Työpaikalla viimisetkin erosivat ammattiliitosta ja nyt kuulemma neuvottelemme itse henkilökohtaiset sopimukset
Tämä siis eräs yksityisfirma, jossa kaikenlaista kodinhoitoon liittyviä palveluita avustamisesta kunnostustöihin tms.. Meitä on n15 työntekijää ja meistä ei enää kuulemma kukaan kuulu liittoihin, kun niistä ei ole hyötyä. Meille pitäisi tulla uudet sopimukset työhön liittyen ja nyt käymme itse ne neuvottelemassa jokainen erikseen. meillä oli vielä jonkinlainen nokkamies aiemmin, mutta hän irtisanoutui, kun tuli riitaa pomojen kanssa. nyt vähän arveluttaa, että mitä jatkossa tulee olemaan, kun pomo epäili, etä pitää tarkistaa palkkoja, jos firma aikoo selvitä vaikeista ajoista, kun tilaukset vähentyneet. Voiko pomo oikeasti alentaa palkkoja, kuten epäilty. Eikö sen joku laki estä?
Kommentit (936)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa helposti irtisanoa.
Jos kuulut ytk:hon niin ei muut liitot sua työpaikalla puolusta.
Sun pitää kuulua siihen liittoon höpsö, että sua puolustetaan.
Hyvin on joo liitot puolustaneet yt-neuvotteluissa liittoon kuuluvia, joille ojennettiin mustapekka
täysin turha kuulua liittoon.
ja tää yks harhainen saisi vetää ne potkuhousunsa jo nilkkoihin ja lopettaa potkulajista jankkaamisen. Mikään yritys ei ala irtisanomaan osaavaa henkilökuntaansa ja palkkaamaan ummikkoja tilalle.
Eikö?
Minä olen ennakoivasti spämminyt useampaan teknologia yritykseen hakemuksia cvllä josta sinä voit vain uneksia ja täysin naurettavalla orjuutus palkkatoivomuksella.
2/3 osaa palkkaisi heti, niiltä kaikilta on potkittu taitavaa väkeä
Äh, mun kosketusnäytössä on jotain skördää niin typottaa.
Minusta on vähän naurettavaa ilkkua liitoille siitä että heistä on vähemmäm ja vähemmän apua jäsenilleen samalla kun äärioikeistohallitus käy avointa sotaa ay-liikettä ja kansalaisten oikeuksia vastaan.
Muutamalla minuutilla venynyt kahvitauko, satunnainen yksityisasioiden hoitaminen työpäivän aikana esimerkiksi sairastuneen lapsen tai vaikean elämäntilanteen vuoksi ovat inhimillisiä tilanteita ja arkipäivää monella työpaikalla. Ne voisivat kuitenkin olla riittäviä perusteita irtisanomiselle, jos painavasta syystä luovutaan."
https://www.pam.fi/artikkelit/tyontekija-voisi saada-potkut-kevyemmin-perustein-jos-
on muuten pascimmat perustelut ikinä liittoon kuulumiselle Liittohan ikään kuin kehuskelee sillä, että saat varastaa työnantajan aikaa ylipitkillä kahvitauoilla ja hoitaa työnantajan ajalla yksityisasoita.. Lol!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on joo liitot puolustaneet yt-neuvotteluissa liittoon kuuluvia, joille ojennettiin mustapekka
ja tää yks harhainen saisi vetää ne potkuhousunsa jo nilkkoihin ja lopettaa potkulajista jankkaamisen. Mikään yritys ei ala irtisanomaan osaavaa henkilökuntaansa ja palkkaamaan ummikkoja tilalle.
Eikö?
Minä olen ennakoivasti spämminyt useampaan teknologia yritykseen hakemuksia cvllä josta sinä voit vain uneksia ja täysin naurettavalla orjuutus palkkatoivomuksella.
Joo ja kuu on juustoa jonka lentävä lehmä synnytti.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on 4 lasta ja sijoitustusasunto niin et saa työmarkkinatukea 595, koska pääomatulo vähentää työmarkkinatuen määrää.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Hyvä amisjonne.
Jos mulla olis neljä lasta ja sijoitusasunto, en usko, että 595e olisi mitään vaikutusta mun talouden menojen ja tulojen kanssa
Vähän eri onko iso vai pieni firma. Ja viime kädessä saat ehkä vähän enemmän palkkaa, muttasitten teetkin mittä vaan ja työaika on hieman häilyvä ja kun tarvitset apua työnantajaa vastaan, niin hoidat itse omat lakimiehet hommiin kalliilla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että liitto pistäisi tikkua ristiin sen takia että sinä saisit potkut :D
Ei vaan, jos sut irtisanotaan niin et saa liitosta apua, jos et ole liiton jäsen.
Auttaako ytk?
Auttaa https://www.ytkpalvelut.fi/tietoa-meilta/ajankohtaista/lakikaverin-laht…
Jos muut liitot loppuu niin laita ytk:n työehtosopimus kaikille aloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on 4 lasta ja sijoitustusasunto niin et saa työmarkkinatukea 595, koska pääomatulo vähentää työmarkkinatuen määrää.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Hyvä amisjonne.
Jos mulla olis neljä lasta ja sijoitusasunto, en usko, että 595e olisi mitään vaikutusta mun talouden menojen ja tulojen kanssa
No, saat vähennetyn työmarkkinatuen ja lapsilisät, et muuta.
Eli 600 netto, siitä omistustusasunnon ja sijoitusasunnon kulut, lasten ruoat jne.
"Joo ja kuu on juustoa jonka lentävä lehmä synnytti. "
Todellisuus on niin epämiellyttävää sinulle että sinä mieluummin pakenet haavemaailmaan kuin kohtaat sen?
Ei ihme että sinun mielipiteet on ihan ala-arvoisen typeriä.
En suosittele jatkamaan tuota käytöstä, sillä on ihan oikeita seuraamuksia mielenterveydelle.
Mikä on ytk: n työehtosopimus esim. Sairaalaan ja teollisuuteen esim. minimipalkka?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ytk: n työehtosopimus esim. Sairaalaan ja teollisuuteen esim. minimipalkka?
Ihmiset ei saa enää ansiosidonnaista ja liitot loppuvat eli on vain ytk ja sen työehtosopimukset, ai niin, niitä ei ole.
Eli ei ole enää työehtosopimuksen minimipalkkaa, voi maksaa 3 euroa tunti, se on vissiin sopiva hoitajille ja palomiehille.
Vaihtoehtona työmarkkinatuki 595 netto. Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei saa enää ansiosidonnaista ja liitot loppuvat eli on vain ytk ja sen työehtosopimukset, ai niin, niitä ei ole.
Eli ei ole enää työehtosopimuksen minimipalkkaa, voi maksaa 3 euroa tunti, se on vissiin sopiva hoitajille ja palomiehille.
Vaihtoehtona työmarkkinatuki 595 netto. Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
3 euroa tunti on sopiva palkka ihmiselle jolla on 200 000 asuntovelkaa ja 3 lasta.
Eiks je.
Hyvä, että kaikki määräaikaisia töitä tekevät eroaa liitoista.
Pyysin joskus linkkiä Suomen minimipalkkaa ja ihmiset lähettävät linkkejä työehtosopimuksiin.
Niin, SUOMEN LAISSA EI OLE MINIMIPALKKAA.
Eli erotaan liitoista, kun ei saa ansiosidonnaista. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Ja vakituiset kuuluvat YTK:hon 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Pyysin joskus linkkiä Suomen minimipalkkaa ja ihmiset lähettävät linkkejä työehtosopimuksiin.
Eli erotaan liitoista, kun ei saa ansiosidonnaista. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Joku voisi laittaa linkillä YTK:n työehtosopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi laittaa linkillä YTK:n työehtosopimuksen.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö?
Minä teen vähän samantyylistä, nostelen ahneiden yrittäjien toiveita ja sitten lyttään ne, tuhlaan kaikkien aikaa ja rahaa minkä kerkeän samalla kun oma liksa juoksee.
Normaalissa demokratiassa me oltais mielenosoituksissa, natsî-suomessa mielenosoitukset on ajan hukkaa ja terorismia.
Itseppähän halusitte tätä, kun neuvottelupöydältä otetaan kaikki mahdollisuudet vaikuttaa, niin viimeinen asia joka jää pöydälle mitä kukaan ei saa sieltä pois on puukko.
Persupojillakin vielä simätkostuu ja sitten pikkuhiljaa alkavat avautumaan.
Vierailija kirjoitti:
2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 1000 netto 2 kuukautta ja sen jälkeen porrastus ja 800 netto.
Moni ei saa ansiosidonnaista enää kerättyä.
Liitot loppuvat, kun ei ole enää jäseniä ja sitten ei ole enää työehtosopimuksia.
Ansiosidonnaisen saamisen ei edellytä liittoon kuulumista. Riittää että kuuluu työttömyyskassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 1000 netto 2 kuukautta ja sen jälkeen porrastus ja 800 netto.
Moni ei saa ansiosidonnaista enää kerättyä.
Liitot loppuvat, kun ei ole enää jäseniä ja sitten ei ole enää työehtosopimuksia.
Ansiosidonnaisen saamisen ei edellytä liittoon kuulumista. Riittää että kuuluu työttömyyskassaan.
Juu, tiedän.
Mutta jos ihmiset eroaa liitoista niin sulla ei ole enää työehtosopimusta.
Eikö?
2/3 osaa palkkaisi heti, niiltä kaikilta on potkittu taitavaa väkeä hiljattain ulos.
1/3 osaa ilmoitti että palkkaavat minut heti kun väkeä kn vähennetty.
En aio mennä ensimmäiseenkään noista, minulla on jo työpaikka, kunhan teen kiusaan kaikista ahneimmille ja omaan napaansa tuijottrlijoolla ja se on ihan kaikki, joka ikinen yritys.