Peräaukon fissuura ei parane, leikkaus edessä
Kokemuksia leikkauksesta? Itselleni aikovat tehdä sulkijalihaksen viillon sijaan peräaukon venytyksen. Tämä hieman ahdistaa, koska kuulemma (google-hakujen perusteella) se ei ole suositeltava toimenpide. Mietinkin, olisiko turvallisempi vaihtoehto maksaa itse sulkijalihaksen leikkaus yksityisellä? Vaikka toki siinäkin toimenpiteessä kuulemma on riskinsä.
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Ole huoleti fissuurasi hoidon suhteen. Venyttäminen ei satu sillä sinua lääkitään ja kyllä lääkärit tietävät paljonko venyttävät. Luota siihen.
Kyseessä on tavallinen toimenpide.
Sen sijaan lihaksen katkaisu kuulostaa vaikeasti paranevalta ja siksi lääkärit eivät tee sitä.
Google ei ole lääketieteellisten toimenpiteiden ohje kirja. Luota lääkäreihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ole huoleti fissuurasi hoidon suhteen. Venyttäminen ei satu sillä sinua lääkitään ja kyllä lääkärit tietävät paljonko venyttävät. Luota siihen.
Kyseessä on tavallinen toimenpide.
Sen sijaan lihaksen katkaisu kuulostaa vaikeasti paranevalta ja siksi lääkärit eivät tee sitä.
Mitenhän tuo lihaksen katkaisu vaikuttaa anaaliseksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole huoleti fissuurasi hoidon suhteen. Venyttäminen ei satu sillä sinua lääkitään ja kyllä lääkärit tietävät paljonko venyttävät. Luota siihen.
Kyseessä on tavallinen toimenpide.
Sen sijaan lihaksen katkaisu kuulostaa vaikeasti paranevalta ja siksi lääkärit eivät tee sitä.Mitenhän tuo lihaksen katkaisu vaikuttaa anaaliseksiin?
No menepä kuule ja kokeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Eikö oo vuoto yhtään hellittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Eikö oo vuoto yhtään hellittänyt?
Ei kyllä ole :( Vielä reilut kolme viikkoa pitää odotella magneettikuvaa.
Oletko tuo kirjoittaja, kenellä myös vuotoa? Mikä tilanne sinulla nyt?
Ap
Täällä myös yksi kroonisesta fissuurasta kärsivä. Fissuura todettu 2,5 vuotta sitten. Fissuura tuli ripulin aikana.
Aluksi se saatiin voiteilla paremmaksi, luulin sen jo parantuneen kun oli kuukausia oireeton. Se kuitenkin alkoi uudelleen vaivaamaan ja tismalleen samassa paikassa, joten se ei sitten kuitenkaan ollut parantunut.
Marraskuusta asti se on ollut kivuliaampi ja sulkijalihaksen krampit pahempia. Botoxia kokeiltiin 3 kertaa. Ekalla kerralla lievensi oireita, mutta ei riittänyt fissuuran paranemiseen.
Huhtikuun alussa tehtiin sisempien sulkijalihasten osittainen katkaisu, on se alue rennompi, mutta kun haava on alempana ja krampit samoin.
Ensi viikolla on house flap leikkaus missä iholäppä käännetään fissuuran päälle, jospa tämä vihdoinkin toisi avun viheliäiseen vaivaan. Pahimpiin lihaskramppeihin on auttanut lihasrelaksantti.
Kauhun ja toivon sekaisin tuntein odotan ensi viikon leikkausta.
Kiitos tästä ketjusta ja tsemppiä kaikille vaivasta kärsiville <3
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi kroonisesta fissuurasta kärsivä. Fissuura todettu 2,5 vuotta sitten. Fissuura tuli ripulin aikana.
Aluksi se saatiin voiteilla paremmaksi, luulin sen jo parantuneen kun oli kuukausia oireeton. Se kuitenkin alkoi uudelleen vaivaamaan ja tismalleen samassa paikassa, joten se ei sitten kuitenkaan ollut parantunut.
Marraskuusta asti se on ollut kivuliaampi ja sulkijalihaksen krampit pahempia. Botoxia kokeiltiin 3 kertaa. Ekalla kerralla lievensi oireita, mutta ei riittänyt fissuuran paranemiseen.
Huhtikuun alussa tehtiin sisempien sulkijalihasten osittainen katkaisu, on se alue rennompi, mutta kun haava on alempana ja krampit samoin.
Ensi viikolla on house flap leikkaus missä iholäppä käännetään fissuuran päälle, jospa tämä vihdoinkin toisi avun viheliäiseen vaivaan. Pahimpiin lihaskramppeihin on auttanut lihasrelaksantti.
Kauhun ja toivon sekaisin tuntein odotan ensi viikon leikkausta.
Kiitos tästä ketjusta ja tsemppiä kaikille vaivasta kärsiville <3
Voi hemmetti, mikä riesa voi tosiaan tulla yhdestä ripulista...
Ja olet leikkauksessakin käynyt (kuten minäkin) jo kertaalleen.
Toivottavasti saat vihdoin avun toisesta leikkauksesta. Tule kertomaan sitten, miten toipuminen sinulla edistyy!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Eikö oo vuoto yhtään hellittänyt?
Ei kyllä ole :( Vielä reilut kolme viikkoa pitää odotella magneettikuvaa.
Oletko tuo kirjoittaja, kenellä myös vuotoa? Mikä tilanne sinulla nyt?
Ap
Joo oon! Mulla oli reilu kuukausi sitten kontrollissa haava parantunut yli puolella, ja diltiatseemivoide lopetettiin. Nopeesti kuitenkin alko kivut pahentuu ja haava oli vähän ottanutki takapakkia. Nyt diltiatseemivoide takas käytössä ja verenvuoto on loppunut, mitä tuli tossa tauon aikana. Kipuja on vähän vaihdellen, vuotoa oikeestaan ympäri päivän. Eniten tulee ulostamisen jälkeen semmosta kellertävää, ehkä vähän ulosteen värjäämääkin eritettä. Välillä eritettä tulee vähemmän, välillä enemmän.
🚨 Minulta parani neljässä päivässä, kun aloin juoda siankärsämöuutetta (3 x 30 tippaa veden seassa päivittäin). Lääkäri ihmetteli kun ei edes arpea jäänyt. Uute tunnetusti lopettaa verenvuodon ja kasvattaa haavat umpeen nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n tilanne?
En kyllä rehellisesti sanoen tiedä.
Kirvelyä on ollut peräaukossa, laapistuksesta johtuen varmaan. Verta en ole nähnyt.
Peräaukko edelleen erittää valtaosan päivästä. Edelleen pelkään fisteliä.
Katsoin kannasta, että lääkäri oli sinne kirjannut, että jos oireeni jatkuvat, voidaan ottaa magneettikuva. Milloinhan sitä sitten kehtaisi pyytää? Laapistuksen lopullisen tuloksen näkee kai 4-6 viikossa. Nyt on mennyt kaksi viikkoa, että pitääkö tässä nyt vielä sitten odottaa 4 viikkoa... Mielenrauhani vuoksi haluaisin sen kuvan heti.
Ap
Onpa harmi kuulla😞 onko tapahtunut mitään muutosta?
Ei mitään muutosta. Edelleen on kirvelyä ja peräaukko erittää. Ensi maanantaina on laapistuksesta mennyt 4 viikkoa, pyydän silloin päästä magneettikuvaan.
Luin, että kyseessä voisi olla myös tällainen leikkauksen jälkeinen komplikaatio, "keyhole deformity". Just tuollainen aukko/rako minulla on. Mielummin olisi tuo kuin fisteli.
Ap
Täälläkään ei paranemista näy😞 tuntuu että vuoto vaan lisääntynyt viime aikoina...
Voi hemmetti. On kyllä ahdistavaa, kun ei tiedä, onko vuoto normaalia vai ei? Yleensä kun fissuuran oireiluun ei kuulu vuoto.
Tsemppiä :(
Ap
Otitko yhteyttä, et pääsisit tohon magneettikuvaan?
Otin joo. Lupasivat palata asiaan. Toivottavasti ei olisi hirveän pitkä odotusaika.
Ap
Päivitys: näköjään kuukauden päästä pääsee kuvaan.
Ap
Eikö oo vuoto yhtään hellittänyt?
Ei kyllä ole :( Vielä reilut kolme viikkoa pitää odotella magneettikuvaa.
Oletko tuo kirjoittaja, kenellä myös vuotoa? Mikä tilanne sinulla nyt?
Ap
Joo oon! Mulla oli reilu kuukausi sitten kontrollissa haava parantunut yli puolella, ja diltiatseemivoide lopetettiin. Nopeesti kuitenkin alko kivut pahentuu ja haava oli vähän ottanutki takapakkia. Nyt diltiatseemivoide takas käytössä ja verenvuoto on loppunut, mitä tuli tossa tauon aikana. Kipuja on vähän vaihdellen, vuotoa oikeestaan ympäri päivän. Eniten tulee ulostamisen jälkeen semmosta kellertävää, ehkä vähän ulosteen värjäämääkin eritettä. Välillä eritettä tulee vähemmän, välillä enemmän.
No onpa harmi ja turhauttavaa, että haava oli hyvin parantunut ja sitten tulikin takapakkia. Tuo on niin tuttu tunne.
Tuo erittäminenkin alkaa käydä hermoille, kun jatkuvasti saa olla pesemässä peräaukkoa ja pitämään paperia pakaroiden välissä (ainakin ulostamisen jälkeen).
Minulla haava ei nähtävästi ole vieläkään parantunut. Tänään kirveli hiukan wc-käynnin jälkeen ja mielestäni paperissa oli hiukan verta. En enää jaksa uskoa, että se ikinä paranee.
Ap
Mikä ap:n tilanne?