Töissä tappo/murhatuomion saanut uusi työntekijä
Miten reagoisitte jos teille töihin palkattaisiin henkilö, joka on ollut vankilassa tapon/murhan takia? Tuntisitko turvattomuutta, juttelisitko esimiehelle vai oisko koko asia ihan sama sinulle?
Kommentit (108)
Todennäköisesti ihan sama minulle, kunhan työt hoituvat eikä syö eväitäni.
Hyi h*lvetti.
Toivottavasti edes palkkansa menee uhrin läheisille.
Olen ollut kesätöissä paikassa, jossa vakituisena oli jo ennen tekoaan töissä ollut työntekijä. Ei ollut ihan kaikista miellyttävin, jos hänelle sanoi jotain epämieleistä...
Nostaisin hattua, että hän on jaksanut vankilassa/vankilan jälkeen opiskella haastavan yliopistotutkinnon. Ei ihan joka jamppa tuohon pysty.
Vierailija kirjoitti:
Nostaisin hattua, että hän on jaksanut vankilassa/vankilan jälkeen opiskella haastavan yliopistotutkinnon. Ei ihan joka jamppa tuohon pysty.
Jospa opiskeli psykiatriksi ennen kuin teki murhan.
Ei ole sitä vaaraa. Meille tehdään turvaselvitykset.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatusmalli. Miksi yliopistotutkinto olisi pitänyt hankkia vankilassa tai tuomion jälkeen, miksei ennen sitä?
Apua. Meillekin tuli mies haastatteluun töihin. Viimeiseltä 5 vuodelta hänestä ei ollut mitään opiskelu- tai työtietoja. Sitten hän kertoi "matkustelleensa". Työkaverini mietti, että ollut varmaan vankilassa.
Kyselisin uteliaana häneltä yksityiskohtia.👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatusmalli. Miksi yliopistotutkinto olisi pitänyt hankkia vankilassa tai tuomion jälkeen, miksei ennen sitä?
Ennen sitä tarkoittaisi, että olisi jäänyt jälkeen alan kehityksestä eikä varmasti työnantaja olisi häntä palkannut.
Mistä sellaisen tunnistaa? Luultavasti on vaihtanut nimensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kesätöissä paikassa, jossa vakituisena oli jo ennen tekoaan töissä ollut työntekijä. Ei ollut ihan kaikista miellyttävin, jos hänelle sanoi jotain epämieleistä...
Olen kerran pikaisesti tavannut yhden tuollaisen. Voi sitä omahyväisyyttä ja tekopyhyyttä. Oli kuin joku saatanan moraalipoliisi hakien koko ajan virheitä toisista.
Elinkautisen pitäisi olla elinkautinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen sitä tarkoittaisi, että olisi jäänyt jälkeen alan kehityksestä eikä varmasti työnantaja olisi häntä palkannut.
Ensikertalainen istuu taposta aika lyhyen tuomion. Ja jos vankilassa voi opiskella, niin miksei sitten myös seurata alaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisen tunnistaa? Luultavasti on vaihtanut nimensäkin.
Ihmiset myös puhuvat.
No mitä vankilasta vapautuvan pitäisi mielestäsi tehdä? Uusi rikos?
Yhdentekevää mulle ja vttuako se esimiehelle kuuluu. Toisten yksityiselämstä juoruilu on työpaikkakiusaamista. Eikä esimies asialle mitään voisi edes tehdä.
No ei olisi ihan sama minulle. Vaikkei moraalisia tai eettisiä puolia edes miettisi niin onhan henkirikos merkki äärimmäisestä epäluotettavuudesta niin mitäpä työnteosta sellaisen kanssa tulisi.
Mistä tiedät kuka on minkäkin tuomion saanut tai ollut samatta. Tuomion suorittaneita on työelämässä vaikka kuinka paljon
No, kyllähän se varmasti epämukavalta tuntuisi.