Mitä sosiaaliturvan ja työmarkkinoiden kustannuksia vähentäviä uudistuksia hallituksemme tulisi vielä tehdä?
Nyt kun on lähdetty matkalle kohti vahvaa ja välittävää Suomea niin mitä uudistuksia vielä tarvitaan?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän työpaikalle tullut uusia työntekijöitä pienemmällä palkalla.
Opetatte niille työtehtävät ja saatte itse potkut, kun potkulaki tulee voimaan.
Ei ole, ei tule
Tulee, ei ne sulle työsopimusta näytä mitä palkka on.
Ja nythän haetaan myös ulkomailta työntekijöitä tänne.
Tuet aivan minimiin.
Tarjolle vain parakki tai yksiö. Tai solu.
Työvelvoite tukia vastaan.
Otetaan vaan palkat pois kaikilta, pannaan kaikki vaikka kahdeksi kuukaudeksi miettimään, että mitenkä monissa töissä laitetaan ihmiset ilmaistöihin minimikorauksilla ja lisäksi saat sen 9 euroa päivä, nyt kuulemma sekin otettu pois, Ihanaa.
Voisi vaan laittaa kaikki töihin samalla palkalla, että saa miettiä, että onko reilua teettää töitä ilman palkkaa? Tämä on ihan yleistä Suomessa.
Ulkomailta tulee työntekijöitä ja saa sopia palkan paikallisesti ohi työehtosopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta tulee työntekijöitä ja saa sopia palkan paikallisesti ohi työehtosopimuksen.
Eikös muutama poliitikko ollut rekrytointimatkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös muutama poliitikko ollut rekrytointimatkalla?
Hoitajia rekrytoimassa.
Arto ja joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Tuet aivan minimiin.
Tarjolle vain parakki tai yksiö. Tai solu.
Työvelvoite tukia vastaan.
Kenelle se työ tehdään ja kuka maksaa tuen (aka palkan)?
Miksi se on laillista kohdistaa köyhiin vihaa ja levittää vuhapuhetta köyhistä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on laillista kohdistaa köyhiin vihaa ja levittää vuhapuhetta köyhistä?
Sillä tavalla tuntee itsensä arvokkaaksi.
Ulkomaisten opiskelijoiden pitää itse kustantaa koko opiskelunsa Suomessa alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaisten opiskelijoiden pitää itse kustantaa koko opiskelunsa Suomessa alusta loppuun.
Aivan, niin ei ole ainakaan pelkoa saada koulutettua työvoimaa tänne.
Sosiaaliturva, palkat ja verot pois. Omistava luokka voi ottaa väkeä töihin ruokapalkalla kuten vanhaan hyvään aikaan. Toki makuusija ja vaatekankaat kuuluisi myös settiin.