Työpaikalla viimisetkin erosivat ammattiliitosta ja nyt kuulemma neuvottelemme itse henkilökohtaiset sopimukset
Tämä siis eräs yksityisfirma, jossa kaikenlaista kodinhoitoon liittyviä palveluita avustamisesta kunnostustöihin tms.. Meitä on n15 työntekijää ja meistä ei enää kuulemma kukaan kuulu liittoihin, kun niistä ei ole hyötyä. Meille pitäisi tulla uudet sopimukset työhön liittyen ja nyt käymme itse ne neuvottelemassa jokainen erikseen. meillä oli vielä jonkinlainen nokkamies aiemmin, mutta hän irtisanoutui, kun tuli riitaa pomojen kanssa. nyt vähän arveluttaa, että mitä jatkossa tulee olemaan, kun pomo epäili, etä pitää tarkistaa palkkoja, jos firma aikoo selvitä vaikeista ajoista, kun tilaukset vähentyneet. Voiko pomo oikeasti alentaa palkkoja, kuten epäilty. Eikö sen joku laki estä?
Kommentit (936)
Onneksi on edelleen aloja, joiden työntekijät eivät ole niin tyhmiä kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun ei ole kohta enää työehtosopimusta niin ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahaa, ei äitiyslomapalkkaa, ei saa rahaa sairaan lapsen hoidosta, ei ole lomarahoja.
Yes, alkakaa nyt sitä taloa rakentamaan ja lapsia tekemään.
🤣🤣🤣🤣🤣
Onneksi vuokralla asuvat saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Mutta asuntovelkaiset ei saa. Heidän pitää pärjätä 3 euron tuntipalkalla tai 595 työmarkkinatuella.
Siis paljastuiko tämä jo trolliksi?
Nyt se hönö kirjoittelija aloitti ketjun kulleista.
Se on ihan pimeä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se hönö kirjoittelija aloitti ketjun kulleista.
Se on ihan pimeä.
Hönö kirjoittelija on pilannut viinalla päänsä.
Liittykää nyt vakituiset ihmeessä ytk:hon niin on pienemmät maksut.
Me määräaikaiset erotaan liitoista eli teillä ei ole kohta työehtosopimuksia.
Taidan itsekin liittyä ytk:hon, vuokralla saa asumistukea.
Vattuako vakituisten asuntolainat kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikäänkuin kenenkään asuntolainat olisivat sinua ikinä kiinnostaneetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sopimusvapaus.
Tottakai sinulla ja työnantajallasi on oikeus keskenänne sopia myös alhaisemmasta palkasta. Sehän on nyt teidän kahden välinen sopimusasia. Onnea vaan neuvotteluihin.
Ei voi sopia työehtosopimusta alemmas jos sellainen on. Tai muitakaan tes-ehtoja vastaan. Käytäntö voi tietysti olla eri, mutta laillista se ei ole. Ap tietysti heikoilla ongelmatilanteissa kun ei kuulu liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sopimusvapaus.
Tottakai sinulla ja työnantajallasi on oikeus keskenänne sopia myös alhaisemmasta palkasta. Sehän on nyt teidän kahden välinen sopimusasia. Onnea vaan neuvotteluihin.
Ei voi sopia työehtosopimusta alemmas jos sellainen on. Tai muitakaan tes-ehtoja vastaan. Käytäntö voi tietysti olla eri, mutta laillista se ei ole. Ap tietysti heikoilla ongelmatilanteissa kun ei kuulu liittoon.
Voi sopia tessiä alemmas. Siksi nyt tulee paikallinen sopiminen, kun aiemmin ei voinut.
Vähän on semmoinen vahingoniloinen olo, nyt saa kansa tuta saman nöyryytyksen jota sylki köyhien päälle rikkaiden agendaa ajaakseen.
: >
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 netto eläkettä saava mummu pääsee maksamaan irtisanottujen osakkaiden yhtiölainoja ja yhtiövastikkeita ja lääkkeiden alv nousi.
Työtön saa vuokran jälkeen toimeentulotukea 580 netto ja tilailee Temusta vaatteita. Kun ei juo alkoholia eikä polta tupakkaa niin jää hyvin vaaterahaa.
Temusta tilataan.
No, en maksa liiton jäsenmaksua palkasta, kun ei saa enää ansiosidonnaista.
40 eurolla saa Temusta 4 mekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 netto eläkettä saava mummu pääsee maksamaan irtisanottujen osakkaiden yhtiölainoja ja yhtiövastikkeita ja lääkkeiden alv nousi.
Työtön saa vuokran jälkeen toimeentulotukea 580 netto ja tilailee Temusta vaatteita. Kun ei juo alkoholia eikä polta tupakkaa niin jää hyvin vaaterahaa.
Temusta tilataan.
Minä olen moinen mummo, minä annan koko paskan mennä ulosottoon ja äidyn hankalaks jos joku yrittää minua kämpästä ulos.
Te nulikat ette ymmärrä tappelusta mitään, siksi me ollaan tilanteessa jossa nyt ollaan, te annoitte helpolla periks narsisteille ja sosipaateille, kun luulitte että säästytte niin itse.
Mieti yrityksiä.
Ihmiset on suuttuneet ja nyt tilataan Temusta.
Miespoliitikot saa ostaa vaatteita kaupasta tai yritykset menevät konkurssiin.
Onneksi on Temu. Emme osta Suomessa toimivilta yrityksiltä muuta kuin halpaa ruokaa ruokakaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta tilataan.
Minä ol
Kun kerrostalo menee konkurssiin niin sinne ei tule vettä eikä sähköä.
Onnea
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet nulikka lyhytnäköisyydessäsi käytännössä älyllisesti vajaakykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Mieti yrityksiä.
Ihmiset on suuttuneet ja nyt tilataan Temusta.
Miespoliitikot saa ostaa vaatteita kaupasta tai yritykset menevät konkurssiin.
Onneksi on Temu. Emme osta Suomessa toimivilta yrityksiltä muuta kuin halpaa ruokaa ruokakaupasta.
Miespoliitikot ostakoot kauppakeskuksista koruja ja vaatteita.
Temusta saa hopeakaulakorun 4 eurolla ja t-paitoja 4 eurolla ja mekkoja ja paitapuseroita 10 eurolla ja alle. Me naiset ostetaan Temusta kiitos hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet nulikka lyhytnäköisyydessäsi käytännössä älyllisesti vajaakykyinen.
Taidat itse olla.
Ansiosidonnaista leikattiin
Ei kiinnosta yritykset.
"Kun kerrostalo menee konkurssiin niin sinne ei tule vettä eikä sähköä.
Onnea"
Talolla oma kaivo ja minun lapsenlapsi on sähkömies.
Keinot on monet ja lait on pelkkää pierun tuhnua maassa joka ei huolehdi omistaan.
Minä olen tapellut ja voittanut moisia narsisteja niin kuin sinä koko ikäni, kaikki epärehelliset venkoilut on tuttuja.
Eli kun ei ole kohta enää työehtosopimusta niin ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahaa, ei äitiyslomapalkkaa, ei saa rahaa sairaan lapsen hoidosta, ei ole lomarahoja.
Yes, alkakaa nyt sitä taloa rakentamaan ja lapsia tekemään.
🤣🤣🤣🤣🤣