Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tunteeni miestä kohtaan katosivat kun hän kertoi olevansa ihastunut työkaveriin?

Vierailija
16.01.2025 |

En ole sen jälkeen kokenut romanttisia tunteita miestä kohtaan

Kommentit (245)

Vierailija
121/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mite moni puolustelee mikropettämistä...

Ihmisellä on perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus ja kukaan ei ole meille yhtään mitään velkaan. Jos itselleen tulee olo, että halaun kertoa toiselle missä mennnään totta hitossa silloin toimitaan, eikä jäädä miettimään loukkanko nyt mahdollisesti toista.

Asian voi hoitaa niin, ettei muserra kumppanin itsetuntoa kokonaan. Kyllä se, että saa tietää olevansa hylätty TOISEN takia, on aika järkytys.

Ei se ole mitään epärehellisyyttä, jos vaikka kertoo, että tunteet ovat kuolleet ja haluan erota, vaan inhimillisyyttä. Miksi sen kumppanin nimenomaan pitää tietää, että mies haluaa sen toisen naisen? Tuohan on jo sadismia. Tuollainen tulee seuraaviinkin suhteisiin, ja ihan varmasti tulee miettineeksi, että löytääkö mies taas uuden ihastuksen. Luottamus menetetään.

Vierailija
122/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi noin tosi useasti. Mies vannoi rakkautta minuun, mutta aina ihastui työpaikalla nuoriin naisiin ja he häneen.

Homma meni aina niin, että kesäisin oli töiden jälkeen menty terassille ja unohdettu hakea lapsi päiväkodista jne.

Vähän ikävää.

Nykyään mies ei käy töissä ja hänen työstä saatavat oli muutenkin vähän päälle tonnin luokkaa ylitöineenkin. Ukko on paljon kätevämpi kotona hoitamassa kodin juoksevat asiat ja lasten harastusreissut. Nuoret naiset on siitä petollisia että he kyllä kokeilee viehätysvoimaansa, jos vastapuoli miellyttää. Mieheni joutui toistuvasti töissään lukuisten naisten hyväksikäytettäväksi ja heittopussiksi. Itsellä oli siihen aikaan pitkiä työviikkoja ja työmatkoja, joten mies jäi täysin huomiota vailla ja ymmätäähän sen jos miehetä ei pidä kiinni, niin se karkaa.

Työttömänä hän on loisto isä ja aviomies. Työelämä ei sopinut hänelle yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huteralla pohjalla oleva suhde, jos rehellisyys sen rikkoo. 

Menossa on toinen pitkistä parisuhteistani. Olen aikalailla suhteen alusta alkaen uskaltanut kertoa kumppanilleni, että ihastun melko usein ihmisiin. Minusta rehellisyys on toimivan parisuhteen perusta. Seurustelumme alussa, kun luottamus välillämme oli vasta rakentumassa, ihastusherkkyyteni aiheutti epävarmuutta. Keskustelemalla opimme tuntemaan toisemme ja luottamaan toisiimme. Tunne on tunne, eikä vaikuta automaattisesti käytökseemme.

Vierailija
124/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveriin ihastuminen on erittäin yleistä, koska työpaikalla vietetään parhaimmillaan enemmän aikaa yhdessä kuin kotona. Arvostan miehesi rehellisyyttä. Hän valitsee kuitenkin olla sinun kanssa.

https://yle.fi/a/3-12096398

Vierailija
125/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi noin tosi useasti. Mies vannoi rakkautta minuun, mutta aina ihastui työpaikalla nuoriin naisiin ja he häneen.

Homma meni aina niin, että kesäisin oli töiden jälkeen menty terassille ja unohdettu hakea lapsi päiväkodista jne.

Vähän ikävää.

Nykyään mies ei käy töissä ja hänen työstä saatavat oli muutenkin vähän päälle tonnin luokkaa ylitöineenkin. Ukko on paljon kätevämpi kotona hoitamassa kodin juoksevat asiat ja lasten harastusreissut. Nuoret naiset on siitä petollisia että he kyllä kokeilee viehätysvoimaansa, jos vastapuoli miellyttää. Mieheni joutui toistuvasti töissään lukuisten naisten hyväksikäytettäväksi ja heittopussiksi. Itsellä oli siihen aikaan pitkiä työviikkoja ja työmatkoja, joten mies jäi täysin huomiota vailla ja ymmätäähän sen jos miehetä ei pidä kiinni, niin se karkaa.

Työttömänä hän on loisto isä ja aviomies. Työelämä ei sopinut hänelle yhtään.

Melkoista. Olet aika ymmärtävä ihminen kyllä. Kuulostaa uhraukselta kannaltasi. Oletko itse tyytyväinen?

Mies saisi olla sinulle äärettömän kiitollinen. Vai pidätköhän sitten vain perhettä koossa lasten takia. 

Vierailija
126/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnettäköön, että arvostan kumppanisi rehellisyyttä, ap.

Oma mieheni "ylläpiti" ihastustaan ennen suhdettamme ja sen aikana. Koko suhteemme ajan hän oli salaa haaveillut toisesta naisesta. Kysyin asiasta suoraan ja hän valehteli päin naamaa. Myöhemmin jäi sitten kiinni ja kertoi kaiken.

Se satutti. Kaikki se valehtelu ja tieto siitä, että koko suhteemme ajan hän on haaveillut toisesta ja samaan aikaan vannonut minulle, että olen hänelle se oikea.

Halusin että suhteemme loppuu, kun asia kävi ilmi. Se oli ensimmäinen ajatukseni. Sitten keskustelimme asiasta. Sanoin miehelleni että nyt hän voi sitten saada mitä haluaa kun poistun kuvioista häiritsemästä. Mies sitten kuitenkin vakuutteli ettei tätä toista naista halua. Katkaisi häneen yhteydet eikä asiasta olla enää sen jälkeen puhuttu.

Tiedän, että mieheni katuu tekoaan. Sen näkee. Ja hän on tehnyt parhaansa, jotta luottamukseni häneen palaisi. Arvostan sit

Meillä kävi samalla tavalla. Olen ajatuksissa antanut puolisolle luvan mennä, mutta yhdessä ollaan vielä.

Vierailija
127/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huteralla pohjalla oleva suhde, jos rehellisyys sen rikkoo. 

Menossa on toinen pitkistä parisuhteistani. Olen aikalailla suhteen alusta alkaen uskaltanut kertoa kumppanilleni, että ihastun melko usein ihmisiin. Minusta rehellisyys on toimivan parisuhteen perusta. Seurustelumme alussa, kun luottamus välillämme oli vasta rakentumassa, ihastusherkkyyteni aiheutti epävarmuutta. Keskustelemalla opimme tuntemaan toisemme ja luottamaan toisiimme. Tunne on tunne, eikä vaikuta automaattisesti käytökseemme.

Jo alakoulussa pitäisi opettaa, että tunteet eivät ole totta. Ne ovat kropan hälytysjärjestelmä. Mies kertoi ihastuksesta, naisen tunteet kuoli, eli tunteet yrittään kertoa kummallekin jotain oleellista, suhde on aloitettu väärän ihminen kanssa. 

Vierailija
128/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastus on varmaan melkoisen voimakasta laatua, kun se pitää "tunnustaa" kumppanille. Kyllähän tuossa jotain rikki menee, se on selvää. 

Vierailija
129/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseesi että miksi. Mutta pystyn eläytymään tilanteeseesi, sillä olen kokenut saman. Ex-vaimoni kertoi aikanaan että on ihastunut pomoonsa. Menetin välittömästi kaiken kiinnostukseni häntä kohtaan, ja asteittain suhteemme eteni sen jälkeen avioeroon noin 6 kk aikajänteellä.

Vierailija
130/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastus on varmaan melkoisen voimakasta laatua, kun se pitää "tunnustaa" kumppanille. Kyllähän tuossa jotain rikki menee, se on selvää.

Tämä. Ja täällä toistellaan, kuinka" ihminen ihastuu elämänsä aikana monia, monia kertoja" :D

Ja ainako se ihastuja rehellisesti kertoo, että kuulepas kulta, kun taas mennään, töihin tuli uusi ihana blondi ja saparo nousi heti pystyyn, ja nyt mä vaan tässä katselen, että meneekö ihastus ohi vaiko ei. Mut hei, mä kyllä ilmoittelen.

Ja toinen vastaa, että älä huoli, mä olen ollut jo useita kuukausia täysin lääpällään mun pomoon, ja mäkin tässä nyt olen kahden vaiheilla, että meneekö tunteet tästä pitemmälle.

Tähän meininkiin sitten sun ja mun ja yhteiset lapset ja pitsakoita ihastumisia ja erokeskusteluja? Ollaan yhdessä aina välillä jossain suvantovaiheessa, kunnes alkaa uudet säpinät?

Kun pitää olla rehellinen ja ihastumiset on ihan normaalia, ja niistä pitää kertoa, kun mun alapää sanelee kaiken, ja itse olen täysin voimaton näiden tunnemyllerrysten edessä.

Vierailija
131/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies. Ei tuollaista sanota ääneen koskaa se särkee luottamuksen ja turvan tunteen. Ihastujan on käsiteltävä tunteet itse mielessään.

Vierailija
132/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä mies. Ei tuollaista sanota ääneen koskaa se särkee luottamuksen ja turvan tunteen. Ihastujan on käsiteltävä tunteet itse mielessään.

Joo, ei tuo mitään rehellisyyden nimissä toimintaa ole, vaan siirretään vastuu ja "synnin taakka" kumppanin päälle. Halutaan, että se toinen tekee eroratkaisun, niin kenties helpottaa itseä, jotta ei tule enää kaiken päälle sitä jättäjän mainetta.

Voi vaikka uhriutua, "kun ei ymmärrystä riittänyt kumppanilta pienelle viattomalle ihastumiselleni, minkä mä niiin rehdisti ja avoimesti kerroin".

Vierailija
133/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Särkee luottamuksen naiselta mahdollisesti jopa tulevista suhteista

Vierailija
134/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies petti luottamuksen. Ei tuollaista pysty korjaamaan.

Anteeksi mitä?! Mies oli pettämisen sijaan, re-hel-li-nen. Ihastumisesta ei tarvitse kokea syyllisyyttä parisuhteessakaan.

Tuollainen rehellisyys voi tuhota parisuhteen lopullisesti. En ainakaan pystyisi luottamaan tuollaiseen mieheen.

Yksikään suhde ei ole turvassa.

Millaisen mieheen?  Ihastumisesta ei tarvitse kokea syyllisyyttä parisuhteessakaan sillä oikeasti tunteita ei voi säädellä. Voimme säädellä vain käyttäytymistämme. Mies valitisi salailun sijaan avoimmuuden.

Mies ei ole sitoutunut jos antaa itsensä ihastua

Jaa- no tätä kun ei pysty yleensä säätelemään, varsinkin kun tapaa oikean sielunkumppanin

Vierailija
135/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mite moni puolustelee mikropettämistä...

Ihmisellä on perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus ja kukaan ei ole meille yhtään mitään velkaan. Jos itselleen tulee olo, että halaun kertoa toiselle missä mennnään totta hitossa silloin toimitaan, eikä jäädä miettimään loukkanko nyt mahdollisesti toista.

Asian voi hoitaa niin, ettei muserra kumppanin itsetuntoa kokonaan. Kyllä se, että saa tietää olevansa hylätty TOISEN takia, on aika järkytys.

Ei se ole mitään epärehellisyyttä, jos vaikka kertoo, että tunteet ovat kuolleet ja haluan erota, vaan inhimillisyyttä. Miksi sen kumppanin nimenomaan pitää tietää, että mies haluaa sen toisen naisen? Tuohan on jo sadismia. Tuollainen tulee seuraaviinkin suhteisiin, ja ihan varmasti tulee miettineeksi, että löytääkö mies ta

Ihastumisen tunne ei ole yhtä kuin "haluan toisen naisen". Voi olla ihastuksen tunteita johonkin toiseen ihmiseen ja samaan aikaan rakastaa sitä nykyistä omaa kumppania hyvinkin syvästi. Ei me ihmiset olla mistään mustavalko maailmasta. Tunne-elämä on mutkikasta, eikä sitä voi täysin hallita.

Siinä voi tehdä valinnan. Mulla on nyt ihastuksen tunteita, mutta aion odottaa, että ne menee ohi, koska olen sitoutunut kumppaniini. Samalla lailla voi valita, että onko rehellinen sille kumppanille omasta tilanteesta.

Eihän tuosta aloituksesta tullut ilmi, että mies olisi mihinkään lähdössä suhteessa.

Vierailija
136/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet tulevat ajatuksista- eli olet laittanut jonkin suojelumekanismin ajatuksiisi

Vierailija
137/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
138/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kestä sitä että joku toinenkin on viehättävä

Vierailija
139/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä psyykkisesti heikkoja ja moraalittomia, itsekkäitä ihmisiä, kun ei edes töissä pystytä olemaan korrektilla linjalla, vaan kaiken kiireen keskellä ehditään vielä ajattelemaan ja katsomaan niitä työkavereita "sillä silmällä".

Jonkun baarin jälkeisen kännipanon muutamassa promillessa voisi jopa ymmärtää, kun ne yleensä jäävät yhteen kertaan ja ilman ihastumisia pelkkään humalaiseen toikkarointiin perustuen, mutta kun annetaan itsensä täysin vapaasti ja vailla mitään moraalia mennä vaan, ihastua, hullaantua, mitä välii..

Tällaista on nykymeno, hedonismia, himoja, itsekkyyttä ja minä itse. Mutta eipä hätää, kun vaan erittäin rehellisenä kertoo sille omalle rakkaalle tilanteesta. No mitä, eikö se tykännytkään, vaikka sanoin, että ihastumisia nyt vaan, hupsista, sattuu ja tapahtuu...

Vierailija
140/245 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mies petti luottamuksen. 

.

Söi sanansa eikä ollut mies.

.

Valehtelija.

.

Pettäjä.