Työpaikalla viimisetkin erosivat ammattiliitosta ja nyt kuulemma neuvottelemme itse henkilökohtaiset sopimukset
Tämä siis eräs yksityisfirma, jossa kaikenlaista kodinhoitoon liittyviä palveluita avustamisesta kunnostustöihin tms.. Meitä on n15 työntekijää ja meistä ei enää kuulemma kukaan kuulu liittoihin, kun niistä ei ole hyötyä. Meille pitäisi tulla uudet sopimukset työhön liittyen ja nyt käymme itse ne neuvottelemassa jokainen erikseen. meillä oli vielä jonkinlainen nokkamies aiemmin, mutta hän irtisanoutui, kun tuli riitaa pomojen kanssa. nyt vähän arveluttaa, että mitä jatkossa tulee olemaan, kun pomo epäili, etä pitää tarkistaa palkkoja, jos firma aikoo selvitä vaikeista ajoista, kun tilaukset vähentyneet. Voiko pomo oikeasti alentaa palkkoja, kuten epäilty. Eikö sen joku laki estä?
Kommentit (936)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en maksa liiton jäsenmaksua palkasta, kun ei saa enää ansiosidonnaista.
40 eurolla saa Temusta 4 mekkoa.
Sinä olet nulikka lyhytnäköisyydessäsi käytännössä älyllisesti vajaakykyinen.
Taidat itse olla.
Ansiosidonnaista leikattiin
Ei kiinnosta yritykset.
Voi hyvä luoja sentään....
Tiedätkö sinä ay-liikkestä muuta kuin mitä kokoomuslainen propagana on sinulle valehdellut?
Vierailija kirjoitti:
"Kun kerrostalo menee konkurssiin niin sinne ei tule vettä eikä sähköä.
Onnea"
Talolla oma kaivo ja minun lapsenlapsi on sähkömies.
Keinot on monet ja lait on pelkkää pierun tuhnua maassa joka ei huolehdi omistaan.
Minä olen tapellut ja voittanut moisia narsisteja niin kuin sinä koko ikäni, kaikki epärehelliset venkoilut on tuttuja.
Ei kerrostalossa ole omaa kaivoa. Narsisti kehuu itseä ja mitätöi muita, työpaikat on niitä täynnä. Koko kaupunki tietää, että olet töissä ilkeä.
No, vanlife on vaihtoehto ja rajat sivilisaation ovat toistaiseksi auki. Jos ei satu pakua olemaan ja neljästä vuodenajasta ei tahdo luopua, niin onneksi lakimuutokset jalkautuvat käytäntöön melko lämpinä vuodenaikana. Tuolloin teltassakin pärjää siihen asti jotta ehtii keräämään pulloja sen verran että saa pakkasenkestävän makuupussin ostettua kaikille perheenjäsenille. Jouluksi pääsee sitten uuteen laavukotiin ja maistamaan juuri kaadettua villisian kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat itse olla.
Ei kiinnosta yritykset.
Tiedätkö sinä ay-liikkestä muuta kuin mitä kokoomuslainen propagana on sinulle valehdellut?
Entä sinä markkinoista.
Nyt tulee 1990-luvun toisinto ja nähdään taas kuinka yrittäjien omaisuus menee ulosottovirastolle.
Kiitos hallituksen.
Kun niitä töitä tulee niin Temusta ostetaan silti.
Jos alalla on yleissitova tes, niin työnantajan on sitä noudatettava, riippumatta siitä ovatko työntekijät liiton jäseniä.
Toinen asia, on monia aloja joilla ei ole tessiä eli palkat ym. sovitaan jo nyt yrityskohtaisesti (minimi laissa).
Temusta saa saman korvissetin 2 eurolla mistä kauppa pyytää yli 10 euroa.
Ilman ansiosidonnaisleikkausta en olisi tutustunut Temuun. Saman hintaista, kun kirpputorilla, mutta kaikki tavarat uusia.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaiset ja sai naiset siirtymään Temun asiakkaiksi.
Hallitus lupasi vakituiset työpaikat armeijalle, poliiseille, rajavartiolaitokselle, he voi nyt sitten ostaa kauppakeskuksesta vaatteita, kun me naiset ei osteta.
Ostetaan myös kaikki kodintavarat Temusta: lakanoita, pyyhkeitä, verhoja.
Hyvä hallitus
Hyvä hallitus
Hyvä hallitus
Vierailija kirjoitti:
Jos alalla on yleissitova tes, niin työnantajan on sitä noudatettava, riippumatta siitä ovatko työntekijät liiton jäseniä.
Toinen asia, on monia aloja joilla ei ole tessiä eli palkat ym. sovitaan jo nyt yrityskohtaisesti (minimi laissa).
Jatkossa saa sopia ohi tessin. Siksi nyt lakimuutosta tehdään.
Poliisilaitoksella määräaikainen työ, taidan hakea ja jos pääsen niin olen siellä Temu vaatteissa.
En ole käynyt enää kirpputorilla.
Ostan Temusta.
Ja Temu vaatteissa olen töissä, jos työkkäri johonkin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kun kerrostalo menee konkurssiin niin sinne ei tule vettä eikä sähköä.
Onnea"
Talolla oma kaivo ja minun lapsenlapsi on sähkömies.
Keinot on monet ja lait on pelkkää pierun tuhnua maassa joka ei huolehdi omistaan.
Minä olen tapellut ja voittanut moisia narsisteja niin kuin sinä koko ikäni, kaikki epärehelliset venkoilut on tuttuja.
Ei kerrostalossa ole omaa kaivoa. Narsisti kehuu itseä ja mitätöi muita, työpaikat on niitä täynnä. Koko kaupunki tietää, että olet töissä ilkeä.
Sinulla taitaa nulikka mennä puurot ja vellit nyt sekaisin, minä olen täälä pitämässä heikomman puolta kun te pullamössö nulikat ette uskalla.
Ja muuten tämä talo on museosuojeltu, rakennettu 100 vuotta sitten, tässä on oma kaivo.
Menetitkö työpaikkasi?
Yritätkö myydä tavaroita kirpparilla tai torissa.
Voi harmi, me ostetaan Temusta, kun hallitus leikkasi ansiosidonnaisen.
Suomi tukee Kiinaa.
Vierailija kirjoitti:
No, vanlife on vaihtoehto ja rajat sivilisaation ovat toistaiseksi auki. Jos ei satu pakua olemaan ja neljästä vuodenajasta ei tahdo luopua, niin onneksi lakimuutokset jalkautuvat käytäntöön melko lämpinä vuodenaikana. Tuolloin teltassakin pärjää siihen asti jotta ehtii keräämään pulloja sen verran että saa pakkasenkestävän makuupussin ostettua kaikille perheenjäsenille. Jouluksi pääsee sitten uuteen laavukotiin ja maistamaan juuri kaadettua villisian kinkkua.
Voi, ei kukaan noin tee, ne menee syömään pomon pöydästä väkisin.
Niin tässä maassa on toimittu aina ennenkin kun pomojen ahneus syöksee muut perikatoon.
Suomessa kauppa pyytää samasta paidasta 20 euroa, kun Temu 5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Menetitkö työpaikkasi?
Yritätkö myydä tavaroita kirpparilla tai torissa.
Voi harmi, me ostetaan Temusta, kun hallitus leikkasi ansiosidonnaisen.
Suomi tukee Kiinaa.
Ei tarvitse lähteä edes kotoa pois, kun tilaa verhot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat itse olla.
Ei kiinnosta yritykset.
Entä sinä markkinoista.
Nyt tulee 1990-luvun toisinto ja nähdään taas kuinka yrittäjien omaisuus menee ulosottovirastolle.
Kiitos hallituksen.
Kun ni
Jos sinä hetkeksi lakkaisit olemasta tuommoinen epärehellisyyttä sykkivä viha-rinkeli sinä ymmärtäisit että työntekijöiden ja normaalien yrittäjien vihollinen on tällä hetkellä sama, arkadianmäellä istuva nulikkasakki joka ajaa vain kaikista rikkaimpien etuja, mitä edes harvat yrittäjät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kauppa pyytää samasta paidasta 20 euroa, kun Temu 5 euroa.
No, poliisit ja rajavartiolaitos voi shoppailla naisten puolesta kauppakeskuksissa, kun heillä on vakituiset työpaikat luvattu ja armeija.
Me naiset ostetaan Temusta.
"epärehellisyyttä sykkivä viha-rinkeli"
:' D
Haukutte työttömiä hönöiksi.
Olette ansainneet sen, että teidän yrityksiltä ei osteta mitään.
Ostetaan Temusta ja turkkilainen parturi pyytää hiusten leikkauksesta 10 euroa, näyttävät hakevan myös parturia värejä ja raitoja tekemään.
Temusta saa mekkoja 10 eurolla ensi kevääksi.
Joka kuukausi tilaan Temusta.
Ja nauran yrittäjille. Laskekaa hinnat Temun tasolle.