Milloin on aika erota?
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 2 vuotta. Nyt on alkanut tuntumaan, että ollaan enemmän kämppiksiä. Ei ole paljon läheisyyttä ja seksiä kerran viikossa. Ennen sitä oli tosi usein. Ei sanota enää "rakastan sinua". Myös yhteys välillämme on hiipunut.
Olen miettinyt eroa jo aiemminkin, mutta en yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä. Todella vaikea päätös ja tuntuu etten saa sitä tehtyä. Milloin on oikea aika erota?
Kommentit (29)
Kun mieheltä loppuu rahat! On aika etsiä uusi!
No mulle oikea aika oli, kun mies kohteli epäkunnioittavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kun mieheltä loppuu rahat! On aika etsiä uusi!
Olet amerikkalaisten huijarien uhri. Suomessa nainen usein on se paremmin tienaava. Älä ole herkkäuskoinen incel.
Puhuminen on kinkyä. Kokeile, se kiihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet keskustellut puolison kanssa näistä tuntemuksista, niin mitä olette yhdessä päättäneet tehdä suhteen eteen? Miten itse olet edistänyt läheisyyttä ja seksiä välillänne? Puheeksi otto on varmaan hyvä asia, idioottiahan olisi vain ilmoittaa että Hei, erotaan, jos toinen ei vaikka edes ole kokenut että on ongelmia.
😔
Silloin kun alkaa jatkuvasti pyöritellä pitäisikö erota kysymyksiä päässään, vaikka suhteessa ei olisi periaatteessa muuta vikaa tai ilmiselviä korjattavissaolevia epäkohtia. Silloin kun puoliso omana itsenään tuntuu enemmän kämppikseltä ja ystävältä kuin rakastetulta. Siltä pitäisi tuntua myös suhteen suurimman tunnekuohun tasaantumisen jälkeen. Se on normaalia "alkuhuuman" loppumista, ei se että kumppani tuntuu vain ystävältä tai sisarukselta.
Moni yrittää viimeksimainittua väittää normaaliksi arkistumiseksi ja kaikkia parisuhteita koskevaksi luonnolliseksi vaiheeksi. Ei se ole, vaan se on oire ettei kemiat kohtaa ja pari on epäsopivia toisilleen parisuhteeseen. Pitäisi edelleen rakastaa muutenkin kuin ystävänä, seksin kiinnostaa ja sydämessä läikähdellä tympääntymisen ja eroajatusten sijaan.
Jos kahdessa vuodessa noin kovasti lässähtää oli aika erota jo lähes kaksi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet keskustellut puolison kanssa näistä tuntemuksista, niin mitä olette yhdessä päättäneet tehdä suhteen eteen? Miten itse olet edistänyt läheisyyttä ja seksiä välillänne? Puheeksi otto on varmaan hyvä asia, idioottiahan olisi vain ilmoittaa että Hei, erotaan, jos toinen ei vaikka edes ole kokenut että on ongelmia.
Erota voi ihan milloin tahansa silloin kun itse haluaa. Ei sitä varten tarvitse ensin keskustella onko toisen mielestä suhteessa ongelmia ja ikään kuin pyytää lupaa. Riittää jos yhden mielestä on ongelmia tai ei enää rakasta tai ei vain halua olla suhteessa enää. Jos haluaa lähteä ei tarvitse kysyä mitähän tehtäisiin tai selvittää käykö se tulevalle exälle. Eri asia jos itsekin vielä haluaa jatkaa suhteessa. Sitten pitääkin keskustella mitä voitaisiin tehdä.
Oikea aika erota on vähän ennen kuin homma menee vakavaksi.
Sitten on aika erota kun mikään ei voi sinua enää estää eroamasta.
Eli tiedät sataprosenttisesti haluavasi erota.
Oikeita ongelmiahan teillä ei ole.Seksiä kerran viikossa on tarpeeksi, eikä rakkauden tunnustuksiakaan sanota usein enää ensihuuman jälkeen, jos silloinkaan.
Jos etsit romanttisten elokuvien kaltaista suhdetta, niin lopeta.Se ei ole todellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erota voi ihan milloin tähansa silloin kun itse haluaa. Ei sitä varten tarvitse ensin keskustella onko toisen mielestä suhteessa ongelmia ja ikään kuin pyytää lupaa. Riittää jos yhden mielestä on ongelmia tai ei enää rakasta tai ei vain halua olla suhteessa enää. Jos haluaa lähteä ei tarvitse kysyä mitähän tehtäisiin tai selvittää käykö se tulevalle exälle. Eri asia jos itsekin vielä haluaa jatkaa suhteessa. Sitten pitääkin keskustella mitä voitaisiin tehdä.
Ei toki tarvitse ei. Mutta kannattanee kuitenkin miettiä myös sitä omaa käytöstä. Eli jos ajattelee, että suhde on ollut hyvä ja fiilikset vain laimenneet, niin olisi ihan hyvä myös pohtia, että onko itse tehnyt asian parantamiseksi mitään,(jos kokee suhteen säilyttämisen arvoiseksi).
Ei sitä oikeaa aikaa koskaan tule ellet päätä että sä saat erota just silloin kun haluat erota. Jos jätät päättämisen odottamaan oikeaa aikaa niin aina tulee niitä syitä miksei muka voi erota tai on muka väärä aika. Oikea aika on silloin kun sua itseäsi ei kiinnosta olla juuri siinä suhteessa enää. Fyi, 'sua itseäsi' ei ole synonyymi sun kumppanille, lapsille, ystäville, vanhemmille, sukulaisille ynnä muille. Sun ei pidä päättää haluatko olla suhteessa muiden takia tai siksi koska se näyttäisi hyvältä, normaalilta ja moni siitä olisi mielissään.
Oikea aika on silloin kuin SINÄ haluat pois ihan mistä syystä tahansa eikä niin että valehtelet itsellesi että olisihan se hyvä jäädä syistä abc. Hyvä lähdön hetki on vaikkapa siis silloin kun usein pohdit mitä nyt pohdit ja kun et osaa nähdä nykyistä enää romanttisena kumppanina vaan enempi kämppiksenä tai vastaavana.
Jos ei ole seksiä niin kannattaa erota heti.
25v kokemuksella noita tulee tasaisin välein.
ei se ole koskaan joka päivä mitään juhlaa. Parisuhde tasaantuu ja sä VALITSET taistella noiden yli ja näet taas toisen mihin rakastuit,
sitten kun tekee mieli hakata toisen naama paistinpannulla voi olla aika ettiä joku muu.