Mikä juttu se, että saa laittaa pariuhteen kriteereiksi vain sellaisia, joihin ihminen itse voi vaikuttaa?
Kommentit (233)
Omaan sukupuoleen ei voi vaikuttaa -> pitää hyväksyä parisuhteeseen sukupuolesta riippumatta.
Eihän tässä ole mitään järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Samaa olen pohtinut. Varsinkin miehillä on usein se ikäkriteeri, koska eivät sanojensa mukaan kiinnostu yli 25/30/35-vuotiaista naisista. Mutta kyllähän minä ikäännyn. Jättäisikö tuollainen mies minut sitten vai eikö meillä vaan enää olisi mtn intiimiä?"
Olen se, joka edellisellä sivulla sanoin ihastuneeni vain -33-vuotiaisiin. En tietenkään jättäisi. Ihastuminen ja rakastuminen on sitä alkuvaihetta. Jos mennään tosissaan yhteen, niin ulkoisien juttujen takia en suhdetta päätä. M46
Et jättäisi, mutta et vain olisi enää ihastunut. Ihastuminen loppuisi 34v syntymäpäivänä🤷
Alun ihastuminen / rakastuminen loppuu parissa vuodessa joka tapauksessa. Normaali suhteen kehityskaari. M46
Hyvää syntymäpäivää kulti
https://fi.wikipedia.org/wiki/Romanttinen_rakkaus
"Romanttinen rakkaus alkaa rakastumisesta toiseen ihmiseen. Rakastumista seuraa noin kahden vuoden mittainen vaihe, jolloin hormonien ja välittäjäaineiden vaikutuksesta ihminen ajattelee alinomaa rakkautensa kohdetta ja kokee hänen vuokseen voimakkaita tunteita kuten mielihyvää ja mustasukkaisuutta. Jos rakkaus on molemminpuolista, rakastuneet aloittavat usein parisuhteen. Huuman mentyä ohi pariskunnan välille voi jäädä jäljelle rauhallisempi kiintymys toisiaan kohtaan. Rakkaus edesauttaa ihmisiä muodostamaan pareja, jotka lisääntyvät ja pysyvät yhdessä ainakin lapsen ensimmäisten vuosien ajan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa laittaa kriteeriksi ihan mitä vaan keksii. Vain mielikuvitus on rajana.
Toinen juttu on sitten se, löytyykö semmosta kumppania koskaan.
Kaikki on opetettu lapsesta asti saamaan kaikki, eli aina se uusin ja hienoin puhelin ja nopein netti ja muodissa olevat vaatteet sun muut.
Ei kenellekään kelpaa enää mikään muu kuin "se paras" mitä markkinoilla on tarjolla.
Ja vähän kuten tavaroiden kanssa, ne ketkä saa kaiken, ne ottaa kaiken eli useita tavaroita ja kumppaneita ja tässä yhtälössä ei synny parisuhteita lainkaan.
Niin jos se asia kysyttäisiin näin päin, että riittääkö sulle windows 95 ja ruostunut lada ja paljon käytetty iphone 2 puhelin ja yksiö mellunmäestä jne....
No itseasiassa olen alkanut pohtia älypuhelimen vaihtamista vanhaan tyhmään puhelineen. Nämä hienoudet eivät oikeasti tee minusta tyytyväisempiä, päinvastoin.
Enkä itse haluaisi "hinnoitella" ihmisiä noin, niinkuin jotain kulutustavaraa...
"https://fi.wikipedia.org/wiki/Romanttinen_rakkaus"
Älä viitsi, kyllä mä tiedostan ton biologisen taustan. En silti halua kumppania, joka jo kättelyssä myöntää ihastuvansa vaan reippaasti nuorempiin naisiin, vaikka siihen ikähaarukkaan sovinkin. Onko siinä jotain väärää? Tietysti hyvä, että kertoo rehellisesti asian olevan näin. Välttyy molemminpuoleiselta mielipahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei sun tietenkään tarvitse ihastua kehenkään. Ite varmaan silti jättäisin tapailun sikseen, vaikka olisin ehtinyt ihastuakin, jos mieheltä tällaisia mieltymyksiä tulisi ilmi. "
Siis mieltymyksiä, että mies on siihen mennessä ihastunut pitkiin, omasta mielestään kauniisiin aikuisiin, ei vielä keski-ikäisiin naisiin? M46
On kyllä mä näen tossa aika ison riskin, että miehellä on "fetissi" itseään huomattavasti nuorempiin naisiin. Tuskin tulee muuttumaan. Minä en viehäty tällaisista miehistä, jotka preferoi ikää niin voinakkaasti. Ei kai sekään väärin ole?
Toivottavasti löydät mieleisesi kumppanin ja jos et, niin toivottavasti olet tyytyväinen niinkin. :)
Ok. No mä olin sieltä kolmekymppisestä uskollisesti naimisissa yli nelikymppiseksi, ja sen jälkeen ei moneen vuoteen suhteet käyneet mielessäkään. Ja sen jälkeen eka ja vika jota tapailin ja johon rakastuin sattui olemaan kolmekymppinen. Mutta kiitos! Näillä fetisseillä mennään. M46
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, kyllä mä tiedostan ton biologisen taustan. En silti halua kumppania, joka jo kättelyssä myöntää ihastuvansa vaan reippaasti nuorempiin naisiin, vaikka siihen ikähaarukkaan sovinkin. Onko siinä jotain väärää? Tietysti hyvä, että kertoo rehellisesti asian olevan näin. Välttyy molemminpuoleiselta mielipahalta.
Ja se oikeus olla valitsematta ko. kumppania on myös toisinpäin. Jos sellaisia miehiä ei ole olemassa niin saan vapaasti olla ilman. Niinkuin sinä saat olla valitsematta 34+ naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ihastuNEENSA.
Esim. moni mies ei halua naista jolla on jo lapsi/lapsia, se on ihan hyvä ja ok kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla muitakin kriteerejä. Monilla daameilla pituus, ukkeleilla hoikkuus. Kukin tykkää mistä tykkää mutta moittia ei voi ominaisuuksista joille ei voi mitään.
Toi hoikkuus ja muutenkin fysiikka on ihan itsestä kiinni. Vaikka kuinka tästäkin kommentista joku läski keksii syyn uhriutua ja keksiä jonkun muun syyn läskeilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei sun tietenkään tarvitse ihastua kehenkään. Ite varmaan silti jättäisin tapailun sikseen, vaikka olisin ehtinyt ihastuakin, jos mieheltä tällaisia mieltymyksiä tulisi ilmi. "
Siis mieltymyksiä, että mies on siihen mennessä ihastunut pitkiin, omasta mielestään kauniisiin aikuisiin, ei vielä keski-ikäisiin naisiin? M46
On kyllä mä näen tossa aika ison riskin, että miehellä on "fetissi" itseään huomattavasti nuorempiin naisiin. Tuskin tulee muuttumaan. Minä en viehäty tällaisista miehistä, jotka preferoi ikää niin voinakkaasti. Ei kai sekään väärin ole?
Toivottavasti löydät mieleisesi kumppanin ja jos et, niin toivottavasti olet tyytyväinen niinkin. :)
Ok. No mä olin sieltä kolmekymppisestä uskollisesti naimisissa yli nelikymppiseksi, ja sen jälkeen ei moneen vuoteen
Ja minä olen ollut 13 vuotta suhteessa ja kyllä vaan vielä tuntuu olevan kipinää ja lempeä. Vaikkei niitä perhosia vatsassa olisikaan. Täytänkin tänä vuonna 33 ja mies on muutaman vuoden vanhempi. Kohta se nähdään, lässähtääkö syntymäpäivien jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ihastuNEENSA.
Aluksi se oli NAISIIN ja nyt se onkin NAISEEN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se oikeus olla valitsematta ko. kumppania on myös toisinpäin. Jos sellaisia miehiä ei ole olemassa niin saan vapaasti olla ilman. Niinkuin sinä saat olla valitsematta 34+ naisia.
Totta kai. Mutta kyllä minä voin valita vanhemmankin, jos rakastun sellaiseen. M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla muitakin kriteerejä. Monilla daameilla pituus, ukkeleilla hoikkuus. Kukin tykkää mistä tykkää mutta moittia ei voi ominaisuuksista joille ei voi mitään.
Toi hoikkuus ja muutenkin fysiikka on ihan itsestä kiinni. Vaikka kuinka tästäkin kommentista joku läski keksii syyn uhriutua ja keksiä jonkun muun syyn läskeilleen.
Hoikkuuteen toki voikin vaikuttaa, mutta ruumiinrakenteeseen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ihastuNEENSA.
Aluksi se oli NAISIIN ja nyt se onkin NAISEEN?
No ne edellisetkin rakastumiset oli alle 33.
Jokainen ottaa sellaisen josta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei saa laittaa kriteeriksi, että nainen on lapseton. Mammat suuttuu heti.😬
Sehän on kuitenkin vain niiden puuttuvien mammojen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ottaa sellaisen josta tykkää.
Aamen.
Tinderissä kukaan ei klikkaa niitä jotka hakee urheilullista, hoikkaa, siroa tai itsestään huolta pitävää naista. Kaikki tietää mitä miehiä ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei saa laittaa kriteeriksi, että nainen on lapseton. Mammat suuttuu heti.😬
Sehän on kuitenkin vain niiden puuttuvien mammojen ongelma.
Suuttuvien.
Oman elämänsä keskeisiin tai muuten tärkeisiin asioihin saa jokainen laittaa juuri sellaiset kriteerit kuin itse haluaa.
Itse onnistuin saamaan hyvän parisuhteen vasta sen jälkeen kun olin miettinyt millaisen kumppanin haluan ja tarvitsen. Sitten piti hakeutua sellaisten ihmisten seuraan.
Toki jos kriteerinä on, että pitää olla yksisarvinen, niin ei sellaista tule löytämään ikinä mistään.