Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini kieltäytyy koiralenkkivuorosta, miten toimin?

Vierailija
14.01.2025 |

Perheen 15v kieltäytyy hoitamasta omaa koiran lenkkivuoroaan ja sanoo, ettei kiinnosta koko koira ja puolestaan myykää pois. Koira 7v ja alkuvuodet siis oli innoissaan koirasta ja sovittu vuorot jolloin jokainen käy lenkillä sen kanssa kerran päivässä.

Sanon, että se on elävä olento ja kotityö, vastuu on kannettava vaikkei huvittaisi. Kotitöitä ei hänelle ole liiaksi. Sanoo että ei kiinnosta koira, hoitakaa ketä kiinnostaa. Kun sanon että siinä tapauksessa en maksa muuta harrastusta karjuu etten voi uhkailla häntä: johon vastaan ettei ole uhkailua vaan rajat että jokainen tekee osansa ja mikäli laiskottaa sekin vähä ei liene energiaa muualle. 

Mitä teen? Minulla (yh) eikä toisella nuoremmalla lapsella ole rahkeita hoitaa vielä hänenkin puolesta että hän voi senkin ajan maata puhelimella somessa. Argggh. Neuvoja?

Kommentit (579)

Vierailija
561/579 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se tylsää mutta niin se on muillekin ja tehtävä kotityö kuuluu jakaa. Yksi makaa somessa kun toiset tekee. Ap

Miksi kukaan ottaa koiraa, jos ajattelee lenkityksen olevan tylsää? Se on parasta. Ja myös koiran päivän kohokohta. 

se onkii huis kivaaaa .mutta tolla ap ongelma kun perheessä on sen sata hommaa,eri kuin sinkku asuis yksin. on revettävä moneen, joten voiko  teini viedä koiran edes pikapisulle sillä välin kun teen ruuat koko perheelle,tuskin teinari osaa vielä tehdä laadukasta kotiruokaa koko sakille. kotitöitä voi kierrättää. pikkusisaruksiakin on kaitsettava. joku ilta teini voi pestä ikkunoita tai puhistaa lattiakaivot ja öippä vie koiraa ulos isolle lenkille. mitä isompi sakki,sitä enemmän pyykkiäkin

Mun 10 v osaa tehdä ravitsevaa ruokaa, miksi ei teini osaisi?

Vierailija
562/579 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo uhkaillut ettet maksa harrastusta niin toteuta sitten tuo uhkaus!

Muuten olet vain tossukka joka huutelee mutta mitään ei tapahdu.

Silloinhan teini kävelee ylitsesi koska sanoillasi ei ole merkitystä!

Se on just näin, turhia uhkauksia on turha ladella, jos niitä ei pysty pitämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/579 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lenkitä ite.

Vierailija
564/579 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ota koiraa, eivätkä ole siitä vastuussa.

joo kersat ei tee pikkusisaruksii,mutta kyllä voi velvoittaa kaitsemaankin joskus jos äiti tekee ruokaa tai käy kaupassa. koira on perheenjäsen. ja noi kakrut mankuu koiria. eli sanokaa teinille,  mä palautan sut,silloin 15 v sitten teki mieli lasta,oikeaa kunnon lasta, nyt mä haluun luopuu susta. teinari sijoitukseen tai isälleen tai lastenkotiin. siellä  saa tehdä vaan kivoi juttuil

Mikä ihmeen kirjoitustaidoton tampio tähän ketjuun tunkesi? Tiedoksi sinulle, että tekstiäsi ei jaksa edes lukea, koska se on niin täynnä virheitä.

Vierailija
565/579 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa tyttö olla narsisti! Onneksi olkoon! 

Vierailija
566/579 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota vaikkapa mattojen tamppasua, astioiden pesua, imurointi, pöytien pyhintä, roskien vienti, vessan siivous, vaatehuolto jopa ruuanlaitto..

Vierailija
567/579 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kannattaa ottaa yhteyttä lastensuojeluun, josta hän saa oman turvallisen aikuisen kuuntelijaksi. Yhdessä sitten katsotaan, onko sinusta edes äidiksi, jos asetat koiran oman lapses hyvän elämän edelle. Lapsi ei ole mikään kotiorja, jonka täytyy täyttää vanhemman velvollisuudet kun äidistä ei tähän ole.

Onko tämä provo? Tämä on kyllä tosi syvältä.

Vierailija
568/579 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pistä se siivoamaan, tiskaamaan tms. 😞

Aloituksessa jäi epäselväksi oliko teini poika vai tyttö. Pojathan ei luonnollisesti tiskaa tai tee muita naisten kotitöitä. Koiraa toki voi ulkoiluttaa.

Vierailija
569/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on se syypää ja netissä ruokinta koukuttaa 

puhelin pois 

Vierailija
570/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kanssa ongelmat, ei voi tähän muuta todeta. 🤣🤣

Vierailija
571/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet itse se rakkis hihnassa ulos, itse olet sen hankkinut. Oppipahan sen jälkeen ulkoiluttamaan koiraa

Vierailija
572/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on kyllä perheenjäsen samalla tavalla kuin vauva, eli vanhempien vastuulla.

Vierailija
573/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy koira.

Vierailija
574/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini saa sitten saman kohtelun, kun se toinen elävä olento: vain mimimivälttämättömyydet jatkossa, kunnes 18v ja sitten teini ulos.

Rahahanat kiinni, puhelin ja muut härpäkkeet ja palvelut pois. Ei ajokorttia, autoa, mopoa ym. Teini voi tehdä itse oman ruokansa, pestä pyykkinsä ja siivota huushollin.

Vierailija
575/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy koira.

Kannattaa miettiä, ketä varten koira on. Jos se on perheen yhteinen ja nuori sanoo, ettei halua ulkoiluttaa ja hoitaa, jääkö koiralle riittävästi hoitajia? Jos kukaan ei jaksa tai viitsi siitä huolehtia, se on syytä joko myydä tai jos on kovin vanha koira, lopettaa. Koirakin vaistoaa, jos se on vaan tiellä. 

Ajattelen tätä ihan oman kokemuksen kautta. Miehellä oli koira, kun muutimme yhteen. Hän luuli voivansa siirtää sen hoitovastuuta minulle. Sanoin, että en halua ottaa vastuuta hänen lemmikistään. Hän hoitaa itse koiransa.

Ei kannata teiniä kurittaa tällaisesta asiasta. Hänhän on rehellisesti sanonut mielipiteensä. Kunnioita sitä.

Päätä aikuisena itse koiran kohtalo. Jos käy liian rankaksi hoito, kannattaa eläimestä luopua.

Vierailija
576/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ultimatum ilmoille: Koira lähtee pitkälle piikille jos teini ei hoida omia lenkitysvuorojaan.

Vierailija
577/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, ilmoitat että koira lopetetaan. Siinä se!

Kyllä vanhemmalla pitää olla se päätös valta näin huonosti käyttäytyvän nuoren kanssa ja kykyä myös toteuttaa sanomansa asiat!

Vierailija
578/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini saa sitten saman kohtelun, kun se toinen elävä olento: vain mimimivälttämättömyydet jatkossa, kunnes 18v ja sitten teini ulos.

Rahahanat kiinni, puhelin ja muut härpäkkeet ja palvelut pois. Ei ajokorttia, autoa, mopoa ym. Teini voi tehdä itse oman ruokansa, pestä pyykkinsä ja siivota huushollin.

Nämä nykyajan käsityksen kurin ja kurjuuden toimivuudesta on suorastaan pelottavia.

Äärioikeiston arvomaailmaa.

Vierailija
579/579 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat puhelimen pois.

Lopeta puhelinmaksun maksaminen.