Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vika on sanoissa "siivooja", "siivous" , kun nekin pitänyt muuttaa"siistijäksi" ja "siistimiseksi"

Vierailija
16.01.2025 |

Naurettavaa pelleilyä tämäkin. Tämähän on ollut jo monta vuotta, mutta kyllä minä ja muut edelleen puhutaan siivoojista ja siivouksesta, eikä mistään siistimisestä, josta tulee mieleen vain joku piipertely. 

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin ihmettelen ja miksi sairasloma on pitänyt muuttaa sairauslomaksi.

Vierailija
2/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei oikeasti ehdi siivoamaan,vähän vaan siistitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhuta edes siistimisestä, vaan siivoojatkin ovat jotain "palveluvastaavia". 

Vierailija
4/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin ihmettelen ja miksi sairasloma on pitänyt muuttaa sairauslomaksi.

Koska se loma ei ole sairas.

Vierailija
5/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen minäkin. Aiemmin oli apuhoitaja, nyt lähihoitaja. Nyt käsityöläinen tai kuka tahansa omilla käsillään työtä tekevä on artesaani. Mitä tahansa tekstiä, kuvia julkaiseva on sisällöntuottaja. Julkaise jotain somessa - ollet influensseri. Meikkaaja on makeup artist, minä olen kai sitten senior text data broker and prosessor!

Vierailija
6/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ne paremmin asiaa kuvaavia; siivoojat on laiskoja ja eivät siivoa

Vierailija
7/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siivoaja ja siistijä ovat eri ammattinimikkeet.

Vierailija
8/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt zoomerille siistimpää olla siistijä.

Vierailija
9/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän siivousta ja siistimistä eri asioina. Siivous on perusteellisempaa, ja siistiminen on kevyempää, pintapuolisempaa ja vähäisempää. 

Kyse ei ole vain ammattinimikkeestä, vaan sama erottelu pätee yleisestikin. Siinä on eroa, sanonko siivonneeni  vai siistineeni vaikkapa keittiöni.

Vierailija
10/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tehtävät kyseessä, riippuu kohteesta, kumpi on tarkoituksenmukaisempaa tilata paikalle. Siivoojan pitää tietää pesuaineet, millä mikäkin pinta pestään, käyvät läpi tarvittaessa kaiken lattiasta kattoon. Siistijä lakaisee hiekan lattialta ja pyyhkäisee enimmät pölyt pinnoilta. Jos siistiminen on riittävä toimenpide, ei paikalle kannata tilata siivousta.

Vierailija
11/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen minäkin. Aiemmin oli apuhoitaja, nyt lähihoitaja. Nyt käsityöläinen tai kuka tahansa omilla käsillään työtä tekevä on artesaani. Mitä tahansa tekstiä, kuvia julkaiseva on sisällöntuottaja. Julkaise jotain somessa - ollet influensseri. Meikkaaja on makeup artist, minä olen kai sitten senior text data broker and prosessor!

😫Juu. Älyvapaata touhua. 

Vierailija
12/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siivoaja ja siistijä ovat eri ammattinimikkeet.

Vai niin, siivooja on ainakin nykyään siistijä.

Mikä on siivoaja? 

Vierailija
13/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ne paremmin asiaa kuvaavia; siivoojat on laiskoja ja eivät siivoa

Tietyissä asioissa kyllä iskee laiskuus. Muistan kun mulla oli jossain toimistotalossa isoakin isompi neuvotteluhuone jossa oli myös keittiö ja vessat. Siellä neukkaarissa oli joku 4x4metriä paksu matto,jossa oli maton karvatkin varmaan 20cm pitkiä, eli oikein tuuhea,painava ja paksu. Ei siinä karvamatolla mikään imuri liikkunut, sen imuroimiseen olis menny monta tuntia, että saa sieltä karvojen välistä pölyt,kivet ja muruset pois eikä mulla olis aika muuten muualle sinne neuvottelu huoneeseen riittänyt,niin matto jäi siistimättä. Sen nostamiseenkin olis tarvinnut varmaan ainakin 4-5 vahvaa ihmistä, jos sen olis vienyt vaikka ulos kaiteelle. Kun asiakkaatkaan ei osaa ajatella siivouksen helppoutta/vaikeutta,kunhan sisustellaan kun rahaa on. Sit suodaan 30min siivousaikaa,niin siinä sit siistitään mikä ehditään. 

Vierailija
14/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaamielishoitaja oli sekin joskus ammattinimike. 

Vierailija
15/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt zoomerille siistimpää olla siistijä.

Milleniaalit tonkin vatipääsanan on keksineet. Niiden jäljiltä kaikki normisanat vaihtuu lennosta, samoin biologiset totuudet. Milleniaalit on paskin sukupolvi ikinä. 

Vierailija
16/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulapalvelija eli respa nykyään first impression manager. 🤣🤣🤣

Vierailija
17/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja subwayssa on sandwich artist... 

Vierailija
18/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai toimitilahuoltajia, jos eivät palvelu vastaavia.

Vierailija
19/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri tehtävät kyseessä, riippuu kohteesta, kumpi on tarkoituksenmukaisempaa tilata paikalle. Siivoojan pitää tietää pesuaineet, millä mikäkin pinta pestään, käyvät läpi tarvittaessa kaiken lattiasta kattoon. Siistijä lakaisee hiekan lattialta ja pyyhkäisee enimmät pölyt pinnoilta. Jos siistiminen on riittävä toimenpide, ei paikalle kannata tilata siivousta.

Siivooja nimikkeellä minä ainakin olin kun pesin lihatiskiä ja tiskasin astioita ja pesin rätillä ja lastalla lattioita.Toisen siivoojan ollessa lomilla pesin myös koneella lattioita.Keksitty nimi tuo siistijä.

Vierailija
20/106 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai toimitilahuoltajia, jos eivät palvelu vastaavia.

Palveluvastaava siivoo itsekkin mutta huolehtii jos joku on pois töistä että hommat joku hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä