Naurattaa nyt 6 vk vanhan vauvan äidin kommentit
tyyliin 'en minä nyt niin väsynyt ole' ja 'ei elämä ole kovin paljon muuttunut'. Mielestäni on ihan eri asia olla vastasyntyneen äiti, kun vauva nukkuu suurimman osan ajasta, eikä sitä muuta tarvitse kun imettää ja vaihtaa vaipat (toki raskasta sekin). Mutta siis elämähän muuttuu vauvan myötä tavallaan vaivihkaa, kohta vauva haluaa enemmän huomiota jne eikä vaan nuku kopassaan koko ajan.
Siksi jotenkin ärsttää kun minulla on yli 2-vuotias lapsi ja kaveri luulee nyt tietävänsä täysin, mitä vanhemmuus on, kun on kokonaista kuusi viikkoa hoitanut lastansa. Minullakin on vielä yllätyksiä edessä, vaikka mielestäni tämä on yksi raskaimmista ajoista lapsen kanssa (lapsella uhmaikä).
Kommentit (42)
et voi tietää miltä toisesta tuntuu tai miten toinen kokee äitiyden. Joillekkin se vain on HELPOMPAA! ja ei ihan kahdessa vuodessa vielä voi oppia kaikkea :D
Mutta eihän tarvisekkaan. Lapsi kasvaa koko ajan ja opettaa uutta vanhemmille.
Noille 6vko:n ikäisen vanhemmille tuo on ihanaa! jos pystyy tuntemaan ettei lapsen saaminen ollutkaan niin paha juttu elämässä kuin monet uhkailee :)
Todellakin, kovin uhma tähän mennessä, välillä pitäisi varmaan manaaja kutsua kylään:)
Toisen lapsen saatua huomasi kuinka helppoa kaikki olikaan vain sen yhden kanssa. Ei sitä voinut käsittää ennen kuin itse saa sen kokea.