Työpaikalla viimisetkin erosivat ammattiliitosta ja nyt kuulemma neuvottelemme itse henkilökohtaiset sopimukset
Tämä siis eräs yksityisfirma, jossa kaikenlaista kodinhoitoon liittyviä palveluita avustamisesta kunnostustöihin tms.. Meitä on n15 työntekijää ja meistä ei enää kuulemma kukaan kuulu liittoihin, kun niistä ei ole hyötyä. Meille pitäisi tulla uudet sopimukset työhön liittyen ja nyt käymme itse ne neuvottelemassa jokainen erikseen. meillä oli vielä jonkinlainen nokkamies aiemmin, mutta hän irtisanoutui, kun tuli riitaa pomojen kanssa. nyt vähän arveluttaa, että mitä jatkossa tulee olemaan, kun pomo epäili, etä pitää tarkistaa palkkoja, jos firma aikoo selvitä vaikeista ajoista, kun tilaukset vähentyneet. Voiko pomo oikeasti alentaa palkkoja, kuten epäilty. Eikö sen joku laki estä?
Kommentit (936)
Ja minä olen parturi kosmetologi Porista. Oma kampaamo ja kirjoitin hönö kirjoitukset.
Nyt naurattaa.
Mulla on lapsia, haluatteko iät ja pituudet?
Voihan sitä maksaa itsekin ammattiliiton maksun, ei siitä tarvitse työnantajan tietää yhtään mitään eikä työtovereidenkaan.
Ensin erotaan ammattiliitosta, mutta kuitenkin sanotaan, että työehtosopimukset ovat yleissitovia eli niitä pitää noudattaa järjestäytymättömien työnantajien ja työntekijöiden.
Onhan se tietysti hyvä, että on tuollainen lähtökohta ja takaportti palkkaneuvotteluissa, mutta onko siitä mitään todellista hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ME olemme siis tradenomi Hönö Tiaisen perhe PORISTA,
minä itse pian 50v työtön 171cm
mies kohta 50v kauppa-apulainen, netto 2400/kk 184cm
tytär viime kevään abi, opiskelee Turussa >170cm
poika murrosiässä >186cm
-onneksi enää yksi ruokittava lapsi, toiv. ei kasva enää
mutta voi että meitä naurattaa 🤣x4
Ja PORIN polliisille ilmoitan jos meidän perheen tietoja levitellään
Odotas kohta on muidenkin tiedot ja mielipiteet täällä.
Ei kannata töissä tauolla puhua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä olen parturi kosmetologi Porista. Oma kampaamo ja kirjoitin hönö kirjoitukset.
Nyt naurattaa.
Tykkään kiusata työttömiä.
Asun muuten omakotitalossa.
Mulla on se että jos työnantajan kanssa menee sukset ristiin nii mä lähden toiseen työpaikkaan.
Lusmuilu loppuukin jo heinäkuun alusta.Käyttööntulee uusi palkanmaksutapa jolloin päivittäin annetaan ruskea kirjekuori ja samalla ilmoitetaan ketkä tulevat seuraavanapäivänä ttöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt naurattaa.
Kannattaa kirjoittaa tänne ihmisten tunnistettavat tiedot ja heidän mielipide nykypooliitikasta.
Itse kerroit sairauksista sukulaisille.
Senkin hölösuu.
Arvasin, että se hönö kiusaaja on porilainen kampaamon omistaja joka on sekä kosmetologi että parturi.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että se hönö kiusaaja on porilainen kampaamon omistaja joka on sekä kosmetologi että parturi.
Jos kiusaa sitä takaisin niin kirjoittaa sen sairaudet, puolison ammatin, asumismuodon, pituudet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kiusaa sitä takaisin niin kirjoittaa sen sairaudet, puolison ammatin, asumismuodon, pituudet jne.
Ja iät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja iät.
Ja mielipiteet asioista.
Tulee hauskaa tietää mitä mieltä ihmiset on asioista esim. politiikka ja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette kuulu ammattiliittoon, kuulutteko YTK? eikö ytk-liitosta saisi edustajan paikalle?
YTK on työnantajien perustama työttömyyskassa, jonka jäsenmaksua pidetään tarkoituksella halvempana kuin liittojen, jotta ihmiset eivät kuuluisi liittoihin, ja työnantajat saisivat helpommin poljettua työntekijöiden oikeuksia, kun ei ole liittoa puolustamassa niitä.
Meillä saa 500 euroa vuodessa käyttää hammaslääkärikuluihin. Kuka vielä haluaa maksaa ammattiliittojen jäärien suuria palkkoja? En minä ainakaan!
Eeehehee, tervetuloa klubiin, loiseläimiin joilla ei ole rahaa tarpeeksi ihmisarvoon.
Minä jouduin tänne sairauden ja oikeiston valheiden takia ja sinä koska uskoit maanpetturi oikeiston valheita!
Aaaahahaha vtun idi00tit! :' DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt naurattaa.
Sinä olet suomen heikoin lerppakikkeli, käyttää aikuisuutensa kiusatakseen heikoimpia kuin hakattu lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt naurattaa.
Haluaisitko sinä että minä kerron kaikille missä se omakotitalo sijaitsee?
: ]
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa helposti irtisanoa.
Jos kuulut ytk:hon niin ei muut liitot sua työpaikalla puolusta.
Sun pitää kuulua siihen liittoon höpsö, että sua puolustetaan.
Hyvin on joo liitot puolustaneet yt-neuvotteluissa liittoon kuuluvia, joille ojennettiin mustapekka
täysin turha kuulua liittoon.
ja tää yks harhainen saisi vetää ne potkuhousunsa jo nilkkoihin ja lopettaa potkulajista jankkaamisen. Mikään yritys ei ala irtisanomaan osaavaa henkilökuntaansa ja palkkaamaan ummikkoja tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta saa helposti irtisanoa.
Jos kuulut ytk:hon niin ei muut liitot sua työpaikalla puolusta.
Sun pitää kuulua siihen liittoon höpsö, että sua puolustetaan.
Ai että liitto pistäisi tikkua ristiin sen takia että sinä saisit potkut :D
Ei vaan, jos sut irtisanotaan niin et saa liitosta apua, jos et ole liiton jäsen.
Auttaako ytk?
Auttaa https://www.ytkpalvelut.fi/tietoa-meilta/ajankohtaista/lakikaverin-laht…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"9.9.2024 Potkulaki nytkähti eteenpäin.
Työntekijän takaisinottovelvollisuus poistettaisiin alle 50 henkeä säännöllisesti työllistävissä yrityksissä ja yhteisöissä. Säännöstä voitaisiin noudattaa työehtosopimuksen määräyksestä riippumatta."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/1bc5a9d0-ce8d-4355-a05a-447ad9aaf5e5
Takaisinottovelvoite on kyllä ollut tähänkin mennessä lähinnä sanahelinää. Kummasti esim. työtehtävän titteli muuttuu niin ettei entistä tarvitse ottaa takaisin tai sitten otetaan 'harjoittelija'.
Mutta onneksihan se ay-liike auttaa! Koko ketjun verran sama ay jankkaaja hokenut jo sitä, että ay auttaa
Ja PORIN polliisille ilmoitan jos meidän perheen tietoja levitellään