Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläke kertymä..

Vierailija
14.01.2025 |

Kyllä monien vuosien työstä..katsokaa Mk ajasta euroihin...Vielä joku huutaa eläkkeistä.Pieniä ovat ..eläkkeemme.Ehkö nousee nykyaikaan.Säästäkää hyvät ihmiset koko elämämme.Se kannattaa 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yhdyssana.

Vierailija
2/8 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yhdyssana.

Koko teksti on täynnä kirjoitusvirheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppinen it-alan ihminen, pari tonnia näyttää olevan jo, ihan mukava eläke tulossa jos saa tavoite-eläkeikään 67 v tehdä töitä. Tällä alalla kyllä on pahaa ikärasismia, aika suuri riski joutua ulos jos muutosneuvotteluja firmaan tulee. Eikä uutta työtä ainakaan Suomesta saa, jotkut 50-60 v on saaneet Ruotsista alan töitä kyllä kun ei Suomesta, tai esim. Sveitsistä.

Vierailija
4/8 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on kirjoitettu ilmeisesti vahvassa humalassa

Vierailija
5/8 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten tarkistin viimeksi eläkeotteeni ja silloin arvioitu eläkkeeni alimmassa eläkeiässä (66 v 7 kk) oli 1857,46 €/kk.  Ja kyse on arviosta, jos vähänkään tulee työttömyyttä, saan nykyistä pienempää palkkaa yms, niin korttitalo läsähtää. Olen 48-vuotias. Olen lukioikäisestä asti tehnyt kesätöitä ja lukion jälkeen amk:n ajan tein osa-aikatöitä, valmistumisen jälkeen olen ollut 6 kk työttömänä, mutta muita työttömyysjaksoja tai poissaoloja työelämästä ei ole. Ei edes perhevapaita. Ongelmani on se, että alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ei kertynyt eläkettä, vuonna 2005 astui voimaan eläkeuudistus, joka puolitti vuosittaisen kertymän ja viimeisin ongelma on se, että olen suuntautunut taloushallintoon, olen ammatiltani kirjanpitäjä-palkanlaskija, joten palkat on surkeat. Nykyinen bruttopalkkani on 3110 €/kk. 5 vuotta sitten aloin sijoittaa rahastoihin turvatakseni eläkeiän, mutta se olisi kyllä pitänyt hoksata tehdä jo työelämää aloittaessa.

Vierailija
6/8 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkkeen saajat ovat hiljaa, matkustelevat ja ajavat hienoilla autoilla.  Itse olen eronnut ja yksinhuoltajana lapset kasvattanut, en tule saamaan leskeneläkettä, miksi rikas ystäväni, joka jäi leskeksi alle 60 vuotiaana, saa loppuelämänsä ajan leskeneläkettä yli 1000e tililleen loppuelämänsä ajan. Nyt yli kymmenen vuotta, meni naimisiinkiin, saa silti leskeneläkettä.  Tähän tultava muutos, emme ole tasa-arvoisia suomalaisia eläkeasioissa, pistää kiukuksi kun tämän naisen tapaan harrastuksissa,

Vierailija
7/8 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten tarkistin viimeksi eläkeotteeni ja silloin arvioitu eläkkeeni alimmassa eläkeiässä (66 v 7 kk) oli 1857,46 €/kk.  Ja kyse on arviosta, jos vähänkään tulee työttömyyttä, saan nykyistä pienempää palkkaa yms, niin korttitalo läsähtää. Olen 48-vuotias. Olen lukioikäisestä asti tehnyt kesätöitä ja lukion jälkeen amk:n ajan tein osa-aikatöitä, valmistumisen jälkeen olen ollut 6 kk työttömänä, mutta muita työttömyysjaksoja tai poissaoloja työelämästä ei ole. Ei edes perhevapaita. Ongelmani on se, että alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ei kertynyt eläkettä, vuonna 2005 astui voimaan eläkeuudistus, joka puolitti vuosittaisen kertymän ja viimeisin ongelma on se, että olen suuntautunut taloushallintoon, olen ammatiltani kirjanpitäjä-palkanlaskija, joten palkat on surkeat. Nykyinen bruttopalkkani on 3110 €/kk. 5 vuotta sitten aloin sijoittaa rahastoihin turvatakseni eläkeiän, mutta se olisi kyllä pitänyt hoksata tehdä j

Niin, eläke on vajaa 50% palkasta, joten 3100 euron palkasta karttuu liki 1500 euron eläke. Vain satasen tai pari enemmän kuin ikänsä tuilla eläneen takuueläke + kansaneläke.

Vierailija
8/8 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten tarkistin viimeksi eläkeotteeni ja silloin arvioitu eläkkeeni alimmassa eläkeiässä (66 v 7 kk) oli 1857,46 €/kk.  Ja kyse on arviosta, jos vähänkään tulee työttömyyttä, saan nykyistä pienempää palkkaa yms, niin korttitalo läsähtää. Olen 48-vuotias. Olen lukioikäisestä asti tehnyt kesätöitä ja lukion jälkeen amk:n ajan tein osa-aikatöitä, valmistumisen jälkeen olen ollut 6 kk työttömänä, mutta muita työttömyysjaksoja tai poissaoloja työelämästä ei ole. Ei edes perhevapaita. Ongelmani on se, että alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ei kertynyt eläkettä, vuonna 2005 astui voimaan eläkeuudistus, joka puolitti vuosittaisen kertymän ja viimeisin ongelma on se, että olen suuntautunut taloushallintoon, olen ammatiltani kirjanpitäjä-palkanlaskija, joten palkat on surkeat. Nykyinen bruttopalkkani on 3110 €/kk. 5 vuotta sitten aloin sijoittaa rahastoihin turvatakseni eläkeiän, mutta se olisi kyllä pitänyt hoksata tehdä j

Mulla oli samansuuntainen, alin ikä olinvaan 65v.  Jouduin tk eläkkeelle viiskymppisenä niin yllätyin kun eläkettä tulikin 2300€/kk.  aiemmin oli ylitöitä, ne jotenkin nosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi