Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapojasi, joita muut ihmettelevät/pitävät outoina -peukutusketju

Vierailija
17.01.2025 |

Yksi asia per viesti. Peukku ylös = minäkin käyttäydyn kuin sinä, peukku alas = minä en ole kuin sinä tässä asiassa. Ap aloittaa:

Pyyhin kirjastosta lainaamieni kirjojen kannet puhtaiksi, kun tuon kirjat kotiin. Kannet ovat usein ihan mähmäisiä ja niistä lähtee paljon ruskeanharmaata likaa pyyhkiessä. Tätä tapaani on ihmetelty, kun muiden mielestä kirjat eivät ole likaisia.

Ap

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset anonyyminä rehvastelemassa miten on perushygienia asiat kunnossa. Millaisten ihmisten kanssa olette tekemisissä kun perus käsien ja hampaiden pesu on jotenkin normaalista poikkeavaa :D

Vierailija
42/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön leivästä kanttipalat. Hotelliaamiaisella kyttään, kun ensimmäinen on leikannut pitkästä rievästä itselleen siivun ja jättänyt kantin. Syöksyn heti nappaamaan sen.

Pysyttelen sisätiloissa aurinkoisena kevättalven päivänä ja lähden ulkoilemaan vasta kun aurinko on menemässä/mennyt mailleen. Inhoan keväisiä aurinkopäiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun teen jotain, niin valitsen aina yksinkertaisimman tavan tehdä. En tavoittele täydellisyyttä tai muiden kehuja, vaan helppoutta itselle.

Minusta tuo on yleistä. Itse saan ihmettelyä siitä, että olen halukas näkemään vaivaa asioiden eteen, esim. leivon, laitan ruokaa, vaihdan verhot vuodenaikojen mukaan, rapsutan puutarhassa jne. 

Vierailija
44/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy saunassa, koska en pidä kuumassa hikoilua minään nautintona.

En juo kahvia. En juo myöskään viinejä, koska ne ovat yksinkertaisesti pahanmakuisia. Alkoholia juon hyvin harvoin, koska minusta hauskaa voi pitää vähemmälläkin lotraamisella.

Jos huomaan jotain positiivista jossakussa toisessa, sanon hänelle siitä. Esim. lähikaupan tutulla kassalla oli kiva uusi kampaus, josta mainitsin hänelle. Hän selvästi ilahtui, vaikka olikin ensin yllättynyt. Samoin jos saan oikein hyvää palvelua kaupassa, sanon siitäkin ja parhaammassa tapauksessa laitan siitä palautetta netin kautta. Ja mitä enemmän olen seurassa, jossa puhutaan koko ajan negatiivisesti muista ihmisistä, sitä enemmän alan tuomaan esiin hyviä puolia. Esim. yhdessäkin naisporukassa huomattiin, miten joku porukan ulkopuolinen oli ostanut uuden takin. Se näytti oikeasti hyvältä ja sopi omistajalleen. Silti alkoi kateuden sekainen ilkeämielinen arvosteleva kälkätys takkiin liittyen. Sanoin kovaan ääneen, että minusta se näyttää hyvältä ja X on tehnyt hyvän valinnan. En ole mikään positiivisuuden airut enkä pidä kaikista ihmisistä ollenkaan, mutta sellainen tyypillinen suomalainen kateus ja negatiivisuuden oksentaminen raivostuttaa. Ei minun seurassani.

Vierailija
45/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen hampaat aina peilin edessä ja katson mitä teen

Wat missä ihmiset sitten pesevät hampaat jos ei peilin edessä 😭

Jotkut pesevät suihkussa ja osa porukasta jopa kuljeskelee ympäri asuntoa hammasharja suussa.

En oo koskaan kuullut tai nähnyt kenenkään tekevän näin. Kukin tyylillään tosin

Mä teen sitä joskus, siis poistun vessasta hampaita pestessäni. Yleensä teen sen syystä, joku toinen haluaa käyttää vessaa tai itse vien esim. wc-paperihylsyn pahviroskikseen. Kaveriperhe, joiden luona ollaan silloin tällöin yötä, pesee hampaat lähes aina jossain muualla kuin peilin edessä. Tai en ainakaan ole koskaan nähnyt heidän pesevän vessassa hampaitaan.

Vierailija
46/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa ja pesen hampaani kerran viikossa, vaihdan lakanan, tyynyliinan ja käsipyyhkeen kerran vuodessa.

Vierailija
47/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi ällöttää kirjaston "saastaiset" kirjat jo vuosikausia sitten. Jos jokin kirja kiinnostaa, niin ostan sen.

Vierailija
48/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Syön eväshampurilaiset lämmittämättä 🍔

Sun pierut haisee kaamealta

Vierailija
49/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseydyn aina ennen saunaan ja altaaseen menoa. Pidin tätä ennen normaalina, mutta suurin osa naisista ei peseydy lainkaan.

Vierailija
50/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyttelen kesäaikana sisätiloissa klo 10-18 välisen ajan. Tämä vasta herättääkin ihmettelyä.

Vierailija
51/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoin sisällä, autossa ja sängyssäkin ennen nukahtamista. Sytytän tupakan usein myös kyläpaikassa ellei erikseen kielletä. Pidän tupakointia oikeutenani enkä turhaan kysele lupia tai noudata kieltoja.

Meille et pääsisi enää uudelleen kylään, moukka!

Vierailija
52/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä ymmärtänyt aloitusta.

Vierailija
53/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harjaa pitkiä hiuksiani koskaan enkä edes omista hiusharjaa.

Vierailija
54/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankaan hampaita

Pesen kädet huolellisesti

Pesen alapään ison hädän jälkeen 

Näitä ei kovin moni lähipiirissä tee jota en pysty käsittämään 

Minulla olisi likainen olo

Lue aloitus uudelleen.

Vierailija
55/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa tai koreile vaatteilla ja kampauksilla koskaan

Vierailija
56/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan nosta trolleytä hattuhyllylle, koska trolley on likainen. Voi tippua sulavaa lunta tai kesällä hiekkaa alhaalla olijan päähän. Minun päähäni on tippunut, koska muut ihmiset nostavat ilman muuta junassa likaiset maassa raahatut laukkunsa toisten pään yläpuolelle yhtään ajattelematta.

Vierailija
57/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ruuanlaittoa laitan hiukset kiinni tai huivin päähän, poistan sormukset sormista ja käärin hihat sekä pesen kädet. Ilmeisesti harvinaista nykyään, kun julkkiksia katsoo tv:ssä kokkaamassa.

Vierailija
58/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ruuanlaittoa laitan hiukset kiinni tai huivin päähän, poistan sormukset sormista ja käärin hihat sekä pesen kädet. Ilmeisesti harvinaista nykyään, kun julkkiksia katsoo tv:ssä kokkaamassa.

Siis pesen kädet ja harjaan kynnenaluset, piti kirjoittaa.

Vierailija
59/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pesen kädet ja harjaan kynnenaluset, piti kirjoittaa.

Tuntuisi hurjalta nähdä kokkaus- tai leivontaohjelmaa, jossa kokilla tai leipurilla on pitkät, lakatut kynnet.

Vierailija
60/106 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen laskut ja terveydenhuollonkin paperit paperinkeräykseen, mutta leikkaan nimet ja hetut ym. henkilötiedot pois.