
Lynch on mielenkiintoinen ohjaaja hänen ohjaus ja käsikirjoitus eivät ole yksi selitteisiä niitä joutuu katsomaan useita kertoja että ymmärtää koska ne ovat kaukana niin sanotusta massa paskasta sitä eivät kaikki amatöörit ja hölmöt eivät tajua. Itse pidän Twin peaks tv-sarjasta minusta se on yksi parhaista prisoner:in kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelkaa, miksi tuo sarja viehätti teitä?
Tuossa 4,5 tuntia selitystä. Mielestäni tämä on erinomainen analyysi ja paljon viihdyttävämpää katsottavaa kuin 99% mitä tulee telkkarista.
Heh, mäkin oon katsonut tuon, ja on tosi hyvä. Ajattelin, että katson uudestaan nyt, kun Lynch on kuollut. Toki Lynchin taide toimii selityksittäkin. Se imaisee tunnelmaansa. Tulkinnan saa tehdä miten haluaa. Olen katsonut tuon kyseisen tubettajan analyysejä Lynchin teoksista ja ne pitänevät paikkansa. Lynch ei koskaan selitellyt, ja oli sitä mieltä, että kysymykset ovat mielenkiintoisempia kuin vastaukset. Mulle sopii molemmat.
Twin Peaksista tulee aina mieleen Moby - Go, joka on mukaelma Laura Palmer's Themestä. Silloin kun sarja ensimmäisen kerran tuli, video pyöri kovaan tahtiin Music Televisionilla.
Se kirja on niin huono että en kyllä aio katsoa.