Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräaukon fissuura ei parane, leikkaus edessä

Vierailija
16.01.2025 |

Kokemuksia leikkauksesta? Itselleni aikovat tehdä sulkijalihaksen viillon sijaan peräaukon venytyksen. Tämä hieman ahdistaa, koska kuulemma (google-hakujen perusteella) se ei ole suositeltava toimenpide. Mietinkin, olisiko turvallisempi vaihtoehto maksaa itse sulkijalihaksen leikkaus yksityisellä? Vaikka toki siinäkin toimenpiteessä kuulemma on riskinsä.

Kommentit (350)

Vierailija
341/350 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäuskoinen ap tässä.

Sain sitten viikonloppuna UUDEN fissuuran.

Lauantaina oli jostain syystä yhtäkkiä kova uloste, vaikka en ollut syönyt mitään kovettavaa ja olen liikkunut paljon joka päivä.

Muuta ei näköjään sitten tarvittukaan.

Tänään ulostaminen kirveli todella kovasti. Eli ei kyseinen haava ainakaan ole parempaan päin, vaan päinvastoin.

Tämä tuli vielä vaikeaan paikkaan, paljon syvemmälle. Sinne asti ei saa edes mitään voidetta laitettua.

Vierailija
342/350 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoinen ap tässä.

Sain sitten viikonloppuna UUDEN fissuuran.

Lauantaina oli jostain syystä yhtäkkiä kova uloste, vaikka en ollut syönyt mitään kovettavaa ja olen liikkunut paljon joka päivä.

Muuta ei näköjään sitten tarvittukaan.

Tänään ulostaminen kirveli todella kovasti. Eli ei kyseinen haava ainakaan ole parempaan päin, vaan päinvastoin.

Tämä tuli vielä vaikeaan paikkaan, paljon syvemmälle. Sinne asti ei saa edes mitään voidetta laitettua.

Ei voi olla todellistakaan... Meinaatko varata aikaa lääkäriin, että saisi tilanteen katsottua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/350 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoinen ap tässä.

Sain sitten viikonloppuna UUDEN fissuuran.

Lauantaina oli jostain syystä yhtäkkiä kova uloste, vaikka en ollut syönyt mitään kovettavaa ja olen liikkunut paljon joka päivä.

Muuta ei näköjään sitten tarvittukaan.

Tänään ulostaminen kirveli todella kovasti. Eli ei kyseinen haava ainakaan ole parempaan päin, vaan päinvastoin.

Tämä tuli vielä vaikeaan paikkaan, paljon syvemmälle. Sinne asti ei saa edes mitään voidetta laitettua.

Ei voi olla todellistakaan... Meinaatko varata aikaa lääkäriin, että saisi tilanteen katsottua?

Niinpä?? :(

Lääkäri soittaa kai 15. päivä eli viikon päästä niistä magneettikuvan tuloksista. Kerron samalla tästä.

Ostin butirect-peräpuikkoja, kun tosiaan on niin syvällä tuo uusi haava. Toivottavasti auttavat, mutta epäilen...

Ap

Vierailija
344/350 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoinen ap tässä.

Sain sitten viikonloppuna UUDEN fissuuran.

Lauantaina oli jostain syystä yhtäkkiä kova uloste, vaikka en ollut syönyt mitään kovettavaa ja olen liikkunut paljon joka päivä.

Muuta ei näköjään sitten tarvittukaan.

Tänään ulostaminen kirveli todella kovasti. Eli ei kyseinen haava ainakaan ole parempaan päin, vaan päinvastoin.

Tämä tuli vielä vaikeaan paikkaan, paljon syvemmälle. Sinne asti ei saa edes mitään voidetta laitettua.

Ei voi olla todellistakaan... Meinaatko varata aikaa lääkäriin, että saisi tilanteen katsottua?

Niinpä?? :(

Lääkäri soittaa kai 15. päivä eli viikon päästä niistä magneettikuvan tuloksista. Kerron samalla tästä.

Ostin butirect-peräpuikkoja, kun tosiaan on niin syvällä tuo uusi haava. Toivottavasti auttavat, mutta epäilen...

Ap

Vuotaako sulla edelleen se? Mua jotenkin ahdistaa, kun ulostamisen jälkeen vuotaa tota rusehtavaa, että voiko kyseessä olla sit joku pidätyskyvyn ongelma😩

Vierailija
345/350 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoinen ap tässä.

Sain sitten viikonloppuna UUDEN fissuuran.

Lauantaina oli jostain syystä yhtäkkiä kova uloste, vaikka en ollut syönyt mitään kovettavaa ja olen liikkunut paljon joka päivä.

Muuta ei näköjään sitten tarvittukaan.

Tänään ulostaminen kirveli todella kovasti. Eli ei kyseinen haava ainakaan ole parempaan päin, vaan päinvastoin.

Tämä tuli vielä vaikeaan paikkaan, paljon syvemmälle. Sinne asti ei saa edes mitään voidetta laitettua.

Ei voi olla todellistakaan... Meinaatko varata aikaa lääkäriin, että saisi tilanteen katsottua?

Niinpä?? :(

Lääkäri soittaa kai 15. päivä eli viikon päästä niistä magneettikuvan tuloksista. Kerron samalla tästä.

Ostin butirect-peräpuikkoja, kun tosiaan on niin syvällä tuo uusi haava. Toivottavasti auttavat, mutta epäilen...

Ap

Vuotaako sulla edelleen se? Mua jotenkin ahdistaa, kun ulostamisen jälkeen vuotaa tota rusehtavaa, että voiko kyseessä olla sit joku pidätyskyvyn ongelma😩

Joo, vuoto jatkuu edelleen. Ja sama juttu, ulostamisen jälkeen vuotaa erityisesti ja myöhemmin päivällä/illalla voi tulla vielä limaa/jotain kuivunutta eritettä...

Vierailija
346/350 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäuskoinen ap tässä.

Sain sitten viikonloppuna UUDEN fissuuran.

Lauantaina oli jostain syystä yhtäkkiä kova uloste, vaikka en ollut syönyt mitään kovettavaa ja olen liikkunut paljon joka päivä.

Muuta ei näköjään sitten tarvittukaan.

Tänään ulostaminen kirveli todella kovasti. Eli ei kyseinen haava ainakaan ole parempaan päin, vaan päinvastoin.

Tämä tuli vielä vaikeaan paikkaan, paljon syvemmälle. Sinne asti ei saa edes mitään voidetta laitettua.

Ei voi olla todellistakaan... Meinaatko varata aikaa lääkäriin, että saisi tilanteen katsottua?

Niinpä?? :(

Lääkäri soittaa kai 15. päivä eli viikon päästä niistä magneettikuvan tuloksista. Kerron samalla tästä.

Ostin butirect-peräpuikkoja, kun tosiaan on niin syvällä tuo uusi haava. Toivottavasti auttavat, mutta epäilen...

Ap

Vuotaako sulla edelleen se? Mua jotenkin ahdistaa, kun ulostamisen jälkeen vuotaa tota rusehtavaa, että voiko kyseessä olla sit joku pidätyskyvyn ongelma😩

Joo, vuoto jatkuu edelleen. Ja sama juttu, ulostamisen jälkeen vuotaa erityisesti ja myöhemmin päivällä/illalla voi tulla vielä limaa/jotain kuivunutta eritettä...

Täysin sama juttu mulla... muuten vuotaa just valkosta/kellertävää limaa mutta ulostamisen jälkeen ihan sellasta ulosteen värjäämää😩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/350 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap yhtään helpottanut?

Vierailija
348/350 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap yhtään helpottanut?

Itseasiassa joo! Nuo butirect-puikot ovat näköjään todella tehokkaita. Alkoivat auttaa jo yhdessä yössä. Heti seuraavana aamuna kirvely ulostaessa loppui.

Jotain tuntemuksia peräaukossa on, että selvästi haavauma(t) siellä yhä on, mutta ulostaminen ei nyt satu yhtään.

Suosittelen todella tuota Butirectia kaikille haavaumasta kärsiville. Koskaan ei ole mitkään muut puikot auttaneet tähän vaivaan, varsinkin ne lääkäreiden kirjoittamat Neoproctit ja Shericproctit ihan yhtä tyhjän kanssa, vaikka käyttäisi kolme puikkoa päivässä.

Maanantaina kai saan kulla ne magneettikuvan tulokset...

Mikä sinulla on tilanne?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
349/350 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap yhtään helpottanut?

Itseasiassa joo! Nuo butirect-puikot ovat näköjään todella tehokkaita. Alkoivat auttaa jo yhdessä yössä. Heti seuraavana aamuna kirvely ulostaessa loppui.

Jotain tuntemuksia peräaukossa on, että selvästi haavauma(t) siellä yhä on, mutta ulostaminen ei nyt satu yhtään.

Suosittelen todella tuota Butirectia kaikille haavaumasta kärsiville. Koskaan ei ole mitkään muut puikot auttaneet tähän vaivaan, varsinkin ne lääkäreiden kirjoittamat Neoproctit ja Shericproctit ihan yhtä tyhjän kanssa, vaikka käyttäisi kolme puikkoa päivässä.

Maanantaina kai saan kulla ne magneettikuvan tulokset...

Mikä sinulla on tilanne?

Ap

Ompa hyvä kuulla! Täytyy itsekin kokeilla noita, mulla kivut ärtyneet nyt viime päivinä aika pahoiksi... Ilmoitahan sitten, mitä lääkäri sanoo!

Vierailija
350/350 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap yhtään helpottanut?

Itseasiassa joo! Nuo butirect-puikot ovat näköjään todella tehokkaita. Alkoivat auttaa jo yhdessä yössä. Heti seuraavana aamuna kirvely ulostaessa loppui.

Jotain tuntemuksia peräaukossa on, että selvästi haavauma(t) siellä yhä on, mutta ulostaminen ei nyt satu yhtään.

Suosittelen todella tuota Butirectia kaikille haavaumasta kärsiville. Koskaan ei ole mitkään muut puikot auttaneet tähän vaivaan, varsinkin ne lääkäreiden kirjoittamat Neoproctit ja Shericproctit ihan yhtä tyhjän kanssa, vaikka käyttäisi kolme puikkoa päivässä.

Maanantaina kai saan kulla ne magneettikuvan tulokset...

Mikä sinulla on tilanne?

Ap

Ompa hyvä kuulla! Täytyy itsekin kokeilla noita, mulla kivut ärtyneet nyt viime päivinä aika pahoiksi... Ilmoitahan sitten, mitä lääkäri sanoo!

Kokeile ihmeessä. Butirect on juuri tähän vaivaan kehitetty, toisin kuin ne Sheriproctit ym. jotka hoitavat vain oireita. Onpa kurjaa, että sinulla kivut ovat vain pahentuneet. :( Kauan siis olet jo kärsinyt haavaumasta?

 

Lääkäri ei soittanut. Sain kuitenkin tulokset soittamalla polille itse. Tulokset olivat kuulemma, että ei löydöksiä ja hoitoa ei jatketa kys. polilla. En tiedä, mitä tehdä nyt. Olen todella helpottunut, ettei ole fisteliä, mutta ei tämä peräpään vuotaminen normaalille tunnu. Ja muutenkin tuntuu, että haavauma(t) ovat edelleen olemassa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän