*~*~* VanTut eli Vanhat Tutut Enskat Ja Tonskat Syyskuussa Part II *~*~*
Alkukuun pulinat:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (61)
Aamupäivällä käytiin Ainon kans lääkärissä, kun yökin oli ihan omituinen. Neiti meinaan heräs joskus kolmen jälkeen, halusi maitoa, hörppi vähän, ja tahtoi potalle pissalle ja siitä "heräs" sitten vaatimaan ponnekkaasti Ruokaa! Illallahan toinen ei saanut väsymykseltä ja kuumeelta+ kurkkukivulta syötyä, niin pakkohan sille oli sitten keskellä yötä antaa ensin maitoa, ja sitten yritettiin myös ruokaa, mutta luultavasti kurkkukivun takia ei mitään uponnut ja yllättävää kyllä, neiti halusikin sitten jo ennen neljää itse takas nukkumaan! Ja kaiken kukkuraksi vieläpä nukahtikin samantien uudestaan, vaikka mä olin jo aivan varma, että pari tuntia ainakin ollaan koko konkkaronkka hereillä keskellä yötä!
Aamulla sitten nukuttiin vielä lähes kasiin, ja Aino heräsi taas nälkäisenä ja janoisena & tulikuumana :( Laitettiin sitten suppo, ja kun se alkoi vaikuttaa, sain kaiken maailman huijauskonsteille neitosen masuun hukattua purkillisen Yosaa, vaikka se tais kyllä kestää tunnin verran...
Lääkärissä Aino oli oikein touhukas ja reipas, ja supon vaikutuksesta ei kovin kuumakaan. Lääkäri kuunteli ja katseli keuhkot ja korvat ja totesi, että hänen ammatissaan harvoin näkee tähän vuodenaikaan näin siistejä korvia! "Vika" löytyi sitten kyllä kurkusta, haaleita peitteitä oli ja turvoksissa, mutta labrakokeen mukaan ei ole streptokokkia, joten ei tarvittu antibiootteja. Nyt vaan sitten odotellaan, iltapäivällä taas kun Aino heräs päikkäreiltä, huiteli kuume 39 asteessa. Äskettäin sain pienehkön taistelun jälkeen Ainon vielä unten maille, toivotaan että heräisi vielä tässä illalla ihan itse, muuten pitänee herättää. Iltapäivällä taas annoin supon, ja sen vaikutuksesta olo taas parani niin paljon, ettei Aino meinannut malttaa mennä toisille päiväunille millään, varsinkin kun mun vanhemmat kävi kylässä ja oli vähän erilaista touhua.
Ai niin, Napero; mä tilasin Ainolle 2-osaisen fleece väliasun henkkamaukan netistä, ja oli noita kyllä myymälässäkin. Meillä tosin vaalean punainen takki on vielä tulematta, halusin välttämättä sen värin ja ruskeat housut ;)
Mä mietin tota kenkä-asiaa samoin kuin Jepsis, kun en millään haluaisi/ viitsisi ostaa hetken käyttöä varten enää mitään "välikausikenkiä", mutta toisaalta taas kävelykengätkin rupee olemaan jo aika kylmät :( Ja noi kävelykengät ostettiin vasta about kuukausi sitten, kun oli pakko :/ Saappaatkin Ainolla tietysti olisi, mutta jotenkin vierastan niiden käyttöä muulloin kun ei ole "pakko". Sitäpaitsi kun tuolla neidillä on niin laihat koivet (ja kaikki muutkin ruuminosat =D ) että ne saappaat pyörii jalassa vaikka olis kuinka sopivat ;) Ehkä toisaalta, jos ostaisi vähän reilummat vk-kengt, ne voisi vielä keväälläkin mahtua... Hankalaa! No, eipä tässä ole ihan viime päivinä paljon kenkiä tarvittu, kun neiti on tosiaan neljättä päivää kuumeessa :( Lääkäri vaan sanoi, että saatta olla adenoviruksen aiheuttama tauti kurkussa, ja että siinä tapauksessa kuumeilu saattaa kestää 5-7kin päivää.... Että tuskin on Ainosta päiväkotiin menijäksi vielä maanatainakaan :(
T. Ope ja uinuva pikkupotilas
Open Ainolle piti jo viimeksi toivotella pikaista paranemista, voi kun kuume laskisi pian ja Aino tulisi terveeksi! Meidän tyttönen sairasti pienempänä niitä rajuja hengitystietulehduksia ja se oli ihan kamalaa aikaa minusta. Olin huolesta sekaisin ja väsynyt, kun piti kuulostella pienen vointia korvat höröllä yötä päivää.
Napero, minä näin paikallisessa Anttilassa reiman fleece-haalareita. Oli muistaakseni tummanpunaisia ja harmaita. Kiva että teillä oli onnistunut reissu. Varmasti rankkaa mutta myös piristävää käydä vähän kotiympyröiden ulkopuolella.
Minä ostin viime vuonna torilta tosi kiva villahaalarin tyttöselle ja myyjän kanssa oikein katsottiin, että on tosi reilu ja ehkä mahtuisi tänä syksynä neidille. Mä olin tikahtua naurusta kun kaapista haalarin löysin... Se on ihan liian pieni! Tai siis menee kyllä päälle, mutta lahkeet ja hihat loppuu ihan kesken. No, täytyy käydä kylmien kelien tullessa torilla katsomassa olisiko samainen myyjä paikalla ja ostaa uusi. Tuo on onneksi sellainen vaate, että voi hyvin käyttää pikkusisaruksellakin.
Meidän tyttösellä on muuten tosi "komea" alahuuli. Oltiin perjantaina puistoilemassa ja tyttönen viipotti kävelykärryn kanssa kovaa vauhtia. Olin vieressä koko ajan, mutta jotenkin siinä pääsi käymään niin, että neiti meni mukkelis makkelis kärryn kanssa. =( Taisi hampaat osua alahuuleen, koska verta tuli kunnolla ja itku oli tietysti kova. Päikkäreiden aikaan huuli turposi kunnolla mutta on onneksi jo paranemaan päin. Tämä olikin eka kunnon kolhu meidän neidille.
Tyttönen kirmailee iskän kanssa ympäri huushollia, ihanaa kuunnella neidin iloista kikatusta. Kohta kuitenkin on iltapalan aika, joten nyt sanon moi!
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
T: iida-linnea, tyttönen ja "klasu"
Kiitos Naperolle ihan megapaljon muistamisesta! Tuli tosi hyvä mieli!! Onnea lomalle ja loppuodotukseen!
PiKille iso lohtuhalaus! Mäkin mietin tässä muutama viikko sitten takas nuppilääkepurkeille palaamista, mut nyt näyttää jo paremmalle. Se kynnys mennä lääkäriin sanoon, et mun päässä ei oo kaikki ok on ihan järjettömän iso. Ihan varmasti on Artulle hyväksi mennä pk'hon leikkimään kavereiden kanssa ja saat itekin sit levätä ihan hyvällä omallatunnolla. Mulla myös huimasu jotenki liittyy tohon ahdistukseen.
Queen: Mä olin kuvitellut , et jos eka lapsi nukkuu huonosti (kuten meilläkin edelleen) niin saa toiseksi superhyvin nukkuvan lapsen. Vähän epistä jos ei se kerrna oo totta ;). Tsemppiä ja haleja teille!
Onnea kaikille masunkasvattelijoille ja onnea myös jo syntyneille vauvoille +perheille! Pesukarhulle vilkutukset!
Meillä D on nyt luopunut päivävaipoista. Yöksi ja päikkäreille saa vielä vaipan. Suomea D pölöttää ihan älyttömästi ja pohtii paljon mitä joku tekee/mihin menee/mitä tapahtuu. Englanti on parantunut huimasti viimeisen kk -parin kk aikana ja silläkin tulee jo lauseita. Ite sain vuodeksi töitä tuolta työharjottelupaikasta (eläinlääketieteellisestä tiedekunnasta) ja paperit koulustkin ois tarkotus saada ulos joulukuussa.
En lupaa täällä usein käydä (kun en kotona jaksa konetta avata juuri koskaan) , mutta naamkirja päivystää epäsäännöllisesti :)
Hyvää syksyn jatkoa kaikille!!!
Jenni ja D 2v 2kk (unilta)
kovin olen huonosti tänne puolelle kirjoitellut, enemmän tulee rustattua tonne O-puolelle ja sinnekkin vähän huonosti, ei vaan tunnu olevan aikaa oikeen mihinkään varsinkin nyt kun mies on työmatkalla.
Open ainolle laitan paranemishaleja, toivottavasti kuume on pian selätetty.
kaima: meillä A pitää parhaiten kanssa käsissä ihan tavallisia sormikkaita, talvella taas alkaa toppahanska taistelut.
Meillä ei vieläkään olla hankittu välikausihaalaria/pukua harkitsin sellaisen hankkimista Cittarista mutta en sitten raaskinut ostaa kun rahat on niin tiukassa, ollaan kuljettu sellaisessa housu/takki yhdistelmässä missä on ohut vuori, olen laittanu sinne sitten alle sukkikset ja joko fleecepuvun tai college asun.
Ehkäpä mä ens viikolla sijoitan kunnon pukuun, välikausi kenkiäkään ei olla vielä hankittu ja niitä tuntuu olevan tosi vähän tarjolla, ollaan kuljettu ihan lenkkareissa tai nahkakengissä mutta ovat ulkona vähän liian ohkaset.
Masu kasvaa hitaasti ( viime mittauksessa oli tullu vaan 0,5 cm lisää ) sohvi jaksaa kuitenkin hyvin ja lekurin mukaan tasaisesti.
Pi-Kille laitan vielä paljon haleja ja voimia !
Aa Ae ja sohvi 30+1 ( kääk enää 10 viikkoa )
p.s mulla olis myynnissä Iskun möhkösarjan hoitopöytä ( 4 laatikolla ) jos jotain kiinnostaa
Aino on nyt selättänyt taudin, kiitos vaan toivotuksista. Eilen oli jo kuumeeton, ja tänään jo päiväkodissa. Toi otsikko vaan on siitä, kun tuo lapsonen on nyt jo ihan "liian terve" =D Kauhea kiukku päällä koko aika eikä mistään tahdo tulla mitään (syöminen/ pukeminen/ ulos/ sisällemeno/ ihan mikä tahansa asia) kun neiti TAHTOO itse just päinvastaista ja huutaa kurkku putkella vaikka tunnin, kun ei saa mitä tahtoo ;) Yks "parhaista" oli tänään, kun tultiin kauppareissulta kotiin autolla, ja mä olin pitkästä aikaa (metelin minimoimiseksi) Ainon kanssa takana. Kun tultiin pihaan, nousin autosta ja kiersin avaamaan Ainon oven, mutta tämäpä ei neidille passannut, hän olisi halunut poistua autosta "toista kautta" eli siitä toisesta takaovesta, josta mä nousin... Ei siinä sitten muuta kuin kiljuva lapsi kainaloon ja sisälle, jossa kiljunta jatkui ;) HUOH! Ja nyt on ainakin jo tämä ja eilinen päivä ollut aamusta iltaan samanlaista vääntöä jokaisesta pienestäkin asiasta.
Onkohan tää pitkäkin vaihe?! Kaiken huippuna tietty kiukkua lisää ainakin väsymys (ja sitähän tuo lapsi on hyvin usein) ja nälkä, mutta kun oikein kiukuttelee, ei taas syömisestä tulee mitään jne. Kiva kierre :) Onkos muilla samanlaista kiukuttelua?! Mä jo nauroin miehelle, että me varmaan oltais ikionnellisia, jos tuo lapsonen kiukuttelisi vaikka kaupassa karkkihyllyn edessä "silleen normaalisti", mutta eihän se voi, kun ei se ikinä mitään syömiseen liittyvää voi haluta =DD Ja jos haluiskin karkkia, me varmaan annettais heti periksi, että saisi vähän rasvakerrostakin luittensa päälle =)
Oli muuten lämmintä taas vaihteeksi tänään iltapäivällä! Ihan kiva, ei sen vielä tarttis ihan talveksi muuttua ;)
t. Ope ja Aino unten mailla
Hitsi, kun en ehdi noita teidän kirjoituksia nyt ajatuksella lukea... Pakko mennä nukkumaan jo nyt, kun väsymys on niiiiin hurja.
Mutta edelleen siis lämmin KIITOS teille kaikille!!! Ihana, että olette tukena :D
Pe oli nla, missä siis oltiin puhumassa miehen kanssa tästä tilanteesta. No, eihän nla-täti nyt lääkkeitä voikaan määrätä, mutta käsi aloittaa isolla isolla annostuksella omega-3-tabujen popsimisen - kuulema hyviä tutkimustuloksia juuri masennuksen hoidossa. Niitä nyt siis olen syönyt. Keskiviikkona lääkäri, joka määrää lisätutkimuksia, ainakin sen sok.rasituksen aikaisemmin (vaikka nyt nlassa sokrut oli 5.2, joten tuskin siitä) ja ne kilpirauhaskokeet. Nla-täti suositteli myös päänkuvausta tän kovan huimauksen ja pääkivun vuoksi, mikä olis kyllä tosi hyvä. Jos sieltä jotain vikaa löytyis, niin sais sit hoidettua, tai jollei, niin mielenrauhan :) Edellisen viestin jälkeenhän mulla on taas ollut ihan tuskan hetkiä... Eilen oli ihan hyvä päivä, ja tänäänkin pyörin "van" aamupvän migreenin kourissa. Vedin sitten yhtäaikaa buranan ja panadolin ennen päikkäreitä, niin pahin kipu hävis. (Antovat Hyvinkäällä mulle buranan, ei kuulema haittaa tässä vaiheessa, jos silloin tällöin ottaa...ei noi panadolit oikein tähän kipuun nimittäin auta...)
Mutta on ihan selkeä ero, että semmonen masentava olo pysyy poissa näinä päivinä, kun ei huimaa/ole huono olo. Jaksaa aina elämästäkin nauttia :) Mutta huono päivä onkin sitten tosi huono...kaikin puolin. No, lääkkeet taidan aloittaa, mikäli se lekuri katsoo sen aiheelliseksi. Ja toivottavasti pääsen kaikki mahd. tutkimukset käymään - ja nopeasti. Jotain outoa tässä on...kun vaan tietäis mitä... hmm....
Mitäs muuta. Aivot niin jumissa taas... Artulla ollut tänään vähän kiukkupäivä, mutta jospa se siitä yöunien myötä häviäis ;)
Ääh...en mä nyt saa mitään tähän kirjoitettua. Palaan viim. ke kertomaan, mitä lekuri sanoi. Onneks tuo mies tulee mukaan, niin osaa vaatia kaiken mahdollisen, kun mä en oikein osaa ;D
Halauksin,
Pi-Ki 15+3 ja Arttu 1v6kk
Ihan pakko mennä nukkumaan kohta, koska väsyttää vietävästi, mutta pakko tulla kertomaan, että edellisen kirjoitukseni jälkeen meni muutama minuutti ja meidän tyttönen lähti kävellä tepsuttamaan ilman tukea!!! Neiti oli ihan puhki ja rättiväsynyt, mutta niin vain tallusteli pitkin huushollia moneen kertaan. Ei olisi malttanut asettua edes iltapalaa syömään. =) Edelleen tietysti pitää kontata kun oikein kiire on, vaikkapa äitiä karkuun, mutta kun muistuttaa ja kannustaa kävelemään, niin hienosti sujuu.
Ollaan siis miehen kanssa oltu ihan oikeassa, että neiti osaisi kyllä kävellä kun vaan rohkenee jättämään kävelykärryn tai isin/äidin sormen pois. Saas nähdä milloin tyttönen kirmailee ulkonakin karkuun... Rappusissa kävely onnistuu nimittäin tuen kanssa tosi hyvin, joten kohta pitää kiirettä tällä mammalla.
Paremmalla ajalla enemmän juttua, kauniita unia kaikille!
T. iida-linnea, tyttönen 1v 4kk ja "klasu" 26+1
Ihanaa kuulla teidän kuulumisia. Onkin ollut jo ikävä. Oon ollut susta huolissani, kun mitään ei oo kuulunut. Kiva, kun poikkesit. :)
Olikos muuten naamakirjassa jotain ryhmää meille enskoille/vantuille? Muistelisin, että jossain vaiheessa oli puhetta. Miten sinne pääsee?
Meille ei ihmeempää. Rankkaa mutta ihanaa on arki näiden kahden naperon kanssa. Kirppu on jonkin verran vatsavaivainen, mutta muuten ihanan "helppo" vauva. Ollaan kokeiltu Rela-tippoja, mutta ei niistä oo tainnut olla apua.
Nyt pitää mennä...
pesukarhu, Jonsku ja Kirppu 3,5 viikkoa
Jenni oli kirjoitellut pitkästä aikaa, oonkin monesti miettinyt missä te NapNapin kanssa luuraatte kun ei mitään kuulu. Mä en kylä osaa yhtään sitä naamakirjaa käyttää ;)
Ykkösopen Aino saa samanmoisia kiukkukohtauksia kuin meidän Idakin :D Meillä kiukkukohtaukset kyllä liittyy niihin päiviin kun on tarhapäivä kas kummaa, eli väsyneenähän tuo neiti suuttuu jos mistäkin asiasta ;) Viikonloppuna Ida oli taas niin aurinkoinen enkeli kun sai olla kotona äiteen ja isin kanssa.
I-L:n neitikin lähti kävelemään, hienoa :)
Eilen muuten tarhan jälkeen Ida ei itkenyt kuin 45min, se on lyhyin aika tähän asti ;) Sekään ei ollut mitään kiukkua vaan ihan sitä, että Ida vaan itki ja itki ja halusi olla mun sylissä ja heti helpottui kun isi tuli kotiin ja käytiin ruokapöytään. Mun piti eilen muka niin hienosti tehdä muusia ja poronkäristystä, mutta eipä tullut hellan ääressä seisomisesta mitään joten tein ihan vaan käristys-pekoni-nuudeliwokkia :)
Tarhassa muuten sanottiin eilen, että Ida on alkanut näyttämään myös siellä uhman merkkejä. Ekaa kertaa oli kuulemma neidin hanskat lähteneet kuin leppä keihäs kädestä (Ida ei ole ikinä repinyt tumppujaan) ja oli vielä lähtenyt tätiä karkuun eikä ollut muka ottanut kuuleviin korviin kun täti oli huudellut perään :)
Uudessa sängyssä nukahtamiset ja nukkumiset on nyt menneet hyvin lukuunottamatta viime viikon yhtä päikkäriaikaa kun nukahtaminen kesti 1h40min ja käin viemässä nauraa räkättävän lapsen ainakin 25 kertaa takaisin omaan sänkyyn ;)
Ps. Osse, Tikru sun muut. Se 7.10 ei käykään meille, ensin muistin et mulla on shindo ja sitten se päivä olikin muutettu mulle iltavuoroksi :/
MiaMik ja Iitukka ensi viikolla 2v
Meillä auttoi Idan masuvaivoihin kun vaihdettiin d-vitamiini, mä lopetin ruisleivän syömisen ja Cuplaton oli ehdoton 4kk ikään asti. Se kun pilkkoo sitä ilmaa vauvan masussa ja ilmat pääsee paremmin pois :)
Että täällä ollaan mutta kipeänä kotosalla.. Siis sekä Oona että äippä. Oona aloitti PE-iltana oksentamalla - se tosin onneksi oli ihan yksi kerta & ohimenevää. Räkätauti selätti sitten LA, kuumetta on ollut pari päivää ja kova yskä. Viime yönä neiti nukkui niin pitkään (20.30-10.30 kunnes herätin) että olin jo ihan huolissani.. Ilmeisesti on kuitenkin unet auttaneet kun ei ole ollut kuumeisen oloinen tänään. Äippä on ollut eilen ja tänään kotosalla, pää täynnä räkää, kurkku kipeä, eilen taisi olla kuumetta mutta tänään kai ei.. Toiveissa olisi mennä huomenna töihin, mutta saas nähdä.
Palailen kommentteihin jne paremmalla ajalla..
Voikaa hyvin!
Mammis + Oona sylissä tutti suussa (O rv 21+1)
Ensin kommentit..
PESUKARHU - ettekös te ole olleet nyt jo jonkin päivän kolmestaan? Jos muistin oikein, miten teillä on mennyt? Noihin masuvaivoihin.. Itse vältin ruisleivän, suklaan, sipulin, paprikan jne syömistä + hiilihapollisia juomia (en tosin ollut ihan ehdoton), mutta oma kokemus oli että nuo juuri aiheuttivat ylimääräistä vatsanvääntelyä Oonalle imetysaikana. Monet on tosiaan kehuneet cuplatonia, meillä ne ei oikein tepsineet, mutta kannattaa varmana kokeilla. Meillä on käytetty Rela-tippoja tosi kauan (lopetettiin joskus pari viikkoa sitten), en oikeasti enää muista milloin aloitettiin - mutta ei ole ollut minkään sortin masuvaivoja..
LYCKA - ymmärrän täysin hepulit kun viesti häviää.. Sen takia en edes enää vastaa mihinkään ilman wordia.. Ihanasti kerroit höpiksen tarhailusta ja lauleluista! ;) Meillä ei ole vielä ollut kypärämyssyä, ostin nyt kyllä ohuemman + paksumman (jos aloittais pelkällä paksummalla ja sit myöhemmin ohuemmalla + pipolla) odottelemaan viileämpiä kelejä. Tumput on kyllä olleet jo melkein "talvikamaa" kun aamuisin on ollut tosi kylmä välillä. Ja juu - viikot on välillä hukassa (eilen ainakin olin viikon jälkijunassa), tänään on kasassa rvt 22+2. Jätin pitämättä sen "palopuheen" miehelle - "uhkailen" sitten tulevaisuudessa mikä tarve iskee..
NAPERO - tilaa H&M:ltä jos ei satu myymälää lähistölle. Heillä ainakin on erilliset fleecehousut ja -takki monella eri värillä. Ihan kivan oloisia, ajattelin itsekin ostaa, mutta neidillä on jo ennestään 3 fleecetakkia, joten ehkä ostan vain pelkät housut.
TAMPERELAISET - suositelkaas hyvää ravintelia! :) Ollaan piipahtamassa sunnuntaina Tampereella miehen kanssa konsertissa ja olisi kiva käydä syömässä jossain hyvässä ravintolassa. Tykätään erityisesti kreikkalaisessa (ei siis välttämättä kreikkalainen) ei niin kovin "mausteisista" ruoista (kuten intialainen tms). Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!
IIDA-LINNEA - mahtavaa että teilläkin on tyttönen rohjennut irrottaa kätöset ja alkanut tepsuttelemaan ilman!!! :))) Onkos tyttösen alahuuli vielä turpeana? Meilläkin on alkanut hiljalleen tulla milloin mihinkin kuhmua ja mustelmaa, meno on välillä sen verran huimaa ja päätöntä..
JENNI kävi myös kertomassa kuulumisia - HUISKUTUKSET sinne teille molemmille! :)
PI-KI - eikös sulla ole/ollut tänään lekuri, mitäs siellä? Kiva oli lukea että sulla oli vähän paremmat fiilikset, toivottavasti saisit nyt helpotusta huimaukseen & päänsärkyyn..
Vielä niistä kengistä.. Meillä on vielä tähän asti ollut lenkkarit / kumpparit käytössä ja ihan normisukat, mutta nyt ajattelin ottaa käyttöön vähän isommat lenkkarit joihin pitäisi mahtua villasukat. Ostin neidille viikonloppuna Kuoman-talvisaappaat, ehkä ihan vielä ei kuitenkaan ole ihan talvisaapas-keli, joten elän toivossa että noilla pärjäisi. Uusi vk-haalari on kuitenkin sen verran reippaan kokoinen että koskaan ei ole nilkka paljaana ja kun on sukkikset / sukat + villasukat niin eiköhän se ole tarpeeksi.. vaikea sanoa. Jos vielä jossain sattumalta törmään Kavatin vk-kenkiin, aion kyllä moiset hankkia (jos ostais sellasta kokoa että menis sitten keväälläkin..) jos ei ole hirmuhintaiset, mutta eipä ole löytynyt vaikka olen aika ahkerasti kiertänyt kaikki citymarketit, prismat, K-kengät jne..
Sängyistä jos jaksatte kommentoida (life after pinnis) olisi kiva kuulla millasia sänkyjä ootte hankkineet taaperoillennne?
Jees, itse olen töissä taas lounaalla ehdin syönnin lomassa vähän surffata. Oona on isukin kanssa kotosalla ja vähän parempana, mutta edelleen yskäinen + räkäinen. Onneksi on enää pari päivää viikonloppuun - aion itse asiassa pitää PE lomaa niin saan vähän huilata ja tehdä "omia" juttuja meidän molempien neuvolan jälkeen (Oonallakin 1,5v neuvola - jännää!).
Voikaa hyvin ja syökää paljon c-vitamiinia & valkosipulia ettei teihin flunssat iske!
Mammis + Oona kotosalla isin kanssa (O rv 22+2 - olin eilen ihan pihalla noista viikoista)
Sieltä löytyy ihan Enskat nimellä meillä oma suljettu ryhmä johon voi pyytää että pääsee "jäseneksi" ja meitä on 3 siellä ns. hyväksymässä porukkaa, on hyvä että pidetään suljettuna niin ei pääse kuka tahansa kurkkimaan.
Laita sitten siihen pyyntöön vaikka viestiin että millä nikillä täällä kirjoittelet niin jos ei nimestä heti tunnista kuka siellä koputtelee.
aa ae ja sohvi 30+4
mä taas liputan disflatylin puolesta, me kokeiltiin Liialle aikanaan cuplatonia ja nyt Eekalle reloja ja disflatylia, mikään ei oo meeidän pojan mahavaivoja täysin poistanu mutta disflatyl sillä maksimiannostuksellaan auttaa kuitenkin huimasti, viime viikolla koitin vähentää sen antamista kahteen kertaan päivässä ja kyllä oli taas niin kiukkuinen poika meillä että huhheijaa.
Onkos Quu kokeillut Aatun vatsavaivoihin kumpiakaan "paukkutippoja"?
Meidän pojalla oli eilen 3kk neuvola ja painokontrolliin joudutaan kun painoa oli tullut vajaassa kuukaudessa vain 230g, nyt mitat siis olivat 5230g/63cm, pituutta oli tullut reippaasti mutta semmoinen laiheliini tuo poika on ja painonnousu on ollut alusta asti nihkeää, hassua kun Liia oli aina pullukka ja painoa tuli tuossakin vaiheessa kilo kuukaudessa.Täytyy vaan sitten aloitella jo aiemmin tuhdimpiia sapuskoja jos pelkkä maito ei tunnu enää pojalle riittävän ja painokäyrä jatkaa laskuaan, harmi kun olisin mielellläni täysimettänyt sen 6kk ja maitoakin kuitenkin tulee enemmän kuin poika jaksaa syödä:/
Niistä tepsuista miamikille, joo liialla on pullea jalka ja tepsut on olleet hyvät, kävin siellä myymälässä mutta jotenkin ne mallit ei miellyttäneet ulkonäkönsä puolesta, vk-kengät maksoivat kyllä siellä vain 38e mutta hyllyyn jäivät silti, ostettiin sitten reiman talvikumpparit pieneksi jääneiden saappaiden tilalle ja aateltiin että josko pärjäis niillä ja vuorettomilla tepsuilla vielä hetken ja sitten jo talvikengillä,,mäkään en raaskisi ostaa pariksi kuukaudeksi mitään kalliimpia vk-kenkiä.
Ihana ilma, ulkoiltiin aamulla puistossa ja koirien kanssa liki kolme tuntia kun sain pojan nukahtamaan kantoliinaan järkyn yön päätteeksi ja kyllä piristi tuo auringonpaiste+muiden äitien juttuseura ihan hirmuisesti:)
Queen ja lapset
Heippa pitkästä aikaa!
Meikäläinen repäisi itsensä tänään noin 2½ vuoden tauon jälkeen salille. Huh! Olipas hauskaa, ja samalla ihan järkyttävää, kun tajus, kuinka onkaan itsensä huonoon kuntoon päästänyt...
Mulla on taas iskenyt joku ihme palstallekirjoitteluahdistus. Siis käyn edelleen päivittäin lukemassa, mutta kun pitäis jotain kirjoittaa, niin ei vaan saa aikaiseksi. Ja mitä pidemmälle aika menee, sitä vaikeampi on "tarttua kynään". Mutta parempi kai harvoin kuin ei silloinkaan?
Emmi tuolta vielä komentelee äitiä luokseen, kun vissiin jäi iltasadut liian lyhyelle neidin mielestä, Mutta eiköhän tuo pian nukahda. Kauhea vauhti Emmillä on koko ajan päällä ja pulputus ei meinaa lakata edes unissa. Ihan kaiken kuulemansa toistaa nykyään tuo papukaija. Saa tosiaan alkaa varoa, ettei lipsahda rumempia omasta suusta.
Kenkäpohdintoja on ollut minullakin teidän muiden tavoin. Emmillä on tällä hetkellä Vikingin lenkkarit ja Reiman sellaiset varrelliset mokkakengät ja tietty saappaat. Noita varsikenkiä neiti tykkää ite pitää eniten ja niillä ja saappailla on vielä pärjätty. Meillä on kanssa kaapissa vuorilliset saappaat, joten niitä varmaan seuraavaksi aletaan käyttää. Viime talvelta on myös Kavat nilkkurit, jotka on vedenpitävät. Niihin ei varmaan mahdu enää villasukka, joten menevät alkutalven keleillä. Mutta jotain goretexiä ja uutta pakkaskenkää tarttis ostaa jossain vaiheessa. Mutta hinnat on kyllä hurjia! =S
Nää kelit on kyllä muutenkin aika arvoitukselliset. Aamulla saa olla tosissaan päällä ja iltapäivällä sitten aika kevyttäkin. Toissapäivänä Emmillä oli hoidossa pihalla päällä sukkikset, body, fleecetakki, huivi kaulassa, hanskat kädessä ja nauhapipo päässä. Piha on suojaisa tuulelta ja lämmintä lähemmäs parikymmentä. HUoh! Oli vähän tyttö hikinen. Oli pakko sitten nätisti sanoa, että kyllä tuo vähän kevyemmälläkin pärjää iltapäivisin.
Tänään kun oli noin mahtava keli edelleen, niin kävin hakemassa Emmin kävellen hoidosta. Likka ei meinannut millään uskoa, ettei meidän autoa löydy pihasta. Mutta olipa sitten kiva kävellä kotiin, kun tultiin leikkipuiston kautta, ja siellä käytiin keinumassa ja laskemassa liukumäkeä. =D
Onkos muuten muiden hoitopaikoissa huomioitu tuo Vauhtivarpaat -liikuntaviikko? Meillä on kotiin jaettu vauhtimato, johon kirjataan päivän liikkumisia kuten pihaleikit, metsäretket, kiipeilyt jne. Ja ensi viikolla koko hoitoporukka lähtee urheilukentälle "urheilukisoihin". AIka hauskaa. Ja vanhempainiltakin meillä on perheliikunnan merkeissä. Kivaa vaihtelua!
Nytpä taidan mennä jatkamaan villasukan neulomista ja katsomamaan telkkua vähäksi aikaa ennen kuin uni voittaa. Kaikille tasapuolisesti ja oikein paljon vilkutuksia. Yritän tulla kommentoimaan muittenkin juttuja vaikka viikonloppuna.
-Amy ja Emmi 1v11kk
Kiitos kaikille noista pieruvinkeistä. Mä nyt oon tosiaan antanut niitä rela-tippoja, mutta eipä ne tunnu juurikaan auttavan. Ajattelin olla nyt pari päivää antamatta devitolia. Jospa se aiheuttais vatsanväänteitä. Eilen annoin myöhään iltapäivällä devitolia ja Kirppu oli tosi kiukkuinen koko illan. Onneksi mun äiti oli täällä auttamassa, kun mies oli yövuorossa. En olis muuten varmaan saanut Jonskua millään nukkumaan. Tyttö huus, kun syötävä reilun tunnin. Sitten saatiin jumpattua jalkoja niin, että tuli niin miehekkäät pierut, että tuntui, kun ilmapallo olis tyhjentynyt. Varmaan pitää alkaa karsimaan tota omaakin ruokavaliota. Me käytetään ruoanlaitossa paljon sipulia ja mä syön aina aamupalaksi ruisleipää. Sitten, jos noi ei auta, täytyy varmaan kokeilla sitä cuplatonia ja mikäs se d:llä alkava nyt olikaan. On vaan niin kurjaa, kun toinen on tosi kipee ja en osaa yhtään auttaa. Äskenkin meni se reilu tunti, kun Kirppu itki. Ihan selvästi oli masu kipeä, kun mikään ei auttanut.
Mammisko se kyseli meidän pärjäämisestä kolmistaan. Ihan hyvin sitä pärjää, kun yrittää organisoida. Välillä vaan joutuu antaa vauvan huutaa, kun joku asia on tehtävä. Lähtötilanteet ja ruokailut + ruoanlaitto on hankalimmat. Jonskun aikaan tottui siihen, että mentiin vauvantahtisesti ja ehti aina heti vastaamaan vauvan itkuun. Nyt vauva joutuu sopeutumaan Jonskun/meidän rytmiin ja aina ei vaan ehdi heti vastaamaan itkuun. Kaikista tärkein on, että pitää rutiineista kiinni esikoisella. Muuten menee kaikki pyllylleen. Illat tietty on hankalia, jos mies on vuorotöissä niin kuin meillä. Jonsku täytyy saada nukkumaan tiettyyn aikaan ja masukipuinen vauva vaan itkee. Onneksi tää alku tässä varmaan on se hankalin. Parin kuukauden päästä helpottaa. Onneksi Kirppu on hyvä nukkumaan. Yöt mennään kahdella syötöllä ja Kirppu nukahtaa yleensä heti syönnin jälkeen. Päivälläkin nukkuu paljon ja nukahtaa, kun vaan laittaa vaunuihin. Jonsku oli tossa nukkumishommassa paljon vaikeempi, kun sitä sai työnnellä ja hyssytellä ja loppuen lopuksi se nukku sit vaan puoli tuntia.
Ihanaa on silti arki kahden kanssa. Oon tosi onnellinen tällä hetkellä näistä meidän kullannupuista. Nyt mä nautin tästä kotona olosta paljon enemmän, kun Jonskun vauva-aikana. Silloin oli elämä paljon rytmittömämpää ja tylsempää. Sillon joutu vaan olemaan yksin vauvan kanssa kotona, kun mies oli töissä. Nyt on kiva, kun voi heti aamusta lähteä leikkipuistoon ja muutenkin on paljon enemmän tekemistä ja Joonastakin seuraa. Toi leikkipuistoon lähteminen meillä ei ihan vielä tosin oo hanskassa. Ei millään ehditä heti yhdeksäksi puistoon niin kuin ennen. Nyt on hyvä, jos kello 11 ollaan ulkona. Aamusin on niin paljon hommia ja vauva nälkäinen, kakkiva ja puklaileva. Ehditään vaihtamaan vaatteet monta kertaa ennen, kun päästään puistoon. Kirppu nimittäin on aika kova puklailemaan. Kerran päivässä oksentaa ihan kaaressa. Ei auta edes röyhtäyttäminen. Mutta hyvin siis pärjää ja vauvan kasvaessa varmasti vielä paremmin. Pari kertaa päivässä tulee epätoivoinen olo, kun pitäisi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, mutta muuten kaikki tuntuu tosi hyvältä ja ihanalta. :)
Meillä on ristiäiset 19.10. Sitten saa Kirppu virallisesti nimensä. Nimi tosin on jo päätetty, mutta paljastetaan vasta sitten. :)
Tätä tekstiä jouduin kirjottamaan moneen otteeseen, kun muutamaan otteeseen tarvittiin äitiä. :)
pesukarhu, Josnku 2v5kk ja Kirppu tasan 4 viikkoa
Päivää
Ihana ilma ulkona,ja minä "joudun" olla vaan sisällä. Perinteinen torstai siivous jatkuu, pieni lepotauko tässä välissä ja ohoh täällä taas
Höpis pk.ssa viihtyy, ainakin siltä näyttää kun aamuisin vien. Eilen isänsä haki, ja lapsella naama ruvella!! Tädit sanoivat että oli ollut "liian lähellä" isompaa poikaa, joka ei ollut tykännyt meidän nupusta. Napannut kynsillä kiinni naamasta, ja lujaa.Oli kuulemma ollut vaikea irroittaa!
Tiedän että tälläistä varmasti sattuu vielä useamminkin, kun Höpis ei ujostele ketään eikä mitään. Ja menee aina innoissaan uusien lapsien luokse tutustumaan- kaikki eivät nähtävästi pidä siitä :/
Ja lapset ovat laspia mutta silti tuli itselleheti mieleen että kuinkas tämän lapsen kotona tällaiseen suhtadutaan?? Meillä ainakaan ei revitä,lyödä,tönitä,potkita tai muuta... Mielessäni sanoin illalla Höpikselle että turpiin vaan tollasille lapsille takaisin, mutta eihän sitä ääneen voi sanoa =)
Haavat paranee, ja äitikin ehkä...
Muuten kaikki kivasti mennyt! Musta on kivaa kun pk.sta välillä lähetetään kotiin Höpiksen piirustuksia, ne skitten on niiiiin taiteellisia että On onni että olemme saaneet lapsemme kivaan päiväkotiin!
Mitäs te muut olette mieltä päiväkodistanne? Olisi kiva lukea eri kokemuksista.
IIDA-LINNEAn tyttöselle isot onnittelut uudesta taidosta! Vaikka onhan se taito jo ollut jonkin aikaa, mutta nyt rohkeus vei voiton Nyt sitten äitillä alkaa ne perässä juoksut... Kuinkas sinun mahasi voi? Onko ollut selkäsärkyjä? Muistaakseni silloin kauan sitten,tyttösen ollessa pieni,podit selkäsärkyä...Toivottavasti se ei nyt palaa! Tyttöselle rutistukset!
OPEn Aino sairastaa, tylsää! Mutta "hyvä" että tytöllä tahtoa kuitenkin jaksaa olla ;) Uskon että on todella raskasta hoitaa kipeää-tahtovaa lasta...(nim.kokemus puhuu!) Hyvä että korvat olivat kuitenkin ok. Toi kiukuttelu kipeilyn jälkeen onkin sitten TODELLA RANKKAA! Ensin olet valvonut öitä kipeän lapsen kanssa, sitten töiden jälkeen kuuntelet kiukkuilua kun lapsi on terve...Kyllä me äidit vaan paljon jaksetaan! =) Tsemppiä sinne, ja onnex kuumeilu on selätetty.
MAMMIS Joko olet noin pitkällä raskaudessa?? Hienoa, siis tietty mutta kylläpä aika menee...Hauskaa vapaata teille, ja Oonalle terkkuja. Tulehan kertomaan uusimmat neuvola kuulumiset. Meillä sellainen on ens viikolla...
PI-KI Olen kuullut samaa että omega-3auttaa myös masikseen! Hyvä että juttelit asiasta, ja kuulostat ainakin jo paremmalta =)
MIAMIK Vai alkaa sielläkin näkyä uhman merkkejä, hanskat lennelleet... Isoon sänkyyn siirryttyä, voin uskoa että lasta saa kiikuttaa takaisin 100x ennen kun nukahtaa
Mitäs vielä...ääh pää tyhäjänä kun huomasin ton imurin edessäni johon on nyt pakko jo tarttua että ehtii vielä töihinkin
IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE VANTUILLE ;)
Lycka ja Höpis hoidossa kohta syömässä ITTE
(kirjoitinnyt wordia apuna käyttäen,viimeisestä viisastuneena joten noi omituiset merkit tuolla textin välissä on sitten "mit-lie" merkkejä) =)
Täällä vietellään "lomaa" Eetun kanssa, tälläkin hetkellä Eetu riehuu ja sotkee omaa huonettaan, tarttis varmaan tehä jotain... Mutten yksinkertaisesti jaksa! Siis komentaa tuota poikaa koko aikaa... Maanantaina oli tosi "hyvä" päivä, otettiin varmaan viis kertaa Eetun kanssa yhteen, ja joka kerta äiti voitti...
Mutta on tää vaan niin ihanaa viettää aikaa kotona ja Eetun kanssa, kuitenkin. Mieluummin mä siis kotona oon kuin töissä! Tosin nyt en sitten tiedä, että kuinka kauan tätä ihanuutta saan jatkaa, kun miehen työpaikalla on lomautusuhka päällä... Ja JOS mies siis lomautetaan, mun on pakko mennä töihin ens syksynä... Ellei sitten löydä muualta töitä tai pääse takas tonne... Byääh! Mä niin ootin että saisin olla kotona 2-3vuotta, mutta...
Open Aino ollut kipeänä, toivottavasti voi jo paremmin! Toi tän syksynen flunssa imee kyllä kaikki mehut pois...
Fleecepuvusta vielä, mä kattelin tuolta H&M:n sivuilta, ja oli kyllä tosi kivan näköisiä pukuja, täytyy nyt vielä käydä kattomassa Hämeenlinnan H&M:ltä että josko sinne olis niitä tullu, niin ei tarttis tilailla, ja huomenna kun mennään sinne Tampereelle, niin sieltäkin aattelin käydä muutamasta putiikista kattomassa.
Jenni, kiitokset viestistä! D kuulostaa kyllä jo kanssa niin isolle pojalle että!
Välikausihaalarista... Meillä on kaksi kappaletta niitä kokoa 92 sekä kaksiosainen, ja mä kuvittelin viime keväänä ostaessani että 98 olis hyvä tohon toiseen haalariin, mutta onneksi järki sano että ota vaan se 92, sillä sekin vaikuttaa olevan vielä hyvä ensi keväänäkin...
Onnittelut Iida-linnean tyttöselle!
MM:n Ida se jaksaa vaan kiukutella äitille ja isille, mutta kelles muille sitä mieltään osottais!!!
Meillä kanssa Eetulla tuo Riikka ja Roope sänky, ja on kyllä vaikuttanut tosi hyvältä!
Onpas Queenin poika kasvanut, ja muka jo 3kk! Voimia noiden raskaiden öiden kanssa!
Amy oli käynyt salilla, hih! Varmasti on paikat kipeenä! Mitenkäs se tapaaminen? Sopisko viikolle 42? Eikös sillon oo kouluilla loma?
Pesukarhun arki kuulostaa kyllä ihanalta, vaikkakin rankalta. Voimia!
Mutta joo nyt on mentävä tuo koira pelastamaan Eetun "kynsistä"... Menee koko ajan karkuun raukkaparka... Ja Eetu taasen hakee huomiota...
napero ja Eetu 2v7kk sekä eemeli 31+2
Kopsaan tähän o-puolelle kirjoittamani kuulumiset.
Meidän perheessä nukuttiin viime yönä pisimmillään vajaa 2 tuntia putkeen, joten tällä mammalla on ihan pönttö sekaisin. Kyllä suretti, kun miehen piti raahustaa töihin aamusta. Onneksi on liukuva työaika niin lähti vasta kahdeksan maissa.
Meidän tyttönen tuli kipeäksi ja yöllä itki, karjui ja huusi 30min-tunnin välein. Ei ollut hyvä olla oikein missään. Tukkoisuuden lisäksi kun kiusana olivat masuvaivat. EIkä mulla ole aavistustakaan mistä ne on peräisin!
Jahas, tyttönen itkee sängyssään, jatkan kohta jos pystyn....
No niin, se niistä äiskän päikkäreistä. Neiti nukkui tunnin ja on valmis taas touhuamaan. Onneksi nyt päivällä näyttäisi jaksavan leikkiä, koska mun tekee vähän pahaa kanniskella neitiä.
Viime yöhön toi omat "mausteensa" mun tosi kummallinen heikotuskohtaus eilen aamupäivällä. Oltiin perhekerhossa tyttösen kanssa ja mulla olo ok. Kotimatkalla, muutama satametriä, alkoi päässä tuntumaan vähän jännältä ja kun päästiin rappukäytävään niin meinasi maailma mennä mustaksi. Tyttönen konttasi osittain kotiin, koska en uskaltanut ottaa syliin ettei kaaduta. Kun päästiin kotiovesta sisälle syöksyin juomaan mehua ja vettä. Sain annettua tyttöselle lounaan ja hänet unille, jonka jälkeen söin ja kävin lepäämään. Voimat oli kadoksissa käytännössä koko loppupäivän. En tiedä humpsahtiko verensokeri matalalle, johtuiko huonosta hb:sta vai mitä ihmettä tapahtui. Aika pelottavaa kuitenkin. Päätinkin, että tänään ollaan vaan tyttösen kanssa kotona.
Lycka, kiitos kysymästä, hyvin on selkä kestänyt ainakin tähän asti raskauden. Tyttösen kantaminen ottaa vähän voimille, mutta muuten kaikki on ihan jees. Oon vähän jännännyt tuleeko ongelmia, mutta hyvä näin.
Tyttönen kiittää kaikkia onnitteluista! Kovin mieleistä näyttää tuo kävely olevan varsinkin kotona. =)
Hyvää viikonloppua kaikille!
t. iida-linnea, "klasu" 26+5 ja nuhanenäinen tyttönen
Me palattiin eilen illalla sieltä laivalta, ja on ihana käydä reissussa, mutta vieläkin ihanempaa tulla kotiin! Eetu sammu kuin saunanlyhty eilen autoon, ei päästy satamasta varmaan kahta km pitemmälle, ja nukku kotiin saakka, tosin sitten oli pieni herätys, kun äiti laitto suihkuun (mä tiedän että oon tosi tarkka ton suhteen ja varmaan vois välillä höllentää, mutta mä en vaan voi sille mitään, että mua äklöttää kun siellä laivalla käy vaikka ketä, ja ei tiedä sitten niiden tavoista =siisteydestä...) ja sitten uni tulikin vasta puol yksi yöllä... Aamulla nukku kuitenkin ysiin ja nyt on vedelly jo 2½tuntii päikkyjä, täytys vissiin herättää kohta, kun pitäs lähtee kohti Tamperetta, meillä koira siellä hoidossa, ja miehen yhden ystävän tuparit/synttärit, Eetu tosin jää mun vanhemmille, kun aateltiin että on varmaan liian rankkaa jos "joutuu" lähteen vielä tonnekin reissulle, meiltä kun on noin 100km Tampereelle ja sieltä sitte pitäs tulla takas. Eetun mielestä paras juttu vissiin oli nukkua äidin ja isin välissä... Meinaan aamulla saatiin sellatteet rutistukset että!!! Niin ja eilinen päivä meni niin hienosti Eetun pissailujen suhteen, että vaikka oli vaippa päällä, niin ei pissannut kertaakaan sinne! ja sitten vielä kotiin päästyämme teki kakat POTTAAN!!! JEEE!!!
Ens pe mennään miehen kanssa kattomaan "Herrasmieshuijareita" Tampereen teatteriin ja Eetu menee mun tädille hoitoon siksi aikaa + meille on sitten iltapalatarjoilua yms siellä kun tullaan teatterista. (oltais voitu jäädä niille yöksikin, mutta aateltiin, ettei tartte koiralle taas ettii hoitopaikkaa, niin se voi jäädä siksi aikaa kotiin...)
Aurora täällä kanssa yksi joka oottaa joulua ihan hirveesti, lähinnä syy taitaa olla tää kasvava masu + insuliinihoito, jonka jouduin aloittamaan... Mutta sitä kaupallista juttua en mäkään siedä! Ja toisekseen, mun pitäs varmaan alkaa kattelemaan jo nyt niitä lahjoja, huoh!
Pi-Ki voi sua! Onneksi tosissaan kuulostit jo vähän iloisemmalta. Ja mäkin kyllä kannatan niitä tabuja, jos niistä kerran apua olis...
Ida se siellä kiukkuu vaan äitille ja isille, voi toista! Kyllä se varmasti laittaa mielen matalaksi! Mä kauhulla ootan, kun Eetu tajuu ettei enää mee hoitoon, mikä kiukku sieltä tuleekaan, saati sitten kun tullaan vauvan kanssa kotiin... Kääk!
MM:lle tässä just yks päivä juttelin, että mä oon ollut vaan tyytyväinen, kun saatiin Eetulle tollanen jatkettava sänky, ja nyt mä sitten noin kk sitten kun vaihdoin lakanoita, niin tajusin että sehän on se Riikka ja Roope sänky... Hyvä minä!!!
Ulkoilun kanssa täällä minäkin oon pähkäilly, miten ihmeessä Eetulle osaa pukee oikein päälle! Töissä on tavallaan helppoo, kun vanhemmat on ite kattoneet mitä laittaa lapselle päälle, niin meidän (hoitajien) ei tartte kun laittaa valmiit "paketit" lapsukaisten päälle, tosin välillä joudutaan tekeen muutoksia... Mä kaivoin Eetulle viime talvisia sukkahousuja esille ja oon nyt laittanut sitten sukkikset ja t-paidan sekä collaripuvun ja haalarin, taitaa olla reimatecin, missä lämmin vuori sekä lapaset ja nauhallisen pipon. Kenkinä on ollu tavislenkkarit, ostin kyllä sellatteet missä vuorta, mutta ne on jotenkin "hankalat". Eetu inhoo kenkien sovitusta ylikaiken... Joten ei kiva ettiä sille uusia... Niin ja tosta fleecepuvusta, mä oon ettiny Hämeenlinnan kaupoista sellaista missä takki ja housut erikseen, mutta takkeja olis vaikka kuinka, muttei housuja, onkohan Tampereella? Jos vaikka ens pe pääsis ostaan sieltä...
Tähän väliin kyselen uudestaan Tampereen enskoilta oisko lokakuulle kiinnostusta järkätä treffejä? (osse ilmoittautui viimeksi ainoastaan...)
Talvikengistä, meillä ei oo mitään talvikenkiä, kuin mitä viime vuotisia... Ja aattelin niitä kokeillakin eka, vieläkö mahtuis... Tuskin! Sillä viime talven kengät oli nro 23 ja nyt tarttis olla varmaan 25-26...
Talvihaalareita meillä on muutama erilainen vaihtari... On yksi kaksiosainen ja sitten muutama haalari, aattelin niistäkin ottaa viime talvisia käyttöön eka, ja sitten vasta "uusia"...
Paljon oli ollut enskoja kipeenä, toivottavasti parantuneet jo. Meillä meinas tulla hätä käteen, kun kysyin terkalta (mulla oli to neuvola) että voisko kattoo samalla eetun korvat ja ne molemmat vähän punoitti, muttei niin paljon, että tarvis ottaa lääkettä... Voi räkä sanon minä!!! Ei tähän enää tarttis mitään korvatulehduksia!!! Pyysin siis sillä kattomaan, kun toisesta oli jo kk sitten lähteny putki, että onko toisessa vielä jäljellä... ja olihan se...
Mutta anteeksi näin omanapainen viesti...
napero ja Eetu 2v7kk sekä eemeli 30+4