Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me joille ylipaino on normaalipaino

Vierailija
17.01.2025 |

Minulle on sanottu, että bmi:n mukainen lievä ylipaino on minun vartalotyypille ok. Mutta miten paljon ylipainoa sitten on liikaa. Minulla on lihasta, mutta on myös pehmeää. Minulla on aina ollut tiimalasivartalo ja iso peppu. Olen tällä hetkellä 166/79. Olen miettinyt pitäisikö jo laihduttaa kun painoa on tullut lisää.

Kommentit (244)

Vierailija
21/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

166-senttisen ihmisen pitäisi painaa 50-60 kiloa. Eli sulla on ylipainoa aika reilusti.

Vierailija
22/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ylipainoa ja vyötärö 80 cm ja lantio 113 cm ja rinnanympärys 102 cm. Pituutta 171 cm ja ikää 33 v. Minulla lukee lääkärin kirjauksessa normaalivartaloinen. Tiedän silti, että olen ylipainoinen.

Ylipainoa vaarallisempaa on se, jos rasva on sisäelimissä eli vyötärö paksu. Sinulla se on vielä normaalin mitoissa. Minulla vyötärö 97 cm ja lantio 114 cm ja se on vaarallista ja vaatii ryhdistäytymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään syömässä pizzabuffetissa. En nähnyt siellä yhtään normaalipainoista ihmistä. Koskee myös minua.

Vierailija
24/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

166-senttisen ihmisen pitäisi painaa 50-60 kiloa. Eli sulla on ylipainoa aika reilusti.

Höpöhöpö. Olen juuri tuon ja 68 kg on viimeinen kilomäärä, joka osuu normaaliin. Normaalipaino ja kauneusihanteet ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
25/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä läskivihaa on niin paljon. Ei kukaan oikeasti ole kiinnostunut kenenkään hyvinvoinnista vaan pelkästään siitä että halutaan potkia. Kun pysytte alipainossa nälän avulla niin pitää muidenkin sitten tuntea nälkää.. hyvä teidän kauniiden siellä olla .. huipulla!!!!!! Yksinkertaistatte kaiken

Vierailija
26/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tavoitteena voisi olla vain hyvän olon paino. Itse kullakin se vaihtelee. Juuri oli juttua, että bmi-on hyvin vajavainen mittari ihmisen hyvinvoinnin ja terveyden kannalta, täysin keinotekoinen konsepti. 

Joidenkin elimistö kerää luontaisesti paremmin vararavintoa kuin toisten. On aivan hulluutta kiduttaa itseään jonkun mystisen lukeman takia jos olo ja terveys on muuten hyvä.

Vierailija
27/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen nainen.

Vierailija
28/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Olen juuri tuon ja 68 kg on viimeinen kilomäärä, joka osuu normaaliin. Normaalipaino ja kauneusihanteet ovat kaksi eri asiaa.

Itsensä huijaaminen on aika vaarallista, mutta siinähän pysyt läskinä ja ihmettelet mikset laihdu.

Vierailija
29/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jotain yli 60 kg ehkä 64 kg yläasteella niin mulle sanottiin että olen ylipainon rajoilla tai siis normaalipainon ylärajalla . Olis pitänyt kuolla jo silloin pois. Mä vihaan tätä saatanan painon tuijotuspuhetta

Ei se oikeasti ole niin vaikeaa syödä järkevästi ja liikkua. Hikiliikuntaa ei edes tarvita normaalipainossa pysymiseen vaan ihan hyötyliikunta riittää. 

Vierailija
30/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mistä puhut ap. Hoikimmillani olen ollut 170cm/79kg ja silloin näytin aivan sopusuhtaiselta ja ehkä kymmenen kiloa kevyemmältä.

Onhan toi aika itsensä huijaamista. Tuossa on jo aika paljon ylipainoa ja miksi oletat että olet näyttänyt 10kg kevyemmältä? Kaikkiko kommentoi? En jaksa uskoa.

Vierailija
31/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun BMI:ni on 27. Lääkäri sanoi suoraan, ettei kannata ainakaan laihduttaa kun kerran säärissä ei ole lihasmassaa. Minulla on siis perussairaus ja ikä syinä siihen, miksi sitä lihasmassaa ei kannata hävittää. Ikäiseni pitää pystyä istuuntumaan ja nousemaan käsinojattomasta tuolista 12 kertaa nopeassa tahdissa.

Vierailija
32/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 kg on jo alipainoa. Olen 164 cm pitkä ja nomaalipainon rajat minulle on muistaakseni 52-66 kg. Olen jojoilija painoni kanssa, joten kokemusta on eri painoista. Nyt painan 63 kg mikä on ok, mutta joku 58 on ehkä optimi. Lähempänä 55 kg alan olla jo tosi hoikka.

Vierailija
33/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä läskivihaa on niin paljon. Ei kukaan oikeasti ole kiinnostunut kenenkään hyvinvoinnista vaan pelkästään siitä että halutaan potkia. Kun pysytte alipainossa nälän avulla niin pitää muidenkin sitten tuntea nälkää.. hyvä teidän kauniiden siellä olla .. huipulla!!!!!! Yksinkertaistatte kaiken

Ei ole läskivihaa vaan realismia. Kukaan tänne kommentoinut ei varmasti ole alipainoinen tai näe nälkää. Nyt valoja päälle!

Vierailija
34/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tavoitteena voisi olla vain hyvän olon paino. Itse kullakin se vaihtelee. Juuri oli juttua, että bmi-on hyvin vajavainen mittari ihmisen hyvinvoinnin ja terveyden kannalta, täysin keinotekoinen konsepti. 

Joidenkin elimistö kerää luontaisesti paremmin vararavintoa kuin toisten. On aivan hulluutta kiduttaa itseään jonkun mystisen lukeman takia jos olo ja terveys on muuten hyvä.

Tavoitteena vois joskus olla näitten ns hyväntekijöitten suun pitäminen ummessa. Painosta ei mun mielestä pitäis edes puhua. 

Vierailija
35/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ylipainoa ja vyötärö 80 cm ja lantio 113 cm ja rinnanympärys 102 cm. Pituutta 171 cm ja ikää 33 v. Minulla lukee lääkärin kirjauksessa normaalivartaloinen. Tiedän silti, että olen ylipainoinen.

Olen suunnilleen samoissa mitoissa ja painan lähes 90 kg.

Vierailija
36/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jotain yli 60 kg ehkä 64 kg yläasteella niin mulle sanottiin että olen ylipainon rajoilla tai siis normaalipainon ylärajalla . Olis pitänyt kuolla jo silloin pois. Mä vihaan tätä saatanan painon tuijotuspuhetta

Ei se oikeasti ole niin vaikeaa syödä järkevästi ja liikkua. Hikiliikuntaa ei edes tarvita normaalipainossa pysymiseen vaan ihan hyötyliikunta riittää. 

Mitä helvettiä sä selität!!!!!!!! Nyt jo hiljaa!!!!! Miks sä kommentoit tuollaiseen painoon yhtään mitään !!!!!!! Mä olin harrastanut tuohon aikaan uintia kolme kertaa viikossa.. turpa umpeen.  Söin aivan tavallista kotiruokaa . 

Vierailija
37/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 172/73 ja voin, sekä aion laihduttaa turvallisesti vielä 12 kg. 60 kg on vielä normaalin rajoissa. 

Vierailija
38/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus maksaa yhteiskunnalle ihan tolkuttoman paljon. Suomessa oli yli 3 miljoona ylipainoista ja se altistaa lukemattomille erilaisille sairauksille. Miksi tupakoitsijoita tai alkoholisteja haukutaan mutta lihavuutta ei saa kritisoida? Ihan yhtä lailla siinä on yksilön vastuu tehdä jotain asialle. Lihavuus on kansantalouden ongelma (terveydenhuollon kustannukset, laskee elinikää, tuottavuutta jne.). Ei tämä ole mikään läskiviha vaan ihan konkretiaa. Ja millaista mallia annamme lapsille, jotka nekin on lihavampia kuin koskaan ennen. 

Vierailija
39/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vyötärö on vain 80 senttiä, niin muualla oleva mahdollinen ylipaino ei ole kovin terveydelle vaarallista. 90 senttiä on naisille sellainen raja, jonka alla kannattaa yrittää pitää vyötärönmittansa.

Vierailija
40/244 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sä selität!!!!!!!! Nyt jo hiljaa!!!!! Miks sä kommentoit tuollaiseen painoon yhtään mitään !!!!!!! Mä olin harrastanut tuohon aikaan uintia kolme kertaa viikossa.. turpa umpeen.  Söin aivan tavallista kotiruokaa . 

Right-o :D Meillä on varmasti hyvin eri näkemys tavallisesta kotiruoasta.