Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikorkeakouluun tulee jatkuvasti nuoria, jotka eivät selviä edes yksinkertaisista perusasioista

Vierailija
14.01.2025 |

Ihan perustaidot hakusessa. Onko kaikilla nykyään ADHD?

Vai olisiko vain taidot olemattomat ja elämänhallinta hakusessa? Kiitos vapaan kasvatuksen ja somen?

Kuinka nämä pärjäävät työelämässä, ihmettelevät opettajat.

Mikä nuoria oikein vaivaa? 

Kommentit (344)

Vierailija
341/344 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muinoin niin huonot lukion paperit että menin ammattioppilaitoksen todistuksella sisään ammattikorkeakouluun. Meidän koko ryhmä koostui tällaisen taustan ihmisistä ja suuri osa meistä oli selvästi yli 20-vuotiaita. Näitä ryhmiä tarvitaan ja ovat tarpeellisia. Silloin porukalla on jo perustason tietämys samasta alasta eikä kaikkea tarvitse vääntää alusta asti.

Vierailija
342/344 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vika ole opettajissa tai nuorissa itsessään. Se on vain tämä nykymaailman säästö leikkaus säästö leikkaus. Onneksi ollaan maailman onnellisin kansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/344 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt, että oppisopimus voisi olla monessa tapauksessa järkevämpi vaihtoehto. Saa täsmäkoulutettua työvoimaa, kun ei amiksessa millään voida kaikkea opettaa.toki vaatii panostusta myös yrityksiltä.

Oppisopimuskoulutus ei ole Suomessa todellinen vaihtoehto. 

Vierailija
344/344 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ammattikoulut miehitetään työelämässä epäonnistuneilla insinööreillä niin mitä luulette että tulee oppilaista :/

Ikävä tulee aitoja ja taitavia ammattikouluopettajia jotka olivat oman alansa osaajia, sen lisäksi että vihkiytyivät opetustyöhön. Heitä oli todella harvassa kun pari ammattikoulutasoista koulutusta nuorena kävin. Suuri osa uudesta sukupolvesta oli näitä heppuja jotka osasi opetettavat asiat huonommin kuin osa oppilaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä