Miten selvitä työttömänä?
Asunto on onneksi oma mutta yhtiövastike 330 EUR/KK ja työkkäristä korvausta noin 750 EUR/KK miten ihmeessä voin pärjätä? Onko jotain mistä hakea lisää tukia tai apua?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vau, ihan itsekö tuon aivopierun keksit?
ps. missä on töiden vastaanottokeskus?
Tulee jatkossa olemaan jossain kasarmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat ihmiset jäädä aikaisemmin eläkkeelle jotta työpaikkoja vapautuisi heille joilla olisi oikeasti tarve päästä tekemään töitä. Muutamia vuosia ilman töitä turruttaa ihmisen ja työllistyminen on tämän jälkeen aina vain vaikeampaa ja vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa tämä yllä linkitetty juttu aiheuttaa sen, että pikkupomot pystyvät potkimaan helpommin työntekijöitä ulos firmasta jotka eivät miellytä heitä.
Niin, perse edellä puuhun mennään. Useimmiten se ongelma on juuri se pikkupomo. Jos nimittäin sattuu olemaan omahyväinen kaiken tietävä ja osaava joka vielä potee jotain alemmuutta oikeita ammattilaisia kohtaan. On omalle kohdalle sattunut vain yksi tällainen tapaus. Jos et nuoleskellut tai jopa uskalsit arvostella arvon pomoa niin vaikeuksia tuli. Uudet nuoret työntekijät eivät heti huomanneet mutta heitä informoitiin. Työilmapiiri kärsi ja moni lähti muualle kun tilaisuus tuli. En itsekään enää ko. työpaikkaan keikoille mennyt. Kun tiedustelivat, kysyin että onko se A vielä siellä. On. Sanoin että taitaa olla nyt muita hommia. Ymmärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisivat ihmiset jäädä aikaisemmin eläkkeelle jotta työpaikkoja vapautuisi heille joilla olisi oikeasti tarve päästä tekemään töitä. Muutamia vuosia ilman töitä turruttaa ihmisen ja työllistyminen on tämän jälkeen aina vain vaikeampaa ja vaikeampaa.
Kyllä ja se johtuu useimmiten työnantajista. Iäkkäämpää ei palkata. Vain joku satunnainen keikka saattaa siunaantua suhteilla eli johonkin tuttuun työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja se johtuu useimmiten työnantajista. Iäkkäämpää ei palkata. Vain joku satunnainen keikka saattaa siunaantua suhteilla eli johonkin tuttuun työpaikkaan.
Sekä, että... Työnantajat eivät palkkaa vanhempia (yli 40V) mutta sitten taas eläkeiässä olevat eivät jää eläkkeelle ja tämä on todella huono yhdistelmä.
En tiedä, kun itse en selviä edes yhden kokoaikaisen työn ansioilla.
Hyvin pärjää kun ei osta muuta kuin ruokaa. Ei kannata käydä missään mika maksaa. Kahvia ei kannatta ostaa kahviloista eikä kannata syödä ulkona ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
nytkö kannattaa ottaa työ vastaan? kannattaako nyt vastaanottaa työ?
Siriina kirjoitti:
Noilla numeroilla saat toimeentulotuen. Leipäjono. Diakonissa.
ei omistusasuja saa toimeentulotukea
560e on netto jos vero 20 prosenttia . Itse hain verokortin etuuksille, mikä pienentää prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Noilla numeroilla saat toimeentulotuen. Leipäjono. Diakonissa.
ei omistusasuja saa toimeentulotukea
Se on kyllä typerää ja älytöntä =(
Vierailija kirjoitti:
Eikö noin mehevillä vastikkeilla ole melkein sama asua vuokralla.
Miten niin mehevillä vastikkeilla? Vuokra samoilla nurkilla olisi vähintään kaksinkertainen samanlaisesta koirankopista.
Sopii tähän keskusteluun hyvin eli minulla on jokin vakuutus jossa on x tuhatta euroa nyt rahaa. Sen saan itselleni vain jos puoliso kuolee tai olen yli vuoden yhtäjaksoisesti työtön ja oli jokin kolmaskin syy mitä en muista.
Miten tämä vaikuttaa tukiin? Jos olen työttömänä ja saan tukea y eur ja sitten saankin tilille tuon vakuutuksen x tuhatta euroa niin vähentääkö se saman verran tukia?
Liiton rahaahan saa nykyään vaan pari kuukautta ja sen jälkeen putoaa 20%pois ja olikohan puolen vuoden jälkeen vielä -5%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole töissä käynyt kun asuntokin on maksettu? Sullahan pitäisi ansiosidonnainen juosta?
Ansiosidonnainenkin loppuu aikoinaan ja pienenee jopa olemassaoloaikanaankin. Asia ei helpota lainkaan rekrytoiduksi tulemista.
Persut kuvittelee että ansiosidonnainen juoksee hamaan tulevaisuuteen asti kaikilla jotka kassassa on.
Jos on oikeutettu lisäpäiviin saa ansiosidonnaista eläkkeelle asti. Minä sain, nyt olen eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin korvaukset on kylläkin 590 euroa netto kuussa. Ap ei ole työtön.
En ole vielä työtön mutta kuukauden päästä olen ja siksi näitä asioita huolin. Googletuksen perusteella sain käsityksen, että työkkäristä saisi sen hieman yli 700 EUR mutta ilmeisesti olen käsittänyt väärin?
Saat itse valita sen veroprosentin Omaveron kautta. Itsellä 11%. Silloin saat noin 670e kuussa netto.
Viestisi on niin sekava ja sekoileva etten tiedä edes mitä vastata.
Identiteettiäni et pysty viesteistäni päättelemään enkä myöskään ole mitenkään trollannut mutta sinä selvästi yrität sitä tehdä?