Miksi tunteeni miestä kohtaan katosivat kun hän kertoi olevansa ihastunut työkaveriin?
En ole sen jälkeen kokenut romanttisia tunteita miestä kohtaan
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakaa ja turvallinen suhde, niin sitä ei satunnaiset ihastumiset kaada. Sitten jos/kun ei, niin kaataa.
Vakaaseen ja turvalliseen suhteeseen ei ihastumiset kuulu, ellei ole kyseessä polyamoria
Lapsellinen ajatus.
Ihminen ei tunteilleen mitään voi, teoilleen voi. Vakavassa, pitkässä ja sitoutuneessakin suhteessa voi ihastuksia tulla muihin, kun ihminen ei ole luonnostaan yksiavioinen. Suhteen tilasta ja pariskunnan perusluottamuksesta riippuu, miten niitä käsitellään ja mitä ne merkitsevät.
Jos on vahva luottamus kummallakin myös rakkauteen, ihastuksen vaan antaa mennä ohi eikä se muuta tekoja ja sitoutumista siihen rakkauteen, johon ollaan teoilla sitouduttu.
Sitten taas jos ei ole luottamusta toiseen tai sitoutumista rakkauteen, niin voi alkaa näkyä eri tavoin, joilla rikkoo suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mies petti luottamuksen. Ei tuollaista pysty korjaamaan.
Minkä luottamuksen? Aloittaja ei myöskään puhunut sanallakaan omasta miehestään eli oliko kyseessä vaan joku mies johon oli itse ihastunut vai ns. "Oma mies"? Jos oli oma mies niin millainen mies kertoo jostain ihastumisesta ja miksi?
Kyllä si-nä to-si tyh-mä o-let, jos si-nul-le pi-tää tuol-lai-nen a-loi-tus-kin ta-va-ta, et-tä voi-sit ym-mär-tää kon-teks-tin.
Ei hitto mikä
ääliö tai saivarteleva ääliö olet. Valitse niistä.
Vierailija kirjoitti:
Myönnettäköön, että arvostan kumppanisi rehellisyyttä, ap.
Oma mieheni "ylläpiti" ihastustaan ennen suhdettamme ja sen aikana. Koko suhteemme ajan hän oli salaa haaveillut toisesta naisesta. Kysyin asiasta suoraan ja hän valehteli päin naamaa. Myöhemmin jäi sitten kiinni ja kertoi kaiken.
Se satutti. Kaikki se valehtelu ja tieto siitä, että koko suhteemme ajan hän on haaveillut toisesta ja samaan aikaan vannonut minulle, että olen hänelle se oikea.
Halusin että suhteemme loppuu, kun asia kävi ilmi. Se oli ensimmäinen ajatukseni. Sitten keskustelimme asiasta. Sanoin miehelleni että nyt hän voi sitten saada mitä haluaa kun poistun kuvioista häiritsemästä. Mies sitten kuitenkin vakuutteli ettei tätä toista naista halua. Katkaisi häneen yhteydet eikä asiasta olla enää sen jälkeen puhuttu.
Tiedän, että mieheni katuu tekoaan. Sen näkee. Ja hän on tehnyt parhaansa, jotta luottamukseni häneen palaisi. Arvostan sit
Tuollaisen jälkeen sitä pitää itseään vähäpätöisenä
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaa kumppania ja tunteet kuolee kyllä jos pitää alkaa jakamaan. Enkä todellakaan ala kilpailemaan. Se vaan menee niin.
Sama täällä. Olen miehelle ykkönen tai mies saa kenkää. Pthyi mikä pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele.
Sano sille ukollesi, että menee ja ottaa selvää, että sinä et tässä olemaan joku sydänsurujen kantaja. Tai kysy, että ihmettä hän tarkoittaa ja mitä ihmettä hän kuvittelee sinun tekevän tuolla tiedolla ja mitä hän kuvittelee sinun nyt tuntevan?
Mies sinuun sitoutunut.
Jos saatte tuon selvitettyä niin hyvä. Meillä ukko silitteli naapurin koiraa, naapurin naisen sylissä olevaa puudeli niin antaumuksella. Ja hartaasti.
Satuin sattumalta paikalle. En tuota naapuria tunne.
Sanoin kyllä omalle ukolle asiasta. Että miksi ei silloin, kun se naapurin mies sitä koiraa sylissään piti, niin antaumuksella silitellyt? Aloin heittää sitä vähän läpälläkin.
Noi on sellaisia asioita, ettei se toinen jotenkin osaa ajatella miltä joku asia näyttää tai kuulosta
Mitäköhän tarkoitat?
samoin mitä?
Ainakin minä itse sanoisin. Kun mies noin avoimesti puhuu, niin kyllä puhuisin ihan yhtä avoimesti ja kertoisin tunteeni. Reilu peli.
Ei tuollaisen alle tai piiloon tarvitse mennä. Kaksi tasavertaista ihmistä siinä suhteessa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?! Mies oli pettämisen sijaan, re-hel-li-nen. Ihastumisesta ei tarvitse kokea syyllisyyttä parisuhteessakaan.
Hmmm. Ehkä ei kuitenkaan ole korrektia kertoa sitä omalle kumppanilleen.
Hölmö äijä. Mitä kuvitteli puolison tuolla tiedolla tekevän?
Voi sanoa, että kaverille tuollaisia jutellaan, mutta ei sille omalle rakkaalle.
Jep tossa tilanteessa puhutaan korkeintaan kaverille ja ei lähdetä ruokkimaan ihastusta ja annetaan sille omalle kumppanille ekstrahuomiota. Se kasvaa jota hoivaa ja kastelee joten toi on se tapa toimia, ellei sitten halua erota niin sit tietty toinen juttu.
Tossa kohtaa jos ihastus on jo annettu valahtaa niin pitkälle, että käytös muuttuu niin onkin sama kertoa ja erota kuin huokailla muka salassa jonkun toisen perään. Morjens.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaa kumppania ja tunteet kuolee kyllä jos pitää alkaa jakamaan. Enkä todellakaan ala kilpailemaan. Se vaan menee niin.
Pitäkää tuo asenne, älkää antako miesten painaa alas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä?! Mies oli pettämisen sijaan, re-hel-li-nen. Ihastumisesta ei tarvitse kokea syyllisyyttä parisuhteessakaan.
Hmmm. Ehkä ei kuitenkaan ole korrektia kertoa sitä omalle kumppanilleen.
Hölmö äijä. Mitä kuvitteli puolison tuolla tiedolla tekevän?
Voi sanoa, että kaverille tuollaisia jutellaan, mutta ei sille omalle rakkaalle.
Jep tossa tilanteessa puhutaan korkeintaan kaverille ja ei lähdetä ruokkimaan ihastusta ja annetaan sille omalle kumppanille ekstrahuomiota. Se kasvaa jota hoivaa ja kastelee joten toi on se tapa toimia, ellei sitten halua erota niin sit tietty toinen juttu.
Jep, teot ratkaisee, ei tunteet, ja omia tunteitaan pitää aikuisen osata säädellä. Ihastuksen kohteeseen otetaan etäisyyttä niin, että ne omat tunteetkin viilenee ja samalla puhalletaan liekkiä siihen omaan suhteeseen, joka ollaan valittu. Jos siis halutaan tässä suhteessa pysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mite moni puolustelee mikropettämistä...
Ihmisellä on perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus ja kukaan ei ole meille yhtään mitään velkaan. Jos itselleen tulee olo, että halaun kertoa toiselle missä mennnään totta hitossa silloin toimitaan, eikä jäädä miettimään loukkanko nyt mahdollisesti toista.
Hyvä, sittenhän se toinenkin osapuoli voi sanoa ihan mitä vaan takaisin tai tehdä mitä päätöksiä tahansa sanomasi perusteella, eikä tarvitse miettiä että loukkaako se sinua.
Really?! Aikuinen ihminen voi tehdä omia valintoja, arvioitaan ja päätöksiä omassa elämässään?!
Mutta jos on inhottava eikä vä
Koen olevani velvollinen kertomaan toiselle, jos tunteeni muuttuvat. Olisi aika inhottavaa salata asioita ihmiseltä johon myös minun tunteeni vaikuttavat.
Mitä ap meinaat tehdä, kun et enää ole kiinnostunut miehestäsi? Kai kerrot hänelle tämän?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap meinaat tehdä, kun et enää ole kiinnostunut miehestäsi? Kai kerrot hänelle tämän?
Niinpä.. ap tekee yhtä väärin jos on miehen kanssa vaikka ei välitä
Vierailija kirjoitti:
Pipiä silitellä päätä jos toinen haaveilee muista
Ei ihastuminen välttämättä tarkoita, että haaveilee muista.
Haaveilemaan alkaminen on keino ruokkia ihastusta ja jos välttää haaveilemasta, koska on jo jonkun kanssa, valitsee nykyisen kumppaninsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.. ap tekee yhtä väärin jos on miehen kanssa vaikka ei välitä
Minä en vieläkään ymmärrä mitä mies teki väärin. Miehellä on tunteita toista kohtaan ja hän oli siitä rehellinen ihmiselle jota kohtaan hänellä on velvollisuuksia.
Ihastuminen on hirvittävän väärä tunne, jos on parisuhteessa, mutta siitä ei saisi kuintenkaan kertoa? Koettakaa nyt jumalauta päättää mikä teille on oleellista. Tämä kertoo nyt vain naisille tyypillisestä tavasta pitää kahta agendaa yllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele.
Sano sille ukollesi, että menee ja ottaa selvää, että sinä et tässä olemaan joku sydänsurujen kantaja. Tai kysy, että ihmettä hän tarkoittaa ja mitä ihmettä hän kuvittelee sinun tekevän tuolla tiedolla ja mitä hän kuvittelee sinun nyt tuntevan?
Mies sinuun sitoutunut.
Jos saatte tuon selvitettyä niin hyvä. Meillä ukko silitteli naapurin koiraa, naapurin naisen sylissä olevaa puudeli niin antaumuksella. Ja hartaasti.
Satuin sattumalta paikalle. En tuota naapuria tunne.
Sanoin kyllä omalle ukolle asiasta. Että miksi ei silloin, kun se naapurin mies sitä koiraa sylissään piti, niin antaumuksella silitellyt? Aloin heittää sitä vähän läpälläkin.
Noi on sellaisia asioita, ettei se toinen jotenkin osaa ajatella miltä joku asia näyttää tai kuulostaa.
Puhu. Kerro, että pahalta tuntuu. Ole
Tämä. Sano säkin suoraan, kun mieskin sanoi. Mies voi sitten miettiä mitä tekee, yrittääkö korjata tilannetta jotenkin ja mihin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni "ylläpiti" ihastustaan ennen suhdettamme ja sen aikana. Koko suhteemme ajan hän oli salaa haaveillut toisesta naisesta. Kysyin asiasta suoraan ja hän valehteli päin naamaa. Myöhemmin jäi sitten kiinni ja kertoi kaiken.
Se satutti. Kaikki se valehtelu ja tieto siitä, että koko suhteemme ajan hän on haaveillut toisesta ja samaan aikaan vannonut minulle, että olen hänelle se oikea.
Halusin että suhteemme loppuu, kun asia kävi ilmi. Se oli ensimmäinen ajatukseni. Sitten keskustelimme asiasta. Sanoin miehelleni että nyt hän voi sitten saada mitä haluaa kun poistun kuvioista häiritsemästä. Mies sitten kuitenkin vakuutteli ettei tätä toista naista halua. Katkaisi häneen yhteydet eikä asiasta olla enää sen jälkeen puhuttu.
Tiedän, että mieheni katuu tekoaan. Sen näkee. Ja hän on tehnyt parhaansa, jotta luottamukseni häneen palaisi. Arvostan sit
Miten ihastumisesta jäädään kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Ihastuminen on hirvittävän väärä tunne, jos on parisuhteessa, mutta siitä ei saisi kuintenkaan kertoa? Koettakaa nyt jumalauta päättää mikä teille on oleellista. Tämä kertoo nyt vain naisille tyypillisestä tavasta pitää kahta agendaa yllä
Pitää tuntea puolison kiintymyssuhdetyyppi ja sen perusteella toimia, kertooko vai ei, jos haluaa pysyä suhteessa.
Turvallisesti kiintynyt puoliso: voit kertoa, puoliso ymmärtää, että ihastuksia tulee ja menee. Kertominen vahvistaa teidän suhdetta.
Turvattomasti kiintynyt puoliso: et kerro, koska se sammuttaa puolison tunteet sua kohtaan tai luo muuta draamaa, ja heikentää teidän suhdetta. Annat tunteen mennä itsestään ohi ja katsot, että ei näy sun käytöksessä myöskään. Eli kun ihastus on paikalla ja puoliso samalla, niin huolehdit siitä puolisosta erityisen hyvin.
Jos et halua pysyä nykyisessä suhteessa: kerro pois ja eroa.
Tiedän, että mieheni katuu tekoaan. Sen näkee. Ja hän on tehnyt parhaansa, jotta luottamukseni häneen palaisi. Arvostan sitä.
Mutta, tuona iltana kun kaikki kävi ilmi, tein ikään kuin "henkisen" eroamisen miehestä. Kaikki se järkytys, että joku niin rakas ihminen on kykeneväinen tuollaiseen. Siihen pisteeseen asti olin uskonut itsekin että mies on minulle se oikea.
Enää en usko siihen. Koen yhä olevani jollain varasijalla ja heti paremman löytyessä minut voi heittää menemään.
Silti, olemme vielä yhdessä. Mies yrittää hyvittää tekojaan ja minä, noh, yritän kai rakastaa häntä uudelleen. En tiedä.