Peräaukon fissuura ei parane, leikkaus edessä
Kokemuksia leikkauksesta? Itselleni aikovat tehdä sulkijalihaksen viillon sijaan peräaukon venytyksen. Tämä hieman ahdistaa, koska kuulemma (google-hakujen perusteella) se ei ole suositeltava toimenpide. Mietinkin, olisiko turvallisempi vaihtoehto maksaa itse sulkijalihaksen leikkaus yksityisellä? Vaikka toki siinäkin toimenpiteessä kuulemma on riskinsä.
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Eikö oo vuoto yhtään hellittänyt?
Ei kyllä ole :( Vielä reilut kolme viikkoa pitää odotella magneettikuvaa.
Oletko tuo kirjoittaja, kenellä myös vuotoa? Mikä tilanne sinulla nyt?
Ap
Joo oon! Mulla oli reilu kuukausi sitten kontrollissa haava parantunut yli puolella, ja diltiatseemivoide lopetettiin. Nopeesti kuitenkin alko kivut pahentuu ja haava oli vähän ottanutki takapakkia. Nyt diltiatseemivoide takas käytössä ja verenvuoto on loppunut, mitä tuli tossa tauon aikana. Kipuja on vähän vaihdellen, vuotoa oikeestaan ympäri päivän. Eniten tulee ulostamisen jälkeen semmosta kellertävää, ehkä vähän ulosteen värjäämääkin eritettä. Välillä eritettä tulee vähemmän, välillä enemmän.
Onko sinulle kehittynyt vartijapoimua?
Ap
Ei oo tullut mulle ainakaan vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Eikö oo vuoto yhtään hellittänyt?
Ei kyllä ole :( Vielä reilut kolme viikkoa pitää odotella magneettikuvaa.
Oletko tuo kirjoittaja, kenellä myös vuotoa? Mikä tilanne sinulla nyt?
Ap
Joo oon! Mulla oli reilu kuukausi sitten kontrollissa haava parantunut yli puolella, ja diltiatseemivoide lopetettiin. Nopeesti kuitenkin alko kivut pahentuu ja haava oli vähän ottanutki takapakkia. Nyt diltiatseemivoide takas käytössä ja verenvuoto on loppunut, mitä tuli tossa tauon aikana. Kipuja on vähän vaihdellen, vuotoa oikeestaan ympäri päivän. Eniten tulee ulostamisen jälkeen semmosta kellertävää, ehkä vähän ulosteen värjäämääkin eritettä. Välillä eritettä tulee vähemmän, välillä enemmän.
Onko sinulle kehittynyt vartijapoimua?
Ap
Ei oo tullut mulle ainakaan vielä!
Fisteliin kuuluu se, joten voit varmaan huokaista, ettei sinulla sitä ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Eikö oo vuoto yhtään hellittänyt?
Ei kyllä ole :( Vielä reilut kolme viikkoa pitää odotella magneettikuvaa.
Oletko tuo kirjoittaja, kenellä myös vuotoa? Mikä tilanne sinulla nyt?
Ap
Joo oon! Mulla oli reilu kuukausi sitten kontrollissa haava parantunut yli puolella, ja diltiatseemivoide lopetettiin. Nopeesti kuitenkin alko kivut pahentuu ja haava oli vähän ottanutki takapakkia. Nyt diltiatseemivoide takas käytössä ja verenvuoto on loppunut, mitä tuli tossa tauon aikana. Kipuja on vähän vaihdellen, vuotoa oikeestaan ympäri päivän. Eniten tulee ulostamisen jälkeen semmosta kellertävää, ehkä vähän ulosteen värjäämääkin eritettä. Välillä eritettä tulee vähemmän, välillä enemmän.
Onko sinulle kehittynyt vartijapoimua?
Ap
Ei oo tullut mulle ainakaan vielä!
Fisteliin kuuluu se, joten voit varmaan huokaista, ettei sinulla sitä ole.
Ap
Mulla on nyt kontrolli maanantaina, jännittää sikana.. en usko että mitään huimaa edistystä on tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Eikö oo vuoto yhtään hellittänyt?
Ei kyllä ole :( Vielä reilut kolme viikkoa pitää odotella magneettikuvaa.
Oletko tuo kirjoittaja, kenellä myös vuotoa? Mikä tilanne sinulla nyt?
Ap
Joo oon! Mulla oli reilu kuukausi sitten kontrollissa haava parantunut yli puolella, ja diltiatseemivoide lopetettiin. Nopeesti kuitenkin alko kivut pahentuu ja haava oli vähän ottanutki takapakkia. Nyt diltiatseemivoide takas käytössä ja verenvuoto on loppunut, mitä tuli tossa tauon aikana. Kipuja on vähän vaihdellen, vuotoa oikeestaan ympäri päivän. Eniten tulee ulostamisen jälkeen semmosta kellertävää, ehkä vähän ulosteen värjäämääkin eritettä. Välillä eritettä tulee vähemmän, välillä enemmän.
Onko sinulle kehittynyt vartijapoimua?
Ap
Ei oo tullut mulle ainakaan vielä!
Fisteliin kuuluu se, joten voit varmaan huokaista, ettei sinulla sitä ole.
Ap
Mulla on nyt kontrolli maanantaina, jännittää sikana.. en usko että mitään huimaa edistystä on tapahtunut
Tsemppiä! Minulla myös ensi viikolla se magneettikuvaus.
Verta on tullut viime aikoina usein ulostaessa. Eli haava selvästikään ei ole parantunut minullakaan. Ihmeellistä vain, ettei kipua ole ulostaessa yhtään.
Ap
Kolmikymppisenä ensimmäinen fissuura jota hoidettiin kirurgisesti, kun ei muuten parantunut ja nyt vatsavaivojen peräpukamavaivojen vuoksi sain uuden fissuuran joka kiukutellut hoidoista huolimatta pitkään. Itsellä IBS joten wc -käyntejä riittää useita parhaina päivinä joten ei ihme jos uusiutunut. Nyt kyllästyin 6- viikon jälkeen tähän diltiatseemi-rasvahoitoon josta ei apua vaan ikävä jomotus ollut kokoajan pällä niin päätin kokeilla Abilar-haavasalvaa 2 kertaa vrk ja uskomatonta 3 päivässä haava umpeutui ja kipu hävisi kokonaan. Käytän päivittäin kuitulisiää Vi-sibliniä ja aamuisin syön aina puuron niin tällä olen saanut vatsani pysymään suhteellisen hyvänä. Nyt aion jatkaa tuota diltiatseemia tuubin loppuun ja kts mitä tuleman. Suihkuttelu on pakko jatkaa joka wc- käynnin jälkeen sen tietää jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Kolmikymppisenä ensimmäinen fissuura jota hoidettiin kirurgisesti, kun ei muuten parantunut ja nyt vatsavaivojen peräpukamavaivojen vuoksi sain uuden fissuuran joka kiukutellut hoidoista huolimatta pitkään. Itsellä IBS joten wc -käyntejä riittää useita parhaina päivinä joten ei ihme jos uusiutunut. Nyt kyllästyin 6- viikon jälkeen tähän diltiatseemi-rasvahoitoon josta ei apua vaan ikävä jomotus ollut kokoajan pällä niin päätin kokeilla Abilar-haavasalvaa 2 kertaa vrk ja uskomatonta 3 päivässä haava umpeutui ja kipu hävisi kokonaan. Käytän päivittäin kuitulisiää Vi-sibliniä ja aamuisin syön aina puuron niin tällä olen saanut vatsani pysymään suhteellisen hyvänä. Nyt aion jatkaa tuota diltiatseemia tuubin loppuun ja kts mitä tuleman. Suihkuttelu on pakko jatkaa joka wc- käynnin jälkeen sen tietää jokainen.
Onko sinun haavaumasi siis peräaukon sisäinen vai ulkoinen? Tuosta Abilarin salvastakin kun sanotaan, että "ei limakalvoille"...
Ap
Saako tän fissuuran kanssa urheilla ihan normaalisti kipujen sallimissa rajoissa? En oo saanut tähän mitään ohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Saako tän fissuuran kanssa urheilla ihan normaalisti kipujen sallimissa rajoissa? En oo saanut tähän mitään ohjetta.
Kyllä varmaan muuten, mutta kovaa ponnistelua vaativa treeni ehkä ei suositeltavaa...?
Onko lääkäreitä linjoilla?
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ollut jo kuvassa?
Se on huomenna (erikoista, kun on lauantai)...
En tiedä sitten, kuinka kauan tulosten saamisessa kestää.
Jos olet tuo kirjoittaja, kenellä oli tällä viikolla kontrollikäynti, miten meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ollut jo kuvassa?
Se on huomenna (erikoista, kun on lauantai)...
En tiedä sitten, kuinka kauan tulosten saamisessa kestää.
Jos olet tuo kirjoittaja, kenellä oli tällä viikolla kontrollikäynti, miten meni?
Joo oon! Haava oli parantunu huomattavasti, mutta oli ilmestynyt kaksi pientä polyyppia. Kirurgi kuitenkin oli sitä mieltä, että niille ei tarvitse tehdä mitään. Nyt täytyy vain toivoa että haava sulkeutuisi ja vuoto loppuisi.
Osasiko ne sanoa, kauanko kuvien tuloksiin menee?
Voisitteko mennä muualle keskustelemaan peräaukkkojenne ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ollut jo kuvassa?
Se on huomenna (erikoista, kun on lauantai)...
En tiedä sitten, kuinka kauan tulosten saamisessa kestää.
Jos olet tuo kirjoittaja, kenellä oli tällä viikolla kontrollikäynti, miten meni?
Joo oon! Haava oli parantunu huomattavasti, mutta oli ilmestynyt kaksi pientä polyyppia. Kirurgi kuitenkin oli sitä mieltä, että niille ei tarvitse tehdä mitään. Nyt täytyy vain toivoa että haava sulkeutuisi ja vuoto loppuisi.
Osasiko ne sanoa, kauanko kuvien tuloksiin menee?
Hyvä, että haava sinulla oli parempaan päin. Sinullakin silti eritys jatkuu vain?
Minullakin oli tuollainen polyyppi, ihan fissuuran vieressä. Ilmeisesti nämä vaivat ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa.
Eivät osanneet sanoa. Nyt katsoin kyllä Kannasta, että minulle oli merkattu tuleva tapahtuma kahden viikon päähän. Olettaisin sen olevan lääkärin soittoaika. Eli ihan heti ei tuloksia saa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko mennä muualle keskustelemaan peräaukkkojenne ongelmista.
Emme ja sekös sinua harmittaa :)
Ap
Tämä on hyvä ja asiallinen ketju. Itsellä tuli myös peräpään vaivaa mutta ei siis mitään ketjun vaivoihin verrattuna. Ahkeralla rasvailulla ja pesulla paikat tokeni toistaiseksi, mutta tässä meni kuukausia.
Kaikkea hyvää kirjoittajille ja toivottavasti vaiva helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ollut jo kuvassa?
Se on huomenna (erikoista, kun on lauantai)...
En tiedä sitten, kuinka kauan tulosten saamisessa kestää.
Jos olet tuo kirjoittaja, kenellä oli tällä viikolla kontrollikäynti, miten meni?
Joo oon! Haava oli parantunu huomattavasti, mutta oli ilmestynyt kaksi pientä polyyppia. Kirurgi kuitenkin oli sitä mieltä, että niille ei tarvitse tehdä mitään. Nyt täytyy vain toivoa että haava sulkeutuisi ja vuoto loppuisi.
Osasiko ne sanoa, kauanko kuvien tuloksiin menee?Hyvä, että haava sinulla oli parempaan päin. Sinullakin silti eritys jatkuu vain?
Minullakin oli tuollainen polyyppi, ihan fissuuran vieressä. Ilmeisesti nämä vaivat ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa.
Eivät osanneet sanoa. Nyt katsoin kyllä Kannasta, että minulle oli merkattu tuleva tapahtuma kahden viikon päähän. Olettaisin sen olevan lääkärin soittoaika. Eli ihan heti ei tuloksia saa.
Ap
Joo on jatkunut. Onko sinulla poistettu se polyyppi / oireiliko se jotenkin? Mulla kun tosiaan ilmeisesti ei ole niistä mitään haittaa. Kirurgi puhui vain, että jatka voidetta nyt niin kauan, kunnes kivut ja vuoto ovat kokonaan poissa. Eli olettaisin tämän perusteella, että vuoto johtuu fissuurasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ollut jo kuvassa?
Se on huomenna (erikoista, kun on lauantai)...
En tiedä sitten, kuinka kauan tulosten saamisessa kestää.
Jos olet tuo kirjoittaja, kenellä oli tällä viikolla kontrollikäynti, miten meni?
Joo oon! Haava oli parantunu huomattavasti, mutta oli ilmestynyt kaksi pientä polyyppia. Kirurgi kuitenkin oli sitä mieltä, että niille ei tarvitse tehdä mitään. Nyt täytyy vain toivoa että haava sulkeutuisi ja vuoto loppuisi.
Osasiko ne sanoa, kauanko kuvien tuloksiin menee?Hyvä, että haava sinulla oli parempaan päin. Sinullakin silti eritys jatkuu vain?
Minullakin oli tuollainen polyyppi, ihan fissuuran vieressä. Ilmeisesti nämä vaivat ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa.
Eivät osanneet sanoa. Nyt katsoin kyllä Kannasta, että minulle oli merkattu tuleva tapahtuma kahden viikon päähän. Olettaisin sen olevan lääkärin soittoaika. Eli ihan heti ei tuloksia saa.
Ap
Joo on jatkunut. Onko sinulla poistettu se polyyppi / oireiliko se jotenkin? Mulla kun tosiaan ilmeisesti ei ole niistä mitään haittaa. Kirurgi puhui vain, että jatka voidetta nyt niin kauan, kunnes kivut ja vuoto ovat kokonaan poissa. Eli olettaisin tämän perusteella, että vuoto johtuu fissuurasta.
Joo, minulta polyyppi poistettiin siinä fissuuran leikkauksessa.
Aluksi minullekin lääkäri sanoi, ettei sille tarvitse tehdä mitään. Mutta myöhemmin hän sanoikin, että polyyppi on kasvanut aika suureksi ja että poistetaan se. Mielestäni lääkäri sanoi myös sen olevan jotenkin ärtynyt tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ollut jo kuvassa?
Se on huomenna (erikoista, kun on lauantai)...
En tiedä sitten, kuinka kauan tulosten saamisessa kestää.
Jos olet tuo kirjoittaja, kenellä oli tällä viikolla kontrollikäynti, miten meni?
Joo oon! Haava oli parantunu huomattavasti, mutta oli ilmestynyt kaksi pientä polyyppia. Kirurgi kuitenkin oli sitä mieltä, että niille ei tarvitse tehdä mitään. Nyt täytyy vain toivoa että haava sulkeutuisi ja vuoto loppuisi.
Osasiko ne sanoa, kauanko kuvien tuloksiin menee?Hyvä, että haava sinulla oli parempaan päin. Sinullakin silti eritys jatkuu vain?
Minullakin oli tuollainen polyyppi, ihan fissuuran vieressä. Ilmeisesti nämä vaivat ovat jotenkin yhteydessä toisiinsa.
Eivät osanneet sanoa. Nyt katsoin kyllä Kannasta, että minulle oli merkattu tuleva tapahtuma kahden viikon päähän. Olettaisin sen olevan lääkärin soittoaika. Eli ihan heti ei tuloksia saa.
Ap
Joo on jatkunut. Onko sinulla poistettu se polyyppi / oireiliko se jotenkin? Mulla kun tosiaan ilmeisesti ei ole niistä mitään haittaa. Kirurgi puhui vain, että jatka voidetta nyt niin kauan, kunnes kivut ja vuoto ovat kokonaan poissa. Eli olettaisin tämän perusteella, että vuoto johtuu fissuurasta.
Joo, minulta polyyppi poistettiin siinä fissuuran leikkauksessa.
Aluksi minullekin lääkäri sanoi, ettei sille tarvitse tehdä mitään. Mutta myöhemmin hän sanoikin, että polyyppi on kasvanut aika suureksi ja että poistetaan se. Mielestäni lääkäri sanoi myös sen olevan jotenkin ärtynyt tms.
Ap
Okei joo! Toivotaan nyt, että mulla ei ainakaan aivan just tarvisi.
puoltoista vuotta vanha aloitus, alkaako olla paikat jo kunnossa...
Onko sinulle kehittynyt vartijapoimua?
Ap