Mitä sosiaaliturvan ja työmarkkinoiden kustannuksia vähentäviä uudistuksia hallituksemme tulisi vielä tehdä?
Nyt kun on lähdetty matkalle kohti vahvaa ja välittävää Suomea niin mitä uudistuksia vielä tarvitaan?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Entisten kansanedustajien sopeutumattomuus raha on lopetettava välittömästi.
Kyllä. Hyvä ja aktivoiva uudistus
Poistaa tuet kokonaan ja heittää neljännesmiljoona ihmistä taivasalle pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Poistaa tuet kokonaan ja heittää neljännesmiljoona ihmistä taivasalle pakkaseen.
Sivistysvaltiossamme ei nykyinen hallitus tee tuolla tavalla. Sellainen ei kuulu vahvaan ja välittävään Suomeen.
Orjuuteen siirtyminen. Orjuudessa on täystyöllisyys, koska pysyy työnantajan kulut kurissa. Talous voisi saada myös piristysruiskeen orjakaupasta.
Soluasunnot kaikille tuilla eläjille. Tukiin opintotuen tasolle ja muuhun voi halutessaan ottaa lainaa.
Ilmaistyöt, vuokratyöt ja 0-40 tuntia/vko työt lopetettava.
Palataan vanhaan aikaan, jolloin tehdystä työstä maksettiin palkkaa.
Yritystuet, puoluetuet ja lehdistötuet lopetettava.
Listaamattomien yhtiöiden verotus vastaamaan muuta verotusta.
"Verosuunnittelu" eli kikkailu kriminalisoitava.
Säätiöt, yhdistykset, pankit ja muut vastaavat verovelvollisiksi.
Alv alaraja pienyritysten osalta nostettava vähintään 100.000 euroon/vuosi.
Lapsilisää maksettaisiin vain 3 ensimmäisestä lapsesta. Sen jälkeen syntyneiden elinkustannukset vanhempien tulisi maksaa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisää maksettaisiin vain 3 ensimmäisestä lapsesta. Sen jälkeen syntyneiden elinkustannukset vanhempien tulisi maksaa ihan itse.
Tällaisen ehdottajat voivat itse maksaa omat eläkkeensä. Suomessa on ennätysalhaiken syntyvyys. Se on suurin talouden uhka.
Yksi ammus maksaa noin 0,2 €, työtön vuodessa 14300 €.
Kysynkin silti, miksi ette tarjoa töitä työttömille?
Luvuilla voi pelata niin monella tavalla.
Ai niin, 300 000 kuollutta työtöntä eivät enää osallistu mahdolliseen sotaan Venäjää vastaan.
Sosiaaliturva kokonaisuudessaan on siirrettävä verohelpotuksiksi hyvätuloisille. Rikollisuus vähenee ja Suomi pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistysvaltiossamme ei nykyinen hallitus tee tuolla tavalla. Sellainen ei kuulu vahvaan ja välittävään Suomeen.
No millä tavalla heidät sitten heitetään pakkaseen?
Kannustetaanko heidät pois kotoaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen ehdottajat voivat itse maksaa omat eläkkeensä. Suomessa on ennätysalhaiken syntyvyys. Se on suurin talouden uhka.
Jos ehdottaja on alle viisikymppinen niin maksaa kyllä oman eläkkeensä joka tapauksessa kun ei sitä kukaan muukaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millä tavalla heidät sitten heitetään pakkaseen?
Kannustetaanko heidät pois kotoaan?
Totta kai. Kannustaminen on päivän sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän on selvää, että eläkekupla jossain vaiheessa puhkeaa.
Miksi on mielestäsi kohtuutonta, että holtittomasti lisääntyminen ei olisi elinkeino? Eikö se ole jo lähtökohta, että vanhemmat maksavat lapsensa kulut. Miksi pitää tuilla mahdollistaa se, että joku tekee tuilla 2 v välein 10 lasta yhteiskunnan piikkiin? Tämä malli sitten periytyy näille 10 lapselle eivätkä hekään mene töihin vaan toimivat kotoa saadun esimerkin mukaan. Tällaisia sukupolvia ei vaan tarvita.
Potkulaki tulee keväällä ja koskee myös julkista.
Ensimmäinen hallitus joka lopettaa kaupungin suojatyöpaikat.
Entisten kansanedustajien sopeutumattomuus raha on lopetettava välittömästi.