*~*~* VanTut eli Vanhat Tutut Enskat Ja Tonskat Syyskuussa Part II *~*~*
Alkukuun pulinat:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (61)
Ihana päivä! Tänään ei oo huimannut!!! Voi että tää on luksusta, ette voi uskoa =) Väsyttää kyllä, kun Artulla oli jostain syystä (rokotus eilen? sekö syy?) katkonainen yö...mutta väsymys on niiiiin pientä pahaan oloon ja huimaukseen verrattuna, että nyt voisin vaan juhlia tätä päivää =D
Ja sitten ensi alkuun heti: MÖRÖTTIMEN perheelle kovasti onnea!!! Mukava kuulla aina iloisia uutisia! :D
Ja toiseksi: ISO KIITOS teille kaikille tuesta ja tsemppamisesta! Ei sitä moni usko, kuinka suuresti tällainen keskustelupalstakin voi ihmisen mieltä piristää!!! :D
Kattokaa, kun on hymynaamaa joka välissä =) Mä oon niiiiin onnellinen tällä hetkellä, hihiiiiii!!!!!!!
No niin, jatketaan... ;)
MM - mä puen Artulle vk-haalarin alle eka sukkikset ja pitkähih.aluspaidan, ja päälle college-puvun. Mä itekin palelen jo niin, että täytyy kai sitä lastakin kunnolla pukea :) Ja pitäis muuten tänään käydä vihdoin kurkkaamassa kaappiin, että olikos meillä valmiiksi toppapuku tälle talvelle, vai täytyykös tästä MAMMIKSEN tapaan shoppailemaan lähteä... :D Arttu kun saa paljon serkku-pojilta aina vaatteita, enkä millään muista mitä kaikkea sieltä löytyykään.
AURORA - kiitos treffi-kutsusta :) Ehkäpä palaan asiaan syksymmällä - nyt kun on jotenkin tuo lähteminen joka paikkaan niin vaikeaa, ts. ei millään jaksais mitään tehdä, vaikka hyvää tekisikin... Mutta jos nämä päivät jatkuis tämän kaltaisina (koputan puuta), niin mikä ettei! :)
Ja tuo äp-raha lasketaan valitettavasti siitä toisen lapsen LA:sta. Juuri käy tutulle niin, että lapsi täyttää tammikuussa 3, ja toisen lapsen LA helmikuussa :/ Ei kivaa... Niin pienestä kiinni!
OSSELLE suurkiitos kokemuksen jakamisesta! Ehkä mä en sitten tosiaan ihan lyö liinoja kiinni niiden lääkeiden suhteen, jos niitä suositellaan. Mä epäilen kanssa sitä serotoniini-vajetta... Mutta jospa tästä nyt alkuun pääsis jonkun kanssa juttelemaan ja miettimään vaihtoehtoja, että mitä tehdä asialle.
Eli lääkäri oli eilen tosiaan gyne. Suositteli, että otan masennus-asian puheeksi nlassa, ja sitä kautta pääsisin puhumaan jonkun (esim. psyk.sairaanhoitajan) kanssa. Mulla aika nlaan ensi tiistaiksi, jollen saa aikaa aiemmaksi.
Huimauksesta lääkäri oli huolissaan, ja niinpä joudun sokerirasitukseen aikaisemmin (oli vissiin tarkoitus vkolla 26-27?), ja samalla otetaan kilpirauhaskokeet. Iih, pelottaa jo valmiiksi se heikko olotila, kun ei saa syödä mitään... Mutta noihinkin siis nlan kautta.
Mitäs muuta. Ei kai sen kummempaa. Kurkkas ultralla nopeesti, ja siellä se kaveri kölli :)
Mutta nyt täytyy taas lähteä haukkaamaan jotain hiukopalaa, ettei tule huonoa oloa. Arttukin nukkuu poikkeuksellisesti toisia päikkäreitä, kun ekat jäi niin lyhyeksi, ja viime yö oli niin katkonainen.
Ai niin, ja aamulla oltiin A:n kanssa tallillakin - Arttu pääsi aasilla ratsastamaan :D Meinas eka muka pelottaa, mutta kun sanoin "ratsastat niinkuin se tuttiritari, pattika pattika", niin sitten oli kivaa. Aasilla ei ehkä niinkään ;) Ne kun on tunnetusti vähän itsekkäitä jukureita, heh!
Hitsin vitsi...mun piti varmasti jotain kirjottaa vielä...no, ylläri, etten muista xD Ehkä palaan myöhemmin, jos muistuu mieleen!
Pi-Ki 14+4 ja Ardemus-Artturin-turilas 1v6kk
MIAMIK - miten Ida suostui nukkumaan uudessa sängyssään? :) Jännää..
Noista vaatetuksista vielä. Oonalla on ollut yleensä pitkät trikoot + T-paita, sukat, collegehousut + -paita ja vk-haalari. Pipo on ollut tähän asti aika ohut ja tumput myös, nyt varmaan vähän paksummat tulee kehiin ja kaulurikin on varalta jo hoitoon menevässä kassissa. Lenkkareissa on vipeltänyt, koska en ole mistään bongannut mieleisiä kenkiä. Ois kiva löytää jotain varrellista (johon neidin "pullea" nilkka mahtuu) lenkkarin tapaista kenkää - että jos jollain on vinkkejä, otetaan ilolla vastaan. Villahaalaria kaipailen - sellainen olisi aivan unelma, mutta neidin haalari on jo ihan liian pieni.. Kukakohan sellaisen tekisi Oonalle? ;)
OSSE - mäkin nappasin tyyliin ainoan mikä citymarketissa sattui olemaan (ei ole monia vk-haalareita näkynyt), sattui sitten olemaan harmaa-vaaleanpunainen (oisin ehkä halunnut vähän tummemman) Remu Travalle tai jotain sinne päin.. 85 egen haalari 50 egeä, joten ei kai se ihan metsään mennyt.. ;)
A & O - teilläkin alkaa tonskailu.. ;) Lycka till! Saitkin jo vastausta noista KELAn jutuista..
PI-KI - ihana kuulla että fiilis oli vähän parempi! :) Ihanaa kun Arttu saa serkuilta vaatteita - meillä ei ole oikein ketään keneltä saataisi, joten aika monet jutskat on pitänyt ostaa uutena kun mä en ikinä jaksa lähteä kirppareille kaiveleen.. Meillä on nyt toppatamineet olemassa tälle talvelle, haalarin ostin myös citymarketista viime vkonloppuna kun oli tarjouksessa 30 euroa ja kävin yhdessä tehtaan myymälän ystävämyynnissä jo viime keväänä ja ostin sieltä 10 eurolla Brion takin + henkselitoppikset. Eiköhän noilla pärjää.. Ois vielä mun siskon viime talveksi ostama Reiman baby-haalari kokoa 74, mutta en usko että neiti siihen enää mahtuu vaikka se reilu koko onkin..
No joo.. Nyt täytyy mennä laittaan pyykit kuivumaan ja kai sitä pitäis kohta mennä nukkumaankin.
Öitä, Mammis
P.S. Kokeilen huvikseen onnistuuko kuvan lisääminen..
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=523faf75-8423-11dd-8cdb-…!
Möröttimelle tälläkin puolella onnittelut pikkuisen tyttövauvan johdosta! :)
Aurorakin on perheineen jo palaillut Espanjan lämmöstä. Ihania kuvia olit laittanut. Kateellisena niitä kattelin. Olispa ihanaa, jos olis noin lämmin. Vai aletaan teillä kohta toivomaan tonskaa. Kiva juttu! Toivottavasti tärppää nopeasti, jotta ei tarvii sitä äitiysraha-asiaa jännätä :) .
MiaMikin Idakin on päässyt jo kokeilemaan omaa sänkyä. Jonsku ainakin hyväksyi oman sängyn tosi hyvin. Sitä ennenhän me nukuttiin perhepedissä. Nukutaan tosin nytkin osa yöstä, kun Jonsku tulee meidän viereen ja vauva ei aina rauhotu nukkumaan pinnikseen.
Mammis oli laittanut ihanan kuvan Oonasta :)
PI-Ki:lle voimia masennusoireiden kanssa. Tosi tylsää, että joudut kärsimään moisesta. Toivottavasti saat oireisiin apua. Ja ihan oikean ratkaisun teit, kun laitoit pojan päivähoitoon. Kivan pirteältä vaikutit edellisessä viestissä :) .
En muista oonko tällä puolella käynyt edes ilmoittamassa, että meidän Kirppu-tyttö syntyi 27.9. Kirpun mitat oli 3450 g, 50 cm ja py 35,5. Kirppu syntyi Naistenklinikalla perätilassa. Synnytys meni tosi hyvin ja kotiuduttiin alle vuorokaudessa.
Kirppu on kova tyttö nukkumaan. Ihan eri maata, kun veljensä. Kaikki on mennyt tosi hyvin. Ihanan rauhallinen ja tyytyväinen vauva. Painoakin on tullut tosi hienosti. Maanantaisessa neuvolassa paino oli 3945 g.
Jonsku on suhtautunut vauvaan tosi hyvin. Ekat päivät oli vaikeita. Jonsku oli aika tottelematon ja kaksi kertaa läppäsi vauvaa hiljaa päähän. Nyt on tosi ihana isoveli. Juttelee ja laulelee vauvalle, silittelee päätä ja antaa aina nukkumaan mennessään halin ja pusun vauvalle :).
Kait sitä täytyis mennä nukkumaan. Mies on vielä lauantaihin saakka isyyslomalla ja sitten meidän täytyiskin pärjätä kolmisin. Eiköhän sitä pärjää, kun muutkin pärjäävät.
pesukarhu, Jonsku 2v5kk ja Kirppu 2,5 viikkoa
Kirppu syntyi elokuussa eikä tulevaisuudessa ;)
Syntymäpäivä on siis 27.8.
ykkösope - 16.9.2008 20:46 (ID 713219) 1/1
Iltaa...
Kyllä päivät vaan menee niin nopeesti, ettei mitään enää ehdi. Lukemassa olen aina iltaisin käynyt, mutta mitään en kyllä muista :/
Pi-Ki:lle kuitenkin tsemppiä, toivottavasti saat asiat taas järjestymään ja elmän hymyilemään!
Vaatetuspohdintaa oli käyty, ja siihen kanssa kannan korteni kekoon. Viime viikolla yht´äkkiä tajusin, että Aino on varmaan ollut päiväkodissakin ulkona ihan kylmissään, kun en tajunnut laittaa kunnolla välivaatetta mukaan (eikä kyllä olis vielä ollutkaan mitään sopivaa). Itse kun ei oo "vahtimassa" tyttöä, niin tulee oikeesti ihan tyhmä olo, kun on pitänyt lasta liian vähissä vaatteissa. Muutenkin kun itse puen Ainon pihalle yleensä periaatteella "mieluummin liikaa kuin liian vähän". Loppuviikosta kipitin sitten ostamaan fleece-setin ja kaivelin mummin kutomia villahousuja ja paitaa esiin, toivottavasti nyt on ollut paremmin! Vaikka just tänään puhuin yhden hoitajan kanssa, että Ainollakin on ulkona aina nenä punaisena, mutta niinhän sillä onkin aina, riippumatta onko muuten kylmä tai lämmin...
Ja kengät on luku sinänsä, millähän varusteilla sitä oikein pitäisi lastansa "ulkoiluttaa"?! Ainolla on nyt ollut vk-haalarin alla sisävaatteet (pk:ssa yleensä sukkikset tms., hame tai mekko ja lyhythihainen aluspaita sekä ohut pitkähihainen trikoopaita) sekä fleece housut ja takki. Kädessä on nyt ollut reima minitec vk-rukkaset ja päässä puuvillapipo. Jotenkin "hirvittää" nyt jo fleeceasua laittaa haalarin alle, mutta ilmankin on liian kylmä, kun asteita on täälläkin ollut vaan vajaa 10. Kenkinä meillä on kuukausi sitten ostetut richterin event-kalvolliset kävelykengät, jotka ei kyllä ole hirmuisen lämpimät enää näille keleille... Jonkinlaista villasekoitesukkaa olen koittanut aina laittaa päviäkotiinkin mukaan, että laittaisivat ulkoillessa Ainolle jalkaan. En sitten tiedä mikä on käytäntönä tuolla meidän pk:ssa, että vaihdetaanko sukkia kokonaan vai laitetaanko "sisäsukkien" päälle sitten vai antavatko olla samat sukat vaan vai mitä... Mä oon kyllä antanut miehelle ohjeeksi laittaa "ukosukat" kenkien päälle aamulla, kun jättää Ainon tarhaan, että löytyisivät sitten ulos lähtiessä. Mitäs kenkiä ja sukkia muut näillä keleillä käytää hoidossa/ kotona?
Mitäs muuta... Tosiaan, ei kyllä mitään meinaa ehtiä kun käy töissä, vaikka onkin lyhyet päivät. Miten sellaset perheet oikein ehtii mitään, joissa vanhemmat on "oikeissa töissä" ja lapsi hoidossa iltapäivään saakka?! :) Aino tuntuu viihtyvän päiväkodissa hyvin ja töissäkin on ihan kivaa, eli siinä suhteessa kaikki hyvin ;) Eikä pahemmin olla vielä (kop kop) sairasteltukaan, mitä nyt Ainolla on ollut enemmän tai vähemmän nuhaa siitä saakka kun meni hoitoon, mutta sekin lienee kuuluu asiaan.
Nyt ei oikein enempää irtoo, pitänee koota ajatukset ja jatkaa joku toinen ilta ;) Hyvää syksyä vantuille kumminkin!!
t. Ope ja Aino 1v 11kk (itseasiassa juuri tänään!)
taas "pirteänä" töissä... mies lähti jo seitsemäksi töihin ja heräsin tietysti kun kello hällä soi ja typy sit jo 6.50 ilmoitteli, että aamu alkaa... jotenkin kummasti sitä on jo tottunut näihin aikaisiin herätyksiin, vaikka vielä puoli vuotta sitten olisi ollut kauhistus nousta tuohon aikaan! Saa nähdä, miten ensi kuussa ahdistaa nousta hirveän aikaisin, kun ei tartte mennä mihinkään. Onnistuukohan nukkumaanmenon siirtämisellä pitkittää päiviä aamusta, oletteko joku kokeilleet? Meillä kun tyttö on aina mennyt 20-21 välillä nukkumaan, toki ihan pienenä valvoi pidempään, mutta mitenkähän kauan menee, että tottuisi vähän pidempään uinailemaan aamulla?
MM, mä vähän himoitsisin sitä korkeampipäätyistä sänkyä typylle, mutta siihen ei taida saada sit toista sänkyä päälle... harmi. Tuliko muuten patjat mukana vai pitikö ostaa erikseen?
Aurora, tuolla vaatepuolella on ainakin kehuttu kamalasti niitä Peukalopotteja, meillä ei niitä ole kyllä ollut, joten omia kokemuksia ei ole. Meillä tyttö ei suostu oikein käyttämään muita kuin ihan normaaleja H&M:ltä ostettuja sormikkaita, muut repii heti pois. Sormikkailla kun pystyy normaalisti leikkimään hiekkaleikkejään, niin ne saavat kädessä olla. En sit tiedä, missä vaiheessa ne alkavat olla liian vähän.
Ope, älä välitä vaikka tuntuu et ei osaa lapselleen laittaa tarpeeksi vaatetta mukaan, ihan sama fiilis on mulla joka päivä. Yritän joka kerta tyttöä hakiessa kysellä hoitajalta, onkohan tytöllä ollut suurin piirtein tarpeeksi vaatetta mukana vai pitäisikö jo ottaa enemmän. Aika heikosti kommentteja saa, mutta tänäkin aamunamittari tosiaan näytti alle viittä astetta, joten kaivoin kaapista viimetalvisen villahaalarin ja pistin tytölle päälle, vaikka olikin jo ihan pieni... selkäosa meni vielä, mutta lahkeet jäi polviin :D. Villasukat sit vaan loppujalan lämmikkeeksi.
Pi-Kille vielä tsemppaukset, toivottavasti saat neuvolasta apua. Tuli tuosta kilpirauhaskokeesta mieleen, että sekinhän saattaa aiheuttaa masennusta, hyvä että sen tutkivat. Mun äidilläni on vajaatoimintaa ja muistan vieläkin sen ajan ennen diagnoosia, kun hän ei jaksanut töiden jälkeen tehdä oikeastaan mitään muuta kuin ihan pakolliset. Siitä se sit helpotti, kun löydettiin syy ja sai lääkeet.
Söpön haalarin olit Mammis löytänyt vaikka vähissä on vaihtoehdot. Kengistä tuli mieleen, että mä törmäsin ihan sattumalta viime keväänä noihin Kavatin välikausikenkiin, ja olen ollut kyllä tosi tyytyväinen! Ovat lämpimät ja mahtuvat varmasti pulleampaankin jalkaan, lisäksi etenkin typy tykkää, kun on helppo tarrakiinnitys, eli saa itse jalkaan ja pois. Täällä päin niitä on vain tosi harvoissa liikkeissä, olisinko kahdessa nähnyt. Itse en tykännyt hirveästi Kavatin talvikengistä, mutta vk-kenkinä noi on mahtavat, pitävät vettä ja ovat lämpimät.
Opelle vielä, että tänään laitoin tosiaan ihan villasukatkin, mutta muuten on ollut ihan sisäsukilla, kun noi kengät on lämpimät. Olit pohtinut myös miten normaalipäiväiset ehtii mitään - no eihän me ehditäkään :D Tyttö viedään hoitoon kahdeksaan ja haetaan neljältä. Sen jälkeen syödään, käydään ulkona jos tyttö haluaa ja siinähän se sitten. Jos jotain erikoista aiotaan, tingitään päivällisestä ja syödään sit tuhdimpi iltapala (esim. eilen hain tytön hoidosta ja ajeltiin suoraan muskariin, tyttö pärjäsi välipalalla joten kuten ja illalla herkuteltiin lohimunakkaalla :)). Kavereiden näkemisetkin on järkättävä niin, että silloin sit syödään, samoin uimaan mennessä syödään vain pieni välipala. Me tosin ollaan aika joustavia ruokailurutiineista, jos halutaan jotain tehdä.
Siinä mielessä odottelen innolla ensi kuuta, kun ollaan taas kotosalla tytön kanssa suurin osa viikosta. Jos vaikka ehtisi kavereita näkemään! :)
Mut nyt töihin...
-Osse ja typykkä 1v10kk hoidossa
Piti tulla pikaisesti piipahtamaan.. Noista kengistä OSSELLE.. Googlasin tietty heti ne Kavatin lastenkengät mutta en sitten mistään löytänyt "välikausikenkää", jos jaksat kurkata moiset kuvat http://www.brandos.fi/kavat-lapset-441/ oisko tuolla sitä kenkää mikä teillä on ollut käytössä? Aika hauska tommonen että voi tilata netistä eikä tarvi maksaa postimaksuja & sovitusaikaakin löytyy.. Harvemmin on aikaa lähteä luuhaamaan kaupoissa ja vielä harvemmin niistä löytyy just oikea kenkä oikean kokoisena.
Sitä kokoakin mietin tän syksyn + talven kengille, ostaako 1 vai 2 numeroa "liian isot" jotta on tilaa sukalle (+mahd villasukalle), miten teillä kaikilla muilla?
Ja OPELLE - ei meilläkään oikein ehditä yhtään mitään. Tuntuu että koti on ihan "sikolätti" kun en vaan yksinkertaisesti jaksa alkaa illalla siivoamaan Oonan mentyä nukkumaan vaan on pakko pistää masun viereen soffalle pötköttään. Mies on kyllä siinä mielessä ihan korvaamaton että huolehtii keittiön siisteydestä ja omista vaatteistaan.. Siis yleensä meidän päivä menee niin että minä vien Oonan 8 hoitoon ja siitä ehdin töihin 8.30-16.30. Isukki hakee neidin 16-16.30 välillä ja ehtivät yleensä syödä illallisen ennen kuin ehdin kotiin n. 17. Harvemmin tulee järjestettyä mihinkään menoa illalle, varsinkin maanantaina kun oltiin ystävien 2kk vauvaa katsomassa, Oona oli ihan rättiväsynyt kun tultiin kotiin.. Ja uimisetkin päätettiin hoitaa lauantaisin, veikkaisin että arki-ilta voi olla vähän liian rankkaa.. Ehkä sellaisena päivänä kun Oona on vapaapäivällä kotona isukin kanssa, voisi sitten mennä pulikoimaan.. Musta olisi ihana käydä Oonan kanssa minilattareissa mutta ne ois Espoossa (30min ruuhka-aikaan meiltä, 20min ei ruuhka-aikaan) ja joskus about 16 aikaan, joten sekin harrastus saa nyt odottaa..
En oo kauheesti vauva-lehtiä jne ostellut mutta just kun hain lounasta kaupasta, ostin vauva-lehden, tuli perhe-lehti mukana ja tuossa vauva-lehdessä oli taas vähän noita talvihaalari + -kenkävertailuja jne. Ihan kiva lueskella millasia vaihtoehtoja on..
Ok, nyt jatkuu taas työnteko. Illalla onkin jumpat, joten saan nauttia Oonan seurasta vain iltapuuhien & puuron verran..
Mammis työn touhusta + Oona ph:lla (+O rv 21+2) ;)
Mä luulisin, että nää on sitä tyyppiä kuin meidän kengät: http://www.brandos.fi/kavat/nord-5704/
Eli kun tuolta katsoo sellaista ylhäältä kuvattua lisäkuvaa, siinä näkyy sisävuori, jollainen on meidän tytön kengissä. Näistä kuitenkin sivuilla sanotaan, et ovat talvikengät, mutta meillä on ollut talvipakkasille sellaiset Kavatit, joissa on ihan toppavuori (esim. http://www.brandos.fi/kavat/lisa-5706/), joten olen mieltänyt nämä välikausikengiksi.
Kavatin omilla sivuilla näyttävät myös olevan talvikengissä: http://kavat.ebutik.se/show_cat.asp?cat_id=25&head_id=0. Syksykengissä ei näytä sitä samaa vuorausta olevan, joka on niissä meidän kengissä, joten en osaa sanoa niiden lämpimyydestä (esim. http://www.brandos.fi/kavat/maja-5640/). Tosin nuo syyskengät on ehkä vähän kivemman näköisiä (http://kavat.ebutik.se/?cat_id=21&head_id=0).
Juu, ihastuin näihin Kavateihin nyt ihan tosissani... :) Ja mikähän siinä on, että työasiat ei etene lainkaan?? Kokoon en osaa sanoa mitään, en osaa ollenkaan ikinä arvioida...
-Osse
kiukun keskeltä. Vitsit kun tuo neiti on taas kiukkuinen tarhapäivän jälkeen ja joudun ihan yksin sen kestämään kun mies menee veljensä kanssa elokuviin. Ei uskoisi että 5,5h tarhapäivän jälkeen noin paljon harmittaa. Onneksi sanoin Idaa hakiessa etten tuo loppuviikolla hoitoon, kun ensi viikolla alkaa sit normaalit kuviot. Nyt huilataan varastoon :)
Osse, se patja pitää tosiaan ostaa erikseen ja hintaa 50e tuolla. Kaupassa maksaa samanmoiset jatkettavat patjat 60-80e!
Mammis, meillä myös neidillä aika pullea jalka ja siksi talvikengiksi on ostettava joko Kavatit tai sitten muistaakseni Tepsut on kans pulleaan jalkaan?
Sitten raporttia Idan ekasta yöstä isojen sängyssä: Klo 20 laitettiin neiti sänkyyn. Ida katseli aluksi ihan paniikissa siinä selällään et missä hitossa ne kalterit on :D Me ruvettiin miehen kanssa nauramaan. Ida sitten alkoi kans nauramaan ja kääntyi heti mahalleen. Meni ehkä 5min kun neiti täydessä unessa. Muutaman kerran heräsi yöllä pulisemaan/vikisemään, ilmeisesti peitto oli jossain muualla kuin neidin päällä. Itsekseen kyllä nukahti takaisin, mutta kello 7 oli sitten aamulla herätys kun Ida rupesi ihan paniikissa huutamaan "täältä pois, täältä pois". Kuuntelin sitä hetken ja sitten kävin kurkkaamassa niin Ida etsi epätoivoisesti poispääsyreittiä ;) Ei uskaltanut itse tulla pois eikä oikeastaan olisi mahtunutkaan siitä yhdestä välistä tulemaan jalat edellä kun tosiaan sängyn säätö nyt pienemmällä mahdollisella. Tajuttiin miehen kanssa siinä illalla että Idahan tarvitsee isomman peiton kun tämä uusi sänky on paljon pinnistä leveämpi. Mummi lupasikin ostaa sen synttärilahjaksi :)
MiaMik rv 22+0 ja Ida
http://s108.photobucket.com/albums/n26/MiaMik/?action=view¤t=IMG_… toivottavasti näkyy :)
Meillä kans rupee kohta olemaan ajankohtaista uuden sängyn hankinta, etenkin kun tuo pinnis on muuramen mallistoa vuodelta -74 ja tiettävästi joku 5cm nykyisiä standardeja lyhyempi. Mä vaan haaveilen/ haaveilin että sinniteltäis siihen asti, kunnes uusi koti valmistuu ja Ainokin saa oman huoneen. Toisaalta, voishan se olla hyvä "harjotella" uutta isojen sänkyä ensin äitin ja iskän makkarissa täällä nykyisessä kodissa, ettei sit kaikki muutu kerralla. Vaihtoehtoisesti pinnis voisi muuttaa uuteen taloon myös äitin ja isin makkariin alkuun, mutta jo samaan aikaan hommattais Ainon huoneeseen uus sänky, missä voi vaikka "harjotella" päikkäreillä ensin tms.
Minkälaisia sänkyjä teidän taaperoille muuten on pinniksen jälkeen hommattu? Mun silmään kun 95% markkinoilla olevista lasten sängyistä on "liian krumeluurillisia" :/ Muuramella taitaa yhä olla se perinteinen "jolla"-sänky, joka on kai aika simppeli...mut maksaa paaljon rahaa :( Ikeassakin melkein kaikki on turhan krumeluurillisia, vaikka siellä yleensä on "muuramen kopioita" muissa tuoteryhmissä hyvin tarjolla sopivaan hintaan.
Aino tuli sitten kipeäksi tänään. Aamulla jo oli aavituksen lämmin, mutta kun oli niin touhukas ja ihan tyytyväisenä päiväkotiin lähdössä, päätettiin sitten sinne lähteä, vaikka vähän pahaa pelkäsin. Sanoin kyllä hoitajillekin, että oli vähän lämmin, mutta hekin totesivat että neiti näytti kyllä muuten oikein touhukkaalta ja tyytyväiseltä vaikka tietty nuha on tässä jo kiusannut jonkun päivän. Mun päivä päättyi klo 13 ja samaan aikaan mies soitti mulle. Oikeastaan arvasin jo heti mistä on kyse, kun näin kuka soitaa. Päiväkodista oli puoliltapäivin soitettu, että Aino on kuumeessa ja mies oli hakenut tytön jo kotiin nukkumaan. Päivällä lämpöä oli reilu 39, mutta supon ja päiväunien vaikutuksesta illalla taas neiti itse olis ollut vaikka ulos lähdössä =) Eipä silti menty, ja mä iltapäivällä töissä jo ilmoitin olevani kotona loppuviikon. Illalla taas lämpö vähän nousi. Ja nenä on aivan tukossa, sitä on tosi kurja kuunnella, kun tuntuu ettei minkään valtakunnan suihkeet auta yhtään. No, lepäilemme siis loppuviikon ja toivottavasit pääsemme taudista eroon!
Joko muuten ootte talvihaalareita taaperoille hankkineet? Meillä on vielä ostamatta, mutta tarttis varmaan lähitulevaisuudessa tuokin hoitaa. Mitäs merkkejä ja malleja kukin on suosinut? Meillä oli viime talvena reimatec baby-haalari, ja tod.näk. täksi talveksi tulee myös reimatec. Mallia täytyy vielä miettiä, ostanko "isompien mallia" vai "vauvamallia" tai olisko sittenkin joku muu vaihteoehto... Katsotaan mitä tästä vielä kehkeytyy ;)
Ai niin, unohdin eilen illalla kysellä, mutta auttakaas mua nyt "suuressa ongelmassa": Aino sai muutama vko sitten serkkupojan, eli mun veljen perheeseen syntyi toinen muksu, esikoinen on tyttö 3,5v. Jollain lailla haluaisin muistaa tätä pikkumiestä ja lähettää kortin lisäksi "jotain pientä kivaa". Mitään "tarpeellista" en varmaan osaa hankkia, mutta jotain sellaista "kivaa", mitä ei haittaa vaikka olisi jo ennestäänkin. Mitäs tonskan jo saaneet ehdottaa? Lahja voisi olla yhtä hyvin lelu tai vaate tai jotain, mutta siis ei mitään kallista, jolloin ei harmita vaikka menis ns "hukkaan" lahja. Mutta kuitenkin jotain, missä olis "ideaa" eli ei kuitenkaan sitten taas mikään perusbody tms. Stockalla mm. näin minikoiset Vans-tennarit, jotka voisi olla kivat, mutta jos joku veljen kaveri on jo hommanut jotkut vastaavat, menee niistä se "idea", niin en sitten viitsi niitä hommata. Tai oisko jossain jotain pipoja/ myssyjä vauvalle, missä olis jotain jujua?! Kiitos jos jollain on ideoita!
Nyt lienen taas vältellyt tarpeeksi kauan laskujen maksua =DD
t. Ope ja flunssainen Ainokainen
Opelle vinkkaan että mulle tuli bebesiltä sähköpostiin mainos trumpette(?) sukista jotka oli aivan ihania ja aionkin semmoisia pojalle tilata kunhan saan aikaiseksi, niistä löytyi lenkkarin näköisiä ym.
Me saatiin yhtenä vauvamuistamisena tutuilta semmoiseen mukamas vauvanruokapurkkiin pakattu mansikkakuvioinen ruokalappu joka oli musta kiva pieni lahja ja idea oli hauska, en tosin tiedä mistä moisia saa?
Vaatetuksesta, me ostettiin tytölle semmoinen ticketin henkselihousu/takki setti vk-asuksi kun ei enää muuta ollut ja siinä on tosi hyvä lämmin irroitettava fleece vuori, näillä keleillä on riittänyt ihan perus pitkähihainen trikoopaita takin alle.kenkinä on kyllä nyt ollut käytössä tepsun perus nauhakengät, vuorettomat joilla ei oikein enää tarkene vaikka sukkaa lisäisikin, meillä on se tepsujen tehtaanmyymälä ihan parin kilsan pääässä ja täytyy lähteä sinne tutkimaan valikoimaa. Alkutalven taitaa mennä vielä viime talven reimatecin haalari enkä osta uutta ennen kuin näen että tänne jonkinmoinen talvi tosiaan tulee:)
Omia kuulumisia en jaksa enempää edes kirjoittaa kun ne olis vaan narinaa uniasioista jotka menee päin pyllyä edelleen molempien muksujen kohdalla ja väsyttää aivan h*lvetisti.
Meidän herra kohta 3kk yrittää päästä tuima ilme naamallaan jo vatsalleen ja on pari kertaa onnistunutkin,kaksi hammastakin on tulossa:)
Queen
Juuri tuossa Ossen ja Tikrun kanssa mesessä tästäkin höpistiin. Meillä on Idalle serkun vanha reimatec 98cm, mikä on ilmeisesti aika pientä mallia (muutaman vuoden vanha) koska on jo nyt suhkot sopiva Idalle. Ehkä vähän on reilu, mutta kun malli on se isojen vyötäröllinen niin kyllä se päällä pysyy kenkien ja tumppujen kanssa. Lisäksi on toinen Ticketin talvihaalari, jossa on kyllä fleecevuori ja väri on vaaleanpunainen. Ehkä tulee 5 kertaa talvella käytettyä, jos vain lunta ja pakkasta saadaan ;)
Queen, eikös Liialla ole pullea jalka ja tepsut sopii hyvin? Aattelin tässä lähiaikoina soitella sinne tehtaalle ja vähän kysellä lisää, kokoasiaa sun muuta.
Ida nukahti tänäänkin suhkot helposti uuteen sänkyyn. Ensin oli nämä normaalit kitinät, et peitto huonosti ja räkäkökkö etusormessa jne. Ei onneksi yrittänyt tulla pois sängystä, ehkä aamulla taas yrittää ;) Mies sanoikin eilen et Ida oppi vähän huonoon aikaan avaamaan oman huoneen oven, nimittäin eilen ensimmäistä kertaa oli onnistunut...
Nyt sohvalle odottelemaan miestä saapuvaksi kotiin. Ei pysty mennä yksin nukkumaan :)
OSSELLE iso kiitos noista kenkäkommenteista! :) Ehkä yritän käydä Sellon alessa PE/LA, jos en mitään löydä niin taidan tilata netistä. Kävin kyllä huuto.netissäkin surffaamassa, mutta jotenkin haluaisin ostaa "uudet", jos nyt sattuu sitten tulemaan toinen tyttö (niinkuin ultrassa "uhkailtiin") olisi niille kengille käyttöä myös tulevaisuudessakin.
MIAMIK - vai oli teillä eilen kiukkupäivä.. :( höh. Uusi sänky on varmasti jännä, mutta tosi hienostihan teillä on ekat illat/yö menneet. Ihana kuva! Kiitos myös tuosta Tepsu-vinkistä, täytyypä perehtyä myös siihen! :)
Sängyistä tulikin mieleeni, meidänkin olisi aika hankkia sänky Oonalle. Pinniksestä pitäisi luopua hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa - tosin vauva varmaan koisii pari ekaa kuukautta siinä äippäpakkauksen laatikossa.. Olin ajatellut ensin Möhkö-lastensänkyä (samaa sarjaa kuin pinnis), mutta sitten aloin miettiä että mitä jos hankkisikin jo sellaisen sängyn jonka saa jatkettua ns. täysikokoiseksi asti.. Hmpf. Onko kukaan aikonut hankkia moista ja jos niin mitä sänkyä olette pähkäilleet?
OPEN Aino on pipinä, yh. Nyt on kyllä tosi paljon liikkeellä kaiken maailman flunssia ja pöpöjä.. Toivotan pikaista paranemista! Mä oon tosi huono keksimään mitään lahjoja, joten toivottavasti muut osaa vinkata jotain..
Miten voi olla mahdollista että QUEENin herra on jo kohta 3kk!!! Vastahan sä olit laitoksella.. ;) Kovasti vaan jaksuja sinne väsymyksen kouriin!!!
Ok, taas jatkan töitä.. Mikäs siinä kun ulkona on mälsä sateinen ilma..
Mammis + Oona ph:lla (O rv 21+3)
Oliko vika minussa vai missä mut just raapustin toooodella pitkän stoorin tänne, ja luin oikein kunnolla kaikki kommenteineen..ja MISSÄ VIESTI??? PRKL sanon mä :/
Nyt sulattelen tätä ja palaan...
Lycka :/
Toivottavasti tulee perille =)
Kyllä raivostutti tuo pitkän viestini katoaminen!! Tästä lähtien turvaudun aina wordiin
No niin jospa yritän uudelleen...
Elikkä täällä kaikki hyvin.. Höpis innoissaan joka aamu lähdössä tarhaan, eikä äidin/isin lähtöä töihin juurikaan siellä sure. Nauttii herra varmaan seurasta, kun on paljon saman ikäisiä kavereita. Hirmuisesti on oppinut uusia juttuja, jo pienessä ajassa. Kiipeilee kotonakin innoissaan, ja laulelee pk.ssa laulettuja lauluja. On ihanan kuulosta kun kysyn häneltä että lauloitteko nalle laulun, niin toinen tohkeissaan alkaa laulaa =D Tuo ilta-aika vaan on niin kortilla ettei sitä malttais olla hetkeäkään poissa kullan nupun luota (siis esim. lenkillä)
Mamille on välillä tehnyt tiukkaa töissä,hiljaisena hetkenä, kun mietin miten Höpis pärjää...vaikka tiedän että viihtyy mutta silti. Hölmö minä!
Olettekos muuten laittaneet lapsillenne päähän jo kypärämyssyn pipon alle? Höpiksellä kun touhuissaan tuo pipo tahtoo nousta päälaelle ilman alushattua...jollei sitten ole narullinen malli päässä. Entäpä hanskat, joko on kädessä kunnon rukkaset?
Mun mielestä tuolla on jo sairaan kylmä-tai toi märkä ilma menee syvälle ytimiin itselläni.
Argh, pieni raivostus nostaa edelleen päätään kun mietin sitä menetettyä viestiä :/
No joo asiaan...
PI-KI Kyynel tuli silmään kun luin sun ekaa viestiä. Toivon että asiat ovat jo menneet parempaan suuntaan, ja niinhän kirjoititkin uudessa viestissäsi. Isoja energia tsemppejä sinne, ja masulle paijaukset. Niin ja tietty Artulle kanssa Munkin mielestä teit todella oikein kun laitoit Artun hoitoon hetkeksi!
MIAMIK Anteeksi että hymyilin kun luin viestisi. Kuulostaa vaan niin tutulta tuo kiukkuaminen. Meillä tosin Höpis on 8-9 tuntia hoidossa, ja onneksi kiukkuaa vaan pari kertaa viikossa
Kivan sängyn olitte löytäneet, ja ihana kuva "isosta" tytöstä isojen tyttöjen sängyssä.
QUEENille toivon unta, ja voiko olla totta että herra on jo 3kk??!! Ja hampaitakin....justhan sä synnytit!
OPEn Aino on kipeenä,ei kivaa! Kovasti on flunssia liikeellä, ja vaikka kuinka moni sanoo että kipeily kasvattaa vastustuskykyä se ei lohduta kipeää. Muuramen sänky on meijän hankintalistalla, vaikkakin se on kallis mutta niin ihana ja kestävä! Täällä ei olla vielä toppahaalareita ostettu. Ostettiin Höpikselle todella hyvä vk.haalari, ja sinne alle kun tunkee fleecet tai villapuvun niin pärjää pitkälle. Toppapukukin on siis hankintalistalla
Sukista kyselit(kö sinä)Noi viestit meni jotenkin ihmeellisesti..
No kuitenkin meillä Höpiksellä köytössä Sidosteen Thermolitet. Ihan loistava keksintö nuo sukat ovat! Ohuet päältä-hengittää hyvin, mutta paksut pohjasta-pitää lämmön. Jopa meidän hiki-jalka-poika ollaan saatu kuiva-jalkaiseksi näillä sukilla. Ja samat sukat toimiimyös talvella kun on karvavuorikengät. Suosittelen kaikille! Ja Stockan hulluilta päiviltä niitä varmaankin taas saa ;)
MAMMIS oli löytänyt Oonalle söpön haalarin! Kivan kuvan olit laittanut, masustasi ja Oonasta. Anteeksi muistamattomuuteni mutta millä viikolla tonska menee? Joko pidit "palopuheen" miehellesi? Ne osaa kyllä välillä olla niin toivottoman uunoja, unohtaa kokonaan ettei ole itsestään selvyys että äiti hoitaa lasta Ja hyvä on välillä pitääkin "puheita" ettei ihan ranttaliksi laita =D
MÖRÖTIN Onnea suuresti uudesta tulokkaasta!!!! Ja onnea myös sisarelle Mulle tulee aina tippa linssiin kun juen jonkun synnytys kertomusta. Tulee niin mieleen ne omat kokemukset, vaikka siitäkin on jo aikaa 1,5 vuotta! Ihanasti olit kirjoittanut.
PESUKARHU Onnea myös teille!! Kirppu kuulostaa rauhalliselta lapselta, vaikka niinhän ne toiset yleensä on ;) Ja ihan varmasti pärjäätte kolmistaankin, onhan sulla Jonsku apunasi myös.
Mitäs mun piti vielä...
Äh pää tyhjänä.
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!!
Lycka ja Höpis päiväkodissa leikimässä
Jospa jonkun sanan kirjoittaisin tällekin puolelle. Kovin vähissä on viime aikoina ollut konella istuskeluaika ja muutamat viestit on tullut kirjoiteltu o-puolen pinoon.
Kiva kuulla Lyckan ja Höpiksen kuulumisia. Hyvältä kuulostaa teidän pikkumiehen hoidon aloitus. Ymmärrän kyllä, että jos päivällä luppoaikaa jää, niin pienokainen on varmasti mielessä heti. Kiitos sukkavinkistä! Täytyy painaa merkki mieleen.
Pi-Kille toivon jaksamista lähettelen lämpimän halauksen. Toivottavasti arkeen löytyy pieniä ilon ja onnen hetkiä päivittäin. Artun on varmasti hyvä olla hoidossa toisten lasten seurassa, jolloin sinä saat hyvällä mielellä levätä ja kerätä voimia. Ja tosiaan, jos joskus haluat pienimuotoiset "paikallistreffit", niin äkkiäkös me junalla porhalletaan teille päin. =)
Mammis ja moni muukin oli miettinyt vaatetusasioita. Meilläkin kävi pari kertaa niin, että tyttönen oli vähän viluisen oloinen kun tultiin puistosta kotiin. Niinpä satsattiin vaatteisiin miehen kanssa ja yhteistuumin ostettiin neidille Reiman välikausihaalari. Maksoi paljon, mutta toisaalta talvea varten ostin jo keväällä alennusmyynneistä Lassien toppahaalarin tosi edullisesti. Ja tuo välikausipuku oli siitä kiva, että mielestäni käy vaikka pojallekin, koska on tummanpunainen. Tänään löysin Hesasta haalariin sopivan pipon ja vettäpitävät hanskat. Reimalla olisi ollut myös haalariin sopiva fleecehaalari, mutta en viitsinyt ostaa 20 euron haalaria, kun löysin kirpparilta tyttöselle sopivan fleecehaalarin viidelläkymmenellä sentillä!
Mua kyllä naurattaa meidän tyttösen hattukokoelma! Mies vähän kauhisteli ja tuumasi, että toivottavasti jokaisen hatun kanssa ei tarvitse olla omaa ulkoilupukua, hih. ;) Oon vaan löytänyt niin monta kivan näköistä ja vähän eripaksuista pipoa ja hattua, että on ollut ihan pakko ostaa...
Miamikin neiti oli tosi tyytyväisen oloinen uudessa sängyssään. Meidän tyttönen on selvästi välillä itkuinen unissaan, kun pinniksen laidat ottaa vastaan ja sänky on käymässä ahtaaksi. Vielä ei vaan voi kuvitellakaan siirtävänsä tyttöstä isompien sänkyyn koska neiti suostuu kävelemään vain tuen kanssa. Minusta omat jalat pitää olla tukevasti alla ennen kuin pinnasängystä luovutaan. No, viimeistään vauvan synnyttyä se on kyllä edessä, koska toista pinnistä ei meille hankita.
Jotain piti vielä kirojitella, mutta pää on ihan väsynyt. Oltiin tyttösen kanssa Hesassa shoppailemassa ja kahvittelemassa ystäväni kanssa päivällä. Kummasti vaan voimat katoaa aikaisempaa nopeammin, kun maha on aika iso jo ja yöt vähän rikkonaisia milloin minkäkin syyn vuoksi.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivotaan aurinkoisia syyspäiviä ja hyviä ulkoilukelejä. =)
T: iida-linnea, tyttönen 1v 4 kk zzz ja mahassa möykkäävä "klasu" 25+4
Lyckan poitsukin viihtyy hoidossa, hieno homma. Kysyit onko muut laittaneet jo ohuempaa kypärämyssyä pipon alle. Minä meinasin muutamana päivänä jo laittaa, mutta päädyinkin laittamaan sen vähän paksumman kypärämyssyn pelkästään (reiman mukamas talvimallistosta mutta ei kyllä talvella tarkene). Mutta jos Idalla ei olisi ollut kauluria tai tuota paksumpaa kypärämyssyä niin olisinkin kyllä laittanut jo ruskovillan kypärämyssyn vk-hatun alle. Idalla on ollut nyt Jonathanin tai Lennen välikausirukkaset kädessä ja kädet on aika kylmät ulkoilun jälkeen eli melkeinpä voisi laittaa alle ohkaset tumputkin :)
I-L, täällä myöskin hävettävä hattuvarasto niin syyskeleille kuin talvikeleillekin ;) Mutta täytyy kyllä sanoa että kaikki hatut olen alesta haalinut ja osa on peritty Idan serkulta :)
Ida se vaan jaksoi jatkaa kiukuttelua vielä eilen aamullakin ja oikeastaan vielä 3h päikkyjenkin jälkeen jatkoi vaan. Mutta kyllä kiukut loppui kun isi tuli töistä kotiin :) Idahan ei nähnyt isiä ollenkaan keskiviikkona, taisi olla vähän ikävä kun eilen sitten peuhasivat yhdessä koko illan ja kiukut loppuivat kuin seinään! Ida kävi myös eilen isin kanssa kaksin ruokakaupassa ja mies antoi Idan kävellä siellä. Minä en ole ennen antanut, aina neiti istuu kärryissä. Muuten oli mennyt hyvin, mutta kassalla mies oli ruvennut katsomaan et mihin Ida hävisi ja sieltä karkkihyllyltähän tuo tuli pikkumyy-namiaski kädessä :D Kassatäti oli vaan hymyillyt ja eihän mies tietenkään EI osannut sanoa!
Nukahtamiset menee kyllä tosi hyvin Idalta uudessa sängyssä :) Tänä aamuna heräsin ekan kerran klo 7 kun Ida hoki "äiti tulee". Nukahdin kuitenkin uudestaan ja klo 7.40 heräsin siihen kun Ida työntää nuken sateenvarjorataita omassa huoneessaan, oli siis päässyt itse pois sängystä, enkä ymmärrä miten ihmeessä sen järkyttävän ison kestovaippapyllyn kanssa :D
MiaMik rv 22+2 ja Iitukka
Huoh, on se kyllä raskasta hoitaa sairasta taaperoa, jolla on taudista huolimatta Tahto ;) Aino _Tahtoo_!!! =D
Neiti tahtoja ei ole oikein tahtonut juoda eikä syödä tänään yhtään mitään, (puoli)väkisin sain vähän ruokaa päivällä menemään. Ja sairas sen kyllä täytyy olla, kun yöllä herätessään pyysi ihan oma aloitteisesti maitoa! Selvennyksenä siis, jos ette muista, että Ainohan on pienen ikänsä ollut tosi huono juomaan, etenkin maitoa. Vain kerran aikaisemmin Aino on halunnut maitoa, ja silloinkin oli takana useamman tunnin oksentelu edellisenä iltana maitoaltistuksen seurauksena...
Kuume oli tänään jo hiukan alempi, eilenhän se huiteli vallan 39 ja yli, mutta suppojen avulla saatiin välillä laskemaan. Tänään Aino jaksoi sentään vähän leikkiä, mutta sen verran on rytmi hukassa ja voimat vähissä, että neiti simahti jo seiskalta nukkumaan. Tosin ilman iltapalaa ja hyvin vähällä syönnillä kaiken kaikkiaan, joten saa nähdä herättääkö nälkä. Kauhea rohina ja röhinä vaan kuuluu, kun kurkku on neidillä tosi limainen. Liekö sitten kurkku kipeä, kun ei oikein edes vesi uppoa :( Varasin jo huomiseksi lääkärinkin, kun tuo räkäisyys/ limaisuus kurkussa tuntui vain pahenevan tänään, ja ajattelin muutenkin, että jos kurkku on kipeä, niin vois olla hyvä kun joku asiantuntija sinne kurkkaisi...
Ida oli ollut namiostoksilla ;) Mä kävin joskus kesällä muutaman kerran Ainon kanssa tossa lähimarketissa siten, että neiti sai "ajaa" pikkukärryä. Karkkihyllyssä Ainoa kiinniostaa lähinnä irtokarkkiosaston "lapiot" ja ne irtsari laatikot, mutta kun eihän tuo lapsonen mitään uutta uskalla syödä, niin ei se taida edes tajuta, että niitä irtsareita voisi syödäkin. Jos saisi, niin varmaan vaan ilolla kaivaisi lapiolla laatikosta toiseen =)) Paitsi että päiväkodin ihmeitä tekevästä vaikutuksesta meidänkin lapsi on nyt viimein oppinut syömään xylitoli-pastilleja! Siis oikeesti, kotona on koitettu kerran jos toisenkin, mutta jos suuhun onkin pastillin saanut laitettua, on se kaivettu sieltä hyvin sukkelaan ulos ;) Mutta nyt aloittivat pk:ssa pastillit ruuan jälkeen, ja parin päivän päästä koitin kotona, niin sinne meni kuin olis aina niitä syönyt :O Mitään karkkia Aino ei vielä ikinä ole edes syönyt, vaikka äiti kyllä koittaa hyvin ahkerasti "näyttää mallia" ;) Ei tartte olla edes mitään "kasvatusperiaatetta" asian suhteen, kun Ainolla on näissä syömissä ainakin ihan omat periaatteet ;)
Tuolla se reppana taas yskii unissaan :( Taidanpa käydä katsomassa.
Ai niin, Lyckalle ja muillekin vinkiksi ja vastaisen varalle, että ainakin mun selaimella noi "kadotetut" tekstit usein löytyy, kun painelee bakc-nappulaa muutaman kerran. Kannattaa ens kerralla ainakin kokeilla!
Viikonloppuja kaikille vantuille!
t. Ope ja pipi Aino
Möröttimelle PALJON onnea pikkutyttösestä!:=) Vihdoin!
Pikille jaksuja! Olisitko seuraa kaivannut? Laita nassukirjan kautta vaik viestiä jos haluaisit treffata. Meillä kun O:n kanssa varmasti löytyisi sopiva päivä treffeille:)
Tuo ulkoilu on ihan kauheaa, tai ei siis se, vaan vaatetus!!:( En tiedä mitä pukisin, O:lla reimatec henkselihousut ja takki, sellaista täysin vettä- ja tuultapitävää tuulipukukangasta tai mitä lie. Alle olen laittanut gollegeasun, mut ulkona vain +6, tuleeko kylmä?! Ja hanskoja ei suostu pitämään millään, antakaa vinkkejä mitkä mukavimmat hanskat, joilla pystyisi normaalisti leikkimään ja olisivat kuitenkin lämpimät? Haluri ja pipo on jo vaatetuksessa mukana. On tää, vasta syyskuun puoliväli ja vaatetus kuin talvella...
Nyt on päätetty tonskailun aloitushetki:) Jos kierrot näin kellontarkkoja (28pvää) kuin viimeiset puoli vuotta, niin 11.12 sitten alkaa täälläkin! Tuohon kaksi syytä, koska tuo meidän lomareissu kesäkuun puolivälistä heinäkuun puoliväliin, niin la ei saa olla ihan lähellä. Tiedän!! Tyhmää taktikoida näin, koska vauvoja ei tehdä vaan saadaan mut silti nyt näin päätettiin. Meillä siis tasan 6kk aikaa jos halutaan alle 3v ikäero etten mene töihin välissä. Tiukille voi mennä, mut toivotaan että onnea mukana!! Jos heti tärppäisi oisin reissussa rv25-29. Ja tietty mun tuurilla jo niin kipeä selkä et matka jäisi väliin. Sit taktikointi kostautuisi;) Ja toiseksi, olen aina halunnut sen 2v6kk tulevan O:lle täyteen ja siksi olen venyttänyt aloitusta vaikka mies jo kovin painostanut. Eli nyt ollaan päästy yhteisymmärrykseen ja molemmat tyytyväisiä! Vielä siis 3kk aikaa...
Kysymys, kelan sivuilla sanotaan et jotta saa saman äp-rahan kuin esikoisesta. täytyy toisen la olla ennen kuin esikoinen 3v täyttänyt. Mitä jos la meneekin vaikka maaliskuulle, kun O täyttää 3v 13.2, ä-loma kuitenkin alkaa jo helmikuussa, saanko jonkun minimin mukaan vai mitä?? Onko tietoa kellään? Olipa hankalasti selitetty..
Mut nyt syömään, kun O nukkunut jo 2h, enää tunti aikaa:)
A & O 1v7kk